Gå til innhold

Hvor mye får du utbetalt i mnd? Er det nok for ditt forbruk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Absolutt ikke men da burde alle lavlønte yrker gå opp i lønn med minimun 220/ tim. Så att det lønner seg p vare i jobb og bidra till stadskassa :) 

Anonymkode: e4931...604

Det er jo ganske horribelt at noen får skyflet penger fra statskassa og rett inn på konto, for å gjøre ingenting, mens en ung renholder som sliter ut kroppen sin får utbetalt under 20000 kroner i full jobb. Og noen lurer på hvorfor vi stadig får flere uføre 😆

Hvor syk må man være for ikke å bidra en damn shit i samfunnet men likevel sette sugerøret i statskassa, sånn egentlig? Ikke så veldig syk er min erfaring. 

Anonymkode: 504bb...b0d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedrifts eier. Har utbetalt 40 000 netto, og så utbytte en til to ganger i året. Har faste utgifter på rundt 12000kr i mnd. Med 40 000har jeg egentlig såpass mye penger at jeg ikke har sjans å bruke de opp. Så 15 000-17000 kr går til sparing hver mnd. 

Anonymkode: 1a28c...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hvor jobber du?

Anonymkode: ce3a9...c23

Jobber i staten (ditektorat)

Anonymkode: 15c4f...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Myten om at uføre "må gå hjemme hver dag" lever i beste velgående, ser jeg.

Anonymkode: f5a4a...cc9

Nei, så vidt jeg vet så lever de helt normale liv. Pussig nok. 

Anonymkode: 504bb...b0d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 41.000,- utbetalt. Min mann ligger i snitt på 200.000,- når man tar med bonuser. Så vi har så vi klarer oss og enda mer.

Anonymkode: b9485...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er jo ganske horribelt at noen får skyflet penger fra statskassa og rett inn på konto, for å gjøre ingenting, mens en ung renholder som sliter ut kroppen sin får utbetalt under 20000 kroner i full jobb. Og noen lurer på hvorfor vi stadig får flere uføre 😆

Hvor syk må man være for ikke å bidra en damn shit i samfunnet men likevel sette sugerøret i statskassa, sånn egentlig? Ikke så veldig syk er min erfaring. 

Anonymkode: 504bb...b0d

Man kan også bli ufør pga psykisk sykdom.  Så «syk» er e relativt begrep, mange uføre som er usynnelig syke selvom de er fysisk friske. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo ganske horribelt at noen får skyflet penger fra statskassa og rett inn på konto, for å gjøre ingenting, mens en ung renholder som sliter ut kroppen sin får utbetalt under 20000 kroner i full jobb. Og noen lurer på hvorfor vi stadig får flere uføre 😆

Hvor syk må man være for ikke å bidra en damn shit i samfunnet men likevel sette sugerøret i statskassa, sånn egentlig? Ikke så veldig syk er min erfaring. 

Anonymkode: 504bb...b0d

Asså det er helt Greit att man er ufør. Men det blir problematiskt når Noen er i jobb tjener like mye som en ufør får utbetalt. Det er fort gjort att det blir store kontraster og att man kanske ikke har lyst å jobbe lengre. Det ska lønne seg å vare i arbeid. Gjor det ikke det så er det ikke Noen vits å finne mening i arbeid. ☺️ Kjenner selv en som er ufør pga att han ikke vill jobbe- han får social angst av det. Greit det men når han får ut mer en Hva jeg får ut i lønn så føles det ganska så skjipt :( 

Anonymkode: e4931...604

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, så vidt jeg vet så lever de helt normale liv. Pussig nok. 

Anonymkode: 504bb...b0d

Ikke spesielt pussig. Hvor mange av de 360000 uføre har du fulgt med på her?

Anonymkode: f5a4a...cc9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er jo ganske horribelt at noen får skyflet penger fra statskassa og rett inn på konto, for å gjøre ingenting, mens en ung renholder som sliter ut kroppen sin får utbetalt under 20000 kroner i full jobb. Og noen lurer på hvorfor vi stadig får flere uføre 😆

Hvor syk må man være for ikke å bidra en damn shit i samfunnet men likevel sette sugerøret i statskassa, sånn egentlig? Ikke så veldig syk er min erfaring. 

Anonymkode: 504bb...b0d

Hva er din erfaring?

Anonymkode: f5a4a...cc9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

38.000, avdelingsleder i Oslo kommune. 

Anonymkode: cf324...58d

Glemte å legge til at jeg klarer meg veldig bra. Bor alene, eier bolig.

Anonymkode: cf324...58d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i matbutikk, utbetalt mellom 23-27 000 i mnd avhengig av hvor mye kveld/helg jeg jobber. Klarer meg greit på det, etter faste utgifter sitter jeg igjen med 8-10 000. Skulle gjerne ha litt mer, men trekkes 31% i skatt av en eller annen grunn😂

Anonymkode: 1d74a...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ca 45000 netto i mnd. Jobber som forsker. 

Vi er to i husstanden med ca den lønnen. Det holder i massevis for oss. 

Anonymkode: 6f026...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13200 utbetalt. Går på aap. Og nei, det går ikke rundt. 

Anonymkode: 08eef...28d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Brannfakkel: 

Har litt over 39k utbetalt i måneden, med barnebidrag og utvidet barnetrygd. Ufør Med utbetaling fra nav og spk. 

Tilstrekkelig for oss og vårt forbruk. 

Anonymkode: 29314...a25

Det er fint at barna og du har ok med penger, men er trist at en sykepleier og renholder har så mye mindre inntekt. 

Anonymkode: 53c1f...39d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva er din erfaring?

Anonymkode: f5a4a...cc9

At de flakser rundt på shopping og ferier og fjelltopper, trykker ut den ene ungen etter den andre, og orker enda flere fritidsaktiviteter enn oss som har jobbet fulle dager.. men å jobbe feks to dager i uka på et stille kontor, nei det er for utmattende 😂

Anonymkode: 504bb...b0d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Asså det er helt Greit att man er ufør. Men det blir problematiskt når Noen er i jobb tjener like mye som en ufør får utbetalt. Det er fort gjort att det blir store kontraster og att man kanske ikke har lyst å jobbe lengre. Det ska lønne seg å vare i arbeid. Gjor det ikke det så er det ikke Noen vits å finne mening i arbeid. ☺️ Kjenner selv en som er ufør pga att han ikke vill jobbe- han får social angst av det. Greit det men når han får ut mer en Hva jeg får ut i lønn så føles det ganska så skjipt :( 

Anonymkode: e4931...604

Jeg tenker sån her. Att en minimum løn Etter skatt før Noen som er i 100% stilling burde vare mellom 23-28000. Da har man mullighet å spare 5000 i mnd Hvis man er alene. Og da tar det ca 6 år å spare till ett egenkapital før å kunne kjøpe ett eget sted å bo. Allt annet under er før dårligt. Og det ska lønne seg å vare i arbeid. Sen når man arbeider så går det oftest mer penger ut syns jeg en om jeg er hjemme en dag. Blir ofte spontane matinkjøp under en ukes arbeid. Og ja man kan planlegge bedre. Men hade jeg hatt fri hele tiden så hade jeg klart å spare mer penger en om jeg hade jobba. Plus det de koster å ta seg till og fra jobb.

Anonymkode: e4931...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 000 utbetalt, jobber i media.

Bor alene, bruker opp alt og klarer ikke spare en krone. Men holder akkurat.

Anonymkode: 85366...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...