Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022


Amatariel

Anbefalte innlegg

@Pm07jeg har ikke født enda men har hatt mange modningstegn. Jeg har hatt mye kynnere, nedpress, hodet er festet og ved kontroll sist mandag hadde jeg 2 cm åpning. Puppene har også blitt mer sensitive/ømme de siste to ukene. 

Mandag blir jeg igangsatt, men det hadde vært så bra om det bare startet av seg selv istede! Men tror desverre ikke det..

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@Pm07

For min del var det ingen «tegn» før slimproppen gikk på termindatoen. Samme natten gikk vannet💦 

Nedpress og kynnere hadde jeg hatt i mage uker før fødsel, så følte ikke det var noe direkte tegn på noe - for min del i hvert fall😅

Hadde veldig nedpress, følte jeg selv, men på fødeavdeling fikk jeg beskjed om at baby stod langt oppe i bekkenet🤷‍♀️

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde masse kynnere fra uke 23 sånn ca, men ingen tegn på fødsel før vannet gikk🙈 Kjente ikke noe nedpress heller. Fikk plutselig puste ordentlig igjen når vannet gikk da😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pm07 skrev (18 timer siden):

Dere som har født; merket dere noe spesielt i dagene/tiden i forkant? Termin på søndag, men føles ut som han har tenkt til å bli der inne for alltid 😆 Begynner å bli utålmodig og tung 😅 

Vet at alle opplever det individuelt, men morsomt å høre deres tegn/historier mens man sitter og venter 🤩

Håper alle får en god helg, enten med bebiser eller i siste innspurt av ventetiden🥰 

Absolutt ingenting. Har vært frustrert over det i flere svangerskap... har kjentes ut som jeg kom til å gå gravid for alltid og at ungen ikke ville ut noensinne. Har i alle fall vært helt sikker på overtidskontroll og igangsettelse. Men faktisk alltid sluppet unna det... Nå sist hadde jeg en helt normal fredagskveld. Absolutt ingen tegn. Våknet kl.4.30 for å vagge til do - også helt som vanlig. Men så begynte rier helt plutselig og kl.8.30 var babyen født! Blir like overrasket hver gang 😅

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pm07 skrev (21 timer siden):

Dere som har født; merket dere noe spesielt i dagene/tiden i forkant? Termin på søndag, men føles ut som han har tenkt til å bli der inne for alltid 😆 Begynner å bli utålmodig og tung 😅 

Vet at alle opplever det individuelt, men morsomt å høre deres tegn/historier mens man sitter og venter 🤩

Håper alle får en god helg, enten med bebiser eller i siste innspurt av ventetiden🥰 

Hos meg gikk slimproppen over noen dager en uke før babyen kom☺️ ble også løs i magen noen dager før og magen sank nedover😄 

Håper ventetiden ikke blir så lang for deg. Lykke til med innspurten☺️

Endret av Påske-egget
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk slimproppen 5 dager før fødsel startet. Hadde regelmessige sammentrekninger på vekstkontroll en uke før og magen var ganske løs de siste ukene før fødsel startet. 😊 Nedpress kjente jeg også en del på. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnanasPåTaco skrev (På 3.2.2022 den 17.56):

Hvordan går det her inne med dere damer?❤️ Her tror jeg slimproppen gikk inatt, men ingen ting mer som kan tyde på at fødsel er like i nærheten ☺️

@Pm07  Denne skrev jeg kl 17:56 og som du ser skrev jeg at det ikke var tegn til fødsel, la meg på sofaen å sov en time og da startet riene😂 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke det med nedpress jeg, hvordan det kjennes 😄 Jordmor mener hun har hodet langt ned i bekkenet mitt men jeg merker ikke noe. Eneste er at hver gang jeg reiser meg opp føles det som jeg må tisse og så gjør det fremdeles vondt i symfysen spesielt når jeg reiser meg, men det har det jo gjort siden uke 20..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert en fattig trøst til dere som er drittlei av å være gravid nå - men forsøk å nyte det! 😅 Her i huset har vi en «spinnvill» 2 uker gammel baby, som hyler seg hes hver eneste kveld fra 18-00🥳🥳 Så her bysses og vugges det for harde livet. 🥵 

Ser på venninner som har de rolige og harmoniske babyene som ligger på sofaen og slapper av - jeg kan jo drømme 🙈

Helt tydelig at huset har en ny sjef, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, monroe927 said:

Sikkert en fattig trøst til dere som er drittlei av å være gravid nå - men forsøk å nyte det! 😅 Her i huset har vi en «spinnvill» 2 uker gammel baby, som hyler seg hes hver eneste kveld fra 18-00🥳🥳 Så her bysses og vugges det for harde livet. 🥵 

Ser på venninner som har de rolige og harmoniske babyene som ligger på sofaen og slapper av - jeg kan jo drømme 🙈

Helt tydelig at huset har en ny sjef, ja!

Det hørtes slitsomt ut! 🥺♥️ Vi har også en ganske urolig unge, men ikke så ille som det du beskriver. Håper det roer seg snart! 

@Pm07 jeg hadde økende nedpress fra rundt uke 36, og økt kynneraktivitet siste uka før fødsel. Modningsrier fra ca 2,5 døgn før hun var ute. De var betraktelig verre mens jeg lå og hvilte, så det ble lite søvn - god stemning å starte denne nye fasen allerede ganske utslitt 🤪 hun var også veldig rolig i magen de siste par dagene, ikke et modningstegn i grunn da men litt interessant. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@monroe927

Uff, høres ikke spesielt hyggelig ut 😔 kan jo høres ut som kolikk. Ikke nøl med å oppsøk hjelp ❤️  
 
Vår er ganske rolig, men har hatt en del luft i magen og strever mye i den forbindelse. Tror muligens han reagerer litt på melk, da han er mye bedre når jeg holder meg unna det.

Baby er straks 8 uker, og det er først nå vi føler han begynner å bli et menneske, om man kan si det sånn. Det begynner å komme noen små smil og han kjenner oss tydelig igjen nå 💕  han er nok litt «sen» for alderen, men er født 4 uker for tidlig, så det er kanskje naturlig at han er litt senere med enkelte ting. 

Dessuten er det godt å se at han endelig begynner å vokse inn i klærne sine. Vi bruker faktisk mye størrelse 50 fortsatt, men har måttet rydde vekk noen plagg nå, og går sakte men sikkert over til str 56 😆
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, monroe927 said:

Sikkert en fattig trøst til dere som er drittlei av å være gravid nå - men forsøk å nyte det! 😅 Her i huset har vi en «spinnvill» 2 uker gammel baby, som hyler seg hes hver eneste kveld fra 18-00🥳🥳 Så her bysses og vugges det for harde livet. 🥵 

Ser på venninner som har de rolige og harmoniske babyene som ligger på sofaen og slapper av - jeg kan jo drømme 🙈

Helt tydelig at huset har en ny sjef, ja!

Det høres litt slitsomt ut, støtter de som sier dere bør be om hjelp, kan hende det ikke er noe som kan gjøres men kan jo også hende det er noe melkeallergi eller noe annet man kan gjøre noe med? Jeg er egentlig forberedt på det samme for mine venninner har ikke hatt sånne enkle sove-babyer som dine, så jeg setter absolutt pris på disse dagene i perm uten baby (håper ikke det høres slemt ut men fint å hvilt litt + gjort klart de siste tingene før fødsel) 😄

Om det kan være en trøst hadde ene venninnen min en baby med kolikk som skrek utrolig mye, men nå er han 6 måneder og er den blideste lille ungen ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SoftKitty 

Enig med deg! Viktig å be om hjelp, og å utelukke evt matallergier. Alt for mange opplever at måneder med gråt og ukomfortabel baby blir avblåst som kolikk når de etterhvert finner ut at det er allergier som forårsaker det. 
 

Unner deg virkelig permisjon uten baby! 😆 jeg fikk ikke en eneste dag fri før baby plutselig var her. 
Irriterer meg grønn over at jeg ikke tok 100% sykemelding de siste par ukene før fødsel med tanke på hvor mange tegn jeg hadde på at fødsel snart var i gang.. Men når baby kommer har man likevel en helt annen energi enn før fødsel uansett. Tror man får superkrefter 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babyen litt over 2 uker her, og i går fikk jeg positiv koronatest. Heelt utrolig med tanke på hvor sykt lite jeg har vært utenfor huset pga. dårlig mobilitet fortsatt 😣 Nå er jeg litt bekymret for at lille skal bli syk... er vel ikke til å unngå?? Hun er jo oppå meg hele tiden og ammes fra feberpupp 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (10 minutter siden):

Babyen litt over 2 uker her, og i går fikk jeg positiv koronatest. Heelt utrolig med tanke på hvor sykt lite jeg har vært utenfor huset pga. dårlig mobilitet fortsatt 😣 Nå er jeg litt bekymret for at lille skal bli syk... er vel ikke til å unngå?? Hun er jo oppå meg hele tiden og ammes fra feberpupp 🙄

Uff, håper det går bra med deg tatt i betraktning. 
vanskelig å unngå smitte til baby, men hun er jo  godt beskyttet og vil sannsynligvis ikke bli veldig syk. 
 

Her var baby i kontakt med barnelege som viste seg å være koronasmittet i forrige uke. Han hadde antydning til tett nese i natt, men ellers ingen symptomer. Ikke tett lenger nå.  Ingen andre i huset har symptomer..  

Baby fikk rotavaksine i forrige uke, og har de siste dagene hatt grønn, flytende avføring. Tenker at det kan være bivirkning fra vaksinen. Noen andre med erfaringer rundt dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (4 timer siden):

Babyen litt over 2 uker her, og i går fikk jeg positiv koronatest. Heelt utrolig med tanke på hvor sykt lite jeg har vært utenfor huset pga. dårlig mobilitet fortsatt 😣 Nå er jeg litt bekymret for at lille skal bli syk... er vel ikke til å unngå?? Hun er jo oppå meg hele tiden og ammes fra feberpupp 🙄

Her var jeg smittet med corona under fødsel å lillegutt ble sjekket av jordmødre 3 ganger for dag i 4 dager, han var frisk og rask og ingen ting som tilsa at han hadde blitt smittet 😊 

Får nok det hun trenger av antistoffer i morsmelka, men er du i tvil så kan du jo ringe helsestasjon å høre💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går ble jeg igangsatt og etter en rask og intens fødsel ble lille baby gutten vår født på valentine's dagen♡ Jeg fikk ikke smertestillende og er overrasket over hvor bra det gikk på tross av smertene. 

Baby har det bra og storesøster har vært så søt og flink med han i dag 🤩 

Masse lykke til til dere som enda venter, det er så verdt det når fødselen endelig er over :babysmokk:

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Elsoo said:

I går ble jeg igangsatt og etter en rask og intens fødsel ble lille baby gutten vår født på valentine's dagen♡ Jeg fikk ikke smertestillende og er overrasket over hvor bra det gikk på tross av smertene. 

Baby har det bra og storesøster har vært så søt og flink med han i dag 🤩 

Masse lykke til til dere som enda venter, det er så verdt det når fødselen endelig er over :babysmokk:

Gratulerer ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...