Gå til innhold

Farmen 2021 - TV2 - Ingen spoiling!


Ctrl

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

BLOMSTERKVAST skrev (8 timer siden):

Må vell være vanskeligere å kaste hesteskoen på kroken med Venstre hånda ? 

Ikke sant ?  Helt enig med deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (3 timer siden):

Enig  :)Jeg synes at det er gøy når folk er anderledes. Hadde vært gørr kjedelig hvis alle var nesten perfekt.  

Det er greit at folk er annerledes. Men i dette tilfellet framstår damen som hun har vært ute med foliehatten på under et tordenvær, og at lynet måtte ha slått ned i damen. Hun virker å være skrullete. 🤔

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludder skrev (3 timer siden):

Det er en veldig vanlig greie blant unge fra Oslo (og omegn). Det har å gjøre med at den L'en han har, er enklere å lage, det er den man lærer først som barn, og når de blir eldre enten gidder de ikke eller klarer de ikke å lære typisk vanlig L. Og jo mer det spres, jo mer akseptert og normalisert blir det, den er nok dessverre kommet for å bli. 

Leste en god artikkel om det for kanskje et år siden, men klarer ikke finne den igjen. Fant imidlertid en annen en, ikke like god, men det står litt om det der også:

https://www.dagsavisen.no/helg/reportasje/2016/05/07/oslo-foreldre-fortviler-over-ungenes-ostfold-l/

Denne L-lyden sammen med skjøtt, shino og skjirke får vokse folk til å høres ut som 4 åringer. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (1 time siden):

Denne L-lyden sammen med skjøtt, shino og skjirke får vokse folk til å høres ut som 4 åringer. 

De sier ikke skjøtt ,men sjøtt, 🤔Og ikke skjirke men sjirke ,Helt grusom å høre på Synes de fra Bergen er verst ,og til og med godt voksne folk som burde vist bedre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppland skrev (4 timer siden):

Jeg trodde med Mads som programleder ville det bare bli tull og mas, men synes han passer veldig bra som programleder.

Han var programleder i fjor også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Peonjenta skrev (23 timer siden):

Ja, det har jeg også lurt på.  Rart å ha med handikappede på farmen.   De kan jo ikke konkurrere på lik linje med andre i alt.  Noen som så etterveksten til Rob, hva er vitsen med å farge håret før du drar inn??    Hvorfor kalles Heidi Mama G??   

Blir så flau av å se se på Rob, klarer ikke måten han er på!   Slike brautende personer går meg fullstendig på nervene.  Noen som vet hvorfor Herman har så rar L-lyd?  Er det noe med dialekten? 

Så du mener at om lille-Heidi hadde hatt to hender så hadde hun stilt likt mot feks Rob i tautrekking? 

 

Leit at det er litt vanskelig for deg å SE mennesker, men vi er faktisk ulike alle sammen og det er slike som deg som gjør livet vanskelig for minoriteter. Det vil kanskje hjelpe å trekke nisseluen opp fra nesen. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes lille Heidi har klart seg ganske bra hittil, jeg har ikke merket noe til at hun ikke har to hender. Hvis jeg ikke hadde sett at hun manglet det meste på ene handen så hadde jeg aldri mistenkt noe, hun hadde nok tatt meg i hver en tvekamp der inne 😄 Om en dame vinner farmen i år så håper jeg det er henne, en ung men klok og fornuftig dame :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brødskalle

Lurer på hvem som fortalte mama g at hun skulle legge seg bakover og slite ut konkurrenten på den måten. Jeg mistenker at tv produksjonen for å hjelpe favoritten deres å vinne. Gi den type tips er gull verdt når man skal kjempe mot noen sterkere enn seg selv. 

Så ble jeg overrasket over at hun ikke er "synsk", men bruker sin overtro når hun vil lure andre. Blant annet når hun vil lure andre til å tro hun er sur, eller hun vil lure andre til å tro at hun driver med ritualer for å fremstå som spennende. 

Endret av brødskalle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (9 timer siden):

Så du mener at om lille-Heidi hadde hatt to hender så hadde hun stilt likt mot feks Rob i tautrekking? 

 

Leit at det er litt vanskelig for deg å SE mennesker, men vi er faktisk ulike alle sammen og det er slike som deg som gjør livet vanskelig for minoriteter. Det vil kanskje hjelpe å trekke nisseluen opp fra nesen. 

Nei, det hadde hun ikke. Hun er jo kvinne og veier halvparten av det Rob gjør.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken88
Spoiler

I tv-guiden på tv2 sine nettsider så står det under dagens episode at en fersk leder skal velges, frem til nå har kun de eldre vært storbonde. Kan det bli de unges tur denne uken?

Jeg tviler litt på at det blir Grethe. Tror det er en passe stor sjanse for at kanskje Tonje blir valgt til storbonde denne uka. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brødskalle skrev (5 timer siden):

Lurer på hvem som fortalte mama g at hun skulle legge seg bakover og slite ut konkurrenten på den måten. Jeg mistenker at tv produksjonen for å hjelpe favoritten deres å vinne. Gi den type tips er gull verdt når man skal kjempe mot noen sterkere enn seg selv. 

Så ble jeg overrasket over at hun ikke er "synsk", men bruker sin overtro når hun vil lure andre. Blant annet når hun vil lure andre til å tro hun er sur, eller hun vil lure andre til å tro at hun driver med ritualer for å fremstå som spennende. 

"Lurer på hvem som fortalte mama g at hun skulle legge seg bakover og slite ut konkurrenten på den måten. Jeg mistenker at tv produksjonen for å hjelpe favoritten deres å vinne. Gi den type tips er gull verdt når man skal kjempe mot noen sterkere enn seg selv." 

Har det slått deg det at hun kanskje har funnet det ut selv?

Endret av Ruspus
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

brødskalle skrev (5 timer siden):

Lurer på hvem som fortalte mama g at hun skulle legge seg bakover og slite ut konkurrenten på den måten. Jeg mistenker at tv produksjonen for å hjelpe favoritten deres å vinne. Gi den type tips er gull verdt når man skal kjempe mot noen sterkere enn seg selv. 

Så ble jeg overrasket over at hun ikke er "synsk", men bruker sin overtro når hun vil lure andre. Blant annet når hun vil lure andre til å tro hun er sur, eller hun vil lure andre til å tro at hun driver med ritualer for å fremstå som spennende. 

Hvis jeg ikke har misforstått helt, så er hun innenfor reindriftsnæringen. Så hun er vel vant til å hanskes med gjenstridige reinsdyr 

Det er et velkjent knep hos de som jobber med dyr. Man må tenke taktisk. Du kommer ikke langt med å bruke rå makt, det eneste en oppnår er at man sliter seg ut.

Har brukt samme metode selv når jeg har håndtert storfe.

Så jeg er ikke overrasket over utfallet av tvekampen. Det dreier seg om å tenke taktikk, ikke styrke.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Peonjenta skrev (4 timer siden):

Nei, det hadde hun ikke. Hun er jo kvinne og veier halvparten av det Rob gjør.  

Men hvorfor mener du at handicappede folk ikke bør få delta pga ulike utgangspunkt, mens ikke-handicappede skal få delta selv om de også har ulike utgangspunkt?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteballetten skrev (4 timer siden):

Hvis jeg ikke har misforstått helt, så er hun innenfor reindriftsnæringen. Så hun er vel vant til å hanskes med gjenstridige reinsdyr 

Det er et velkjent knep hos de som jobber med dyr. Man må tenke taktisk. Du kommer ikke langt med å bruke rå makt, det eneste en oppnår er at man sliter seg ut.

Har brukt samme metode selv når jeg har håndtert storfe.

Så jeg er ikke overrasket over utfallet av tvekampen. Det dreier seg om å tenke taktikk, ikke styrke.

Jeg også tenkte at hun har håndtert store dyr før, stilte seg bla så det ble vinkel på tauet når Amalie dro

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (8 minutter siden):

Jeg også tenkte at hun har håndtert store dyr før, stilte seg bla så det ble vinkel på tauet når Amalie dro

Hun har nok gjort seg noen erfaringer. Reinsdyr er ikke så store, men de er spretten og sprek. Hun hadde den klart beste taktikken.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cid skrev (23 timer siden):

Årets utfordrere
 

  Skjul innhold

Jeg håper han Torstein kommer med, høres ut som at det kan skje litt av hvert med han der 😄

 

Spoiler

Håper inderlig ikke Torstein kommer inn. Vet man ikke bør dømme noen etter førsteinntrykk, men.

Torstein høres bare ut som nok en Rob. Vi trenger ikke 2 Rob som skal leke alfa-han og kjempe om oppmerksomheten. En Rob er slitsomt nok å se på. Sorry, synes ikke Rob er god tv-underholdning, for å være ærlig er han bare slitsom. 

En Rob er slitsomt nok, kommer Torstein inn og viser seg å bare være nok en Rob blir det bare jævlig. Orker ikke, rett og slett.

Basert på førsteinntrykk håper jeg ikke Torstein kommer inn. Jeg vil se på skikkelig Farmen, ikke Farmen med Paradise Hotel eller Ex on the Beach tendenser.

 

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (12 minutter siden):
  Skjul innhold

Håper inderlig ikke Torstein kommer inn. Vet man ikke bør dømme noen etter førsteinntrykk, men.

Torstein høres bare ut som nok en Rob. Vi trenger ikke 2 Rob som skal leke alfa-han og kjempe om oppmerksomheten. En Rob er slitsomt nok å se på. Sorry, synes ikke Rob er god tv-underholdning, for å være ærlig er han bare slitsom. 

En Rob er slitsomt nok, kommer Torstein inn og viser seg å bare være nok en Rob blir det bare jævlig. Orker ikke, rett og slett.

Basert på førsteinntrykk håper jeg ikke Torstein kommer inn. Jeg vil se på skikkelig Farmen, ikke Farmen med Paradise Hotel eller Ex on the Beach tendenser.

 

Spoiler

Det du ser på som slitsomt ser jeg på som underholdning 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, brødskalle said:

Usannsynlig

Du anser det som mer sannsynlig at produksjonen tipser bare den ene deltageren om hva som et en bra taktikk? Ok :ler:

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...