Gå til innhold

Hvor mye får du utbetalt i mnd? Er det nok for ditt forbruk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Joda, husleie og bil er billigere i Sverige, men alt er ikke billigere der kontra norge

Har man en lønn under 22k så kan man ha både bil og bolig i norge. Jeg har begge de to, flere jeg kjenner har egen bolig og bil

Anonymkode: 69da7...4df

Ta gjerne en titt på pris på SFO, barnehage, fritidsaktiviteter og barnetrygd i Sverige også 😊 Det førstnevnte koster en brøkdel i Sverige, og barnetrygden er en god del høyere. 

Anonymkode: 653d9...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utbetalt rundt 32k hver måned. Skulle gjerne ha hatt rundt 40k.

Anonymkode: 1cf75...354

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var nå du som dro opp Sverige og det der først da, jeg bare påpekte at det ikke er korrekt at ALT er billigere i Sverige for det er det ikke  

Hvis du som singel bruker 4000kr pr mnd og syns det er dyrt så må du prioritere anderledes. 
4000kr er mye. Da kan man leve godt og enkelt. Jeg har ingen problemer med å holde meg nede på 2000kr i mat (og dopapir, zalo etc) pr mnd. Da spiser jeg godt, sunt og variert, men jeg spiser etter sesong, jeg lager maten fra bunnen og legger i litt ekstra innsats. 
De gangene jeg er oppe i 4000kr pr mnd i mat så har jeg vært lat og bestilt mat hjem opptil flere ganger

Anonymkode: 69da7...4df

Det va en annen som dro opp Sverige ikke jeg:) så rart for jeg spiser meget billigt Og spiser 3 ganger per dag/ lite mat og blir rundt 4000 likt forbanna hvar måned. Har også trumpf kort og ska jeg handle gotteri så handler jeg kun med meg det fra Sverige . Weird

Anonymkode: e4931...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16500 i mnd, 95 prosent ufør. Nei, det er ikke helt nok i øyeblikket.

Anonymkode: 1ad2f...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ta gjerne en titt på pris på SFO, barnehage, fritidsaktiviteter og barnetrygd i Sverige også 😊 Det førstnevnte koster en brøkdel i Sverige, og barnetrygden er en god del høyere. 

Anonymkode: 653d9...d1f

Foreldrer får barnebidrag i Sverige. Når du fyller 16 så får du 1000 kr hvar mnd av staten som en slags månedspenge frem till 19 år. Gratis mat i skolen , gratis barnehage, gratis tannlege frem till 23, halvpris på kollektiv frem till 26. Og i tillegg så har voxne tannlege till rabattert pris. Eller sån att du betaler 100-200 kr i mnd også er tannlege dekket. En sån lignende i Norge er tannforsikkring og den ligger jo på langt over det. Klær er billigare i Sverige, resturang, allt. Og di som jobber i Sverige har ganska så lik lønn som mange i Norge. I tillegg så er leligheten og bil billigare i Sverige. 

Anonymkode: e4931...604

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Foreldrer får barnebidrag i Sverige. Når du fyller 16 så får du 1000 kr hvar mnd av staten som en slags månedspenge frem till 19 år. Gratis mat i skolen , gratis barnehage, gratis tannlege frem till 23, halvpris på kollektiv frem till 26. Og i tillegg så har voxne tannlege till rabattert pris. Eller sån att du betaler 100-200 kr i mnd også er tannlege dekket. En sån lignende i Norge er tannforsikkring og den ligger jo på langt over det. Klær er billigare i Sverige, resturang, allt. Og di som jobber i Sverige har ganska så lik lønn som mange i Norge. I tillegg så er leligheten og bil billigare i Sverige. 

Anonymkode: e4931...604

Norge er påvei å havne i inflasion. Att varer blir dyrere og lønna ikke høyere. Når jeg flytta hit for 10 år siden så hold lønna langt i mange år. Men seneste 3 åren så er det nesten umuligt å spare like mye da lønna fortsatt er rundt det samme som for 10 år siden. Men varer og allt sånt har steget masse. Og renter på sparekonto det hjelper jo hvart fall ikke noe …. Husk å spare i bsu og fond! Mye bedre

Anonymkode: e4931...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39

Alene med utgiftene, men går greit. Lever jo etter hva jeg har og ikke etter hva jeg skulle ønsket jeg hadde.

Anonymkode: aed9c...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var nå du som dro opp Sverige og det der først da, jeg bare påpekte at det ikke er korrekt at ALT er billigere i Sverige for det er det ikke  

Hvis du som singel bruker 4000kr pr mnd og syns det er dyrt så må du prioritere anderledes. 
4000kr er mye. Da kan man leve godt og enkelt. Jeg har ingen problemer med å holde meg nede på 2000kr i mat (og dopapir, zalo etc) pr mnd. Da spiser jeg godt, sunt og variert, men jeg spiser etter sesong, jeg lager maten fra bunnen og legger i litt ekstra innsats. 
De gangene jeg er oppe i 4000kr pr mnd i mat så har jeg vært lat og bestilt mat hjem opptil flere ganger

Anonymkode: 69da7...4df

Btw enligt undersøkelse og SIFO så ligger matbudjett på mellom 3200-4000 for en voxen person. Og det er kun mat! 

Anonymkode: e4931...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Btw enligt undersøkelse og SIFO så ligger matbudjett på mellom 3200-4000 for en voxen person. Og det er kun mat! 

Anonymkode: e4931...604

Det budsjettet til sifo et jo bare tåpelig. Det stemmer jo ikke med hva f.eks en uføretrygdet med minstesats har å leve av. 
Det er absolutt ingen problemer med å leve for 2000kr så lenge man kjøper inn riktige ingredienser til riktig tid og i tillegg gidder å legge inn litt innsats 

Anonymkode: 69da7...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det budsjettet til sifo et jo bare tåpelig. Det stemmer jo ikke med hva f.eks en uføretrygdet med minstesats har å leve av. 
Det er absolutt ingen problemer med å leve for 2000kr så lenge man kjøper inn riktige ingredienser til riktig tid og i tillegg gidder å legge inn litt innsats 

Anonymkode: 69da7...4df

En som har dårlig ekonomi spiser ikke direkte varriert og gott kosthold. Sier jo seg selv att 2k i Norge blir veldigt snålt. Studenter lever på 1500 men lever mest på

nudler og vann! 

Anonymkode: e4931...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

7 hours ago, AnonymBruker said:

Det budsjettet til sifo et jo bare tåpelig. Det stemmer jo ikke med hva f.eks en uføretrygdet med minstesats har å leve av. 

 

Nå er heldigvis ikke normen i Norge at folk er uføretrygdet med minstesats. Derfor er ikke disse busjettene, som er ment for den gjengse nordmann, tilpasset mennesker som har lavere inntekt enn normen.

Anonymkode: c2254...1fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest hele tråden, men enkelte sider. Noen mennesker jobber vettet av seg, og får ikke betalt for det. Andre gjør mindre. Jeg er ufør. Får utbetalt minstesats. Den dagen jeg søkte om det, visste jeg at det kom til å bli minste. 
 

jeg hadde jobbet i 4  år, ca 120 % stilling. Men ble syk hele tiden. Prøvde omskolering. Ja, kjempegod i fag. I jobb, har migrene 3-4 ganger pr uke. Under omskolering, kunne gjøre oppgaver utenom timene. Da satt jeg hver helg. Fant til og med feil i fagboken vår, som ble meldt inn. 
 

Men greide ikke å stå i jobb. Hvem vil ha en ansatt som aldri vet når de kan møte opp? Jeg skjønner en arbeidsgiver. Jeg er arbeidsgiver selv i familiefirma. Jeg ville ikke ansatt meg selv. Kan for mye om økonomi. 

Jeg kan ikke påstå at jeg hadde nok i hverdagen. Jeg har vært gjennom tøffe år. Samtidig, vi har overlevd. Vi har unngått å gå på sosialstønad. De siste årene har jo datteren min blitt voksen, og tjener egne penger. Stor forskjell fra dengang og nå.: jeg kan gå inn i en butikk og kjøpe akkurat det pålegget jeg vil ha. Dere som har mindre inntekt vet hva jeg snakker om. 
 

Inntekt, har fortsatt utbetalt mellom 15-16 000 pr mnd. Det er ikke mye, men har greid meg så langt. Skal greie det videre. Matbudsjett med sambo, altfor stort. Alene, kanskje 2000 pr mnd. 
 

Eksempel, liten husholdning. Kjøpe salat, tomat, agurk, mais, kanskje fetaost., skinke av noe slag, eller reker. Løk. 
 

Om jeg med liten husholdning, dvs, bare jeg som spiser det, koster skjorta i innkjøp. Greier jeg å spise opp alt i løpet av 3 dager? Nei. Så jeg har begynt å kjøpe salat fra salatbaren. Da plukker jeg med meg ting jeg liker, for 2 dager. Og jeg spiser alt. 
 

Jeg har begynt å finne gamle vaner. Før sambo. Planlegge mat. Se etter tilbud. Da ikke søppelmat som pizza og kjøttdeig til alt. Sistnevnte, av og til, ikke hverdagen. 
 

Jeg ser at jeg har gått ut av tema fra T S. Jeg blir bare så engasjert. Nei, jeg har ikke nok pr mnd. Ja jeg overlever. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene skrev (4 minutter siden):

Har ikke lest hele tråden, men enkelte sider. Noen mennesker jobber vettet av seg, og får ikke betalt for det. Andre gjør mindre. Jeg er ufør. Får utbetalt minstesats. Den dagen jeg søkte om det, visste jeg at det kom til å bli minste. 
 

jeg hadde jobbet i 4  år, ca 120 % stilling. Men ble syk hele tiden. Prøvde omskolering. Ja, kjempegod i fag. I jobb, har migrene 3-4 ganger pr uke. Under omskolering, kunne gjøre oppgaver utenom timene. Da satt jeg hver helg. Fant til og med feil i fagboken vår, som ble meldt inn. 
 

Men greide ikke å stå i jobb. Hvem vil ha en ansatt som aldri vet når de kan møte opp? Jeg skjønner en arbeidsgiver. Jeg er arbeidsgiver selv i familiefirma. Jeg ville ikke ansatt meg selv. Kan for mye om økonomi. 

Jeg kan ikke påstå at jeg hadde nok i hverdagen. Jeg har vært gjennom tøffe år. Samtidig, vi har overlevd. Vi har unngått å gå på sosialstønad. De siste årene har jo datteren min blitt voksen, og tjener egne penger. Stor forskjell fra dengang og nå.: jeg kan gå inn i en butikk og kjøpe akkurat det pålegget jeg vil ha. Dere som har mindre inntekt vet hva jeg snakker om. 
 

Inntekt, har fortsatt utbetalt mellom 15-16 000 pr mnd. Det er ikke mye, men har greid meg så langt. Skal greie det videre. Matbudsjett med sambo, altfor stort. Alene, kanskje 2000 pr mnd. 
 

Eksempel, liten husholdning. Kjøpe salat, tomat, agurk, mais, kanskje fetaost., skinke av noe slag, eller reker. Løk. 
 

Om jeg med liten husholdning, dvs, bare jeg som spiser det, koster skjorta i innkjøp. Greier jeg å spise opp alt i løpet av 3 dager? Nei. Så jeg har begynt å kjøpe salat fra salatbaren. Da plukker jeg med meg ting jeg liker, for 2 dager. Og jeg spiser alt. 
 

Jeg har begynt å finne gamle vaner. Før sambo. Planlegge mat. Se etter tilbud. Da ikke søppelmat som pizza og kjøttdeig til alt. Sistnevnte, av og til, ikke hverdagen. 
 

Jeg ser at jeg har gått ut av tema fra T S. Jeg blir bare så engasjert. Nei, jeg har ikke nok pr mnd. Ja jeg overlever. 

Pågrunn av migrene? Mamman min har hatt migrene siden hun va 20. Flera gng i uken. Og hun har jobba uansett, knapret masse piller og sovet bort mye av dagene når hun hatt fri før å ta igjen seg… hun er idag 55. Fortsatt 100% i jobb. Hun sov ganske mye av ungdomstia mi. Men visste ikke att det er mulligt å bli ufør pga migrene? 

Anonymkode: e4931...604

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.10.2021 den 1.46):

Pleiemedarbeider nattevakt 27000 ,-

Anonymkode: 0599e...8b2

Wow.. Jeg er utdannet hjelpepleier med lang ansinnitet. Jobber også nattevakt 60% og har utbetalt 21.300..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Pågrunn av migrene? Mamman min har hatt migrene siden hun va 20. Flera gng i uken. Og hun har jobba uansett, knapret masse piller og sovet bort mye av dagene når hun hatt fri før å ta igjen seg… hun er idag 55. Fortsatt 100% i jobb. Hun sov ganske mye av ungdomstia mi. Men visste ikke att det er mulligt å bli ufør pga migrene? 

Anonymkode: e4931...604

Da var migrenen til mamman din ikke så ille at hun ikke klarte å jobbe. Sier seg vel selv. 
Og ingen blir ufør pga sin diagnose, man blir ufør pga nedsatt arbeidskapasitet

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wenda skrev (58 minutter siden):

Da var migrenen til mamman din ikke så ille at hun ikke klarte å jobbe. Sier seg vel selv. 
Og ingen blir ufør pga sin diagnose, man blir ufør pga nedsatt arbeidskapasitet

Selvsagt kan man bli uføretrygdet på grunn av migrene.  Og ellers mye mindre matbudsjett som aleneboer!

Anonymkode: 43560...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom 45 og 50 tusen i mnd,  det meste går til å betale lån, sitter ikke igjen med noe særlig med penger. Rundt 1500 til mat. Skal leve sånn i 7 år til men da er jeg gjeldfri og skal spare i 10 år. Etter det blir det vel å leve med mindre arbeide og nyte livet. Kanskje reise.

Anonymkode: 2e9bb...4fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får utbetalt 50.000, det er selvsagt mye mer enn jeg trenger Hadde fint klart meg med halvparten. Sparer minst 25.000 i måneden.

Anonymkode: bb665...838

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...