Gå til innhold

Dere snille menn her.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Entern skrev (13 minutter siden):

Jeg er enig med kvinnene her fordi de har rett, og kvinnehaterne og incelene her tar feil.

At du ikke evner å forstå dette er ditt problem og ikke mitt. :) 

Men din forståelse av hva det er "å være mann" virker...mangelfull.

Nja, mye rart som skrives her fra kvinners perspektiv som absolutt ikke er "rett", som du ser ut til å være enig i og som strider imot hva mange menn erfarer i virkeligheten. Så dessverre, jeg tror du er en kvinne. Men det har jeg jo min fulle rett til å tro. Du skriver også ofte litt følelsesladet, hvis noen angriper deg. Det er også litt rødt flagg spør du meg.

Og det at du skryter av at du er har hatt over 100 ons, det er også litt "rødt flagg" og absolutt ikke tegn på gode sosiale antenner.

Men men, hvis du er mann, så er det bra vi er forskjellige da og kan dele forskjellig erfaringer med motsatte kjønn! ;)

Endret av danbanan
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er nå en viss forskjell på å godta ting, og uttrykke seg på et nivå som er synonymt med et intellektuelt lavmål.

Tror neppe det er så mange som vil applaudere noen på gaten som sier Hahahaha. Fy faen for en taper.

At enkelte mangler selvkritikk samtidig som de oppfører seg som ville aper, er dessverre ikke mitt ansvar; har også lagt merke til denne infantile oppførselen hos folk på den ytterste venstresiden i demonstrasjoner, der tydeligvis alt er lov bare man mener noe "riktig".

Anonymkode: 910bf...88b

Lol. Du får unnskylde mitt plutselige verbale utbrudd, men det var altså min spontane reaksjon og det står jeg ved. Er man så stakkarslig at man må bryte ned andres selvtillit og selvverd i en så sårbar situasjon som et kjærlighetsforhold er så er man en grandios taper og man bør oppsøke hjelp. 

Anonymkode: d686d...285

• Liker 4
Gjest irkan90
Skrevet
9 hours ago, likestilling said:

Jeg er ikke en "snill mann" som klager på at kvinner helst vi ha "badboys", men jeg er ... snill, og jeg tror ingen av mine tidligere partnere har noe særlig vondt å si om meg, tvert imot.

Når det er sagt; jeg er helt enig med @danbanan over. Før jeg "lærte" hvordan man skal være "sjarmerende" gjennom prøving og feiling var jeg nok alt for snill, jeg trodde jo en gang at man kunne være bare snill og grei, men all erfaring tilsier at man kommer mye lengre med å ikke logre for mye og å vise at man har bestemte meninger. Ingen vil ha en tøffel eller "nice guy". Det er ikke tvil om at det ikke akkurat var en ulempe å være litt "bad boy" heller. Menn må slutte å høre på råd fra kvinner om hva kvinner vil ha; de sier en ting og gjør noe annet. Når man har kommet så langt at hun er forelsket og har falt for deg kan man komme unna med å være "bare snill", men om man har dette som strategi fra første stund kommer man ingen vei og i beste fall blir man friendzonet.

Dette er ikke et svar til TS egentlig, men et råd til menn om å ikke høre på kvinner når det gjelder hva som egentlig fungerer, da får man de dårligste rådene. "Vær deg selv!".

Helt enig. En ting er å være god og omsorgsfull (det skulle bare mangle), en annen ting er å ikke by på spenning eller tyggemotstand. "Snill" blir ofte tolket som sistnevnte; en som nikker og bukker og smiler og legger seg flat. Når det ikke funker med kvinner blir altfor mange menn bitre og sure. Da rangler de over til den motsatte siden av aksen og oppfører seg som drittsekker og "badboys" uten empati og kontakt med egne følelser.

Her må menn og gutter bare lære seg forskjellen.

Skrevet
danbanan skrev (Akkurat nå):

Nja, mye rart som skrives her fra kvinners perspektiv som absolutt ikke er "rett", som du ser ut til å være enig i og som strider imot hva mange menn erfarer i virkeligheten. Så dessverre, jeg tror du er en kvinne. Men det har jeg jo min fulle rett til å tro. Du skriver også ofte litt følelsesladet, hvis noen angriper deg. Det er også litt typisk kvinne oppførsel her på kvinneguiden. Du angrep jo meg nå feks.😏

Og det at du skryter av at du er har hatt over 100 ons, det er litt "rødt flagg" og absolutt ikke tegn på gode sosiale antenner.

Men men, hvis du er mann, så er det bra vi er forskjellige da og kan dele forskjellig erfaringer med motsatte kjønn!😃

Tatt i betraktning at du ser ut til å anse "kvinne" som det verste av alle skjellsord, så sier dette faktisk mest om deg.

At du tror det er greit å slenge sånn etter mannfolk du er uenig med, sier også veldig mye om deg, som at du nok har en veldig beskyttet (sheltered) bakgrunn?

Vel vel, i det minste poster du med brukernavn, og det er veldig bra. Og nei, du trenger ikke svare 😄 

• Liker 3
Skrevet
Entern skrev (Akkurat nå):

Tatt i betraktning at du ser ut til å anse "kvinne" som det verste av alle skjellsord, så sier dette faktisk mest om deg.

At du tror det er greit å slenge sånn etter mannfolk du er uenig med, sier også veldig mye om deg, som at du nok har en veldig beskyttet (sheltered) bakgrunn?

Vel vel, i det minste poster du med brukernavn, og det er veldig bra. Og nei, du trenger ikke svare 😄 

Tror du misforstår litt her og du bare bekrefter igjen min mistanke med måten du svarer på. Vet ikke hvor du fikk ifra at jeg anser kvinne som skjellsord? Merkelig påstand.

Jeg bare tror du er en kvinne på måten du svarer og alltid "forsvarer" kvinner her inne og jeg merker slikt veldig godt. Men for all del, hvis du tror at alle kvinner her inne har rett(inkluder deg selv), så vet jeg ikke helt hvor seriøst jeg klarer å ta deg. Beklager.

Men det betyr ikke at alle "incels"(ett veldig misbrukt ord her inne) har mye rett, for det har de ikke. De har ett veldig ekstremt og låst kvinnesyn, dessverre.

Men vi får være enige om å være uenige. Ha en fin dag😃

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har lært meg å ikke stole på utsagn, jeg ser mer på atferden. 

"Jeg er ikke sånn" 

"Jeg ville aldri vært utro" 

"Jeg er snill" 

Bla bla. I dag er det røde flagg for meg, det samme er voksne menn som må bruke manipuleringsteknikker. Silent treatment, ikke ta telefon/ringe opp, være avvisende selv om de er int, varm/kald osv. Da kan du dra dit pepper gror. 

Liker heller ikke menn som er veldig aktiv på sosiale media, spesielt pm de har flere kontoer overalt til forskjellige "formål". 

Anonymkode: d686d...285

Det er litt suspekt hvis man har behov for å si at "jeg er snill"....

Samtidig så kommer det an på konteksten. Man er ikke skyldig i noen ting bare ved å ha utovertiss.

Noen ganger må det være lov å si at man ikke er gansgster selv om man er svart, og ikke IS-medlem selv om man er muslim.

• Liker 4
Skrevet

Litt OT, men tråden tok vel et sidespor ganske raskt.

Min erfaring med selvdefinerte snille menn er at de ikke er interessert i hvem jeg er - mest i hva jeg kan gi de. De har en egen definisjon på hva en dame er, hva hun bryr seg om, hva hun egentlig mener når hun sier noe, de tror hun forstår veldig lite av det de mener er manneting ... Om de bare vil ha en dame, så er det helt uaktuelt for meg.

Jeg var sammen med en mann en gang i denne kategorien, men han viste seg fra sin beste side en god stund. Han hadde humor og var god å snakke med en stund. Etterhvert ble han manipulerende og sutrete, han var bare opptatt av seg selv og ville ikke vite noe om mine tanker eller mitt liv. Han sa direkte at alle spilte et spill når man ble kjent, det visste jo alle... 

I utgangspunktet antar jeg naivt nok at alle mennesker er snille og behandler både andre og seg selv godt, så  jeg blir skeptisk når noen trekker frem det som noe avgjørende.

Jeg kjenner mange snille menn(esker), og det er enkelt å se at de er genuint snille fordi de tydelig bryr seg om andre. De snakker med deg og ikke til deg der det er naturlig. Noen er også sjenerte og mindre pratsomme uten at det er noe problem. De hjelper andre når det passer uten å føre regnskap. Ser de at de blir utnyttet så setter de gjerne klarere grenser. De behandler alle respektfullt - ikke bare de de ønsker eller tror de kan få noe fra eller en rangering av hvem som er verdige deres oppmerksomhet.

Jeg synes det er trist med uttrykk som markedsverdi. Selv synes jeg livet er enklere alene, men skjønner at det ikke passer alle. 

Anonymkode: 2d10e...496

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det er nå en viss forskjell på å godta ting, og uttrykke seg på et nivå som er synonymt med et intellektuelt lavmål.Tror neppe det er så mange som vil applaudere noen på gaten som sier hahahaha. Fy faen for en taper.

har også lagt merke til denne infantile oppførselen hos folk på den ytterste venstresiden i demonstrasjoner, der tydeligvis alt er lov bare man mener noe "riktig".

Anonymkode: 910bf...88b

Hehe. Jeg lurte på hva du var for en, men nå skjønner jeg. Høyresiden og kvinnehat henger sammen så nå gir innleggene dine mere mening. 

Hvilke demonstrasjoner er det du har vært i hvor ytterste venstresiden oppfører seg "infantilt" egentlig? I SIAN demoer der du har vært på høyresidens parti da eller? 🤷‍♀️😛

Vi legger'n død! 

Anonymkode: c2b5b...b88

• Liker 3
Skrevet
danbanan skrev (2 timer siden):

Du driver jo å skriver, smisker og er enig med alle kvinnfolkene her inne stadig vekk, så litt usikker på om du faktisk er en mann? Nå kjenner jeg ikke deg irl, men her inne oppfører du deg absolutt som en "nice guy" 😏🤣

Det er flere smiskere her inne, som ikke tåler å bli pirket på. Du har helt rett ;) 

• Liker 2
Skrevet
SoWhat? skrev (12 timer siden):

Jeg har et spørsmål. Hva legger dere egentlig i å være snille? Kan dere vær så snill å komme med i hvertfall tre eksempler på hva som er snilt? 

For nå er jeg søren meg lei av klagingen deres på hvordan vi damer bare avfeier dere, og helst vil ha badboys. Noe som er feil i de fleste tilfellene.

Så nå får vi se da. Om dere bare kommer med tom syting, eller om dere kan være konkrete? 

Det forundrer meg at noen gadd å svare på et så ladet HI... 

Og så følger du opp med å avfeie alle eksemplene folk kommer med ved at det bare er "normalt". 🙄

Hva er egentlig poenget med denne tråden?

• Liker 1
Skrevet
Scorpio skrev (3 minutter siden):

Det forundrer meg at noen gadd å svare på et så ladet HI... 

Og så følger du opp med å avfeie alle eksemplene folk kommer med ved at det bare er "normalt". 🙄

Hva er egentlig poenget med denne tråden?

Den ble 8 sider lang, så det var jo noe mange ville si noe om. Jeg har skrevet hva poenget var. 

• Liker 1
Skrevet
miss summers skrev (16 minutter siden):

Det er flere smiskere her inne, som ikke tåler å bli pirket på. Du har helt rett ;) 

Jaha

Skrevet
SoWhat? skrev (5 minutter siden):

Den ble 8 sider lang, så det var jo noe mange ville si noe om. Jeg har skrevet hva poenget var. 

En god debatt ble det i alle fall ikke. For det meste avfeielser og nedlatende svar, og et veldig ledende HI. 

• Liker 2
Skrevet
miss summers skrev (1 minutt siden):

En god debatt ble det i alle fall ikke. For det meste avfeielser og nedlatende svar, og et veldig ledende HI. 

Ok

Skrevet (endret)

Gidder ikke

Endret av Entern
Gidder ikke
Skrevet

En snill mann ja, hva er nå det. 

Hvis du som voksen mann påberoper deg å være en snill mann, vel, gratulerer! Du har bestått oppdragelsen. Hva annet har du å by på?

Hvis du liksom skal "konkurrere" på "markedet" med kvaliteter som uansett er forventet av deg, kommer du til kort.

Øv heller på å kommunisere med damene, juster antennene dine, så blir alt så meget bedre. 

• Liker 4
Skrevet
Isambard skrev (3 timer siden):

Jeg mener at å være snill i et forhold innebærer å være hensynsfull og respektfull. Motsatt av å være hensynsløs og respektløst.

Er dette en tråd for å "ta" snille menn?

Skjønner ikke greia helt.

Nei det er nok mer et forsøk på å forstå hva de som hevder at snille menn ikke får dame legger i å være snill. Vi kvinner vil jo gjerne ha snille menn. Å være snill er en høyt vurdert egenskap for forhold, så det er nok rart for oss kvinner at det hevdes at snille menn ikke får damer.

Dessuten har vel ganske mange av oss kvinner erfaring med å være i forhold med menn som selv mener de er snille, men som ikke var det, så det er egentlig ganske uklart for oss kvinner hva menn legger i det å være snill. 

For min del er definisjonen av snill som du skriver, å være hensynsfull og respektfull, og gjennom det bidra til en god relasjon. Mange menn som hevder seg snill er imidlertid bitre og forbanna, og har et negativt syn på kvinner og våre preferanser, og hvordan de da samtidig kan være hensynsfull og respektfull i relasjon med en kvinne blir et lite mysterium. 

• Liker 4
Skrevet
Trolltunge skrev (1 minutt siden):

Nei det er nok mer et forsøk på å forstå hva de som hevder at snille menn ikke får dame legger i å være snill. Vi kvinner vil jo gjerne ha snille menn. Å være snill er en høyt vurdert egenskap for forhold, så det er nok rart for oss kvinner at det hevdes at snille menn ikke får damer.

Dessuten har vel ganske mange av oss kvinner erfaring med å være i forhold med menn som selv mener de er snille, men som ikke var det, så det er egentlig ganske uklart for oss kvinner hva menn legger i det å være snill. 

For min del er definisjonen av snill som du skriver, å være hensynsfull og respektfull, og gjennom det bidra til en god relasjon. Mange menn som hevder seg snill er imidlertid bitre og forbanna, og har et negativt syn på kvinner og våre preferanser, og hvordan de da samtidig kan være hensynsfull og respektfull i relasjon med en kvinne blir et lite mysterium. 

Skjønner

Det er i alle fall én som stadig vekk skriver ting som "Jeg er snill. Hvorfor får jeg ikke fitte?"

Der har vi et skikkelig sjarmtroll😅

• Liker 5
Skrevet
Isambard skrev (1 minutt siden):

Skjønner

Det er i alle fall én som stadig vekk skriver ting som "Jeg er snill. Hvorfor får jeg ikke fitte?"

Der har vi et skikkelig sjarmtroll😅

Helt utrolig at han ikke har fått napp enda :ler:

• Liker 3
Skrevet
irkan90 skrev (2 timer siden):

Helt enig. En ting er å være god og omsorgsfull (det skulle bare mangle), en annen ting er å ikke by på spenning eller tyggemotstand. "Snill" blir ofte tolket som sistnevnte; en som nikker og bukker og smiler og legger seg flat. Når det ikke funker med kvinner blir altfor mange menn bitre og sure. Da rangler de over til den motsatte siden av aksen og oppfører seg som drittsekker og "badboys" uten empati og kontakt med egne følelser.

Her må menn og gutter bare lære seg forskjellen.

Her tror jeg det er mye riktig, og jeg tror nok bitre ‘snille’ menn har det til felles med sine kvinnelige motstykker at det gjerne er noen illusjoner som brister etter lang tids feiling. Han som tidlig ble fortalt at ‘det viktigste er ikke å vinne men å delta’ for så oppdage at de samme kvinnene som sa dette gjerne foretrekker ‘vinnere’, og menn med ambisjoner og initiativ, vil nok fort kunne bli desillusjonert og bitter. Disse risikerer nok også, som du sier, å overkompensere og får kanskje også vann på mølla når de oppdager at det faktisk noen ganger fungerer. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...