Gå til innhold

Hvor mye får du utbetalt i mnd? Er det nok for ditt forbruk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rosaullteppe skrev (6 timer siden):

Bor dere sammen? Blir dere trekt i trygd om dere bor sammen? Hilsen ei som er ufør og sammen med en som er ufør ☺️

Ikke meg du spurte, men ja man blir trukket noe i trygd dersom man bor sammen med noen. Jeg fikk utbetalt ca 2000kr mindre pr mnd når jeg flyttet sammen med min mann. 
Men så har man plutselig noen å dele utgiftene med også da

Anonymkode: 69da7...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bedriftseier. Utbetalt 50.000. Utbytte på 2 millioner årlig. Holder i massevis. 

Anonymkode: d5a8a...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og mannen har rundt 35k (samme bransje), som er ok, men vi håper å karre oss opp til 45 hver.

Anonymkode: 0d5bf...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jau. Jeg har full forståelse dersom det dreier seg om folk som ikke takler livet en normal lørdag. Poenget mitt er at de fleste uføre takler hverdagene ganske fint. De orker det meste, men er det snakk om en liten stillingsprosent så er alt helt umulig. Det synes jeg er rart. Du synes ikke det er rart. Det er helt greit. 

Anonymkode: 504bb...b0d

Kan ikke du finne disse små stillingene som ansetter syke folk og tar hensyn til at de kanskje har ustabil form så det ikke er sikkert de er i bra form akkurat onsdag og torsdag hver uke, så de er nødt til å få fleksible dager å jobbe og at det i noen tilfeller må tilrettelegges. 

Folk unngår å ansatte damer i fruktbar alder fordi de er redd for at de skal gå ut svangerskapspermisjon, men du tror oppriktig at folk vil ansette syke folk i 20-40 % stilling.

Det er arbeidsmarkedet som er det største problemet og det er for dyrt å ansette noen som krever tilrettelegging og som antageligvis vil være sykemeldt eller mye syke.

også kommentarern om at de fleste uføre takler hverdagen. Og mange av de 300 000 uføre er det du kjenner egentlig? De du ser ute på kafé og shopping? Mens vi andre får ikke ut døra hver dag, men vi teller ikke fordi oss ser du ikke.

Anonymkode: 95e6b...de3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serafin skrev (10 timer siden):

At du tjener 36 000 kroner netto utbetalt i  lønn per mnd er lite med tanke på at du har en videreutdanning i operasjonssykepleie. Du fortjener mer. Jeg har kun bachelor i sykepleie og tjener det samme som deg som kommunalt ansatt.  

og sykepleiere klager på lav lønn 😂😂😂😂 Det er så piss! akkurat som lærere.

jeg har mastergrad, masse studielån, jobber i det private og har utbetslt 28000 i mnd. 

og det er inkludert all overtid! og jeg må være tilgjengelig 24/7 

Anonymkode: cfe8b...085

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også fasinert over hvor mye uføre folk orker! 

kjenner 2 unge uføre med ME! du skulle tro de hadde mindre energi enn oss andre. Men hun ene venter nå barn nr 5 og hun sndre har 3 barn... 

Så har de jo seøvfølgelig barna hjemme lengst mulig for å få kontantstøtte. Hun har 2 hunder, stort hus og flere hobbier. 

men jobb? åhhh nei! for syk, svak og dårlig bak. Bedre å snylte på alle andre! 

Anonymkode: cfe8b...085

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er barnevernpedagog med videreutdanning. Jobber som miljøterapeut med 12 års ansiennitet. Får utbetalt mellom 26.000, - og 30.000,- i mnd. Det er nok fordi jeg også har en mann som tjener penger. Var jeg alene ville jeg slitt med tre Kids. 

Anonymkode: f0424...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byggingeniør, bachelor, i det private, med leder og personalansvar. Har ca 46000 utbetalt i mnd. Det er mer enn nok.

Anonymkode: 84b2b...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja, bransjen har sin pris. 

Jobben spiser opp hele livet. Barna er 4, 6 & 10, og jeg elsker dem, men tar meg selv i å lage enkle middager, gjøre leksene for dem eller rett og slett bare plante dem foran en skjerm slik at jeg kan få inn et par ekstra e-poster etc på jobb.

Ferier utgår jo: jeg jobber i alle ferier unntatt vinterferien og en liten del av sommerferien. Barna er bortreist store deler av sistnevnte så jeg får inn mye produktivt da. 

Mannen ble det slutt med for mange år siden - han var akkurat slik som meg, men flyttet til utlandet for å prioritere karrieren. Jeg har på papiret 100 % men som sagt er de hos han i feriene.

Fint med inntekten, men ja. Bransjen har sin pris. 

Anonymkode: d5f46...fa8

At du orker. Hva er vitsen å jobbe så mye? Livet er vel mer enn jobb? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

og sykepleiere klager på lav lønn 😂😂😂😂 Det er så piss! akkurat som lærere.

jeg har mastergrad, masse studielån, jobber i det private og har utbetslt 28000 i mnd. 

og det er inkludert all overtid! og jeg må være tilgjengelig 24/7 

Anonymkode: cfe8b...085

Dette er lønn som jeg har forhandlet meg til. Alle  arbeidstagere kan i utgangspunktet forhandle frem lønn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serafin skrev (3 minutter siden):

At du orker. Hva er vitsen å jobbe så mye? Livet er vel mer enn jobb? 

Jeg elsker jobben min, da. 

Hva gjør man ellers? Nå skal jo eldstemann begynne på board i et annet land neste år, så da ser jeg mindre til hn. 

Eldste har nettopp begynt på skolen, og det er 8 - 4 priv slik som eldste hadde. Ingen lekser og Sfo til 17. 

Yngste har dagmamma. 

Med andre ord, hvor er man ellers? Jeg har jo også et flott hus og muligheten til å reise hvor jeg vil når jeg først tar ut ferie.

 

Men ja... hva fyller du ditt liv med?

Anonymkode: d5f46...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg elsker jobben min, da. 

Hva gjør man ellers? Nå skal jo eldstemann begynne på board i et annet land neste år, så da ser jeg mindre til hn. 

Eldste har nettopp begynt på skolen, og det er 8 - 4 priv slik som eldste hadde. Ingen lekser og Sfo til 17. 

Yngste har dagmamma. 

Med andre ord, hvor er man ellers? Jeg har jo også et flott hus og muligheten til å reise hvor jeg vil når jeg først tar ut ferie.

 

Men ja... hva fyller du ditt liv med?

Anonymkode: d5f46...fa8

Ja, da så. Det er ditt liv. Nyt det.

 

Jeg vil heller jobbe minst mulig og bruke tiden min på yoga, jakt og hund, dansing, kampsport og kajakkturer. Pluss kulturopplevelser.  Jeg tjener ikke veldig mye men helt greit. Jeg vet at livet er  kort så for meg handler det om å gjøre   helt andre ting enn jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ung ufør, mannen jobber med IT og sammen får vi mellom 80k og 100k i mnd. alt ettersom jobben hans.
Han har ganske høy skatteprosent, jeg ligger på rundt 24%.
Får også utleieinntekter på rundt 25k, men de går til den boligen. 

Anonymkode: c0c76...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

jeg er også fasinert over hvor mye uføre folk orker! 

kjenner 2 unge uføre med ME! du skulle tro de hadde mindre energi enn oss andre. Men hun ene venter nå barn nr 5 og hun sndre har 3 barn... 

Så har de jo seøvfølgelig barna hjemme lengst mulig for å få kontantstøtte. Hun har 2 hunder, stort hus og flere hobbier. 

men jobb? åhhh nei! for syk, svak og dårlig bak. Bedre å snylte på alle andre! 

Anonymkode: cfe8b...085

Jeg er det samme. Veldig fascinert over hvor mye de uføre som jeg kjenner orker å gjøre.

Jeg er også fascinert av at en som jeg kjenner som virkelig trenger hjelp som ikke får noe hjelp innen arbeidstrening eller støtte. Han sliter langt mer etter min vurdering enn de som jeg kjenner som er uføre. Han klarer ikke det sosiale. Stenger seg inne og kommer seg ikke ut dørene pga angsten er så sterk. Er flere ting som gjør at jeg føler at han hadde hatt behov for hjelp. Men de som jeg kjenner som er uføre er sosiale, trener hver dag minst 5 km, rydder i huset, ordner hagen sin, og fester i helgene på byen. Jeg er sjokket over akkurat det. Mener at da burde de klare å jobbe. Men de er etter hva jeg forstår sykere enn han som innestenger seg helt i leiligheten med full angst og svært tung depresjon. 

De uføre tjener også mer enn meg tror jeg. De fortalte at de tjente en god del mer enn meg. Jeg sliter med å få mer jobbing men jobber hardt for de 16 800 kr som jeg får utbetalt i måneden. Jeg har også en del psykiske utfordringer men presser meg på jobb etter legens anbefaling. 

 

Anonymkode: ab0c0...fe5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er det samme. Veldig fascinert over hvor mye de uføre som jeg kjenner orker å gjøre.

Jeg er også fascinert av at en som jeg kjenner som virkelig trenger hjelp som ikke får noe hjelp innen arbeidstrening eller støtte. Han sliter langt mer etter min vurdering enn de som jeg kjenner som er uføre. Han klarer ikke det sosiale. Stenger seg inne og kommer seg ikke ut dørene pga angsten er så sterk. Er flere ting som gjør at jeg føler at han hadde hatt behov for hjelp. Men de som jeg kjenner som er uføre er sosiale, trener hver dag minst 5 km, rydder i huset, ordner hagen sin, og fester i helgene på byen. Jeg er sjokket over akkurat det. Mener at da burde de klare å jobbe. Men de er etter hva jeg forstår sykere enn han som innestenger seg helt i leiligheten med full angst og svært tung depresjon. 

De uføre tjener også mer enn meg tror jeg. De fortalte at de tjente en god del mer enn meg. Jeg sliter med å få mer jobbing men jobber hardt for de 16 800 kr som jeg får utbetalt i måneden. Jeg har også en del psykiske utfordringer men presser meg på jobb etter legens anbefaling. 

 

Anonymkode: ab0c0...fe5

Ble dette fortalt da du kalte inn til møte med de uføre og dette sto på saklisten da, eller?

Anonymkode: f5a4a...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

50000 er lønna mi. Men jeg skatter så får utbetalt 36. Ganska normalt i mitt yrke :) 

Anonymkode: e4931...604

Samme her, har 10 års ansiennitet som intensivsykepleier og ligger mellom 34-36000 utbetalt. Skal jo stige litt nå etter forhandlinger, men det blir jo ikke store forskjellen per måned.

Anonymkode: d08fa...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ble dette fortalt da du kalte inn til møte med de uføre og dette sto på saklisten da, eller?

Anonymkode: f5a4a...cc9

Vet lite om dette. Jeg har bare fått et inntrykk at det er forskjellsbehandling ute å går. Og at det iblant er gjerne en som fungerer mye mye dårligere i de daglige funksjoner enn de som får hjelp som ikke får hjelp. 

Jeg kunne bare drømme om at den personen som jeg kjenner kunne klart å fungere slik som de som jeg kjenner som får støtte av staten. Det er trist å se. Altså det gjelder selve fungeringen i samfunnet ellers: sosial nettverk, trening, gjøremål osv. 

Anonymkode: ab0c0...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet lite om dette. Jeg har bare fått et inntrykk at det er forskjellsbehandling ute å går. Og at det iblant er gjerne en som fungerer mye mye dårligere i de daglige funksjoner enn de som får hjelp som ikke får hjelp. 

Jeg kunne bare drømme om at den personen som jeg kjenner kunne klart å fungere slik som de som jeg kjenner som får støtte av staten. Det er trist å se. Altså det gjelder selve fungeringen i samfunnet ellers: sosial nettverk, trening, gjøremål osv. 

Anonymkode: ab0c0...fe5

Selvsagt er det mye forskjellsbehandling ute og går. Dette pga at alle er ulike individer med forskjellige problemer, diagnoser og holdninger til trygd og arbeidsliv.

Deretter kommer alle legene som har forskjellige relasjoner til sine pasienter.

Deretter kommer alle de som skal behandle personene i systemet mens de er på AAP.

Deretter kommer personene som skal vedta eller ikke om du får trygd på bakgrunn av det disse forutnevnte har skrevet.

Deretter kommer slike som deg, som skal mene veldig mye om personene som har gått gjennom alt det jeg nå har nevnt.

Anonymkode: f5a4a...cc9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsesekretær i 100% stilling. 
Ville nok fått ca 27.000,- utbetalt om ikke jeg hadde vært enslig forsørger. Får da en skattefordel på nesten 1.000kr mnd. Bidrag og barnetrygd på 6200kr. 
Vi har så vi klarer oss greit føler jeg.

Anonymkode: 2bfbf...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan dere som vil diskutere uføre lage dere en egen tråd...?🙄

Anonymkode: 2bfbf...1ce

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...