Gå til innhold

Hvor mye får du utbetalt i mnd? Er det nok for ditt forbruk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17.800. Ufør, uten barn, frivillig sterilisert ( ikke helse til barn og arvelig sykdom ). Jeg klarer meg, spiser bra og har gratis medisiner. Glad jeg bor i Norge. :) 

Anonymkode: 505cb...111

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det er fint at barna og du har ok med penger, men er trist at en sykepleier og renholder har så mye mindre inntekt. 

Anonymkode: 53c1f...39d

Nå er beløpet hun oppgir helt meningsløst å sammenligne med hva andre oppgir. Har hun tre barn og en bidragspliktig med god inntekt kan jo 10-15 000,- komme fra annet enn inntekt. Og når det gjelder uføretrygd er denne på maks 420 000,- fra det offentlige. Øvrig utbetaling skyldes private ordninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vet lite om dette. Jeg har bare fått et inntrykk at det er forskjellsbehandling ute å går. Og at det iblant er gjerne en som fungerer mye mye dårligere i de daglige funksjoner enn de som får hjelp som ikke får hjelp. 

Jeg kunne bare drømme om at den personen som jeg kjenner kunne klart å fungere slik som de som jeg kjenner som får støtte av staten. Det er trist å se. Altså det gjelder selve fungeringen i samfunnet ellers: sosial nettverk, trening, gjøremål osv. 

Anonymkode: ab0c0...fe5

Jeg jobber 100% og jeg har ikke ork og energi till det sociale. Ikke trening heller. Blir helt utslittt av å jobbe og føler egt att livet ikke gir meg mening når jeg jobber. Kanske jeg er i ufør kategorien da… 

Anonymkode: e4931...604

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er så patetisk. Starter en tråd for å få en anledning til å fortelle at man har utbetalt 95.000,- i måneden. Gratulerer med lønn på opp mot 2 millioner. Håper du er lykkelig :)

Anonymkode: 56da0...39a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hehe, det er så patetisk. Starter en tråd for å få en anledning til å fortelle at man har utbetalt 95.000,- i måneden. Gratulerer med lønn på opp mot 2 millioner. Håper du er lykkelig :)

Anonymkode: 56da0...39a

Takk! Slik som jeg har skrevet er jeg egentlig ganske lykkelig, mer enn de fleste på min alder (etter mine egne erfaringer).

Det er et ganske stort gap mellom 1.8 og 2 mill (200k) så vil nå ikke si at det er nærme to mill, selv om det er lengre fra 1 mill. 

Det jeg synes er patetisk, er mennesker som er skriftlig manipulerende og prøver å omringe andre med egen sjalusi for å få en grunn til å kunne si "de" og "oss". Slike mennesker omgås ihvertfall ikke jeg 😉 Håper du er lykkelig, da!

Anonymkode: d5f46...fa8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har utbetalt rundt 19 000 i mnd. Klarer meg greit. Men kjøper meg sjelden noe nytt og bekymrer meg mye for økonomi.. Jobber over 100 prosent stilling..

Anonymkode: 2ddd4...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 21.10.2021 den 17.57):

Jeg har ca 30000 netto. Styrer forbruket etter innkomst. Koen måneder skulle jeg ønske jeg hadde en 3-4 lapper til ut fra forbruket mitt, men klarer meg veldig greit. Jobber som vernepleier. 

Anonymkode: 0b418...699

Samma her!

Anonymkode: 23ca7...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke lese alle svarene her inne da jeg bare kommer til å bli dårlig av det. Men jeg kan si at jeg tjener 26 000 og jeg er garantert enten den eneste eller en av de tre andre som gjør det i denne tråden. Vi er aldri mange. 

Anonymkode: 1476d...97f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17260, uføretrygdet. Flaks jeg ikke ønsker barn ettersom jeg ikke hadde klart å forsørge dem adekvat rent økonomisk. 

Anonymkode: 34f42...032

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netto ca 28000

Vernepleie og jobber natt 83%.

Blir som regel mer, da jeg alltid jobber mer enn 83%. Ja det funker greit til mitt forbruk, men som absolutt alle andre mennesker vil jeg ha mer, helst tjene mer enn alle andre i norge 🤑.

Anonymkode: 17d0d...435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Samme her, har 10 års ansiennitet som intensivsykepleier og ligger mellom 34-36000 utbetalt. Skal jo stige litt nå etter forhandlinger, men det blir jo ikke store forskjellen per måned.

Anonymkode: d08fa...d40

Sjokkert over at du som intensivsykepleier med 10års ansiennitet ikke har mer enn 34.000-36.000 utbetalt...  Jobber du turnus da inkl. helger?

Anonymkode: 43560...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32000, 1-linje IT. Har ca 15000 igjen til sparing og diverse etter faste utgifter. Fornøyd, har mange år i arbeidslivet igjen hvor lønnen vil øke.

Anonymkode: 4ed2f...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hehe, det er så patetisk. Starter en tråd for å få en anledning til å fortelle at man har utbetalt 95.000,- i måneden. Gratulerer med lønn på opp mot 2 millioner. Håper du er lykkelig :)

Anonymkode: 56da0...39a

Visste ikke skatteprosenten engang😂

Anonymkode: f5a4a...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Visste ikke skatteprosenten engang😂

Anonymkode: f5a4a...cc9

Kan du ikke lese?

Anonymkode: d5f46...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

55 000 utbetalt. Er selvstendig næringsdrivende.  

Anonymkode: 74836...04d

55.000 er ikke så mye hvis du har mange å forsørge!

Anonymkode: 43560...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Kan du ikke lese?

Anonymkode: d5f46...fa8

Jo😂.

Ca 35-40% skatteprosent. Hva bruttoinntekt er, nei det vites ikke...

Anonymkode: f5a4a...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har utbetalt rundt 19 000 i mnd. Klarer meg greit. Men kjøper meg sjelden noe nytt og bekymrer meg mye for økonomi.. Jobber over 100 prosent stilling..

Anonymkode: 2ddd4...886

Over 100%? Hvor jobber du.. om jeg kan spørre om det😇 

Anonymkode: 0599e...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ikke meg du spurte, men ja man blir trukket noe i trygd dersom man bor sammen med noen. Jeg fikk utbetalt ca 2000kr mindre pr mnd når jeg flyttet sammen med min mann. 
Men så har man plutselig noen å dele utgiftene med også da

Anonymkode: 69da7...4df

Er jo egentlig tragisk at den som er ufør, har dårlig råd nok fra før av og dårlig elvtilitt pga uførhet skal samtisig miste enda mer penger.   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 000 tjener vi til sammen. Forsørger også flere barn. Har nedbetalt boligen og har flere tusen til overs hver måned. Hva er det folk bruker så mye penger på egentlig?

Hadde jeg tjent 20. 000 og bodd alene hadde jeg vært meget velstående.

 

Anonymkode: 93e22...150

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...