Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022


Amatariel

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye @Påske-egget🥰 Viktig å nyte tiden ja. Her er det veldig intenst til tider med mye gråt på baby, stakkars 🥺 Desto viktigere å nyte de gode stundene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, Påske-egget said:

Da var ventetiden over for meg også🥰 En dag før termin kom en skjønn liten jente til verden i rekordfart! Babyen ute under 3 timer fra ankomst på sykehuset😅 En intens og heftig opplevelse, men en drøm sammenlignet med fødsel nummer 1 som tok over ett døgn. Fin form etter og koser oss så mye med den lille💕

Lykke til med innspurten til dere som fortsatt venter❤️ Se frem til magiske øyeblikk og som alle sier: husk å nyt den første tiden, for den går så fort og kommer ikke igjen🥰 

Gratulerer! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnanasPåTaco skrev (2 minutter siden):

Lillegutt kom igår etter 24 heftige timer💙 så deilig å ha det overstått!!

Gratulerer så mye med gutten❤️ 
 

Her venter jeg fortsatt! Mye kynnere og nedpress om dagen, men føler ikke egentlig at han kommer med det første 😅 Ikke noe annet å gjøre enn å vente så

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnanasPåTaco said:

Lillegutt kom igår etter 24 heftige timer💙 så deilig å ha det overstått!!

Gratulerer! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnanasPåTaco skrev (36 minutter siden):

Lillegutt kom igår etter 24 heftige timer💙 så deilig å ha det overstått!!

Gratulerer så mye! Godt jobba! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnanasPåTaco skrev (41 minutter siden):

Lillegutt kom igår etter 24 heftige timer💙 så deilig å ha det overstått!!

Gratulerer så mye 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper noen kan svare meg. Vesla er 18 dager nå, og har ikke bæsjet siden torsdag morgen. På ammehjelpen står det at nyfødte under seks uker bør bæsje minst en-to ganger dagen. Hun har gode tissebleier, og hun promper. Merker hun kaver litt, og det kan virke som hun prøver å jobbe med noe, men det går ikke utover at hun gråter og sånt. Jeg gir bare morsmelk. Noen som har noen gode råd, eller tips, eller generelt egen erfaring med dette? 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Theziken Jeg aner ikke, håper noen andre kan svare deg! Er det sånt man kan ringe helsestasjonen og spørre om? Mener jeg leste nylig på en termingruppe på fb at det kan fint gå noen dager uten bæsj om de får morsmelk (ikke erstatning) men vet ikke om det stemmer (folk der var uenige i det fra ammehjelpen som noen siterte).

 

Vi klarte endelig bestemme oss for vogn da 😄 Endte på UppaBaby Vista 2. Var på salg nå også (nå skal svigermor kjøpe den til oss da, veldig snilt, men er jo fint at hun ikke får pris-sjokk). Får håpe vi blir fornøyde, vi er jo så ubesluttsomme og det var fordeler og ulemper med alle vi så på. Men likte at den har stor sånn oppbevaring under siden vi bor i byen og sikkert skal trille til og fra butikk + var veldig enkel å slå sammen osv :) 

Kjøpt bilstol også, så da er vi jo nesten i mål med alt som er viktig. Starter perm neste uke så da er planen å rydde/ordne litt hjemme, vaske babytøyet, pakke fødebagen + kjøpe inn siste småting. Er sikker på at hun kommer etter termin, vet ikke hvorfor men det er jo mest vanlig og jeg føler ingen "modningstegn" som jeg ser andre snakker om. Annet enn at jordmor sier hodet er festet. Får se om jeg har rett, håper bare det ikke går for lenge over eller at jeg må igangsettes 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Theziken 

Ville også tatt kontakt med helsestasjonen. Er sannsynligvis helt vanlig, og så fremt hun legger på seg og har tissebleier, er det nok ingen grunn til bekymring 🥰 
tarmene til baby er jo umodne en god stund etter fødsel. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på kontroll i dag og hadde 2 cm åpning og blir igangsatt neste mandag, så mest sannsynlig blir det valentine's baby på oss 😍 

jeg synes den siste tiden har vært tung så er så glad for at det er bare én uke igjen! Vi har så godt som alt klart nå, må bare montere bilstol og pakke ett par ting ekstra i fødebagen. 

@SoftKittyjeg synes det er litt gøy at dere ventet såpass lenge med vogn og bilstol, de fleste har sånt klart i månedsvis i forveien, men det trenger man jo ikke😁

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Elsoo said:

Jeg var på kontroll i dag og hadde 2 cm åpning og blir igangsatt neste mandag, så mest sannsynlig blir det valentine's baby på oss 😍 

jeg synes den siste tiden har vært tung så er så glad for at det er bare én uke igjen! Vi har så godt som alt klart nå, må bare montere bilstol og pakke ett par ting ekstra i fødebagen. 

@SoftKittyjeg synes det er litt gøy at dere ventet såpass lenge med vogn og bilstol, de fleste har sånt klart i månedsvis i forveien, men det trenger man jo ikke😁

Vi er begge litt siste-liten-personen 😄 Jeg har brukt en del tid på å tenke og se på nett da.

Spennende at dere snart får møte baby! Lykke til med siste uka 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på overtidskontroll idag, alt står bra til med baby. Fått lagt på seg godt nå, og følger gjennomsnittet for uka - estimert til cirka 3700g nå på dag 5 over termin. Fikk se noen gode bollekinn på frøkna… 🥰 Ny sjekk allerede på torsdag, og da får jeg time til igangsetting pga. overtid.. Jordmor mente jeg vil bli satt igang førstkommende søndag, synes det er litt merkelig i en helg - men får forholde meg til det hun sa. Søndag er dag 11 over termin. Kanskje blir jeg mor for første gang på selveste morsdagen 🥰 Eller så blir det kanskje valentine baby på oss også @Elsoo😍 En ting er sikkert: nå kommer hun snart 🙏🏻🥰 Disse ventedagene over termin er utrolig seige…så blir godt å få henne ut nå ❤️ 

Endret av Isabel94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med flere som blir satt igang snart :) Jeg blir selv satt igang senest på termin så er max 18-19 dager igjen til igangsetting. Så da blir det uansett mest sannsynlig februarbaby. Føler ikke at noe kommer til å skje av seg selv den nærmeste tiden. 

Vi har ikke rukket å kjøpe bil så har derfor ikke kjøpt bilsete eller annet. Det får vi ta senere. Satser på å bestille taxi med babybilsete hjem fra sykehuset (10min biltur). 

De siste dagene har magen begynt å klø... Det er liten plass for baby nå og kjenner at huden strekkes. Klarte meg uten strekkmerker til uke 37, men de siste dagene ser jeg nye hver dag. Foreløpig hvite striper. Smører meg min 2 ganger per dag (biooil og fet krem med kløestillende effekt). Vet jeg ikke får gjort noe med strekkmerkene. Hjelper ikke å være under 160 cm høy med en baby som ligger høyt i bekkenet 🙈

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Påske-egget skrev (10 timer siden):

Gratulerer så mye med baby💕 @AnanasPåTaco

Lykke til med innspurten @Isabel94 @Elsoo@Dame1989🥰

For meg var det Bio Oil og Belly butter fra Mama Bee som hjalp  mot kløe på magen😊 @Dame1989

Takk :) Jeg bruker både biooil og en fet kløedempende krem fra Apotera. Det hjelper, men kjenner at huden er konstant i strekk nå 🙈 Men ikke så mye mer man får gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theziken skrev (På 5.2.2022 den 17.31):

Håper noen kan svare meg. Vesla er 18 dager nå, og har ikke bæsjet siden torsdag morgen. På ammehjelpen står det at nyfødte under seks uker bør bæsje minst en-to ganger dagen. Hun har gode tissebleier, og hun promper. Merker hun kaver litt, og det kan virke som hun prøver å jobbe med noe, men det går ikke utover at hun gråter og sånt. Jeg gir bare morsmelk. Noen som har noen gode råd, eller tips, eller generelt egen erfaring med dette? 

Sorry jeg har ikke noe i tråden og gjøre så blir bare dette innlegget, kan skrive PM om du lurer på noe men måtte bare gi råd.
Kan ungen ha melkeallergi? Har hun noen plager? Maltekstrakt fra matbutikken pleier de gi baby, bare blande i litt håndmelket brystmelk og gi med et Medela drikkebeger fra apoteket. Du kan også spørre i gruppen på facebook som heter Barn med melkeallergi. Min kavet veldig og det var melkeallergi her.
 

Skjermbilde 2022-02-09 kl. 09.25.28.png

Skjermbilde 2022-02-09 kl. 09.27.45.png

Endret av kvinne35+
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har født; merket dere noe spesielt i dagene/tiden i forkant? Termin på søndag, men føles ut som han har tenkt til å bli der inne for alltid 😆 Begynner å bli utålmodig og tung 😅 

Vet at alle opplever det individuelt, men morsomt å høre deres tegn/historier mens man sitter og venter 🤩

Håper alle får en god helg, enten med bebiser eller i siste innspurt av ventetiden🥰 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...