Gå til innhold

Hvor mye får du utbetalt i mnd? Er det nok for ditt forbruk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

30 000 tjener vi til sammen. Forsørger også flere barn. Har nedbetalt boligen og har flere tusen til overs hver måned. Hva er det folk bruker så mye penger på egentlig?

Hadde jeg tjent 20. 000 og bodd alene hadde jeg vært meget velstående.

 

Anonymkode: 93e22...150.

Enslige uføre har ofte boutgifter på mer enn 10.000/mnd. ...

Anonymkode: 43560...f21

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har mastergrad og jobber i staten, tjener 33.000 kroner. Har under 500.000 i lån. Hadde nok klart meg helt greit alene, jeg har lavt personlig forbruk. Er gift med en mann som har nesten 60.000 utbetalt (lederstilling med mange timer arbeidstid). Også han med lavt personlig forbruk. Så har vi 3 barn og de koster!

Uansett har vi god råd, vi kunne fint brukt mer penger (les sløse) men vi sparer en del, vi tenker å gå av med pensjon et par år tidligere.

Anonymkode: cd82f...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utbetalt rett under 50 000. Mannen rundt 45000, så vi har det romslig. Tenker å gå ned til 60% stilling en periode, det vil nok kjennes på forbruket, spesielt det som nå går til «luksusforbruk». Men bør klare meg med om lag 35000 i mnd med null lån, så går jeg heller slutte å netthandle så mye 🙄

Anonymkode: a4b35...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Utbetalt rett under 50 000. Mannen rundt 45000, så vi har det romslig. Tenker å gå ned til 60% stilling en periode, det vil nok kjennes på forbruket, spesielt det som nå går til «luksusforbruk». Men bør klare meg med om lag 35000 i mnd med null lån, så går jeg heller slutte å netthandle så mye 🙄

Anonymkode: a4b35...974

Vi har samme ca utbetalt som dere og har 3 barn. Vi sparer rundt 40-50% av lønna til pensjon uten å føle at vi går glipp av noe. Lurer bare på hvor mye dere sparer og hvis ikke hva går de ekstra pengene til? Hva er luksusforbruket?

Anonymkode: b0ff2...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27000 utbetalt. Jobber nå 80%. Konsulent i det offentlige. 

Anonymkode: 2d2e4...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enslige uføre har ofte boutgifter på mer enn 10.000/mnd. ...

Anonymkode: 43560...f21

Vi har boutgifter på ca 10000 (faste utgifter, strøm, internett osv), barnehage 2000, mat 8000 (har 3 barn så da blir det endel mat) og da har vi 10000 til overs hver måned, noe som tilsvarer 120 000 spart i året. Leker og klær kjøpes på finn eller arves. Barn kan også fint dele rom så man trenger ikke et digert hus.

Skjønner ikke hvordan folk sier 40000 pr måned er "helt greit". Med vårt forbruk hadde de kunnet pensjonere seg ganske kjapt. 

Anonymkode: 93e22...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har mastergrad og jobber i staten, tjener 33.000 kroner. Har under 500.000 i lån. Hadde nok klart meg helt greit alene, jeg har lavt personlig forbruk. Er gift med en mann som har nesten 60.000 utbetalt (lederstilling med mange timer arbeidstid). Også han med lavt personlig forbruk. Så har vi 3 barn og de koster!

Anonymkode: cd82f...193

Ok, vi tjener en tredjedel av dere og føler ikke vi har noe spesielt lavt forbruk. Har også tre barn og får spart flere tusen hver måned. Hva er det egentlig som koster så mye med barna? Ja, de skal ha mat, klær og bursdagspresanger, men det koster ikke 30000 pr måned. Ikke i nærheten.

Kan umulig tenke meg at dere har et lavt forbruk. 

Anonymkode: 93e22...150

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bienvilleparish

32.000, lastebilsjåfør.  

Å det er nok, har 16.000 til overs når alt er betalt. Får dobbel barnetrygd også. 

Endret av bienvilleparish
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hehe, det er så patetisk. Starter en tråd for å få en anledning til å fortelle at man har utbetalt 95.000,- i måneden. Gratulerer med lønn på opp mot 2 millioner. Håper du er lykkelig :)

Anonymkode: 56da0...39a

Ja det er kvalmt. Flesteparten har er noen store skrytepaver. Hva skal folk med så mye penger egentlig? Folk må ha et sinnsykt forbruk for å mene at 60 000 utbetalt pr.mnd er "helt ok". Er det luksushotellopphold, taxier hit og dit, reiser til Maldivene, restaurantbesøk? Sikkert vanlig det her,.men har selv aldri drevet med noe av dette.

Anonymkode: 93e22...150

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får utbetalt ca. 32000 i mnd, adjunkt med 5,5 års utdannelse. 

Det er akkurat nok føler jeg. Kunne ikke gått så mye ned i stilling (har stor familie og mange utgifter) 😊

Anonymkode: 880f1...2b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28.000,- 

Autorisert regnskapsfører i 100% stilling. Altfor lite 🙄

Anonymkode: 653d9...d1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.10.2021 den 20.08):

At de flakser rundt på shopping og ferier og fjelltopper, trykker ut den ene ungen etter den andre, og orker enda flere fritidsaktiviteter enn oss som har jobbet fulle dager.. men å jobbe feks to dager i uka på et stille kontor, nei det er for utmattende 😂

Anonymkode: 504bb...b0d

Jeg skjønner at du blir provosert om du virkelig kjenner noen uføre med den kapasiteten. 
Jeg har såvidt kapasitet til å ta meg av barn (som jeg fikk før sykdom), og husholdning. Det er sjelden jeg har krefter til å komme meg ut av huset. Jeg er kanskje ute av huset 1-2 timer per uke. Og da er jeg på besøk hos mine foreldre, for der kan jeg komme uten å sminke og pynte meg først..for det har jeg ikke krefter til. Sykdommen min gjør at jeg ikke kan kjøre bil, så jeg er også helt avhengig av andre for å komme meg til behandling/spesialisttimer feks. Balansen min er så ødelagt at jeg for det meste må sitte helt i ro, fordi jeg kaster opp ved bevegelse. 
 

Jeg blir også provosert når jeg ser folk som er uføre, farter rundt og lever det glade liv. Mitt største ønske i livet er å bli frisk nok til å kunne arbeide noen timer i uken..det er det som gir meg mestringsfølelse og motivasjon. Akkurat nå eksisterer jeg bare, jeg lever ikke. Hele livet passerer foran øynene mine. Jeg har ikke kollegaer, eller et stort vennenettverk, for det har jeg ikke krefter til. Hadde jeg hatt krefter til å farte rundt, hadde jeg brukt kreftene på jobb. Jeg er høyt utdannet, og var ekstremt flink i jobben min. Det suger å ikke kunne bidra.

Anonymkode: 95062...cba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har boutgifter på ca 10000 (faste utgifter, strøm, internett osv), barnehage 2000, mat 8000 (har 3 barn så da blir det endel mat) og da har vi 10000 til overs hver måned, noe som tilsvarer 120 000 spart i året. Leker og klær kjøpes på finn eller arves. Barn kan også fint dele rom så man trenger ikke et digert hus.

Skjønner ikke hvordan folk sier 40000 pr måned er "helt greit". Med vårt forbruk hadde de kunnet pensjonere seg ganske kjapt. 

Anonymkode: 93e22...150

Dere bor jo veldig rimelig da. Her i solo for du ikke bolig inkl alt du nevner til 10.000og spesielt ikke om den skal Rome 5personer:)

Hva sparer dere til? 

Anonymkode: 82b01...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dere bor jo veldig rimelig da. Her i solo for du ikke bolig inkl alt du nevner til 10.000og spesielt ikke om den skal Rome 5personer:)

Hva sparer dere til? 

Anonymkode: 82b01...6e7

Barnehage koster også mer for de med høyere inntekt enn dere. 

Anonymkode: 82b01...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Dere bor jo veldig rimelig da. Her i solo for du ikke bolig inkl alt du nevner til 10.000og spesielt ikke om den skal Rome 5personer:)

Hva sparer dere til? 

Anonymkode: 82b01...6e7

Rart, vi bor ikke langt unna hovedstaden. 

Sparer ikke til noe spesielt, men kanskje en leilighet på sikt som kan benyttes av barna når de blir voksne, eller den kan leies ut.

Vi har 10 000 til overs hver måned så ser ikke noe vits i å sløse vekk pengene bare for å bruke dem opp. Hva skulle det brukes til? Godterier?

Det er også greit å kunne pensjonere seg noen år før, da jobben ikke akkurat er det mest givende i livet. 

Anonymkode: 93e22...150

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Barnehage koster også mer for de med høyere inntekt enn dere. 

Anonymkode: 82b01...6e7

Ja, da blir det 3500. Da sitter vi igjen med 8500 istedenfor 10000. Fortsatt mye penger i løpet av et år. Og barn går ikke i barnehage til evig tid heller. 

Anonymkode: 93e22...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Barnevernspedagog i skole. Utbetalt 30.000 i mnd. Har heldigvis en mann som tjener mer. Urettferdig fordi vi begge har 3 års utdannelse.

Anonymkode: 30ddc...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Barnevernspedagog i skole. Utbetalt 30.000 i mnd. Har heldigvis en mann som tjener mer. Urettferdig fordi vi begge har 3 års utdannelse.

Anonymkode: 30ddc...f97

Urettferdig? Jeg tjener mindre enn deg og har 5 år utdanning. I tillegg har jeg tre barn å forsørge. Og vi sparer 10000 pr måned. Hva har du å klage over som har over dobbelt så mye å rutte med og sikkert ikke tre barn??

 

Anonymkode: 93e22...150

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 fagbrev og 1 bachelor-  har vel ca 23.0000 i mnd hvis jeg er heldig. 

Er for bemanningsbyrå som assistent i barnehage, søker meg videre og håper på det beste,

Anonymkode: f30b6...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullførte ikke bachelor. Har kontorjobb. Gikk nettopp fra å være tilkallingsvikar til fulltidsstilling. Får utbetalt ca. 38 000 i mnd. 

Anonymkode: 94f95...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...