Gå til innhold

Hvilket parti skal du stemme på til høsten?


knulleGuden666

Hvilket parti skal fu stemme på i år?  

373 stemmer

  1. 1. Hvilket parti skal du stemme på i år?

    • Senterpartiet
      53
    • Arbeiderpartiet
      42
    • Rødt
      54
    • Sosialistisk venstreparti
      40
    • Fremskrittspartiet
      40
    • Venstre
      19
    • Andre
      31
    • Ingen/blankt
      15
    • Høyre
      45
    • Miljøpartiet de grønne
      34


Anbefalte innlegg

Realverdien skrev (1 time siden):

Ønsker nøyaktig 0 flere arabere til Norge, med mindre de er magedanserinner med nymfomani. 

Arveskatt, skolefrukt og en hundrelapp mer eller mindre i avgifter bryr jeg meg ikke så mye om og anser det som rent byråkratiske spørsmål.

Så da blir vel valget ganske så klart, dessverre. Synd. For skulle ellers gitt SP eller AP en stemme.

Hva med faglærte indere, er de velkommen i følge deg?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Visum skrev (26 minutter siden):

Hva med faglærte indere, er de velkommen i følge deg?

Siden jeg er arbeidstaker ønsker jeg minst mulig konkurranse om jobbene i Norge. 

Om Indere kunne flytte til Norge og arbeide uten noe videre ville det vel være ti-tyve millioner indere her før jula 2022?

Noe slikt? Tar gjerne imot forslag fra deg på hvor stor andel indere som hadde tatt turen til Norge om det lå til rette for det.

Om jeg vinner et firma i lotto og trenger billig arbeidskraft, skifter jeg nok mening.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaconandersen skrev (På 21.7.2021 den 10.19):

Håper ikke de som skal stemme SV har sønner. SV jobber for feminisme i dagens Norge til tross for at kvinner har bedre liv enn menn. Det er jo svært umoralsk.

Jeg er en sønn og vurderte å stemme SV. Er generelt sett et av de bedre partiene og vil gjøre livet til menn betydelig bedre enn partier på høyresiden.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realverdien skrev (Akkurat nå):

Siden jeg er arbeidstaker ønsker jeg minst mulig konkurranse om jobbene i Norge. 

Om Indere kunne flytte til Norge og arbeide uten noe videre ville det vel være ti-tyve millioner indere her før jula 2022?

Noe slikt? Tar gjerne imot forslag fra deg på hvor stor andel indere som hadde tatt turen til Norge om det lå til rette for det.

Om jeg vinner et firma i lotto og trenger billig arbeidskraft, skifter jeg nok mening.

 

Det er ikke ett forslag om å ta imot indere, men en faktisk realitet. Utenfor Europa/EØS, så er hver tredje arbeidsinnvandrer fra India. De er faglærte dvs. de har en kompetanse som Norge trenger og har høyere utdanning. De fleste faglærte indere jobber som IT-ingeniør i Norge, f.eks. jobber mange av dem i DNB og Telenor.

Hva tenker du om disse? Det er det som er spørsmålet, siden du ikke ønsket flykninger til Norge. Siden du begrunner det med konkurranse om jobbene i Norge, så skjønner jeg poenget ditt - det gjelder altså ikke verdisynet ditt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visum skrev (38 minutter siden):

Jeg er ikke imot bemanning byrå, men bemanningbyrå lønner seg for stillinger hvor det kreves høyere utdanning ellers er det varierende grad av nytte. Jeg understreket bare at partiet Rødt vil forby bemanningbyrå.

 

Bemanningsbyråer er ikke annet enn bare tull og fordyrende mellomledd. Når noen kommer og sier at "offentlig ansatte er en utgift", så er det bare å le med tanke på alle såkalte BULLSHIT-JOBS som finnes i det private. De har hogd seg inn i det økonomiske systemet og dermed så presenterer de seg for å være en "nødvendighet".

Rart at vi ikke trengte noe særlig med vikarbyråer på 1990-tallet, gitt. Da var det bare å komme til en butikk, levere en liten søknad eller ringe, så fikk man jobb. Good, old times, selv om det ikke er så altfor mange år siden. 

Så kunne man kjøpe seg en leilighet ved å ha en simpel jobb i butikken. Både fordi faste stillinger var regelen og fordi leilighetene var veldig billige. 

Med andre ord, en kunne etablere seg selv og livet sitt under et slikt system. 

Mens i dag, koster leiligheter 4 - 5 ganger mer, og "du" er vikar i årevis. Livet er satt på pause, mens de rike fortsetter å masturbere og se formuene sine vokse enda mer. 

Nå er vi til og med i en slik situasjon at jobb på butikken betyr snart sparken uansett, fordi teknologien sier: "Hiiiiiiiiiiiiiiiiiii" 🤣

Så sa hun derre tidligere rikmanns-ministeren fra Høøøøøgggggre at disse ansatte får bare stille seg i NAV-kø.

https://www.p4.no/nyheter/butikkansatte-skal-i-nav-ko/artikkel/782775/

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stina234 skrev (På 24.7.2021 den 0.20):

Sosialistene kan kun eksistere i et kapitalistisk land.  De skal fordele verdier andre har skapt men greier ikke å skape verdier selv.  Rødt og Sv i et nøtteskall. 

Alle partiene vil jo at de rike skal bidra mest?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visum skrev (8 timer siden):

Det er ikke ett forslag om å ta imot indere, men en faktisk realitet. Utenfor Europa/EØS, så er hver tredje arbeidsinnvandrer fra India. De er faglærte dvs. de har en kompetanse som Norge trenger og har høyere utdanning. De fleste faglærte indere jobber som IT-ingeniør i Norge, f.eks. jobber mange av dem i DNB og Telenor.

Ønsker i likhet med norske leger og andre glupiser at det er færrest mulig med min kompetanse på jobbmarkedet. De hindrer aktivt utdannelsen av nye leger via Lægeforeningen. Jeg har ingen slik interessegruppe, så får bruke stemmeseddelen.

Er ikke overrasket over at det er kundebarometer jumboene DnB og Telenor som driver ned lønninger og servicenivå ved å hente inn billig arbeidakraft fra utlandet.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realverdien skrev (15 timer siden):

Ønsker i likhet med norske leger og andre glupiser at det er færrest mulig med min kompetanse på jobbmarkedet. De hindrer aktivt utdannelsen av nye leger via Lægeforeningen. Jeg har ingen slik interessegruppe, så får bruke stemmeseddelen.

Er ikke overrasket over at det er kundebarometer jumboene DnB og Telenor som driver ned lønninger og servicenivå ved å hente inn billig arbeidakraft fra utlandet.

 

Det er vel en grunn til at vi henter indere, det er fordi de kompetente og vi trenger dem. De har kompetanse som vi ikke har nok av i Norge. Når det gjelder kundebarometer, så er det nok ikke den tekniske løsningen som er utfordringen - men kundebehandlingen. For DNB, sin del handler det om renter og gebyrer. Disse inderne jobber stort sett i alle større norske selskaper.

Leger generelt, vil at flere kompetente leger fra utlandet skal komme til Norge. Da kan de utveksle fagkunnskap og erfaring med hverandre. I tillegg er det stor mangel på leger i distriktene.

Endret av Visum
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visum skrev (Akkurat nå):

Det er vel en grunn til at vi henter indere, det er fordi de kompetente og vi trenger dem. 

Jeg trenger dem ikke.

Om en milliardbedrift som DnB trenger dem, så er det vel et faresignal for oss i den norske arbeidsstokken. 

Kan heller ikke tenke meg at indere har spisskompetanse vi ikke har i Norge. Blir rene skjære fantasien å påstå dette. Hvor har de liksom fått den? Slike enhjørninger ville befunnet seg i Silicon Valley, som er drømmen deres, i alle tilfeller.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tha_M34 skrev (På 25.7.2021 den 0.28):

Bemanningsbyråer er ikke annet enn bare tull og fordyrende mellomledd. Når noen kommer og sier at "offentlig ansatte er en utgift", så er det bare å le med tanke på alle såkalte BULLSHIT-JOBS som finnes i det private. De har hogd seg inn i det økonomiske systemet og dermed så presenterer de seg for å være en "nødvendighet".

Rart at vi ikke trengte noe særlig med vikarbyråer på 1990-tallet, gitt. Da var det bare å komme til en butikk, levere en liten søknad eller ringe, så fikk man jobb. Good, old times, selv om det ikke er så altfor mange år siden. 

Så kunne man kjøpe seg en leilighet ved å ha en simpel jobb i butikken. Både fordi faste stillinger var regelen og fordi leilighetene var veldig billige. 

Med andre ord, en kunne etablere seg selv og livet sitt under et slikt system. 

Mens i dag, koster leiligheter 4 - 5 ganger mer, og "du" er vikar i årevis. Livet er satt på pause, mens de rike fortsetter å masturbere og se formuene sine vokse enda mer. 

Nå er vi til og med i en slik situasjon at jobb på butikken betyr snart sparken uansett, fordi teknologien sier: "Hiiiiiiiiiiiiiiiiiii" 🤣

Så sa hun derre tidligere rikmanns-ministeren fra Høøøøøgggggre at disse ansatte får bare stille seg i NAV-kø.

https://www.p4.no/nyheter/butikkansatte-skal-i-nav-ko/artikkel/782775/

Det var 4 millioner nordmenn da jeg gikk O fag på skolen nå er det omtrent 6 millioner i landet om en regner arbeidsopphold i tillegg til innbyggere.

Samtidig er distriktene tømt for folk og disse har flytta til byene.

Sier seg selv at boligprisene i pressområder har eksplodert. Samt at jobbmarkedet er under kjempepress fra utlandet. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realverdien skrev (11 minutter siden):

Jeg trenger dem ikke.

Om en milliardbedrift som DnB trenger dem, så er det vel et faresignal for oss i den norske arbeidsstokken. 

Kan heller ikke tenke meg at indere har spisskompetanse vi ikke har i Norge. Blir rene skjære fantasien å påstå dette. Hvor har de liksom fått den? Slike enhjørninger ville befunnet seg i Silicon Valley, som er drømmen deres, i alle tilfeller.

Utfordringen er at vi har ikke nok kompetente norske borgere i Norge til å håndtere digitaliseringen i Norge. Derfor trenger både du og alle andre dem også. Du har vel ikke lyst til å bruke penn og papir for fylle ut skjemaer f.eks. hos NAV, lånekassen etc..

Jeg jobber i bransjen og har god oversikt. Når det gjelder IT-sikkerhet, så har vi desverre ikke kompetansen i Norge. Det betyr at det er mangel på folk med kompetanse innen IT-sikkerhet i Norge.

Digitaliseringen i Norge, hadde vært enormt saktere om vi ikke hadde hatt indere - eller arbeidsinnvandrere generelt. Nasjonalisering av arbeidsmarkedet i Norge, er ett kraftig tilbakeslag for næringslivet.

Hvis man er arbeidsledig så bør man bygge opp relevant kompetanse istedet for å skylde på arbeidsinnvandringen som vi faktisk trenger.

Endret av Visum
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
K.B. skrev (På 21.7.2021 den 14.15):

Rødt selvfølgelig.

Rødt vil ha revolusjon. Er du mot demokratiet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer nok på Høyre. De er mest fremtidsrettet. Venstresiden torpederte rusreformen så de vil forbli på 1970-tallet. De har overraskende ikke noe imot homofili. De vil også reversere alle reformer. Og innføre avgifter på vanlige folk mens de samtidig klager på milliardærer. Milliardærer klarer seg fint med mer avgifter, det gjør ikke vanlige folk.  
 

Jeg vil ha et fritt økonomisk marked hvor man kan være suksessfull fordi dette er best for mitt kjønn (mann). Vi har et annet type marked hvor et annet kjønn er suksessfulle men som venstresiden ikke bryr seg om å regulere.  Da er det bare rettferdig at menn får sitt eget. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest En dråpe i havet

Er usikker, men blir ikke MDG eller noen partier som planlegger å gå sammen med MDG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/21/2021 at 4:31 PM, Elder Millennial said:

MDG, samme som sist🙈 tørr ikke si det til en sjel😅🙈🙈 blir ikke godt mottatt her på bygda si😂😂😂

Det skjønner jeg godt. MDG er så dumt som det går an. Hvordan kan et oppegående menneske lese partiprogrammet til MDG og med hånden på hjertet si at dette gir mening. Folk som stemmer MDG er som ofte folk fra Oslo vest med høyere utdanning som aldri har tatt i en spade eller gjort noe hardt arbeid i hele sitt liv. Ja vi må redde miljøet, det er viktig, men vi må samtidig bruke hjernen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Alterego666 said:

Rødt vil ha revolusjon. Er du mot demokratiet?

Paragrafen "væpnet revolusjon" er vel fjernet fra partiprogrammet tror jeg. 😂 Jeg stemmer ikke Rød, men jeg synes å huske dem tok bort dette for ikke å skremme bort velgere. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Alterego666
Glut skrev (52 minutter siden):

Paragrafen "væpnet revolusjon" er vel fjernet fra partiprogrammet tror jeg. 😂 Jeg stemmer ikke Rød, men jeg synes å huske dem tok bort dette for ikke å skremme bort velgere. 😂

Ledelsen (altså Moxnes) forsøkte å fjerne den, men medlemmene bestemte at Rødt skal jobbe for å nå sine politiske mål gjennom revolusjon og kommunisme fremfor demokratiske vedtak i Stortinget.

https://www.nettavisen.no/nyheter/moxnes-tapte-thriller-rodt-beholder-kommunisme-i-partiprogrammet/s/12-95-3423683737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alterego666 skrev (3 timer siden):

Ledelsen (altså Moxnes) forsøkte å fjerne den, men medlemmene bestemte at Rødt skal jobbe for å nå sine politiske mål gjennom revolusjon og kommunisme fremfor demokratiske vedtak i Stortinget.

https://www.nettavisen.no/nyheter/moxnes-tapte-thriller-rodt-beholder-kommunisme-i-partiprogrammet/s/12-95-3423683737

Og på demokratisk vis vant altså flertallet i partiet frem, og ordet ble stående. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glut skrev (4 timer siden):

Paragrafen "væpnet revolusjon" er vel fjernet fra partiprogrammet tror jeg. 😂 Jeg stemmer ikke Rød, men jeg synes å huske dem tok bort dette for ikke å skremme bort velgere. 😂

Det er nesten 10 år siden dette stod noe som helst sted. Det mest redelige er å ta utgangspunkt i arbeidsprogrammet for kommende stortingsperiode. Det er lett tilgjengelig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
Glaurung skrev (1 time siden):

Og på demokratisk vis vant altså flertallet i partiet frem, og ordet ble stående. 

Ja, der peker du på litt av et paradoks!☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...