Gå til innhold

Hvilket parti skal du stemme på til høsten?


knulleGuden666

Hvilket parti skal fu stemme på i år?  

373 stemmer

  1. 1. Hvilket parti skal du stemme på i år?

    • Senterpartiet
      53
    • Arbeiderpartiet
      42
    • Rødt
      54
    • Sosialistisk venstreparti
      40
    • Fremskrittspartiet
      40
    • Venstre
      19
    • Andre
      31
    • Ingen/blankt
      15
    • Høyre
      45
    • Miljøpartiet de grønne
      34


Anbefalte innlegg

Mennesker som stemmer på Rødt eller SV er stort sett evneveike og/eller arbeidssky mennesker som er misunnelige på oss som er vellykkede.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sosialistene kan kun eksistere i et kapitalistisk land.  De skal fordele verdier andre har skapt men greier ikke å skape verdier selv.  Rødt og Sv i et nøtteskall. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tom1986 said:

Mennesker som stemmer på Rødt eller SV er stort sett evneveike og/eller arbeidssky mennesker som er misunnelige på oss som er vellykkede.

Ok, hva må jeg flekse med for å motbevise deg? 

Har jobbet hardt i alle år å har mer penger på bok enn jeg klarer å bruke og kommer til å stemme en av dem du nevnte over. 

Og nei, har ikke arvet eller fått noe som helst. Gir derimot noen årslønner årlig til gode saker. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolthorn skrev (7 minutter siden):

Ok, hva må jeg flekse med for å motbevise deg? 

Har jobbet hardt i alle år å har mer penger på bok enn jeg klarer å bruke og kommer til å stemme en av dem du nevnte over. 

Og nei, har ikke arvet eller fått noe som helst. Gir derimot noen årslønner årlig til gode saker. 

Jeg snakket selvfølgelig om generelle trender. Du finner alltid noen forvirrede og hjernevaskede tullinger som ikke vet bedre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, tom1986 said:

Jeg snakket selvfølgelig om generelle trender. Du finner alltid noen forvirrede og hjernevaskede tullinger som ikke vet bedre.

Ja det vet du nok alt om. 

Jeg vet jo tydeligvis bedre, er jo tross alt "vellykket". 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Justlooking skrev (2 timer siden):

Unnskyld, men når ble sp nazipariet? Det har gått meg hus forbi 😊

De har jo begynt med høyrepopulisme og løgnpropaganda.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (2 timer siden):

SP er nazistpartiet. Nei takk.

Du verden. Kanskje lurt å lese seg litt opp🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111
12 hours ago, Den Sagnomsuste said:

Det er du vel uansett når du bor i utlandet? 😄

Vi har dessverre enda verre partier her, med Boris Johnson i ledelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolthorn skrev (13 timer siden):

Ja det vet du nok alt om. 

Jeg vet jo tydeligvis bedre, er jo tross alt "vellykket". 

Jepp. Det gjør jeg. Man skal være fryktelig kunnskaps- og historieløs for å tro at sosialisme kan fungere.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, tom1986 said:

Jepp. Det gjør jeg. Man skal være fryktelig kunnskaps- og historieløs for å tro at sosialisme kan fungere.

Supert argument som tar utgangspunkt i at dem får styre ene og alene. Vil tro du vet hvordan vårt demokrati fungerer. 

 

Om du er så imot noen sosialistiske ideer hva med å dele hva du mener vil fungere bedre?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

Det syns jeg er veldig vanskelig i år. Men jeg håper sektepartiene forsvinner langt under sperregrensa i år, så vi slipper masse tåpelig innblanding fra dem i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolthorn skrev (2 minutter siden):

Supert argument som tar utgangspunkt i at dem får styre ene og alene. Vil tro du vet hvordan vårt demokrati fungerer. 

 

Om du er så imot noen sosialistiske ideer hva med å dele hva du mener vil fungere bedre?

Jo større SV og Rødt blir, jo verre blir det for Norge.

Det beste er kapitalistiske og liberale samfunn som også inkluderer et visst sikkerhetsnett for de som faller utenfor. I Norge har vi dessverre en alt for stor offentlig sektor og alt for høye velferdsutgifter, som utelukkende er mulig pga ekstreme oljeinntekter. Etter hvert som oljesektoren fases ut må også utgiftene reduseres. Da kan vi ikke ha partier som Rødt og SV i maktposisjoner.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, tom1986 said:

Jo større SV og Rødt blir, jo verre blir det for Norge.

Det beste er kapitalistiske og liberale samfunn som også inkluderer et visst sikkerhetsnett for de som faller utenfor. I Norge har vi dessverre en alt for stor offentlig sektor og alt for høye velferdsutgifter, som utelukkende er mulig pga ekstreme oljeinntekter. Etter hvert som oljesektoren fases ut må også utgiftene reduseres. Da kan vi ikke ha partier som Rødt og SV i maktposisjoner.

Du nevnte jo selv over her kunnskapsløshet, vi trenger ikke se så langt i historien for å se at kapitalisme i dagens forstand ikke fungerer. Vi ser jo daglige oppdateringer på dette fra blant annet USA. 

Når det ikke fungerer i den skalaen, hvordan skal det fungere her om man legger bort alle sosialistiske ideologier?

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolthorn skrev (2 minutter siden):

Du nevnte jo selv over her kunnskapsløshet, vi trenger ikke se så langt i historien for å se at kapitalisme i dagens forstand ikke fungerer. Vi ser jo daglige oppdateringer på dette fra blant annet USA. 

Når det ikke fungerer i den skalaen, hvordan skal det fungere her om man legger bort alle sosialistiske ideologier?

 

Kapitalisme er det eneste systemet som "fungerer". Det er ikke tilfeldig at kapitalistiske land er velstående, mens alle andre land sliter. Forøvrig, hvorfor er sosialister sykelig opptatt av USA? Sveits, Australia, Taiwan, Canada, Tyskland osv er alle kapitalistiske land med en langt mindre offentlig sektor enn Norge. Samtlige fungerer stort sett ypperlig - selv uten oljepenger.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, tom1986 said:

Kapitalisme er det eneste systemet som "fungerer". Det er ikke tilfeldig at kapitalistiske land er velstående, mens alle andre land sliter. Forøvrig, hvorfor er sosialister sykelig opptatt av USA? Sveits, Australia, Taiwan, Canada, Tyskland osv er alle kapitalistiske land med en langt mindre offentlig sektor enn Norge. Samtlige fungerer stort sett ypperlig - selv uten oljepenger.

For USA er det perfekte eksempelet.

Ypperlig for dem som sitter på toppen av pyramiden ja og resten knekkes under massiv arbeidsbelastning, et samfunn som blir dyrere uten at lønnsgapet økes slik at pengesekken til internasjonale massive selskaper fylles og ledelsen får sine millionbonuser. 

Se på landene du har nevnt over og hvordan inflasjon og grådighet har skapt massive forskjeller. Det som var middelklassen er nede på nivåer hvor dem lever fra lønn til lønn uten mulighet til å komme seg ut av sirkelen og dem har bare råd til det absolutt nødvendige. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucula skrev (14 timer siden):

for første gang tror jeg at jeg skal stemme blankt

Hva stemte du før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolthorn skrev (2 timer siden):

For USA er det perfekte eksempelet.

Ypperlig for dem som sitter på toppen av pyramiden ja og resten knekkes under massiv arbeidsbelastning, et samfunn som blir dyrere uten at lønnsgapet økes slik at pengesekken til internasjonale massive selskaper fylles og ledelsen får sine millionbonuser. 

Se på landene du har nevnt over og hvordan inflasjon og grådighet har skapt massive forskjeller. Det som var middelklassen er nede på nivåer hvor dem lever fra lønn til lønn uten mulighet til å komme seg ut av sirkelen og dem har bare råd til det absolutt nødvendige. 

Tror du har misforstått kapitalismen.  Hvilket kommunistisk land er det som fungerer godt?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Stina234 said:

Tror du har misforstått kapitalismen.  Hvilket kommunistisk land er det som fungerer godt?

Nei det har jeg ikke, er som nevnt det vi ser i praksis. Eller tror du dem holder ideologien ren uansett hvilken man velger? 

Og hvordan kommunisme kommer inn i bildet her må du nesten forklare for det som har vært diskutert er sosialisme, liberalisme og kapitalisme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...