Gå til innhold

Hvor mye får du utbetalt i mnd? Er det nok for ditt forbruk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Et godt eksempel på jobb uten hender? Vel, enhver typisk kontorjobb. Pc kan i dag styres med munn eller øyn  ved hjelp av teknologi. Det er ikke spesielt avansert heller. Telefonselger? Lærer kanskje? Barnevernspedagog? Poenget mitt er at du kan ha en normal jobb hvis du vil.

Og alle folk har lærerutdanning eller utdanning som gjør dem kvalifisert til en kontorjobb? Slik styring med munn eller øyne krever antagelig litt mer tilrettelegging enn det som er vanlig. Ekstra kostnad sikkert og, og den kostnaden er det ikke alle arbeidsgivere som vil ta. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Folk med amputerte armer og ben eller uten syn, er i jobb, du ser dem gjerne på tv i reportasjer som om de er unikum, og kanskje er de det. De skiller seg ofte ut ved å være ekstremt positive og engasjerte mennesker, med et sterkt ønske om å bidra. Da får de det til. 

 

Anonymkode: 504bb...b0d

Og dette er bare tøys det og, for slike tilrettelegginger koster penger og er ikke for alle og enhver. 

Om jeg ble ute av stand til å gjøre min jobb så har ikke jeg noen andre kvalifikasjoner å falle tilbake på. Og jeg har personlig erfaring med folk med problemer med hender og armer og prøvde mye på arbeidsutprøving men ingenting funka. Det meste i livet er vanskelig eller umulig med hender og armer som ikke greier. 

Anonymkode: d2ba8...730

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I snitt har jeg utbetalt ca 16k i måneden, har 50% stilling innen restaurantbransjen, men jobber opp mot 80% stort sett. Har ti års ansiennitet. Samboer jobber i samme bransje, men han har fagbrev, så han har utbetalt i snitt 24k. Vi har to barn å forsørge, i tillegg til at han har ei datter fra før. Vi får det så vidt det er til å gå rundt, men har ingenting til overs, alt går med til regninger, mat og husleie. 

Vi bytter jobb begge to fra november, så vi får det forhåpentligvis litt bedre økonomisk snart. 

Anonymkode: 08b64...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Og alle folk har lærerutdanning eller utdanning som gjør dem kvalifisert til en kontorjobb? Slik styring med munn eller øyne krever antagelig litt mer tilrettelegging enn det som er vanlig. Ekstra kostnad sikkert og, og den kostnaden er det ikke alle arbeidsgivere som vil ta. 

Og dette er bare tøys det og, for slike tilrettelegginger koster penger og er ikke for alle og enhver. 

Om jeg ble ute av stand til å gjøre min jobb så har ikke jeg noen andre kvalifikasjoner å falle tilbake på. Og jeg har personlig erfaring med folk med problemer med hender og armer og prøvde mye på arbeidsutprøving men ingenting funka. Det meste i livet er vanskelig eller umulig med hender og armer som ikke greier. 

Anonymkode: d2ba8...730

Får vel spandere på folk en utdanning da. Tipper det er mer lønnsomt enn å betale trygd ett helt liv. Men jeg skjønner jo at ikke viljen er til stede. 

Anonymkode: 504bb...b0d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Får vel spandere på folk en utdanning da. Tipper det er mer lønnsomt enn å betale trygd ett helt liv. Men jeg skjønner jo at ikke viljen er til stede. 

Anonymkode: 504bb...b0d

Tenker du skal få prøve sjøl for å forstå. Å prøve å fortelle folk som ikke har " gått i de skoene" sjøl, er nytteløst. 

Anonymkode: d2ba8...730

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med «nok til ditt forbruk», egentlig? Man må jo tilpasse forbruket etter den inntekten man faktisk har. 

Anonymkode: b9afc...95e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ca 41000 utbelt pr. mnd. i lønn og andre ytelser (barnetrygd, bidrag osv). Jobber som lærer med maks ansiennitet. Bor med mine to tenåringer. Må naturligvis gjøre noen prioriteringer av og til, men føler absolutt at vi har det romslig nok. 

Anonymkode: f37eb...180

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sykepleier, 22.000 netto utbetalt. Jeg klarer meg greit, men skulle gjerne hatt litt mer. Er mye jeg må si nei til/ikke kjøpe pga økonomi. 

Anonymkode: 3ab29...9bb

Da kan du umulig jobbe fulltid og turnus? Jeg er helsefagarbeider og har fast 50% stilling. Bare den utgjør 19.000 etter skatt. Jobber en del ekstra, og ligger stort sett mellom 25 og 28.000 i mndn. 

Anonymkode: e5901...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 000 netto til vanlig når jeg arbeider fullt. Er lærer. Uten fast jobb har jeg nå fått et vikariat i lavere stilling, usikker på hvor mye det blir etter skatt, men bedre enn det jeg ville fått fra NAV. 

Anonymkode: 4bee3...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tenker du skal få prøve sjøl for å forstå. Å prøve å fortelle folk som ikke har " gått i de skoene" sjøl, er nytteløst. 

Anonymkode: d2ba8...730

Jau. Jeg har full forståelse dersom det dreier seg om folk som ikke takler livet en normal lørdag. Poenget mitt er at de fleste uføre takler hverdagene ganske fint. De orker det meste, men er det snakk om en liten stillingsprosent så er alt helt umulig. Det synes jeg er rart. Du synes ikke det er rart. Det er helt greit. 

Anonymkode: 504bb...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jau. Jeg har full forståelse dersom det dreier seg om folk som ikke takler livet en normal lørdag. Poenget mitt er at de fleste uføre takler hverdagene ganske fint. De orker det meste, men er det snakk om en liten stillingsprosent så er alt helt umulig. Det synes jeg er rart. Du synes ikke det er rart. Det er helt greit. 

Anonymkode: 504bb...b0d

Hvor er denne lille stillingsprosenten? Og skal en kun klare seg på den? Og nøyaktig hvem ansetter noen som er borte en dag på jobb den neste og klarer halve dagen den tredje og deretter blir sykmeldt i 3 uker? 

Anonymkode: 0b418...699

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jau. Jeg har full forståelse dersom det dreier seg om folk som ikke takler livet en normal lørdag. Poenget mitt er at de fleste uføre takler hverdagene ganske fint. De orker det meste, men er det snakk om en liten stillingsprosent så er alt helt umulig. Det synes jeg er rart. Du synes ikke det er rart. Det er helt greit. 

Anonymkode: 504bb...b0d

Å jobbe er egt jæveligt kjedeligt Og jeg ser lissom ikke poenget med det. Og jeg syns 40 Tim i uken er way to much. Jeg føler ikke på noe privattid og er sjeldent jeg har tid till det er egt har lyst å gjore. Men enda drar jeg på jobb……. Få fort jeg har fri så blir jeg meg selv igjen og elsker livet. Men når jeg jobber så hater jeg livet…. Er flere som tenker slikt som jeg. Og Noen i min omkrets som har blitt ufør på grunn av dette… 

Anonymkode: e4931...604

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tenk når hverdagen takles ok fordi man ikke er i jobb? 
Og at hverdagen du ser er de gode dagene? 
Eller at man er tiltalt utslitt når kvelden kommer, men da er ikke du der og ser det? 
 


 

Anonymkode: 0b418...699

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelpepleier, ligger på 26 og 28 pr mnd. Min mann tjener rundt 40, vi klarer oss godt.

Anonymkode: 7cde3...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Oi, husleie, strøm, transport, forsikringer, internett, telefon og så videre for 6000 i mnd? 

Anonymkode: 0b418...699

Ja, nedbetalt bolig.

Anonymkode: 2e65e...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Får vel spandere på folk en utdanning da. Tipper det er mer lønnsomt enn å betale trygd ett helt liv. Men jeg skjønner jo at ikke viljen er til stede. 

Anonymkode: 504bb...b0d

Selvsagt er viljen fraværende hos mange. Dette sier da seg selv, som med alt annet.

Anonymkode: f5a4a...cc9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noe i den duren.

Tror årslønnen ligger på 1,8 mill, noe som ikke er uvanlig i min sirkel. Det at noen synes det er tull, beviser bare at de ikke har peil på norsk økonomi eller jus - det er mange jeg kjenner som tjener LANGT over 95k per mnd 😄

Anonymkode: d5f46...fa8

Ja,  tror nok på deg. Har selv venner og andre bekjente som er jurister og vet at det er mulig å tjene mangfoldige tusener av kroner i den bransjen. Det er da ofte i private advokatfirmaer som partnere. Men det har jo sin pris. De folkene som jobber som partnere jobber jo langt utover vanlig 8 til 16 jobb og det er ganske slitsomt.

 

Jeg kjenner en jurist som jobbet som advokat i et større advokatfirma i Oslo. Og nå jobber vedkommende som professor på et universitet i Norge og sier h*n aldri kunne tenke seg tilbake til et privat advokatfirma igjen. Det ble alt for mye stress. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Å jobbe er egt jæveligt kjedeligt Og jeg ser lissom ikke poenget med det. Og jeg syns 40 Tim i uken er way to much. Jeg føler ikke på noe privattid og er sjeldent jeg har tid till det er egt har lyst å gjore. Men enda drar jeg på jobb……. Få fort jeg har fri så blir jeg meg selv igjen og elsker livet. Men når jeg jobber så hater jeg livet…. Er flere som tenker slikt som jeg. Og Noen i min omkrets som har blitt ufør på grunn av dette… 

Anonymkode: e4931...604

Enig har selv lyst å ikke jobbe lengre …. Hater livet da 

Anonymkode: e4931...604

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Og tenk når hverdagen takles ok fordi man ikke er i jobb? 
Og at hverdagen du ser er de gode dagene? 
Eller at man er tiltalt utslitt når kvelden kommer, men da er ikke du der og ser det? 
 


 

Anonymkode: 0b418...699

Alle er utslitt når kvelden kommer og de fleste sliter fra tid til annen med å komme seg gjennom dagene. 

Anonymkode: 504bb...b0d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...