Gå til innhold

Hvor mye får du utbetalt i mnd? Er det nok for ditt forbruk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tjener ca 41 000kr og får utbetalt 30 000kr etter skatt. 

Jeg jobber som nestleder i en dagligvarebutikk. Har fagbrev i butikkfag. 

Anonymkode: 11d84...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tjener ca 41 000kr og får utbetalt 30 000kr etter skatt. 

Jeg jobber som nestleder i en dagligvarebutikk. Har fagbrev i butikkfag. 

Anonymkode: 11d84...1a7

Klarer meg utmerket og er alenemor

Anonymkode: 11d84...1a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.10.2021 den 21.41):

Jau. Jeg har full forståelse dersom det dreier seg om folk som ikke takler livet en normal lørdag. Poenget mitt er at de fleste uføre takler hverdagene ganske fint. De orker det meste, men er det snakk om en liten stillingsprosent så er alt helt umulig. Det synes jeg er rart. Du synes ikke det er rart. Det er helt greit. 

Anonymkode: 504bb...b0d

Jeg er ikke ufør og kunne hatt lyst til å få meg en ny jobb fordi jeg ikke trives så godt der jeg er, men det er kul umulig å få en ny jobb til tross for gode kvalifikasjoner. Mitt eneste "handicap" er at jeg er over 50 i en bransje med mye ungdommer. Dette er en type jobb som kunne fungert utmerket for mange med diverse fysiske plager, men hvordan i alle dager skal de kunne få seg jobb om til og med jeg ikke er aktuell?

Problemet er ofte ikke at det er mange mennesker som ikke vil jobbe, men at de ikke er attraktive arbeidstakere rett og slett og noen andre får jobben, enkelt og greit.

Anonymkode: c0e9d...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wenda skrev (16 timer siden):

Da var migrenen til mamman din ikke så ille at hun ikke klarte å jobbe. Sier seg vel selv. 
Og ingen blir ufør pga sin diagnose, man blir ufør pga nedsatt arbeidskapasitet

Så du mener att sove bort livet er ett liv? Hun hade ikke trengt så mye vile Hvis hun ikke hade jobba. 

Anonymkode: e4931...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wenda skrev (16 timer siden):

Da var migrenen til mamman din ikke så ille at hun ikke klarte å jobbe. Sier seg vel selv. 
Og ingen blir ufør pga sin diagnose, man blir ufør pga nedsatt arbeidskapasitet

Da ska jeg hjem å si till hun å bli ufør med det same før hun veit nok ikke en gang Hva det er. Hun har arbeidsmorale der er forsjellen. For det er faen ikke normalt å sove bort hele sitt liv for å kunne dra på en jobb. Uakseptabelt

Anonymkode: e4931...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Selvsagt kan man bli uføretrygdet på grunn av migrene.  Og ellers mye mindre matbudsjett som aleneboer!

Anonymkode: 43560...f21

Så bra da veit jeg det! Ska hjem å si till mamman min å bli ufør med det samme! Ikke Greit att hun ska sove bort all sin tid kun for å jobbe mens andre i samme situation får ufør! Uakseptabelt! 

Anonymkode: e4931...604

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så du mener att sove bort livet er ett liv? Hun hade ikke trengt så mye vile Hvis hun ikke hade jobba. 

Anonymkode: e4931...604

Du vet det er forskjell på folk selv om de har samme diagnose? Hvis mamman di klarer å jobbe så er det kjempebra, men det betyr ikke at alle andre med migrene klarer å jobbe. Da er det noen som har det verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 15 000, ufør 

Mannen har rundt 27 000

Klarer oss fint, har hus, bil og barn 

Anonymkode: 1b21c...629

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.10.2021 den 8.16):

Ikke meg du spurte, men ja man blir trukket noe i trygd dersom man bor sammen med noen. Jeg fikk utbetalt ca 2000kr mindre pr mnd når jeg flyttet sammen med min mann. 
Men så har man plutselig noen å dele utgiftene med også da

Anonymkode: 69da7...4df

Ganske spesielt system. At den inntekten man får som ufør, skal bli redusert om man flytter sammen. 

Gjør andre det som flytter sammen, som begge er i jobb? Får redusert lønn? 

Anonymkode: 1b21c...629

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ganske spesielt system. At den inntekten man får som ufør, skal bli redusert om man flytter sammen. 

Gjør andre det som flytter sammen, som begge er i jobb? Får redusert lønn? 

Anonymkode: 1b21c...629

Arbeidsinntekt får man for å utføre en jobb. Uføretrygd er for å sikre deg livsopphold ettersom du ikke klarer det selv. 

Ser du virkelig ikke forskjellen?

Anonymkode: 82b01...6e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ca 32 000 utbetalt i måneden. Jobber som kunderådgiver uten fullført vgs. Er fornøyd med det.

 

Mannen jobber i forsvaret og har årslønn på like under 1 mill. Utbetalingene per mnd varierer mellom 40 og 70 000 ca.

 

Vi har også inntekt på utleie av hytte på ca 80 000 kr til sammen som utbetaler hver 3 mnd I forskjellige brøkdeler avhengig av sesong.

 

Vi lever godt de månedene med høye utbetalinger og litt mer akkurat på krona de månedene de er lavere. Det skal sies at vi har et budsjett hvor 10 000 kr går til sparing i fond hver måned og 10 000 kr til "annet" I tillegg så vi har allerede satt av penger til forbruk. Så vi sliter ikke med strømregninga nei, men jeg synes alt føles knapt om vi bare får satt fast sum på sparing 😅 så litt bortskjemt der.

 

 

Anonymkode: 8a74f...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ca 42 000 utbetalt medregnet barnetrygd og utleieinntekter.

Klarer meg greit, har ett barn og en mann jeg er særbo med. Skulle gjerne hatt en husholdning, det hadde gjort ting litt lettere. 

Anonymkode: 1203e...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.10.2021 den 18.31):

Jobber 80% som sykepleier, 27 000kr utbetalt. Skulle gjerne hatt 100% lønn, men det får bli når barna blir større. 

Anonymkode: f9b0f...757

Hvorfoe går du ikke opp til 100 prosent og bruker alle sykedager og sykemelder deg når du er sliten? 

Anonymkode: b5aa9...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...