Gå til innhold

Hvor mye får du utbetalt i mnd? Er det nok for ditt forbruk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvor er denne lille stillingsprosenten? Og skal en kun klare seg på den? Og nøyaktig hvem ansetter noen som er borte en dag på jobb den neste og klarer halve dagen den tredje og deretter blir sykmeldt i 3 uker? 

Anonymkode: 0b418...699

Den burde være tilstede som et jævla navtiltak for alle som tror de ikke orker å jobbe noe som helst. Om det så er å vanne planter i et kontorbygg en time i uka så bør man gjøre noe annet enn å lulle seg inn i selvmedlidenhet og motta "gratispenger".  

Anonymkode: 504bb...b0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber med lønn/hr/regnskap. Har utbetalt 43 000. Mannen ca det samme. Klarer oss greit, men prøver å bruke minst mulig da vi betaler alt vi kan ned på huslånet. Sparer på forskjellige kontoer utenom til bil/ferie/bryllup (datter). 
 

Gleder meg til vi er ferdige å betale ned gjelden, da har vi 30 000 mer pr måned å rutte med. Har deretter planer om å hjelpe ungene inn på boligmarkedet men uten å ta opp gjeld selv. 

Anonymkode: 56660...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Operasjonssykepleier. 36000 Etter skatt. 

Anonymkode: e4931...604

At du tjener 36 000 kroner netto utbetalt i  lønn per mnd er lite med tanke på at du har en videreutdanning i operasjonssykepleie. Du fortjener mer. Jeg har kun bachelor i sykepleie og tjener det samme som deg som kommunalt ansatt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serafin skrev (7 minutter siden):

At du tjener 36 000 kroner netto utbetalt i  lønn per mnd er lite med tanke på at du har en videreutdanning i operasjonssykepleie. Du fortjener mer. Jeg har kun bachelor i sykepleie og tjener det samme som deg som kommunalt ansatt.  

50000 er lønna mi. Men jeg skatter så får utbetalt 36. Ganska normalt i mitt yrke :) 

Anonymkode: e4931...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apotektekniker, cirka 26000 utbetalt. Går helt greit🤷‍♀️

Anonymkode: f5f84...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serafin skrev (27 minutter siden):

Ja,  tror nok på deg. Har selv venner og andre bekjente som er jurister og vet at det er mulig å tjene mangfoldige tusener av kroner i den bransjen. Det er da ofte i private advokatfirmaer som partnere. Men det har jo sin pris. De folkene som jobber som partnere jobber jo langt utover vanlig 8 til 16 jobb og det er ganske slitsomt.

 

Jeg kjenner en jurist som jobbet som advokat i et større advokatfirma i Oslo. Og nå jobber vedkommende som professor på et universitet i Norge og sier h*n aldri kunne tenke seg tilbake til et privat advokatfirma igjen. Det ble alt for mye stress. 

Ja, bransjen har sin pris. 

Jobben spiser opp hele livet. Barna er 4, 6 & 10, og jeg elsker dem, men tar meg selv i å lage enkle middager, gjøre leksene for dem eller rett og slett bare plante dem foran en skjerm slik at jeg kan få inn et par ekstra e-poster etc på jobb.

Ferier utgår jo: jeg jobber i alle ferier unntatt vinterferien og en liten del av sommerferien. Barna er bortreist store deler av sistnevnte så jeg får inn mye produktivt da. 

Mannen ble det slutt med for mange år siden - han var akkurat slik som meg, men flyttet til utlandet for å prioritere karrieren. Jeg har på papiret 100 % men som sagt er de hos han i feriene.

Fint med inntekten, men ja. Bransjen har sin pris. 

Anonymkode: d5f46...fa8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva mener du med «nok til ditt forbruk», egentlig? Man må jo tilpasse forbruket etter den inntekten man faktisk har. 

Anonymkode: b9afc...95e

Nettopp! DET er noe flere burde prøve på, for da er det lettere å godta den inntekta man har. 

Anonymkode: d2ba8...730

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Den burde være tilstede som et jævla navtiltak for alle som tror de ikke orker å jobbe noe som helst. Om det så er å vanne planter i et kontorbygg en time i uka så bør man gjøre noe annet enn å lulle seg inn i selvmedlidenhet og motta "gratispenger".  

Anonymkode: 504bb...b0d

På vår jobb har vi hundra planter på kontoret som må vannes og fixes på ex antal hvar uke. Og det fixer hun i receptionen. Men hun har sykt mye å gjore så hade nokk satt pris på Litt hjelp. Det va egt en go idé. Kanske han vennen min som er ufør og sitter å gamer hele dagene. Som Ellers er veldigt hyggelig og oppegående kan gjore. ☺️ 

Anonymkode: e4931...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest florina
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sykepleier, 22.000 netto utbetalt. Jeg klarer meg greit, men skulle gjerne hatt litt mer. Er mye jeg må si nei til/ikke kjøpe pga økonomi. 

Anonymkode: 3ab29...9bb

Om dette er lønnen du får i 100% stilling,  så fortjener du så mye mer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23000, lærervikar (ikke utdannet lærer). Har ikke lån, sparer 10.000 i mnd. Ser ut som jeg har betalt for mye skatt så får nok noe igjen 🤑

Anonymkode: 5069e...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utbetalt ca 35000 kr, jobber som sykepleier. Har alt jeg trenger, og kan unne meg, samboer og ungene det vi trenger. Og sparer ca 15-17000kr i mnd. Har på et år nå spart til nytt bad. 

Anonymkode: 23510...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

At de flakser rundt på shopping og ferier og fjelltopper, trykker ut den ene ungen etter den andre, og orker enda flere fritidsaktiviteter enn oss som har jobbet fulle dager.. men å jobbe feks to dager i uka på et stille kontor, nei det er for utmattende 😂

Anonymkode: 504bb...b0d

Det er nok få bedrifter som kan tilby uføre to dager på et stille kontor. Spesielt om formen til det varierer slik at det ikke er noe forutsigbarhet i hvilke dager. 

Føler litt for å provosere.

Utbetalt 28000 kr i måneden,  pluss 16000kr mnd i leieinntekter. 

Klarer meg veldig bra økonomisk. 

Ufør. 

Kunne nok vært innom og laget kaffe i en bedrift innimellom. Dog ikke daglig. 

Anonymkode: 3a168...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utbetalt 16.000kr pr mnd i uføretrygd. Jeg klarer meg fint, men hjelper på at jeg har en mann som får ca 21.000kr utbetalt pr mnd

Jeg eier mitt eget hus som er nedbetalt så har lite månedlige utgifter på det

Anonymkode: 69da7...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Martineroxyy
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er nok få bedrifter som kan tilby uføre to dager på et stille kontor. Spesielt om formen til det varierer slik at det ikke er noe forutsigbarhet i hvilke dager. 

Føler litt for å provosere.

Utbetalt 28000 kr i måneden,  pluss 16000kr mnd i leieinntekter. 

Klarer meg veldig bra økonomisk. 

Ufør. 

Kunne nok vært innom og laget kaffe i en bedrift innimellom. Dog ikke daglig. 

Anonymkode: 3a168...a8a

Må man skatte på leieintekter ? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er nok få bedrifter som kan tilby uføre to dager på et stille kontor. Spesielt om formen til det varierer slik at det ikke er noe forutsigbarhet i hvilke dager. 

Føler litt for å provosere.

Utbetalt 28000 kr i måneden,  pluss 16000kr mnd i leieinntekter. 

Klarer meg veldig bra økonomisk. 

Ufør. 

Kunne nok vært innom og laget kaffe i en bedrift innimellom. Dog ikke daglig. 

Anonymkode: 3a168...a8a

Akkurat det tror jeg deg på 😉

Anonymkode: 504bb...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Renholder, 16000 utbetalt i mnd. Nok til forbruk + sparing. Jeg har alltid satt tæring etter næring , så ikke noe problem. 

Anonymkode: d2ba8...730

Bor du alene? Med partner? Barn? Kan ikke fatte at 16 k utbetalt i mnd er nok til spare noe som helst i Norge 😅

Anonymkode: 4912b...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

særboer,voksne barn, nedbetalt hus. Så joda, greier fint å spare litt hver mnd . 

Anonymkode: d2ba8...730

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den burde være tilstede som et jævla navtiltak for alle som tror de ikke orker å jobbe noe som helst. Om det så er å vanne planter i et kontorbygg en time i uka så bør man gjøre noe annet enn å lulle seg inn i selvmedlidenhet og motta "gratispenger".  

Anonymkode: 504bb...b0d

Du høres ut som et flott og sympatisk menneske ❤️. Å ikke bitter i det hele tatt🤭

Anonymkode: 4912b...1b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Gjerne skriv hva du jobber med, også 😏

Jeg kan starte. 

Jobber innen jus, utbetalt ca 95.000 netto per mnd. Mer enn nok utbetalt ettersom jeg bare har et par mill i lån. 

Anonymkode: d5f46...fa8

29 000 netto, men med barnetrygd (1500) bikker jeg 30! Med litt overtid havnet jeg på 39 k utbetalt i lønn denne måneden. Har en treårig utdanning, jobber i helsesektoren. Skulle gjerne hatt 39 000 i mnd fast😊

Vi er 2 voksne og min bedre halvdel tjener mye mer enn meg. Vi klarer oss greit på dette. Har også utleie-inntekter i tillegg til dette. 

Anonymkode: 943bd...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle er utslitt når kvelden kommer og de fleste sliter fra tid til annen med å komme seg gjennom dagene. 

Anonymkode: 504bb...b0d

Men med ufør er man syk i tillegg. Derfor man er ufør. 

Anonymkode: 0b418...699

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...