Gå til innhold

Farmen 2021 - TV2 - Ingen spoiling!


Ctrl

Anbefalte innlegg

Ctrl skrev (2 timer siden):

Siv Anita, er det deg? 😄 

"Han er 52! 52 aor!"

image.png.4e49f5a12a17282f7c5e9e2c2767c357.png

Vi lo. Og vi lo!

(Ref. Parterapi på NRK - for de som ikke forstod den - bare på kødd, ass ;) ) 

🤣🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17.11 skrev (10 timer siden):

Men hva skulle de gjort? Om noen skulle satt i gang en leteaksjon så burde det strengt tatt være produksjonen. Eller var ikke de klar over hva som foregikk? Rart om de ikke fikk det med seg.

 

Fireflies skrev (8 timer siden):

Synes det er merkelig å legge seg når noen er borte i flere timer med minimalt med utstyr. Daniel sitter dagen etterpå å forteller hvor lite han hadde med seg.  

For øvrig synes jeg også produksjon burde reagert. Han ble frakta til legevakten utifra det som ble sagt. 

Spoiler

Nils ble kastet ut fra Torpet på grunn av dette.  Altså, først bryter han reglene i vanlig farmen og må trekke seg derfra ("Tar en for laget"), men jaggu klarer han å bryte reglene på Torpet også, slik at de kaster han ut 🙄 Jeg vet ikke om jeg skal le eller hva jeg skal 🤔😛  Jeg syns det var en helt fair greie av produksjonen når de til og med hadde sagt at deltakerne skulle holde seg innenfor et visst leteområde. Når han går så langt at han ikke klarer å finne veien tilbake igjen, + at han (igjen) har hatt omgang med utenforstående, så forstår jeg produksjonens reaksjon veldig godt! Jeg skulle bare ønske at de håndhevet reglene like strengt for alle, jmf regelbruddet inne på farmen også (Rob og Herman som hadde fått diverse fra utenforstående).  Jeg forstår ikke hvorfor ikke produksjonen bare setter et standpunkt ved å kaste ut juksemakerne!  Så får dem heller caste 2-3 ekstra personer da og regne med litt svinn pga folk jukser. Jeg tipper det blir i 2 sesonger, men når deltakerne ser at det blir konsekvenser, så tenker dem kanskje 2 ganger før de begår regelbrudd? Idk, men det burde sånn sett være likt for alle.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils ble kastet fra Torpet pga brudd på reglene fordi han letet etter kyr som forsvant fra gården. Dermed får Amalie og Muhammed bli på Torpet videre. Synes det er synd at Nils måtte ut. Han virket som en flink, grei og real fyr. Men han risikerte sin egen helse med å gå utenfor produksjonsområdet om natten. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (12 minutter siden):
Spoiler

Nils ble kastet fra Torpet pga brudd på reglene fordi han letet etter kyr som forsvant fra gården. Dermed får Amalie og Muhammed bli på Torpet videre. Synes det er synd at Nils måtte ut. Han virket som en flink, grei og real fyr. Men han risikerte sin egen helse med å gå utenfor produksjonsområdet om natten. 

 

Spoiler

Kjenner jeg blir forbannet, for de kastet ikke ut Rob og Hermann når de jukset, Nils ville bare gjøre noe bra og finne kuene og pågrunn av det ble han kastet ut. For noe bullshit 😠

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (2 minutter siden):
  Skjul innhold

Kjenner jeg blir forbannet, for de kastet ikke ut Rob og Hermann når de jukset, Nils ville bare gjøre noe bra og finne kuene og pågrunn av det ble han kastet ut. For noe bullshit 😠

 

Her er jeg faktisk enig med deg, selv om jeg syns Rob og Herman er veldig morsomme.

Forskjellen er kanskje at de gjør ugangen sin inne på gården, innen produksjonens rekkevidde, mens Nils drar utenfor produksjonens område. Sistnevnte blir mer problematisk ift. det at de i første instans er der for å lage tv, da skal kameraene kunne være med og få på film alt som er bra.

Tror det handler om signaleffekt til fremtidige deltakere: gjør gjerne ugang, men hold det innenfor filmkameraenes rekkevidde - ellers blir du pælmet ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Cid said:
  Hide contents

Kjenner jeg blir forbannet, for de kastet ikke ut Rob og Hermann når de jukset, Nils ville bare gjøre noe bra og finne kuene og pågrunn av det ble han kastet ut. For noe bullshit 😠

 

Det er produksjonen sin vurdering. 

Jeg er enig i Nils sin forklaring om at når produksjonen sier gå og let hvis dere vil ha melk så leter jo han såklart. Det er jo ikke forsvarlig å ha kyr løpende fritt. Forstår hvorfor Nils løp for å lete pga forklaringen hans. 

Produksjonen mener at forskjellen på disse hendelsene er at Rob og Herman beveget seg innenfor produksjonens område, og at de der og da ikke hadde beviser for hendelsen. Rob tilsto hendelsen da produksjonen forsto hva som hadde skjedd. Men de manglet beviser. 

Jeg synes Rob og Herman er veldig morsomme. De er mine favoritter. Men jeg mener at de burde gitt Nils en advarsel istedet. Og at produksjonen burde gitt han mer informasjon istedet for å si at han måtte finne de for å få melk der og da. Men nå vet ikke jeg hva som egentlig skjedde. Har bare lest forklaringen til Nils. 

 

Endret av Eloise12345
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eloise12345 skrev (Akkurat nå):
Spoiler

 

Det er produksjonen sin vurdering. 

Jeg er enig i Nils sin forklaring om at når produksjonen sier gå og let hvis dere vil ha melk så leter jo han såklart. Det er jo ikke forsvarlig å ha kyr løpende fritt. Forstår hvorfor Nils løp for å lete pga forklaringen hans. 

Produksjonen mener at forskjellen på disse hendelsene er at Rob og Herman beveget seg innenfor produksjonens område, og at de der og da ikke hadde beviser for hendelsen. Rob tilsto hendelsen da produksjonen forsto hva som hadde skjedd. Men de manglet beviser

 

Spoiler

Kjenner jeg blir frustrert av å tenke over det, Nils som bare var grei og hyggelig og så ble han for andre gang kastet ut av farmen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Cid said:
  Hide contents

Kjenner jeg blir frustrert av å tenke over det, Nils som bare var grei og hyggelig og så ble han for andre gang kastet ut av farmen

 

Jeg er faktisk enig med deg her selv om jeg heier på Rob og Herman. Det var urettmessig mener jeg. Nils ville bare få dyrene under kontroll. Det er ikke bra at dyrene løper fritt villt. Nils burde kun fått en advarsel. 

Tv2 burde etter min oppfatning stanset serien og ta omkamp. Få Nils inn igjen i konkurransen. Dette virker ikke riktig. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken88

Spennende å se hvem Anette velger som 2.kjempe på søndag, hun selv ser vanvittig sterk ut, så jeg tror det skal mye til før noen av de jentene som er igjen på gården slår henne i en eventuell tautrekking konkurranse. :) Håper Anette går videre, lyst til å bli enda bedre kjent med henne. Blitt litt lei av de som allerede er på gården fra før av. Tonje klenger bare på Simon og gjør seg så flørtete hele tiden, Grethe er så streng at det begynner å bli kjedelig og Mama G begynner å gå mer og mer inn i en karakter som jeg føler er litt provoserende til tider, det blir bare slitsomt. Heidi er så brautende at jeg får litt vondt, litt selvgod kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Frøken88 said:

Spennende å se hvem Anette velger som 2.kjempe på søndag, hun selv ser vanvittig sterk ut, så jeg tror det skal mye til før noen av de jentene som er igjen på gården slår henne i en eventuell tautrekking konkurranse. :) Håper Anette går videre, lyst til å bli enda bedre kjent med henne. Blitt litt lei av de som allerede er på gården fra før av. Tonje klenger bare på Simon og gjør seg så flørtete hele tiden, Grethe er så streng at det begynner å bli kjedelig og Mama G begynner å gå mer og mer inn i en karakter som jeg føler er litt provoserende til tider, det blir bare slitsomt. Heidi er så brautende at jeg får litt vondt, litt selvgod kanskje? 

Jeg synes at Anette virker som en veldig grei person. Det er egentlig Tonje og Grethe på damesiden som jeg ønsker skal ut. Ikke Anette.

Grethe virker så selvgod. Tonje virker mer som en paradis hotel - deltaker/ Big Brother deltaker/ dateshow-deltaker spør man meg men men min oppfatning.  Kunne være at jeg hadde digget begge disse to om jeg var deltaker i farmen selv. Hvem vet? 

Men jeg mistenker at Anette ryker selv om hun er en sterk person. Det er andrekjempe som velger hva det skal kjempes i. Og den vil nok velge en gren vedkommende tror at Anette er svakere i. Men jeg kan ta feil. Det ville være kjekt å ha Anette videre på gården. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken88
Eloise12345 skrev (9 minutter siden):

Jeg synes at Anette virker som en veldig grei person. Det er egentlig Tonje og Grethe på damesiden som jeg ønsker skal ut. Ikke Anette.

Grethe virker så selvgod. Tonje virker mer som en paradis hotel - deltaker/ Big Brother deltaker/ dateshow-deltaker spør man meg men men min oppfatning.  ;) . Ikke meningen å kritisere Tonje. Sikkert en veldig grei person. 

Men jeg mistenker at Anette ryker selv om hun er en sterk person. Det er andrekjempe som velger hva det skal kjempes i. Og den vil nok velge en gren vedkommende tror at Anette er svakere i. Men jeg kan ta feil. Det ville være kjekt å ha Anette videre på gården. 

Enig med deg. :) Ja, jeg er litt redd for at hun kanskje velger Mama G og Mama G velger kunnskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Frøken88 said:

Enig med deg. :) Ja, jeg er litt redd for at hun kanskje velger Mama G og Mama G velger kunnskap. 

Jeg er enig. Er redd for at det er Mama G som blir valgt. Tror Mama -G velger kunnskap, og da vinner Mama -G, tror jeg. Hadde det vært fysisk vil den av damene som møter Anette i en kamp tape, tror jeg. Tror derfor kunnskap blir valget til andrekjempen. 

Hadde håpet på at Anette vil velge Grethe. Vil ha Grethe over på Torpet  ;) . Men det skjer nok ikke for Grethe prater veldig hyggelig med Anette i tvpogrammet. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (38 minutter siden):

Her er jeg faktisk enig med deg, selv om jeg syns Rob og Herman er veldig morsomme.

Forskjellen er kanskje at de gjør ugangen sin inne på gården, innen produksjonens rekkevidde, mens Nils drar utenfor produksjonens område. Sistnevnte blir mer problematisk ift. det at de i første instans er der for å lage tv, da skal kameraene kunne være med og få på film alt som er bra.

Tror det handler om signaleffekt til fremtidige deltakere: gjør gjerne ugang, men hold det innenfor filmkameraenes rekkevidde - ellers blir du pælmet ut.

Men Nils ville faktisk finne igjen kyrne, noe enhver bonde ville gjort. Og det er bra! De to som jukset seg til mat er jo bare egoister. Så jeg syns ikke det er rettferdig , alle burde få konsekvenser for juks. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Gagaen said:

Men Nils ville faktisk finne igjen kyrne, noe enhver bonde ville gjort. Og det er bra! De to som jukset seg til mat er jo bare egoister. Så jeg syns ikke det er rettferdig , alle burde få konsekvenser for juks. 

Nils tok bare et ansvar på seg om å finne noen kyr som var på fri fote. Produksjonen burde informert Nils om at de skulle finne kyrne selv. Noe som jeg ikke har fått med meg at de gjorde der og da? Dersom produksjonen ikke informerte bedre så burde Nils få bli.

Endret av Eloise12345
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ligger ganske bra an med ukesoppdraget, så de har ingen grunn til å være stresset. Fint å se at de fikk spist det som var igjen av den gode kaken! Lurer på om det Stortingsvalget var en mulighet for deltakerne selv til å stemme? Skulle vært vanskelig for dem å få gjort det ellers når de fleste var inne på Farmen både når det var forhåndsstemming og valgdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cid skrev (37 minutter siden):

Er det egentlig greit å diskutere torpet her eller burde det tas i torpet tråden?

Ja, det er det. Det er forresten ikke noen egen torpet tråd. Det som skjer på torpet vil kunne påvirke farmen senere, så det har en sammenheng. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gagaen skrev (2 timer siden):

Men Nils ville faktisk finne igjen kyrne, noe enhver bonde ville gjort. Og det er bra! De to som jukset seg til mat er jo bare egoister. Så jeg syns ikke det er rettferdig , alle burde få konsekvenser for juks. 

Jeg er helt enig med deg.

Jeg bare tror at det er slik produksjonen tenker: sprell og stunt som gjøres utenfor kameras rekkevidde straffes hardere for å gi en avskrekkende effekt for fremtidige deltagere, fordi sprell og stunt -skal- fanges på film. 

Endret av Turkis Sau
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gagaen skrev (1 time siden):

Men Nils ville faktisk finne igjen kyrne, noe enhver bonde ville gjort. Og det er bra! De to som jukset seg til mat er jo bare egoister. Så jeg syns ikke det er rettferdig , alle burde få konsekvenser for juks. 

Men etter noen timer,  så forandrer en taktikk,  Har vært med å leite etter dyr på beite, som har vært søkk borte, bare for å finne ut at de selv har gått inn i fjøset de opprinnelig kom fra i bygda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (1 time siden):

Nils tok bare et ansvar på seg om å finne noen kyr som var på fri fote. Produksjonen burde informert Nils om at de skulle finne kyrne selv. Noe som jeg ikke har fått med meg at de gjorde der og da? Dersom produksjonen ikke informerte bedre så burde Nils få bli.

Her er jo ikke Nils og produksjonen enige. Han sier de ba han finne dem, og de sier han ikkke fikk lov uten kamerafolket til stede.

Synes det er veldig dumt at Nils røk ut slik, det er en stor forskjell på det som skjedde her og det som skjedde i fjor. Synes fortsatt det er rart at ingen meldte han savnet når det var gått flere timer. Har ingen lest fjellvettreglene? Han var hverken kledd for en sånn tur, hadde ikke utstyr med seg og ikke noe mat med seg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...