Gå til innhold

Hvilket parti skal du stemme på til høsten?


knulleGuden666

Hvilket parti skal fu stemme på i år?  

373 stemmer

  1. 1. Hvilket parti skal du stemme på i år?

    • Senterpartiet
      53
    • Arbeiderpartiet
      42
    • Rødt
      54
    • Sosialistisk venstreparti
      40
    • Fremskrittspartiet
      40
    • Venstre
      19
    • Andre
      31
    • Ingen/blankt
      15
    • Høyre
      45
    • Miljøpartiet de grønne
      34


Anbefalte innlegg

knulleGuden666 skrev (På 11.7.2021 den 2.19):

Jeg skal stemme på Senterpartiet, hvem skal du stemme på? 

Alt som hindrer dieselpartiet til Vedum makt er greitt egentlig...vil nødig se en klimafornektende klovn til statsminister..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Soleklart Høyre. Dt er ikke en tid for eksperimenter, og deres opposisjon gjør ikke stort for å fremme egen politikk annet enn å fortelle at det er forskjell på arbeidere og ledere. Vi har hatt 8 år nå hvor landet har styrt unna grove økonomiske vanskeligheter i en slik grad at vi som bor her knapt har merket det, vi har i tillegg klart å øke det såkalte oljefondet på tross av pandemi og industrielle utfordringer som tapt metalleksport til USA og lignende. I min egen jobb merker jeg at enkelte politikere på venstresiden har behov for å fortelle at det er blitt verre på åpenlagt feilaktig basis med feilaktige tall. Det gjør meg sikrere i min sak om at det er en vesentlig desperasjon for å havne i regjering selv.
Støre fremstår som en vinglete politiker uten andre motiver enn å få statsminister-tittelen på sin CV, og være bedre enn Jagland og Stoltenberg. Vedum klarer aldri bruke fakta, men cherrypicker fra statistikk og forteller om en sentralisering som mangler rot i virkeligheten. Dessuten kan jeg aldri gå med på SPs rovdyrspolitikk.
Det er ikke alt jeg er like fornøyd med Høyres meninger, men de er helt klart nærmest mine personlige standpunkt og dermed er det et enkelt valg for meg. Jeg uttrykte dette i en lunsjsamtale på jobb, og da sa en av mine kollegaer at om jeg ikke var 100% fornøyd så burde jeg melde meg inn i partiet og bidra til å forandre innenfra. Det hadde han helt rett i, egentlig. Sånn har jeg aldri tenkt på det før, og nå tenker jeg mye på det. Det burde flere gjøre.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på om jeg skal stemme med hodet (AP), hjertet (SV) eller på pur fa-en (R)😂

Det blir uansett ikke med noen stor glede jeg stemmer noen av dem. Jeg stemmer på venstresiden fordi jeg genuint mener at lave økonomiske forskjeller i et samfunn er det eneste bærekraftige på sikt. Jeg deler også andre deler av verdigrunnlaget.

Problemet er feks når det kommer til innvandring, så selv om hjertet sier at «ja, vi må hjelpe» - så går det jo rett og slett ikke lenger. Vi må tenke nytt der, og inntil vi kommer opp med en løsning så må vi dessverre avvente. Og så ser jeg at ytre høyre har en del poeng når det kommer til venstresiden som meningspoliti, stempling av ytringer som rasistiske, kvinnefiendtlige eller hva det måtte være bare man forsøker å diskutere åpenbare problemer (det kokohøyre selvsagt overser er at de er like ille selv mot venstresiden, på andre saker, men det er en annen sak).

Det perfekte partiet hadde vært SV med en rasjonell innvandringspolitikk, uten de aller mest hissige rødstrømpene (er FOR likestilling, har støttet kvinnekampen i alle år, men nasjonalt er det nå utfordringer for begge kjønn - noe de mest hardbarka feministene overser), og uten de mest lettkrenkede sosialistene - alt må kunne diskuteres. Rødt blir for ekstreme i sitt endelige mål, selv om de i praktisk politikk stort sett har vært fornuftige. AP er egentlig bare et tegn på at man ikke gidder - de har verdiene på plass men nekter å bruke sterke nok virkemidler - det blir status quo, noe som er bedre enn ytterligere år med videre høyrevridning.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tre saker som jeg syns ett parti skal brenne litt for men det er umulig  få alt i ett parti så velger senterpartiet. 

Men ønsker en revers av taxi reformen

En total renovering av barnevern og nav

og noen som ikke samarbeider med MDG.

Hadde tenkt å stemme senterpartiet men ser nå når jeg har skrevet det at de er i mot alt det jeg skrev da men skal lese litt mer om de enkelte partiene før jeg stemmer på noe. 

Endret av Bente1234
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

true aspie skrev (På 11.7.2021 den 4.17):

Demokratene. Vil ha lavere skatt, mindre innvandring og mer velferd.

Det blir det samme som å si at du vil ha lavere inntekt, men bedre økonomi. Du forstår at det ikke samsvarer? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snowflakes skrev (1 minutt siden):

Det blir det samme som å si at du vil ha lavere inntekt, men bedre økonomi. Du forstår at det ikke samsvarer? 

Hysj ... du må ikke avsløre ytrehøyresidens svindel! 😇 (når det er sagt så vil det å strupe innvandringen generere enormt med penger, uten at jeg ville stemt på demokratene av den grunn. Ikke med en pistol mot hodet en gang)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jaconandersen
Visum skrev (1 time siden):

Feminisme handler om at menn og kvinner er likestilte. Da bør man stemme på SV.

Det er ett bedre alternativ enn gubbepartiet FRP. Ett partiet som består bare av menn og Listhaug.

Om du kontinuerlig arbeider for å bedre ett av barna dine sin stilling. Så vil det barnet du fokuserer på til slutt få det ganske mye bedre enn barn nummer to. Det er feminisme i et nøtteskall. Det er å mene at kvinner/jenter skal få det bedre kontinuerlig, uansett situasjonen til dde andre.

FrP har i alle fall ikke en av politikk som er negativt for kvinner eller jenter. De mener alle er like mye verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lidar123 skrev (1 time siden):

Hysj ... du må ikke avsløre ytrehøyresidens svindel! 😇 (når det er sagt så vil det å strupe innvandringen generere enormt med penger, uten at jeg ville stemt på demokratene av den grunn. Ikke med en pistol mot hodet en gang)

Men høyresiden struper ikke innvandringen. Det har aldri vært så stor innvandring som nå. Jeg bor i byen, og for 5 år siden var innvandrere noe en spottet(les:så innimellom) nå er det motsatt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snowflakes skrev (1 minutt siden):

Men høyresiden struper ikke innvandringen. Det har aldri vært så stor innvandring som nå. Jeg bor i byen, og for 5 år siden var innvandrere noe en spottet(les:så innimellom) nå er det motsatt. 

Nei, men her var det snakk om demokratene. Altså ytre høyre. Som nevnt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lidar123 skrev (11 minutter siden):

Nei, men her var det snakk om demokratene. Altså ytre høyre. Som nevnt.

Åja. Ytre høyre, ja. Da blir det hverken velferd eller innvandring da. Ei heller kvinner i arbeidslivet. De skal til bake til kjøkkenbenken og se opp til mannen. Ref: alliansen 

Endret av Snowflakes
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snowflakes skrev (4 minutter siden):

Åja. Ytre høyre, ja. Da blir det hverken velferd eller innvandring da

Nå ... blir nok velferd. Bare du ikke er eller blir syk eller jobber i et typisk lavtlønnsyrke😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lidar123 skrev (Akkurat nå):

Nå ... blir nok velferd. Bare du ikke er eller blir syk eller jobber i et typisk lavtlønnsyrke😂

Haha ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elder Millennial

MDG, samme som sist🙈 tørr ikke si det til en sjel😅🙈🙈 blir ikke godt mottatt her på bygda si😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaconandersen skrev (1 time siden):

Om du kontinuerlig arbeider for å bedre ett av barna dine sin stilling. Så vil det barnet du fokuserer på til slutt få det ganske mye bedre enn barn nummer to. Det er feminisme i et nøtteskall. Det er å mene at kvinner/jenter skal få det bedre kontinuerlig, uansett situasjonen til dde andre.

FrP har i alle fall ikke en av politikk som er negativt for kvinner eller jenter. De mener alle er like mye verdt.

Det gjør de ikke. De er ett gubbeparti, og det sier seg selv hvem de foretrekker.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaconandersen skrev (2 timer siden):

Om du kontinuerlig arbeider for å bedre ett av barna dine sin stilling. Så vil det barnet du fokuserer på til slutt få det ganske mye bedre enn barn nummer to. Det er feminisme i et nøtteskall. Det er å mene at kvinner/jenter skal få det bedre kontinuerlig, uansett situasjonen til dde andre.

FrP har i alle fall ikke en av politikk som er negativt for kvinner eller jenter. De mener alle er like mye verdt.

Hvem stein har du ligget under? Frp er for rike menn. De vil ha kvinner tilbake til kjøkkenet og føde 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (På 13.7.2021 den 19.19):

FrP. Det eneste partiet med en helhetlig, fornuftig politikk.

Dagens. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blitz21 skrev (1 minutt siden):

Dagens. 

I dag, ja. Vi snakker nåtid, ikke historiske valg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snowflakes skrev (30 minutter siden):

Hvem stein har du ligget under? Frp er for rike menn. De vil ha kvinner tilbake til kjøkkenet og føde 

Hvorfor trur du at flere fødsler betyr at kvinnene må tilbake på kjøkkenet? Har du ikke fått med deg at vi har offentlige barnehager, gode permisjonsordninger og tilrettelegging slik at man kan kombinere fødsler og arbeid? FrP støtter dette i likhet med andre partier. Å tilrettelegge for flere fødsler er helt nødvendig for å redde Norge fra å bli avviklet og gjøre oss mindre avhengige av innvandring som da kan bli et supplement, ikke en erstatning for lave fødselstall.

Endret av Imariuz
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imariuz skrev (1 minutt siden):

Hvorfor trur du at flere fødsler betyr at kvinnene må tilbake på kjøkkenet? Har du ikke fått med deg at vi har offentlige barnehager, gode permisjonsordninger og tilrettelegging slik at man kan kombinere fødsler og arbeid? FrP støtter dette i likhet med andre partier. Å tilrettelegge for flere fødsler er helt nødvendig for å redde Norge fra å bli avviklet slik feministene og venstresiden arbeider for.

FrP vil ikke ha velferd 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitz21 skrev (2 minutter siden):

FrP vil ikke ha velferd 

Når ble FrP imot velferd?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...