Gå til innhold

Farmen 2021 - TV2 - Ingen spoiling!


Ctrl

Anbefalte innlegg

For oss som ikke skjønner det...

Hva er greia med "ass" etter hver eneste setning? Skjønner jo at det brukes for å forsterke det man sier, men det gir jo ikke mening når det blir så sykt overdrevent.
Har det blitt en trend? Skal det liksom være kult? Er det en uvane? Eller snakker vi om tics? 

Og hvor i landet stammer det fra? 

Jeg synes bruken av ordet ble masete, og jeg lar meg irritere av det.
Men skyldes det tics hos Gunnar så er han unnskyldt. 

Endret av Ctrl
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eloise12345 skrev (43 minutter siden):

Den som jeg ser på som person som kan komme lengst der inne på damesiden er Grethe. Nå heier jeg overhodet ikke på Grethe. Vil egentlig ha henne ut. 

På herresiden tenker jeg at Simen , og han nye er to av de farligste konkurrentene. Rob har også vist seg å være sterk i konkurranse.  Blir vinneren en mann så tror jeg mest på at det blir Simen. Hvis ikke Nils fra Torpet kommer inn å vinner hele farmen. 

 

Husk at finalen dreier seg om så mye mer en rå styrke. Det skal sikkert både lages mat og separeres fløte, for ikke å glemme kunnskap. Da kommer man ikke langt med bare utholdenhet og styrke. Og ingen av disse har får kniv enda. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (4 minutter siden):

For oss som ikke skjønner det...

Hva er greia med "ass" etter hver eneste setning? Skjønner jo at det brukes for å forsterke det man sier, men det gir jo ikke mening å si det hele tiden. Har det blitt en trend? Skal det liksom være kult? Er det en uvane? Eller snakker vi om tics når det blir så himla sykt overdrevent? 

Og hvor i landet stammer det fra? 

Jeg synes bruken av ordet ble masete, og jeg lar meg irritere av Gunnar.
Men skyldes det tics hos Gunnar så er han unnskyldt. 

Tror han er usikker på de andre ungdommene der og prøver å virke litt eplekjekk og gatesmart. «Ass» var vel noe man tøffet seg med tilbake til 80-tallet?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (6 minutter siden):

For oss som ikke skjønner det...

Hva er greia med "ass" etter hver eneste setning? Skjønner jo at det brukes for å forsterke det man sier, men det gir jo ikke mening å si det hele tiden. Har det blitt en trend? Skal det liksom være kult? Er det en uvane? Eller snakker vi om tics når det blir så himla sykt overdrevent? 

Og hvor i landet stammer det fra? 

Jeg synes bruken av ordet ble masete, og jeg lar meg irritere av Gunnar.
Men skyldes det tics hos Gunnar så er han unnskyldt. 

Altså, det er mange år siden jeg har hørt at man bruker "ass" etter en setning. Jeg tror det er mer en uvane enn det er tics. Jeg husker det var "vanlig" å si "liksom" etter hver setning før da jeg var i tenårene 🙈 Eller ordet "serr", men jeg understreker igjen at det var i tenårene. Ikke i midten av 20-åra, "lissom" 🤣  

Ja, det var meningen på slutten, der 🤣🤣

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Janzypants said:

Altså, det er mange år siden jeg har hørt at man bruker "ass" etter en setning. Jeg tror det er mer en uvane enn det er tics. Jeg husker det var "vanlig" å si "liksom" etter hver setning før da jeg var i tenårene 🙈 Eller ordet "serr", men jeg understreker igjen at det var i tenårene. Ikke i midten av 20-åra, "lissom" 🤣  

Ja, det var meningen på slutten, der 🤣🤣

"Jeg elsker å røre på meg, ass" 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Carmen67 said:

Tror han er usikker på de andre ungdommene der og prøver å virke litt eplekjekk og gatesmart. «Ass» var vel noe man tøffet seg med tilbake til 80-tallet?

Jeg kjenner mange på min alder som fortsatt bruker "ass" regelmessig. I Trøndelag og på Østlandet er det en vanlig greie. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overrasker meg hvor godt Herman og Mama G kommer overens..🙈 

Gøy at Tonje ble valgt som storbonde😄 Håper bare ikke at hun lar seg overtale for mye av «schærsten» aka Simon når det kommer til valg av førstekjempe. Tror Simon er litt «slange i gresset» der inne..🙉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carmen67 skrev (1 time siden):

Tror han er usikker på de andre ungdommene der og prøver å virke litt eplekjekk og gatesmart. «Ass» var vel noe man tøffet seg med tilbake til 80-tallet?

Enig. Jeg synes også han virket ganske usikker på hele situasjonen der inne, sikkert derfor det ble i overkant mye «ass»😅 Det er nok et ord han bruker litt i det daglige også, men jeg vil tro det roer seg litt dersom han får bli der en stund og blir tryggere på settingen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dude1996 skrev (1 time siden):

Jeg kjenner mange på min alder som fortsatt bruker "ass" regelmessig. I Trøndelag og på Østlandet er det en vanlig greie. 

Jeg er 30 år og bor på Østlandet, og det er svæææært sjelden jeg hører "ass" bli brukt. Jeg kan faktisk ikke huske sist gang 🤫 Kan jeg spørre hvilken aldersgruppe du befinner deg i, siden du mener det er en vanlig greie? Bare interessant å se om det er aldersbetinget eller kanskje miljømessig, evnt begge deler! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carmen67 skrev (2 timer siden):

Stakkars Kåre som må være i hus med to kaniner i full pubertet. Nå som disse to endelig får litt privatliv i storbondehuset, må han også kleint være vitne til all flybensinen som skal brennes av. Nærmere Paradise hotell kommer man ikke på Farmen. 

For alt vi vet kan han jo være med på leken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken88

Tonje og Simon driver ikke å har seg?:blink: det er jo ikke de mest hygieniske forholdene inne på gården og stakkars Kåre som bor sammen med de i storbonde huset.:blink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruspus skrev (4 timer siden):

For alt vi vet kan han jo være med på leken.

🤣
Leste forresten at han får utrolig mange henvendelser fra damer, over 20 meldinger om dagen. Men gav utrykk for at han var litt tilbakeholden ( og sjenert tror jeg nok)  på den fronten.  

Endret av Zenhouse
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Frøken88 said:

Tonje og Simon driver ikke å har seg?:blink: det er jo ikke de mest hygieniske forholdene inne på gården og stakkars Kåre som bor sammen med de i storbonde huset.:blink: 

Haha, folk har hatt sex under verre forhold enn det der tror jeg :ler: 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (17 timer siden):

Synes Thorvald og gulrotbonden burde fått mer sendetid, de to sammen er en finurlig kombo.


Begynner å bli veldig repetitiv det opplegget til Rob og Herman.

Turtelduene synes jeg heller ikke har særlig underholdningsverdi.

blir spennende å se om de klarer ukesoppdraget, i såfall kan det tyde på at de er for enkle/mentor for snill mtp at alle godkjennes

100% enig i alt du skriver, og jeg merker jeg er drittlei.

Jeg skjønner ikke at folk ikke forstår at Rob manipulerer dem så til de grader, enten det er ved å skape allianser eller for å unngå å jobbe like hardt i ukesoppdragene eller ved å stjele mat. Håper virkelig han er en bedre fyr IRL. Og muligens jeg er smålig nå, men overbruken av "i love you" og "epic" gjør meg irritert. Også Herman da, uff. Det er ingenting å si om han annet enn at han er kjedelig.

Dette har vært den dølleste sesongen jeg har sett, produksjonens fokus har vært helt feil i mine øyne, og casting er ikke akkurat noe å skryte av. Kommer ikke til å se noe mer på farmen med mindre jeg leser noe her inne om noe interessant som skjer.

Endret av Ludder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Peonjenta skrev (19 timer siden):

Hvor har jeg skrevet at hun ikke bør delta?

Her - du mener det er rart hun får delta fordi hun ikke kan konkurrere på lik linje som de andre. Mao at hun egt ikke burde. Men ingen er på lik linje, du sier jo selv ar hun ikke hadde konkurrert i feks tautrekking på lik linje med feks Rob selv om hun hadde to hender.
 

Så hvorfor er der rart? 

Peonjenta skrev (På 18.10.2021 den 0.25):

Ja, det har jeg også lurt på.  Rart å ha med handikappede på farmen.   De kan jo ikke konkurrere på lik linje med andre i alt.  Noen som så etterveksten til Rob, hva er vitsen med å farge håret før du drar inn??    Hvorfor kalles Heidi Mama G??   

Blir så flau av å se se på Rob, klarer ikke måten han er på!   Slike brautende personer går meg fullstendig på nervene.  Noen som vet hvorfor Herman har så rar L-lyd?  Er det noe med dialekten? 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dude1996 skrev (7 timer siden):

Jeg kjenner mange på min alder som fortsatt bruker "ass" regelmessig. I Trøndelag og på Østlandet er det en vanlig greie. 

Trøndelag, er ikke det «sjø» som er greia der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfordrerne var noe spesielle.

Torstein «Jeg er sterk», og går hardt ut i introvideoen med «de sliter med å holde følge, de jeg kunne vært far eller bestefar til» 😳 Også trekker han seg første døgnet. Snakk om å være grandios. Har lest at legen sier han var syk, men er faktisk enig med Tonje når hun sa «at han kunne prøvd», og Torvald når han sier at han strengt tatt ikke burde melde seg på Farmen når han vet kroppen ikke takler det. Enig med Torvald at det er rart å melde seg på et slikt program, når man vet man ikke er frisk nok.

Stemmen til Gunnar føler jeg er en blanding av Førstegangtjenestens Ahre Ketil og Christian Bale sin tolkning av Batman. Synes det høres ganske påtatt og kunstig ut. Ikke meningen å disse om det faktisk er slik han høres ut. Men tror ikke jeg er den eneste som har lagt merke til stemmen.

Ikke gjort meg opp så mange meninger om Anette enda, men får faktisk litt Gro Hammerseng Edin vibber her og. Hun virker ut til å være ei med bein i nesa, og som lett gjennomskuer tull og tøys, sånn som med oppstillinga, og når Rob prøvde å gjøre en avtale. Virker ut som hun er ei som ikke lett lar seg lure, tror kanskje hun kan bli en tøff utfordrer.

Blir da spennende å se hvordan Gunnar og Anette passer inn med resten av gjengen, og om noen av de blir valgt til tvekamp.

Har ikke sett onsdagsepisoden enda :) 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (1 time siden):

Her - du mener det er rart hun får delta fordi hun ikke kan konkurrere på lik linje som de andre. Mao at hun egt ikke burde. Men ingen er på lik linje, du sier jo selv ar hun ikke hadde konkurrert i feks tautrekking på lik linje med feks Rob selv om hun hadde to hender.
 

Så hvorfor er der rart? 

 

Så jeg skrev ikke at hun ikke bør delta, takk for at du belyste det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...