Gå til innhold

Hvor mye får du utbetalt i mnd? Er det nok for ditt forbruk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den burde være tilstede som et jævla navtiltak for alle som tror de ikke orker å jobbe noe som helst. Om det så er å vanne planter i et kontorbygg en time i uka så bør man gjøre noe annet enn å lulle seg inn i selvmedlidenhet og motta "gratispenger".  

Anonymkode: 504bb...b0d

Er enig i at det er sunt å ha noe å gå til 😊 

Anonymkode: 0b418...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Den burde være tilstede som et jævla navtiltak for alle som tror de ikke orker å jobbe noe som helst. Om det så er å vanne planter i et kontorbygg en time i uka så bør man gjøre noe annet enn å lulle seg inn i selvmedlidenhet og motta "gratispenger".  

Anonymkode: 504bb...b0d

Jeg prøver virkelig å ikke lulle meg inn i selvmedlidenhet, men det er virkelig bedre å være frisk enn å motta "gratispenger". Det har en veldig stor personlig kostnad å bli så syk at man ikke kan jobbe. 

Jeg kan selv forstå irritasjon over dem som eventuelt kunne ha jobbet, men går inn for å få ufør uberettiget. Problemet er at slike som deg også "skyter" på folk som virkelig er alvorlig syk. 

Jeg skulle gitt høyrearmen min for å bli frisk nok til å jobbe igjen. Jeg elsket jobben min, og sto i den til det ble helt umulig, og egentlig litt lengre. Dette er en stor sorg, selv om jeg prøver å ikke velte meg i selvmedlidehet. 

De du OGSÅ snakker ned har gjerne sykdommer du absolutt ikke ville hatt, uansett hvor mange penger. Noen av oss skal snart dø. Altfor tidlig.

Kanskje på tide å tenke litt over at de uføre har veldig mange skjebner. Kanskje verre enn du ville unne selv dem du ikke liker så godt. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Akkurat det tror jeg deg på 😉

Anonymkode: 504bb...b0d

Så fint da. Jeg hadde gjerne gjort det også, bare for å få følelsen av å bidra med noe. Følge med litt. 

Anonymkode: 3a168...a8a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Sykepleier, 22.000 netto utbetalt. Jeg klarer meg greit, men skulle gjerne hatt litt mer. Er mye jeg må si nei til/ikke kjøpe pga økonomi. 

Anonymkode: 3ab29...9bb

Da jobber du ikke 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grafisk designer, 36 000 utbetalt. Det går greit. Har ca 18000 i faste utgifter. Bruker litt penger på klær, hudpleie, behandlinger, kino og spise ute hver måned så får ikke spart så mye som jeg ønsker. Men jeg vil ikke kutte i livsstilen min heller. Jaja, penger er til for å brukes ☺️

Anonymkode: da2ff...167

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare 24 år og har ingen utdanning (ikke fullført VGS). Jobber med telefonsalg og lønnen er alt fra 40.000 i mnd og oppover til og med. Høres sikkert fint ut, men den lønnen er hovedsakelig basert på provisjon, så det aller meste må spares videre i tilfelle veldig dårlige salgsuker, sykdom eller annet som gjør at man kan miste flere dager på jobb, slik at man overlever de aktuelle månedene.

Noen ganger ønsker jeg meg jobb med vanlig, kjedelig fast månedslønn så det i det minste er mer stabilt, så er ikke sånn at mye penger i måned alltid betyr trygghet…

Anonymkode: 5b18e...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ung ufør, utbetalt rett over 18.000 kr. 

Har samboer (som også er ufør) i tillegg til lave utgifter, så har mer enn nok akkurat nå. 

Anonymkode: 1f091...b94

Bor dere sammen? Blir dere trekt i trygd om dere bor sammen? Hilsen ei som er ufør og sammen med en som er ufør ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lege i fast nattevaktstilling 80%. Shopper i tillegg dag/kvelds- vakter for de resterende 20% utenom. Utbetalt ca 57-60k. 

Anonymkode: 1d943...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

At de flakser rundt på shopping og ferier og fjelltopper, trykker ut den ene ungen etter den andre, og orker enda flere fritidsaktiviteter enn oss som har jobbet fulle dager.. men å jobbe feks to dager i uka på et stille kontor, nei det er for utmattende 😂

Anonymkode: 504bb...b0d

At du vet om så mange som gjør dette har jeg veldig vanskelig for å tro. Jeg tror du bare er ute etter å sverte uføre, og en smule misunnelig. 

Anonymkode: 839e6...2b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Sykepleier, 22.000 netto utbetalt. Jeg klarer meg greit, men skulle gjerne hatt litt mer. Er mye jeg må si nei til/ikke kjøpe pga økonomi. 

Anonymkode: 3ab29...9bb

Hææ? Jeg er helsefagarbeider og ikke tjent så lite siden jeg var lærling.. 

Jeg får utbetalt mellom 30 og 40.000 i mnd 

Anonymkode: 9b960...dcb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsefagarbeider: 

27.000 utbetalt på en 65%natt stilling. Jobber noe ekstra netter og kvelder ved siden av så havner på mellom 30 og 40.000 utbetalt i mnd. 

Har 22.000 i utgifter pr mnd, regnet med mat og litt ekstra. 

Har 1,4 mill I boliglån. 

Anonymkode: 9b960...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Gjerne skriv hva du jobber med, også 😏

Jeg kan starte. 

Jobber innen jus, utbetalt ca 95.000 netto per mnd. Mer enn nok utbetalt ettersom jeg bare har et par mill i lån. 

Anonymkode: d5f46...fa8

Ha ha 😂 det tror vi ikke på 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Helsefagarbeider: 

27.000 utbetalt på en 65%natt stilling. Jobber noe ekstra netter og kvelder ved siden av så havner på mellom 30 og 40.000 utbetalt i mnd. 

Har 22.000 i utgifter pr mnd, regnet med mat og litt ekstra. 

Har 1,4 mill I boliglån. 

Anonymkode: 9b960...dcb

Hvordan blir man helsefagarbeider?

Anonymkode: e4931...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan blir man helsefagarbeider?

Anonymkode: e4931...604

2 år vgs og 2 år lære, eller å ha jobbet i helse i 5 år f.eks. 

Men.. lønnen er forskjellig fra sted til sted. Jeg hadde 19.000 utbetalt på en 76% natt stilling i en annen kommune... i denne kommunen har jeg 27.000 utbetalt med mindre stilling, altså 65% natt. 

Anonymkode: 9b960...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 16800 kr. Det er egentlig ikke nok. Men det funker. Er samboer og vi deler på utgiftene. 

Anonymkode: ab0c0...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jobber som renholder. Går 6000 i minus hver måned.   Har utbetalt 24000 i mnd

Anonymkode: 2e9bb...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleier med dagjobb. 28000 utbetalt ca.  Klarer meg fint men prøver å være bevisst matinnkjøp osv for å spare inn forbruket litt. 

Anonymkode: 9c7fc...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 32000,- jobber på kontor innen service. Sparer minst 10K i mnd så har det bra, bruker generelt sett lite penger og har relativt lavt matbudsjett. Ser at mange med mindre ansvar (tilfeldigvis menn) på jobb har opp til 100K brutto mer enn meg i året, så jeg jobber med å få opp lønna. -K30

Anonymkode: 50568...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37K som statlig jurist. Samboer har 47K som seksjonssjef i et departement. Siden vi bor i Bærum, ser vi at lønnen er lav for å kunne kjøpe en større bolig her ute (også sammenheng med lånegrensen på 5x inntekt) , så ja skulle gjerne hatt mer. 

Anonymkode: d211a...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...