Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022


Amatariel

Anbefalte innlegg

Jeg er 33+5 i dag, og magen er så stor! Kan ikke skjønne at den skal/kan bli enda større! 😲 men jeg har ikke fått noen strekkmerker enda, men faren er nok stor for at de kommer om jeg fortsetter å vokse sånn. 

I går måtte jeg faktisk ringe føden fordi jeg hadde regelmessig kynnere, men det gikk heldigvis over og jeg trengte ikke å komme inn på kontroll. 

Hvordan går det med dere? Jeg er så spent på tiden fremover, og det er sikkert ikke lenge til nestemann føder her :babysmokk:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også spent på om noen flere føder snart! Her er listen over dem som er over termin. Forhåpentligvis har jo noen født da, men kanskje ikke prioritert å melde inn hit.

Malani - B2 - termin 4. januar :babygutt:
Anonymous91 - B3 - termin 6. januar 
Saloni - B1 - termin  6. januar 
:babyjente: 
Hergre - B1 - termin 9. januar
MilliMe - B1 - termin 9. januar

LilleK - B1 - termin 9. januar 
:babyjente:
Kugres - B1 - termin 12. januar  :babygutt: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser meg med å lese dere erfaringer, og kjenner det er bittelitt vemodig at graviditeten er over. Her sitter jeg med tre uker gammel baby, og vi koser oss masse med å bli kjent 🥰 faktisk er det enda tre dager til min termindato 😱

Skal ikke legge skjul på at det er krevende nå som hverdagen har kommet. Mannen er bortreist på jobb igjen, og første uka med to barn kjennes litt på kroppen med lite søvn i kombinasjon med alt man skal rekke. 
Merker at jeg er Ute av trening når det kommer til å ta seg av en baby. 😂 du verden så lang tid alt skal ta 😅 

 

@Brimi så spennende! Masse lykke til 💕
 


 


 


 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsoo skrev (26 minutter siden):

Oi så spennende @Brimi! Hvordan går det? 💕 

Det går greit🥰 men veldig kjedelig å ligge på venterom😅 Jeg hadde håpet på å få dra hjem igjen, men baby er litt stressa og fostervannet er misfarget 😕 Men utenom det, tror jeg det går bra med baby😊 Jeg er veldig spent på hvor lenge de vil la meg gå før de setter fødselen ordentlig i gang. Jeg er jo såvidt i første fase liksom😅 Tanken på å være her på sykehuset i mange dager gjør meg litt motløs🙈 Men men, det får bli som det blir!

 

Tusen takk @Parv🥰 Kjenner jeg også er litt vemodig over at svangerskapet nå skal ta slutt! Nyter alle sparkene nå som jeg vet de er de aller siste🥰 Håper hverdagen din snart blir mindre krevende😊 Viktig å ta vare på seg selv! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsoo skrev (3 timer siden):

Jeg er 33+5 i dag, og magen er så stor! Kan ikke skjønne at den skal/kan bli enda større! 😲 men jeg har ikke fått noen strekkmerker enda, men faren er nok stor for at de kommer om jeg fortsetter å vokse sånn. 

I går måtte jeg faktisk ringe føden fordi jeg hadde regelmessig kynnere, men det gikk heldigvis over og jeg trengte ikke å komme inn på kontroll. 

Hvordan går det med dere? Jeg er så spent på tiden fremover, og det er sikkert ikke lenge til nestemann føder her :babysmokk:

 

 

Jeg er 34+0 (egentlig 34+1 pga ivf, men sykehuset er vrange). Jeg føler også at magen er skikkelig stor. Forrige uke 33+2 ble sf målet målt til 33 cm. Og baby ligger på 75 % persentilen 🙈 Lurer på hvor stor jeg hadde blitt vis jeg måtte gått 2 uker overtid 🙈 Nå regner jeg med å max gå til termin. Antar at de vil sette meg igang senest på termin mtp svangerskapsdiabetes :) På en måte føler jeg det er lenge igjen pga mer og mer plager. Men på den andre siden skjønner jeg ikke helt at jeg skal bli mamma om noen uker 😀

Endret av Dame1989
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som har fått en skikkelig ulvehunger i 3 trimester? Siden uke 33 har jeg vært så mye sulten, selv om jeg spiser ofte og mye :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Brimi startet fødsel spontant? Ønsker deg masse lykke til ♡ har du mannen din sammen med deg? 

 

@Dame1989 når har du kontroll fremover? Hos meg blir det bestemt i uke 36 når jeg skal settes igang. Har kontroll også nå på fredag men ingen UL da. Begynner å bli litt bekymret siden baby er så stor 🙈 

Angående sult er jeg mindre sulten nå enn i andre trimester, og vektoppgangen går (heldigvis) saktere nå. Mye takket være svangerskapsdiabetes og null sukker tenker jeg, og ikke bare appetitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Elsoo Takk!😊 Ja, ganske så spontant! Reiste meg opp fra senga og da gikk vannet🙊 Trodde først at jeg tisset på meg, men det sluttet aldri å renne😂 Mannen var med😊 Vi fikk lov til å reise hjem etter vaktskifte. De trodde ikke lenger at fostervannet var misfarget og baby roet seg på overvåkning nr.2. Takk og lov for det, for det er grusomt kjedelig å ligge på sykehuset🙈 Skal tilbake imorgen for å settes i gang om fødselen ikke starter til da😊 

@Dame1989 Jeg hadde ulvehunger jeg og, i starten av tredje trimester, men det dabbet av for noen uker siden😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å lese her inne, blir spennende å høre om fødselen starter av seg selv @Brimi

 

@Amatariel var det du som anbefalte en bæresele eller var det noen andre? 
 

noen som har tips om ammebh som passer store bryster? Vil helst ha uten spiler og litt brede stropper. Bruker 90E til vanlig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsoo skrev (1 time siden):

@Brimi startet fødsel spontant? Ønsker deg masse lykke til ♡ har du mannen din sammen med deg? 

 

@Dame1989 når har du kontroll fremover? Hos meg blir det bestemt i uke 36 når jeg skal settes igang. Har kontroll også nå på fredag men ingen UL da. Begynner å bli litt bekymret siden baby er så stor 🙈 

Angående sult er jeg mindre sulten nå enn i andre trimester, og vektoppgangen går (heldigvis) saktere nå. Mye takket være svangerskapsdiabetes og null sukker tenker jeg, og ikke bare appetitt. 

Har time hos jordmor og endokrinolog om 1 uke og time til gynekolog med ultralyd om 2 uker (uke 36). Regner med jeg får høre hvor lenge jeg får gå før jeg blir satt igang :) Jeg prøvde å spise ganske sunt selv før svangerskapsdiabetesen så har ikke gått opp så mye i vekt. Baby tar det den trenger og vel så det 🙈

Hvordan ligger blodsukker målingene dine ann? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (21 minutter siden):

Har time hos jordmor og endokrinolog om 1 uke og time til gynekolog med ultralyd om 2 uker (uke 36). Regner med jeg får høre hvor lenge jeg får gå før jeg blir satt igang :) Jeg prøvde å spise ganske sunt selv før svangerskapsdiabetesen så har ikke gått opp så mye i vekt. Baby tar det den trenger og vel så det 🙈

Hvordan ligger blodsukker målingene dine ann? 

Målingene er fine så lenge jeg holder meg unna sukker og hvitt brød. Så jeg kan faktisk spise pasta og hvit ris til middag og målingene ligger godt innafor. Hvordan har det vært hos deg? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnanasPåTaco skrev (55 minutter siden):

 

@Amatariel var det du som anbefalte en bæresele eller var det noen andre? 

Det kan godt ha vært meg. Har iallfall snakket varmt om bæretøyet jeg har har vært fornøyd med. Close caboo til nyfødt ❤️ Passer best fra 0-3 mnd da, for når ungen blir stor så siger den litt. Men den har altså vært uuvurdelig denne tiden. Brukt såå mye, så gleder meg til å ta i bruk igjen. Etter dette er det mer sele jeg har anbefalt - feks Ergobaby 360.

Veldig spennende å lese oppdateringene dine @Brimi! Håper det skjer noe action i natt 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsoo skrev (23 minutter siden):

Målingene er fine så lenge jeg holder meg unna sukker og hvitt brød. Så jeg kan faktisk spise pasta og hvit ris til middag og målingene ligger godt innafor. Hvordan har det vært hos deg? 

Så greit da :)

Jeg måtte kostholdsregulere veldig strengt og da var målingene greie. Men så hadde jeg flere urinprøver med 3+ ketoner så fikk beskjed om å spise mer mat og karbo. Da satte endokrinologen meg på hurtigvirkende insulin 2 E til frokost, lunsj og middag som er en veldig lav dose. Hadde ikke noen utslag på urinprøven i dag hos fastlegen. Men sliter fortsatt med noen grensemålinger etter måltid fordi jeg har økt karbohydratmengden noe. Merker jeg begynner å bli sliten av å fokusere så mye på mat, samt gå endel sulten (selv om jeg har spist 5 måltider i dag) :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (1 minutt siden):

Så greit da :)

Jeg måtte kostholdsregulere veldig strengt og da var målingene greie. Men så hadde jeg flere urinprøver med 3+ ketoner så fikk beskjed om å spise mer mat og karbo. Da satte endokrinologen meg på hurtigvirkende insulin 2 E til frokost, lunsj og middag som er en veldig lav dose. Hadde ikke noen utslag på urinprøven i dag hos fastlegen. Men sliter fortsatt med noen grensemålinger etter måltid fordi jeg har økt karbohydratmengden noe. Merker jeg begynner å bli sliten av å fokusere så mye på mat, samt gå endel sulten (selv om jeg har spist 5 måltider i dag) :(

Ja skjønner at det blir slitsomt når du må fokusere så veldig på det. Kan jeg spørre hva grensemålingene var på? Jeg fikk beskjed om  at så lenge fastende er under 5,3, og at blodsukkeret er under 7,8 etter én time etter måltid så var det bra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Elsoo skrev (1 minutt siden):

Ja skjønner at det blir slitsomt når du må fokusere så veldig på det. Kan jeg spørre hva grensemålingene var på? Jeg fikk beskjed om  at så lenge fastende er under 5,3, og at blodsukkeret er under 7,8 etter én time etter måltid så var det bra.

 

Fastende skal være under 5.3 og det er aldri noen problem. Så skal måling 2 timer etter mat være under 6.7. Har den siste uken fått 3 målinger over på 6.8 og 7.1. Men siden jeg skulle øke matinntaket mitt så må jeg jo finne ut hvor mye jeg tåler og når jeg tåler det. Vis jeg måler blodsukkeret mitt 2 timer og 15 minutter senere er det alltid mye lavere igjen. 

Så nå måler jeg blodsukkeret ca 7 ganger om dagen 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@AnanasPåTaco Jeg kjøpte Caboo close Lite nå nylig, og er også veldig fornøyd med den. Den passer de aller minste barna (fra 2,3 kg) og er en krysning mellom sele og bæresjal. veldig enkel å bruke! 
Sjalet har kommer veldig godt med da baby er veldig nærhetssøkende. Han vil helst ligge inntil mor hele tiden 😅 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parv skrev (4 timer siden):

Sjalet har kommer veldig godt med da baby er veldig nærhetssøkende. Han vil helst ligge inntil mor hele tiden 😅

Ja uten den så hadde jeg ikke fått gjort husarbeid/lagd middag så mye som jeg gjorde i starten sist gang jeg hadde baby. Den var gull verdt 😊 Deilig med formsydd sjal, så slipper man å knyte selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer! Utrolig kjekt å lese om deres erfaringer i svangerskapet, koser meg med det🤩 

Bare lurte på om det er flere i samme situasjon som meg, kjenner en del ubehag (type strekk i nedre del av magen, spesielt ved bevegelse) og en del murring nederst i ryggen. Er 39+0 i dag, hadde ikke denne type plager med nr.1, så ville bare forhøre meg om det er flere med samme utfordringer. Har økt på de siste 2 døgnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...