Gå til innhold

Hvilket parti skal du stemme på til høsten?


knulleGuden666

Hvilket parti skal fu stemme på i år?  

373 stemmer

  1. 1. Hvilket parti skal du stemme på i år?

    • Senterpartiet
      53
    • Arbeiderpartiet
      42
    • Rødt
      54
    • Sosialistisk venstreparti
      40
    • Fremskrittspartiet
      40
    • Venstre
      19
    • Andre
      31
    • Ingen/blankt
      15
    • Høyre
      45
    • Miljøpartiet de grønne
      34


Anbefalte innlegg

Bolthorn skrev (5 timer siden):

For USA er det perfekte eksempelet.

Ypperlig for dem som sitter på toppen av pyramiden ja og resten knekkes under massiv arbeidsbelastning, et samfunn som blir dyrere uten at lønnsgapet økes slik at pengesekken til internasjonale massive selskaper fylles og ledelsen får sine millionbonuser. 

Se på landene du har nevnt over og hvordan inflasjon og grådighet har skapt massive forskjeller. Det som var middelklassen er nede på nivåer hvor dem lever fra lønn til lønn uten mulighet til å komme seg ut av sirkelen og dem har bare råd til det absolutt nødvendige. 

Hvor har median-innbyggeren det best: USA (kapitalisme) eller Venezuela (sosialisme)?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rucula skrev (3 minutter siden):

blått

Da er det bra at du stemmer blankt nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visum skrev (2 minutter siden):

Da er det bra at du stemmer blankt nå.

du motiverte meg faktisk litt til å gå å stemme blått nå. 

Det er faktisk ingen partier jeg er enige med.  Når jeg tar valgomater så får jeg ventre, høyre, frp, krf.... alltid de borgelige partiene. Men de har alle saker jeg ikke kan stemme på. 

 

Endret av Rucula
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucula skrev (Akkurat nå):

du motiverte meg faktisk litt til å gå å stemme blått nå. 

Det er faktisk ingen partier jeg er enige med.  Når jeg tar valgomater så får jeg ventre, høyre, frp, høyre.... alltid de borgelige partiene. Men de har alle saker jeg ikke kan stemme på. 

Fint at du bruker stemmeretten. Selvom jeg aldri kommer til å stemme høyre (desto mindre jeg skifter jobb og tjener gjennomsnittslønnen i yrket mitt), så er det ett greit parti.

Men for all del ikke stem FRP og hvertfall ikke med partilederen de har nå. Retroikken deres er helt forkastlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alleah skrev (Akkurat nå):

Arbeiderpartiet 

Hvorfor? De har aldri hatt konkret politikk, alltid veldig vinglete etter at de kom i opposisjon, særlig siste 4 årene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

true aspie skrev (På 11.7.2021 den 4.17):

Demokratene. Vil ha lavere skatt, mindre innvandring og mer velferd.

Du vil ha lavere skatt, men mer velferd. Hvordan går det regnestykket opp?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muummi skrev (4 minutter siden):

Mindre bruk av offentlige midler på ting som bistand og subsidier av vindkraft. For eksempel👍

Ja, men det er også skattepenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muummi skrev (1 minutt siden):

Bruker man mindre på det ene, kan man bruke mer på det andre.

Skjønner. Men vil et kutt på disse områdene gi nok til de godene du ønsker da? Hva kunne du konkret sett for deg som bedre velferd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haribo skrev (21 minutter siden):

Veldig usikker. Står mellom Frp og Sp.

Valget er enkelt: Senterpartiet.

(Helst burde man stemt SV)

Endret av Visum
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visum skrev (29 minutter siden):

Hvorfor? De har aldri hatt konkret politikk, alltid veldig vinglete etter at de kom i opposisjon, særlig siste 4 årene.

Fordi jeg får ikke fast jobb. Jobbet som vikar siden Erna sto på tronen første gang. Nye regler i forhold til hvordan bedrifter kan behandle vikarer. Med Arbeiderpartiet, så er det større sjanse for at jeg får fast jobb. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alleah skrev (13 minutter siden):

Fordi jeg får ikke fast jobb. Jobbet som vikar siden Erna sto på tronen første gang. Nye regler i forhold til hvordan bedrifter kan behandle vikarer. Med Arbeiderpartiet, så er det større sjanse for at jeg får fast jobb. 

Da bør du hvertfall ikke stemme på AP. AP er i veldig mange saker enige med Høyre. Om det blir ren AP og SP regjering så vil arbeidslivet fortsette som før og distriktene vil oppleve en bedre hverdag. Om SV kommer i regjering, da vil det være flere endringer til gode for de som har lav/middel-inntekt og andre med midlertidig stillinger. 

SV derimot vil sikre at færre folk får midlertidig stillinger, men heller få faste stillinger. Rødt er krystallklar på dette området - alle skal ha faste stillinger og de vil forby bemanningbyråer.

Endret av Visum
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ønsker nøyaktig 0 flere arabere til Norge, med mindre de er magedanserinner med nymfomani. 

Arveskatt, skolefrukt og en hundrelapp mer eller mindre i avgifter bryr jeg meg ikke så mye om og anser det som rent byråkratiske spørsmål.

Så da blir vel valget ganske så klart, dessverre. Synd. For skulle ellers gitt SP eller AP en stemme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visum skrev (1 time siden):

Da bør du hvertfall ikke stemme på AP. AP er i veldig mange saker enige med Høyre. Om det blir ren AP og SP regjering så vil arbeidslivet fortsette som før og distriktene vil oppleve en bedre hverdag. Om SV kommer i regjering, da vil det være flere endringer til gode for de som har lav/middel-inntekt og andre med midlertidig stillinger. 

SV derimot vil sikre at færre folk får midlertidig stillinger, men heller få faste stillinger. Rødt er krystallklar på dette området - alle skal ha faste stillinger og de vil forby bemanningbyråer.

btw, jeg jobber i et bemanningsbyrå

aner du hvor mange mennesker vi hjelper i jobb hver uke? 

Mennesker som har prøvd å få jobb i laaaange tider men ikke fått det, for ingen ville gi dem en sjangs, fordi terkelen er så høy i Norge når det kommer til fast jobb. Folk med store hull i cven eller andre ting som gjør at ingen tørr å gi dem en sjangse. 

Så ble de innleid via oss noen mnd, fikk vist seg frem, fikk gode referanser og bam så åpnet det seg masse dører.

Vi følger opp og støtter medarbeiderne våre, og har ekstremt mange takkenemmelige ansatte. 
 

Dere sv'ere har misforstått mye

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyre, men det blir mer i mangel på alternativer. Det er ikke noe annet å stemme på.

Ap er ikke helt hinsides, men en regjering med SV og Rødt kan jeg ikke stemme på. Det skremmer meg at ikke flere forstår rekkevidden av Rødts kommunistiske tankegods. Jeg takler heller ikke tanken på Støre som statsminister. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucula skrev (34 minutter siden):

btw, jeg jobber i et bemanningsbyrå

aner du hvor mange mennesker vi hjelper i jobb hver uke? 

Mennesker som har prøvd å få jobb i laaaange tider men ikke fått det, for ingen ville gi dem en sjangs, fordi terkelen er så høy i Norge når det kommer til fast jobb. Folk med store hull i cven eller andre ting som gjør at ingen tørr å gi dem en sjangse. 

Så ble de innleid via oss noen mnd, fikk vist seg frem, fikk gode referanser og bam så åpnet det seg masse dører.

Vi følger opp og støtter medarbeiderne våre, og har ekstremt mange takkenemmelige ansatte. 

Dere sv'ere har misforstått mye

Jeg er ikke imot bemanning byrå, men bemanningbyrå lønner seg for stillinger hvor det kreves høyere utdanning ellers er det varierende grad av nytte. Jeg understreket bare at partiet Rødt vil forby bemanningbyrå.

Dette forstår vel du også om du hadde lest innlegget mitt nøyere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...