Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022


Amatariel

Anbefalte innlegg

Noen her som bor slik at dere blir sendt bort til et annet sykehus?

var på selektering i forrige uke og pga høy bmi blir jeg sendt bort fra fødestua som er 5 minutter unna til et sykehus som er 3 timer unna... gratis overnatting for den gravide, men koster 700kr natta for samboer. Og er jeg maks uheldig å går 14 dager over termin blir det godt over 10k... 

skal til fastlegen senere denne uka så skal høre der om det går å få noe støtte eller om alt må betales selv, men er det noen som er i samme situasjon eller har vært i det tidligere? Evt må jeg bare være der alene og krysse fingrene på at fødselen tar litt tid😭 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnanasPåTaco skrev (7 timer siden):

Og er jeg maks uheldig å går 14 dager over termin blir det godt over 10k..

Skjønte ikke helt, skal du inn på sykehuset nå? For hvis du drar inn først når fødselen starter så blir det kanskje bare et par netter med overnatting? 

Her er det barselhotell og vanlig at mannen betaler sin overnatting. Ikke så mye som 700, men en del koster det ja. Men vi har alltid vært 1-2 netter før vi dro hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ei lita jente som ville ut 21 dager før termin. 37+2. Vannet gikk i går morges og vesla var ute 00.35 i natt. For en opplevelse 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theziken skrev (5 minutter siden):

Var ei lita jente som ville ut 21 dager før termin. 37+2. Vannet gikk i går morges og vesla var ute 00.35 i natt. For en opplevelse 

Åå gratulerer så mye!! 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theziken skrev (21 minutter siden):

Var ei lita jente som ville ut 21 dager før termin. 37+2. Vannet gikk i går morges og vesla var ute 00.35 i natt. For en opplevelse 

Gratulerer så mye😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Theziken said:

Var ei lita jente som ville ut 21 dager før termin. 37+2. Vannet gikk i går morges og vesla var ute 00.35 i natt. For en opplevelse 

Gratulerer så mye! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer såå mye til alle dere som har født 💕 håper alt er bra med dere alle sammen. 
 

@AnanasPåTaco skal du legges inn nå altså? 
Det er vanlig at det koster noen kroner for far å overnatte på barsel/sykehushotellet. Der vi lå, var det vel 350,- pr natt pluss evt måltider. Lå der i 5 netter. 
Du kan jo sjekke pasientreiser om noe er dekket? 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Skjønte ikke helt, skal du inn på sykehuset nå? For hvis du drar inn først når fødselen starter så blir det kanskje bare et par netter med overnatting? 

 

Parv skrev (1 time siden):

@AnanasPåTaco skal du legges inn nå altså? 
Det er vanlig at det koster noen kroner for far å overnatte på barsel/sykehushotellet. Der vi lå, var det vel 350,- pr natt pluss evt måltider. Lå der i 5 netter. 
Du kan jo sjekke pasientreiser om noe er dekket? 
 

 

Legges inn 5 dager før termin, grunnen til at de vil ha meg inn da var at jeg er førstegangs og da kom mest sannsynlig baby ikke før termin.. men hadde jeg vært andregangs hadde de ville lagt meg inn 14 dager før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist onsdag fikk vi endelig møte lille tutta vår💗 Etter en hard fødsel med latens i to døgn med sterke rier på 90-130 i ctg, og 16 timers aktiv fødsel med riedrypp og stormrier, var vesla ute. Hun tålte ikke riedryppene, så ble hektisk på slutten. Vi er så forelsket i vesla vår💗

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Theziken said:

Var ei lita jente som ville ut 21 dager før termin. 37+2. Vannet gikk i går morges og vesla var ute 00.35 i natt. For en opplevelse 

Gratulerer! ❤️ 

Var det noen indikasjoner på at hun ville bli født før tiden? Blir alltid litt fascinert over de babyene som plutselig bare vil ut litt før og lurer bare på om det er noe man mistenker på forhånd at kan skje på noe måte eller om det kommer ut av det blå 😄

 

48 minutter siden, saloni said:

Sist onsdag fikk vi endelig møte lille tutta vår💗 Etter en hard fødsel med latens i to døgn med sterke rier på 90-130 i ctg, og 16 timers aktiv fødsel med riedrypp og stormrier, var vesla ute. Hun tålte ikke riedryppene, så ble hektisk på slutten. Vi er så forelsket i vesla vår💗

Gratulerer! ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoftKitty skrev (55 minutter siden):

Var det noen indikasjoner på at hun ville bli født før tiden? Blir alltid litt fascinert over de babyene som plutselig bare vil ut litt før og lurer bare på om det er noe man mistenker på forhånd at kan skje på noe måte eller om det kommer ut av det blå 😄

Fikk mensmurringer kvelden før, men det var det eneste. Vannet gikk tidlig på morgenen på mandag 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

saloni skrev (9 timer siden):

Sist onsdag fikk vi endelig møte lille tutta vår💗 Etter en hard fødsel med latens i to døgn med sterke rier på 90-130 i ctg, og 16 timers aktiv fødsel med riedrypp og stormrier, var vesla ute. Hun tålte ikke riedryppene, så ble hektisk på slutten. Vi er så forelsket i vesla vår💗

Oi det hørtes heftig ut! Men så bra at hun har kommet nå og at dere nyter 💕 gratulerer! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, saloni said:

Sist onsdag fikk vi endelig møte lille tutta vår💗 Etter en hard fødsel med latens i to døgn med sterke rier på 90-130 i ctg, og 16 timers aktiv fødsel med riedrypp og stormrier, var vesla ute. Hun tålte ikke riedryppene, så ble hektisk på slutten. Vi er så forelsket i vesla vår💗

Gratulerer så mye! 💕💕

Jeg hadde også slitsom latensfase på drøye to døgn. Men jeg fikk til gjengjeld ganske kort (og svært intens) aktiv fødsel. Hadde 7 cm åpning 50 min før hun var ute ✌🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anonymous 91 skrev (32 minutter siden):

Her kom vesla 7 januar i rakettfart. Styrtfødsel men ingen rifter

Koselig å høre at hun har kommet! Gratulerer! 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymous 91 skrev (41 minutter siden):

Her kom vesla 7 januar i rakettfart. Styrtfødsel men ingen rifter

Gratulerer 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Anonymous 91 said:

Her kom vesla 7 januar i rakettfart. Styrtfødsel men ingen rifter

Gratulerer med raketten 😊❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...