AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #241 Skrevet 8. desember 2021 Jeg har ikke spesielt god erfaring med menn som stempler seg som "snill mann" (i den grad det snakkes om her i tråden), men jeg har absolutt ikke god erfaring med menn som ser på seg selv som bad guy/player heller. De to verste relasjonene jeg har hatt, har vært med en i hver sin ende av denne skalaen. Den "snille" mannen var en sutrekopp som ble illsint dersom han ikke fikk viljen sin, og "playboyen" (som jeg fant ut at han definerte seg som på slutten av vår relasjon) var så høy på seg selv at det ble kvalmt til slutt, og kunne fint 'true' med at han når som helst kunne finne seg en annen dame. Etter et par måneder med slike stikk fikk jeg nok, så dumpet han helt uten forvarsel. Var visst ikke så badboy allikevel, han maser på meg enda, selv om han mente han kunne få hvem som helst. Men kvinner vil ikke ha en som er så til de grader selvopptatt, og det tror jeg ikke han forstår.. Han jeg er sammen med nå, hadde et rykte på seg som player i sin tid. Men det ryktet har oppstått fordi han hadde et par ff (ikke samtidig) hvor han ikke ønsket forhold, men damene ble forelsket allikevel. I begge tilfellene avsluttet han relasjonen når det skjedde, men da kom ryktene om at han bare hadde brukt og utnyttet de.. (liten by, så alle kjenner alle, så jeg vet hvem damene er og). Han definerer seg ikke selv som player, og jeg personlig har aldri opplevd han sånn (og jeg kjenner også en av xene, hun hadde intet vondt å si om han). Tvert om opplevde jeg han som ekstremt klar på hva han ville, og det er en mann som ikke er redd for å si hva han vil, hva han ikke vil, og ikke redd for å ta litt plass. Og dette tror jeg kan forveksles med 'badguy' av noen. Men akkurat det med å være tydelig er viktig for meg. Og det var en stor grunn til at jeg ønsket å gå videre med han. Jeg orker ikke en sutrekopp som ikke klarer å bestemme seg, og ikke kan diskutere noenting før det liksom er så synd på han. 'snille mannen' kunne klikke fullstendig under en diskusjon, og det nytter jo ikke å ha en hverdag med en sånn.. Anonymkode: b912e...9cc 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #242 Skrevet 8. desember 2021 2 hours ago, SoWhat? said: Nei nå. Slutt. Her skriver du mye rart. Hva har selvtillit med manglende empati å gjøre?? Og egoisme? Det er vel ofte tvert i mot. At de med selvtillit faktisk ikke er redde for å være snille. Hallo Jeg tviler sterkt på at mange kvinner liker menn som driter i andre og kjører sitt eget løp. Hvor får du alt fra? Egoisme og fravær av empati, samt narsisisme er egenskaper som kjennetegner den typiske badboyen. Høy selvtillit, ikke redd for å såre andre. Selvsagt er dette mye mer populært på ungdomsskolen enn i 40-årene, men det er nok biologi i bildet her som gjør at damer blir tiltrukket av slike personlighetstrekk. Anonymkode: 640c1...808 3
SoWhat? Skrevet 8. desember 2021 Forfatter #243 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Egoisme og fravær av empati, samt narsisisme er egenskaper som kjennetegner den typiske badboyen. Høy selvtillit, ikke redd for å såre andre. Selvsagt er dette mye mer populært på ungdomsskolen enn i 40-årene, men det er nok biologi i bildet her som gjør at damer blir tiltrukket av slike personlighetstrekk. Anonymkode: 640c1...808 Jeg syns du er helt på viddene. 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #244 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Egoisme og fravær av empati, samt narsisisme er egenskaper som kjennetegner den typiske badboyen. Høy selvtillit, ikke redd for å såre andre. Selvsagt er dette mye mer populært på ungdomsskolen enn i 40-årene, men det er nok biologi i bildet her som gjør at damer blir tiltrukket av slike personlighetstrekk. Anonymkode: 640c1...808 At dere har fått for dere at kvinner generelt tiltrekkes av disse, synes jeg er ganske utrolig. Barne- og ungdomsskolen er for øvrig noe annet. Her var også jeg tiltrukket av de populære guttene, og mange av de var veldig ufine (frøys ut og mobbet). Men det var også tilfellet for de populære jentene (de frøys også ut og mobbet), som veldig mange av gutta var tiltrukket av. Det er ikke bare gutter som sitter alene bakerst i bussen og ser de kjipe guttene flørte med jenter de selv er forelsket i. Jeg var ikke en populær jente, men jeg var ikke slem - likevel gikk de gutta jeg likte etter de mye mer slemme jentene, og jeg forstod det ikke og syntes det var sårt. Like barn leker kanskje best. Men hvis man ennå som voksen tiltrekkes av kvinner eller menn som ikke behandler en særlig pent eller er snille, så får man ta seg en liten runde i tenkeboksen og stille spørsmål om hva dette skyldes, om det er et mønster man ikke har kommet seg ut av, eller hva det er. Anonymkode: bddc2...97e 2
I Grosny Skrevet 8. desember 2021 #245 Skrevet 8. desember 2021 (endret) SoWhat? skrev (På 7.12.2021 den 1.10): Jeg har et spørsmål. Hva legger dere egentlig i å være snille? Kan dere vær så snill å komme med i hvertfall tre eksempler på hva som er snilt? For nå er jeg søren meg lei av klagingen deres på hvordan vi damer bare avfeier dere, og helst vil ha badboys. Noe som er feil i de fleste tilfellene. Så nå får vi se da. Om dere bare kommer med tom syting, eller om dere kan være konkrete? Snille bruker ikke vold og makt, og bygger relasjoner med å gi av seg selv. Risikoen er å bli utnyttet, men den risikoen tar man. Mange snille er lykkelige i gode, positive forhold der begge spiller på lag og hjelper hverandre. Et eksempel på å være snill er å gi praktisk hjelp. Et annet er å gi skryt/ mental støtte. Den snille kan gi uten krav om å få noe tilbake. Endret 8. desember 2021 av I Grosny 4
Gjest AprilRyan Skrevet 8. desember 2021 #246 Skrevet 8. desember 2021 Det er jo ikke enten snill og det jeg opplever som tafatt (i hvert fall sånn folk beskriver det her inne) eller badboy. De fleste er vel ikke enten eller, men jeg vil påstå at de fleste ikke er badboys og de fleste menn er heller ikke bare snill og grei. De fleste er vel sammensatte mennesker med litt av hvert. Jeg er enig i at det å bare være snill og grei ikke er det kvinner er ute etter, men jeg er ikke enig i at kvinner ønsker seg egoistiske menn med lav empati. Det er liksom ikke en verre kombinasjon enn det. Problemet med å være snill tror jeg at noen tar det til en grad der de nesten blir litt selvutslettende. Det er greit at man skal respektere kvinner, men det kan man jo fortsatt gjøre uten å bli totalt selvutslettende og aldri gi motstand. Slik det beskrives så virker det som menn tror at man skal være enten eller og det synes jeg er litt rart egentlig. At snill blir så til de grader overdrevet at man ikke kan kalle det for snill lenger egentlig eller at man skal være badboy og totalt overkjøre kvinner.
SoWhat? Skrevet 8. desember 2021 Forfatter #247 Skrevet 8. desember 2021 AprilRyan skrev (7 minutter siden): Det er jo ikke enten snill og det jeg opplever som tafatt (i hvert fall sånn folk beskriver det her inne) eller badboy. De fleste er vel ikke enten eller, men jeg vil påstå at de fleste ikke er badboys og de fleste menn er heller ikke bare snill og grei. De fleste er vel sammensatte mennesker med litt av hvert. Jeg er enig i at det å bare være snill og grei ikke er det kvinner er ute etter, men jeg er ikke enig i at kvinner ønsker seg egoistiske menn med lav empati. Det er liksom ikke en verre kombinasjon enn det. Problemet med å være snill tror jeg at noen tar det til en grad der de nesten blir litt selvutslettende. Det er greit at man skal respektere kvinner, men det kan man jo fortsatt gjøre uten å bli totalt selvutslettende og aldri gi motstand. Slik det beskrives så virker det som menn tror at man skal være enten eller og det synes jeg er litt rart egentlig. At snill blir så til de grader overdrevet at man ikke kan kalle det for snill lenger egentlig eller at man skal være badboy og totalt overkjøre kvinner. Ja, jeg får også inntrykk av at flere tenker enten/'eller.
Scorpio Skrevet 8. desember 2021 #248 Skrevet 8. desember 2021 Flintis skrev (9 timer siden): Jeg har i andre tråder tatt til ordet for litt sjekketeori i skolen, men det er det visst ikke gehør for. De blir jo avvist og gir derfor opp og en må regne med å bli avvist mange ganger. Kanskje 100 før det skjer noe. Jeg vil si rett ut at alt jeg hadde blitt fortalt fram til jeg var 18 år om hva jenter ser etter var helt på trynet og en oppskrift på å feile på sjekkemarkedet. Man får høre at man skal være "snill gutt" og alt det der som slett ikke funker. Hollywood-filmer er som regel også veldig dårlige på å gjenspeile dette. Der er jo moralen ofte at bare man prøver lenge nok så gir jenta etter til slutt.. Jeg fikk ingen råd fra foreldre, og mine nærmeste venner var like håpløse som meg 😅 Ingen hadde fortalt meg disse tingene. Man må liksom prøve og feile og tåle tonnevis av avvisning før noen til slutt skjønner det mens andre bare gir opp. For greia som jeg tror er med begge kjønn er at man vet hva man selv tiltrekkes av, og så tror man at det andre kjønnet også er ganske likt, men så er det gjerne ikke slik i det hele tatt. Det er jentene som sitter på nøkkelen når det gjelder sjekking og sex, siden det forventes at det er guttene som skal sjekke dem opp, og jentene som skal velge hvem som er "gode nok". Derfor er det guttene som mest trenger å lære hvordan spillet fungerer. Jentene trenger jo ikke å lære hvem de tiltrekkes av. Ja jeg tror med fordel guttene kunne ha trengt litt innføring i hvordan det fungerer i virkeligheten. Om det skulle vært i skolen vet jeg ikke.. 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #249 Skrevet 8. desember 2021 Husker dette var noe jeg følte på som ungdom og ung voksen. Hadde aldri hatt noen illusjon om av jenter/kvinner kun likte drittsekker, bare at mange av disse var veldig populære hos det motsatte kjønn. Samtidig følte jeg på at jeg som en forsiktig snill gutt/mann falt ifra. Med drittsekk tenkte jeg: Snakka dritt om jentene/kvinnene de lå med bak deres rygg Behandla folk under seg på det sosiale hierarkiet med liten respekt Voldelig Uærlig Narsissistiske trekk Med snill og forsiktig tenkte jeg: God lytter Tok følelsene deres på alvor og var støttende emosjonelt Ville bli bedre kjent før man gikk over til en seksuell relasjon Behandlet alle med respekt Det at den eneste gangen jeg hadde en ONS var når jeg drakk meg veldig full og oppførte meg som en cocky jævel forsterket inntrykket. Anonymkode: b96ee...ac3 2
Katten.2.0 Skrevet 8. desember 2021 #250 Skrevet 8. desember 2021 3 hours ago, Flintis said: Ja ha, og hva er slem? Det er en definisjon som er mer åpen, med store individuelle forskjeller. Ser ikke helt hva poenget med spørsmålet er når vi prater om "snille" menn her. Jeg går ut fra at alle oppegående mennesker er "snill". Jeg forventer et minimum av respekt for hverandre. Mennesker som må framheve at de innehar dette minimumet anser jeg ikke som mennesker jeg vil ha rundt meg. 2
Scorpio Skrevet 8. desember 2021 #251 Skrevet 8. desember 2021 AprilRyan skrev (21 minutter siden): Det er jo ikke enten snill og det jeg opplever som tafatt (i hvert fall sånn folk beskriver det her inne) eller badboy. De fleste er vel ikke enten eller, men jeg vil påstå at de fleste ikke er badboys og de fleste menn er heller ikke bare snill og grei. De fleste er vel sammensatte mennesker med litt av hvert. Jeg er enig i at det å bare være snill og grei ikke er det kvinner er ute etter, men jeg er ikke enig i at kvinner ønsker seg egoistiske menn med lav empati. Det er liksom ikke en verre kombinasjon enn det. Problemet med å være snill tror jeg at noen tar det til en grad der de nesten blir litt selvutslettende. Det er greit at man skal respektere kvinner, men det kan man jo fortsatt gjøre uten å bli totalt selvutslettende og aldri gi motstand. Slik det beskrives så virker det som menn tror at man skal være enten eller og det synes jeg er litt rart egentlig. At snill blir så til de grader overdrevet at man ikke kan kalle det for snill lenger egentlig eller at man skal være badboy og totalt overkjøre kvinner. Bra innlegg. Jeg er ingen av delene i alle fall. For meg framstår det nesten som karikaturer, selv om det er nok av dem som passer fint inn i disse kategoriene. Disse sekkene beskriver jo også bare en utvalg av kvaliteter, og det er mange viktige kvaliteter som både "snille" og "badboys" kan ha som er tiltrekkende. Skal man begynne å lage en liste over kvaliteter som er tiltrekkende så blir den lang, men jeg tror EQ eller emosjonell intelligens er sexy. Så jeg tror ikke det stemmer med lav empati. Men man skal kunne sette seg og sin partner foran. En som lar seg tråkke på er jo ingen ettertraktet partner. 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #252 Skrevet 8. desember 2021 11 hours ago, Rexxus said: Normale kvinnfolk finnes vist ikke i dette århundre i mine øyne. Prøve Tinder/Badoo/Match/ og mange fler betalingsgreier i over 2 år nå, kun utendlandske jeg IKKE vil ha som bor i ASIA. Det nederste avsnittet forklarer den øverste setningen. Slike datingapper får frem det verste i mennesker uansett kjønn og man bør unngå det som pesten om man ønsker et seriøst forhold. Løft blikket opp fra skjermen og beveg deg rundt i den virkelige verden, så vil du finne normale kvinner - og menn. Anonymkode: e1a2f...887 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #253 Skrevet 8. desember 2021 Jeg synes snill er en åpenbar enkel kategori. Snill er ikke kjedelig for kjedelig er en egen kategori. Snill er ikke selvutslettende for selvutslettende er en egen kategori, og man er ikke snill dersom man bruker snillhet som et verktøy og dermed blir usnill hvis man ikke får sin belønning. Snill er snill, og man kan gjøre snille ting. Å være snill er en egenskap som er mer gjennomsyrende. Å gjøre noe snilt er derimot en handling mange kan gjøre. De fleste klarer fint å sette fingeren på hvem som er snille og ikke og hva som er snilt og ikke. Og noen er generelt snille, mens andre er mest snille med dem de er glade i og bryr seg ikke så mye om andre. Legg merke til hvor fucka ordet snill blir når man skriver det mange ganger 😄 Man trenger ikke gradere snillhet eller tukle med ordet. De fleste har altså en intuitiv følelse av hva som er snilt og ikke. Jeg har for eksempel en bekjent som er en svært lojal og god kompis til sine venner, men han er ikke særlig hyggelig mot damer. Selv er jeg veldig snill med min familie, men kan være avvisende overfor mer fremmedes problemer. Hvis det kommer noen jeg ikke kjenner og øser ut om sine problemer, prøver jeg som oftest og komme meg bort. Anonymkode: bddc2...97e 2
Rexxus Skrevet 8. desember 2021 #254 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det nederste avsnittet forklarer den øverste setningen. Slike datingapper får frem det verste i mennesker uansett kjønn og man bør unngå det som pesten om man ønsker et seriøst forhold. Løft blikket opp fra skjermen og beveg deg rundt i den virkelige verden, så vil du finne normale kvinner - og menn. Anonymkode: e1a2f...887 Jeg forstår den, og pr idag har kuttet det ut, hjelper lite når man bor i en by fullt av tullinger som kjenner meg Jeg har kuttet ut drikking/Alkohol osv og røyker ikke, så eneste steder for meg jeg kan treffe folk er Kafe eller bowling steder, der familier er
Hr. Aktiv Skrevet 8. desember 2021 #255 Skrevet 8. desember 2021 danbanan skrev (På 7.12.2021 den 1.30): Tror de karene som har hatt dårlig suksess med kvinner og anser seg som snille, er de som alltid er høflige, sier de rette tingene hele tiden og rett og slett ikke "utfordrer" kvinnene litt mentalt og derfor oppfattes som veldig kjedelige. For en del menn, som lærte fra de var unge at kvinner skal behandles med mye respekt, så har dette vært forvirrende og derfor skapt mye frustrasjon. Og en del kvinner ønsker jo heller ikke å innrømme dette((eller forstår kanskje ikke dette helt selv) og da blir de enda mer frustrert, på en måte. For det er ikke til å skyve under en stol, at en typisk "bad boy", med stil så klart, er mer spennende en han kjedelige, hyggelige a4 karen som sier det han tror kvinner ønsker å høre. Jeg kan jo bare prate for meg selv, men i 20 årene så var jeg nok litt for "snill" og respekterte kvinner litt for mye, hvis det er mulig å si det uten at det skal høres feil ut. Men etter litt erfaring, så har jeg forstått at mange kvinner liker faktisk å bli dominert litt, både mentalt og fysisk, og da må man være litt "bad boy", dessverre. Men dette kan jo også variere litt fra hvordan type kvinner man møter. Mye av en manns stolthet ligger i hans sjanser med motsatte kjønn. Det ligger i våres gener( behovet for å spre sine gener osv) Og hvis man mislykkes her, så kan det skape mye frustrasjon og sinne. Og så trenger vi jo alle, uavhengig av kjønn, nærhet og intimitet og får man manko på dette, så skaper det også mye sinne og frustrasjon og kan også ende opp med at man blir deprimert. Menn som ender opp her, har ett ønske om å bli sett og hørt og hvis man setter seg inn i deres situasjon, så er jo det forståelig. Dessverre så søker mange ikke profesjonell hjelp og da kan det gå riktig ille(sikkert derfor selvmords statistikken er høyere hos unge menn en hos kvinner) Et lite sidespor, men likevel viktig å poengtere mtp. selvmordsstatistikken. En del i den selvmordstatistikken tilfaller også gruppa som blir utsatt for statlig samværssabotasje der et helt system er perfeksjonert til at mannen skal være degradert til paypig og "barnløs" dvs. uten rett for å se også sine barn. Dette er det desverre ikke noe prat om. 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #256 Skrevet 8. desember 2021 2 minutter siden, Rexxus said: Jeg forstår den, og pr idag har kuttet det ut, hjelper lite når man bor i en by fullt av tullinger som kjenner meg Jeg har kuttet ut drikking/Alkohol osv og røyker ikke, så eneste steder for meg jeg kan treffe folk er Kafe eller bowling steder, der familier er Evt gjennom hobbyer/fritidsaktiviteter. Vet om flere som har funnet partner der. Anonymkode: e1a2f...887 2
Bacteria Skrevet 8. desember 2021 #257 Skrevet 8. desember 2021 danbanan skrev (På 7.12.2021 den 2.28): Nja, er nok ofte mer nyanser en det. Forskere har prøvd å forstå seg på dette også. Men det kan være en av årsakene for noen kvinner muligens og at kvinner tiltrekkes av kriminelle siden de rett og slett fremstår som mer dominante pgr av ofte høyere testo nivå (alfa egenskaper). Det er rett og slett biologi. Kan bruke våre nærmeste slektninger som eksempel. Der hjelper det ikke å være en snill alfa sjimpanse for å overleve😏 Enig i mye av det du skriver i tråden, men det er forskjell på sjimpanse-og menneskeflokker. Menneskeflokkene har i stor grad kvittet seg med de ekstreme testosteron-bombene. Det har evolusjonen sørget for. I en menneskeflokk kunne du ikke ha en ekstrem testosteron-fyr, som gikk løs på alt og alle for småting. Det som gjerne skjedde med de ble at de ble drept av andre stammemedlemmer, for de utgjorde en sikkerhetsrisiko. De hadde ikke fengsler… Nei, menneskene verdsetter høyt andre ting, som kompetanse og sosiale evner. De som har preferanse for ekstreme bad boys, i ytterste konsekvens fengslede seriemordere, har gjerne underliggende psykiatri og er en liten promille av oss. 1
Entern Skrevet 8. desember 2021 #258 Skrevet 8. desember 2021 Rexxus skrev (4 minutter siden): Jeg forstår den, og pr idag har kuttet det ut, hjelper lite når man bor i en by fullt av tullinger som kjenner meg Jeg har kuttet ut drikking/Alkohol osv og røyker ikke, så eneste steder for meg jeg kan treffe folk er Kafe eller bowling steder, der familier er Hvis du greier å gå på pub uten å drikke (drikk alkoholfritt øl eller brus) så er jo det en løsning, har kjent flere (bl.a. muslimer) som har gjort dette og fått mange venner, men forstår det veldig godt hvis du heller bare unngår hele den greia altså 1
Entern Skrevet 8. desember 2021 #259 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Evt gjennom hobbyer/fritidsaktiviteter. Vet om flere som har funnet partner der. Anonymkode: e1a2f...887 Ja det tror jeg kan være en veldig god løsning, for mange 1
Hr. Aktiv Skrevet 8. desember 2021 #260 Skrevet 8. desember 2021 AprilRyan skrev (På 7.12.2021 den 2.12): Ja, jeg vet ikke, men vil tro de fleste vil bli frustrert over det, men noen menn har jo holdningen "happy wife, happy life". Vet ikke om jeg alltid synes at det er så positivt. Det er sant det, men det er minste motstands vei og de stiller veldig lite krav til seg selv. Disse damene blir nok oppvartet mye og gir veldig lite tilbake. For henne er dette vinn vinn mens for mannen om han ønsker litt tilbake et rent tap. Merkelig nok er en del menn faktisk fornøyde med dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå