hjema Skrevet 15. april 2021 Forfatter #801 Del Skrevet 15. april 2021 Lenge siden jeg har oppdatert her. Hører til Riksen. Var på time tidlig i vinter og fikk oppstart april. Aldri vært så lykkelig!! Noen uker etterpå fikk vi brev i posten med avslag (!). 2 setninger i brevet totalt, 2 ord om årsak. Forsøkte å ringe opp med en gang å høre hva som har skjedd. Fikk ikke prate med lege men møtte sur sykepleier som mente vi måtte klage skriftlig og at vi ellers ikke fikk prate med noen (klagemuligheter sto det ingenting om i brevet). Kom omsider gjennom til en av sekretærene og fikk pratet med en annen lege. Fått telefontime om 1 mnds tid for en ny vurdering.... dette er så sykt...at man kan behandle folk på denne måten. I timen i vinter var alt bra og de hadde alle opplysninger om oss da. Ikke nevnt at det muligens må sjekkes opp mer og at vi muligens ikke får tilbud.... For en behandling av mennesker....😭😭😭 Spoiler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 15. april 2021 #802 Del Skrevet 15. april 2021 hjema skrev (3 minutter siden): Lenge siden jeg har oppdatert her. Hører til Riksen. Var på time tidlig i vinter og fikk oppstart april. Aldri vært så lykkelig!! Noen uker etterpå fikk vi brev i posten med avslag (!). 2 setninger i brevet totalt, 2 ord om årsak. Forsøkte å ringe opp med en gang å høre hva som har skjedd. Fikk ikke prate med lege men møtte sur sykepleier som mente vi måtte klage skriftlig og at vi ellers ikke fikk prate med noen (klagemuligheter sto det ingenting om i brevet). Kom omsider gjennom til en av sekretærene og fikk pratet med en annen lege. Fått telefontime om 1 mnds tid for en ny vurdering.... dette er så sykt...at man kan behandle folk på denne måten. I timen i vinter var alt bra og de hadde alle opplysninger om oss da. Ikke nevnt at det muligens må sjekkes opp mer og at vi muligens ikke får tilbud.... For en behandling av mennesker....😭😭😭 Vis skjult innhold Ikke overrasket, sånn som jeg ble behandlet der. Veldig leit at de holder på denne måten, fryktelig useriøst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #803 Del Skrevet 15. april 2021 SPOCA skrev (2 timer siden): Da har jeg vært hos Fertilitetssenteret. Og altså, det er nesten så jeg begynner å gråte av glede. Hvilken forskjell fra Riksen! Utrolig hyggelige mennesker, overhodet ingen mas om vekt, de tok seg tid til meg, flinke til å svare for seg og ikke minst: mine prøver og resultater så veldig bra ut. Alt i alt: veldig positivt! Han hadde stor tro på at det skulle gå, spesielt fordi mine prøver tross alt er bedre enn noen gang - og AMH ikke har sunket. Og tidligere har legene (det ble vel 22 ulike til slutt) har klagd på den ene eggstokken, men legen sa han så den fint og at det f.eks var tydelig at jeg nettopp har hatt eggløsning. Utrolig flink og hyggelig, god med informasjon, fortalte hvordan løpet lå. Snakket med en sykepleier og viste meg nye medisiner (ikke Gonal-F denne gangen), og gangen i det hele. Nei, dette var en skikkelig fin opplevelse. Fra å gå rundt og grue meg gjennom hele prøveperioden via Riksen til å virkelig glede meg. Hvem skulle trodd det! Så godt å høre! Det har virkelig SÅ mye å si at man føler seg ivaretatt, respektert og sett i denne prosessen fra helsepersonellet som behandler oss. Assistert befruktning er tungt nok som det er fra før, og vi behøver ikke skyldfølelse og nedvurderinger fra helsepersonell på toppen av alt annet. Begynner du stimulering ved neste mens? Dette blir spennende tider. Hva er grunnen til at du ikke skal ha Gonal-F denne gangen? Anonymkode: 5e5fd...a70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #804 Del Skrevet 15. april 2021 DNX skrev (20 timer siden): På mirakuløst vis har jeg fått snakket med både Riksen og fastlegen på samme dag!😅 Det var dårlige nyheter med TSH på 3,4. Men heller ikke så krise at Riksen ville si blankt nei siden jeg allerede er i gang med forsøket, selv om de i utgangspunktet anbefaler å vente til neste syklus. De overlot avgjørelsen til meg og fastlege. Har prøvd å få tak i fastlegen i hele dag, og han tok seg tid til å ringe nå🥳 Han var enig i at det er verdt å prøve, siden jeg starter på Levaxin i morgen og verdiene vil gå nedover + at 3,4 ikke er krise. Så da fortsetter jeg forsøket, til tross for litt forhøyet TSH. Hurra for at det blir forsøk likevel👏 Håper du klarer å finne litt ro, og ikke tenke for mye på dette underveis nå i forsøket. Krysser fingrene for at det går veien Anonymkode: 5e5fd...a70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 15. april 2021 #805 Del Skrevet 15. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Så godt å høre! Det har virkelig SÅ mye å si at man føler seg ivaretatt, respektert og sett i denne prosessen fra helsepersonellet som behandler oss. Assistert befruktning er tungt nok som det er fra før, og vi behøver ikke skyldfølelse og nedvurderinger fra helsepersonell på toppen av alt annet. Begynner du stimulering ved neste mens? Dette blir spennende tider. Hva er grunnen til at du ikke skal ha Gonal-F denne gangen? Anonymkode: 5e5fd...a70 Ja, ikke sant. Det er virkelig en kjempelettelse. Ja, det ser sånn ut. Vi skal se det an (planen egentlig var juni), de har hatt fryktelig pågang, så vi ble enige om at jeg skulle ringe rett før neste mens og høre med dem hvordan kapasiteten var. De var veldig opptatt av å kunne gi så mye støtte og oppbacking som mulig, og ville derfor forsikre seg om at de kunne gi det. Så blir det ikke denne menstruasjonen blir det neste, allerede i mai. Heldigvis er ikke mine menstruasjoner så lange, så det gjør ingenting for vår del (den er på 26-ish dager). Jeg er uansett positivt overrasket hvor raskt det går. Skal gå på Bemfola i stedet for Gonal-F. Han forklarte det at hans erfaring var at mange kvinner opplever å få flere egg ved Bemfola, og det ønsker vi jo. Jeg får ikke så mange av gangen, første gang kun 4, deretter 6, og deretter 9. Jeg har måtte øke dosen en del hver gang, og han hadde derfor tro på at denne kanskje kunne gi flere egg og også bedre resultat. De egg vi har fått ut har vært fine, men altså ikke veldig mange av dem av gangen. Så rett og slett for å øke sjansen for flere egg, og det er jo bare supert! Edit: Skal også over til nytt regime, fra langt til kort. Det har jeg ikke hatt før, så spent på hvordan dette blir! Endret 15. april 2021 av SPOCA 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 15. april 2021 #806 Del Skrevet 15. april 2021 DNX skrev (21 timer siden): På mirakuløst vis har jeg fått snakket med både Riksen og fastlegen på samme dag!😅 Det var dårlige nyheter med TSH på 3,4. Men heller ikke så krise at Riksen ville si blankt nei siden jeg allerede er i gang med forsøket, selv om de i utgangspunktet anbefaler å vente til neste syklus. De overlot avgjørelsen til meg og fastlege. Har prøvd å få tak i fastlegen i hele dag, og han tok seg tid til å ringe nå🥳 Han var enig i at det er verdt å prøve, siden jeg starter på Levaxin i morgen og verdiene vil gå nedover + at 3,4 ikke er krise. Så da fortsetter jeg forsøket, til tross for litt forhøyet TSH. Herlig! Masse masse lykke til🤞🏼🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 15. april 2021 #807 Del Skrevet 15. april 2021 Nå venter jeg bare på den hersens mensen, som selvfølgelig er forsinket. Den er alltid så punktlig, men nå er jeg 6 dager over forventet. Åpenbart ikke gravid. Nå har de økt dosen min fra 225 - 300 (Bemfola) i håp om å få rekruttert flere av folliklene mine. Sist forsøk fikk jeg ut 8 egg, som jeg er superfornøyd med. Men, jeg har potensiale for å få ut flere (maks 12 kanskje) i følge legene. Har noen av dere erfart å få ut flere egg ved høyere dose? Dette blir spennende, håper på å få noenlunde samme resultat som sist ☺️🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 15. april 2021 #808 Del Skrevet 15. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Hurra for at det blir forsøk likevel👏 Håper du klarer å finne litt ro, og ikke tenke for mye på dette underveis nå i forsøket. Krysser fingrene for at det går veien Anonymkode: 5e5fd...a70 aishaaa skrev (42 minutter siden): Herlig! Masse masse lykke til🤞🏼🥰 Takk 😊 Føler mye større ro nå som jeg får fortsette forsøket enn da jeg trodde det ville bli avbrutt! Så får vi se om jeg får fortsette også etter UL i morgen 😅 Håper alle foliklene har holdt seg små🤞 Endret 15. april 2021 av DNX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 15. april 2021 #809 Del Skrevet 15. april 2021 hjema skrev (3 timer siden): Lenge siden jeg har oppdatert her. Hører til Riksen. Var på time tidlig i vinter og fikk oppstart april. Aldri vært så lykkelig!! Noen uker etterpå fikk vi brev i posten med avslag (!). 2 setninger i brevet totalt, 2 ord om årsak. Forsøkte å ringe opp med en gang å høre hva som har skjedd. Fikk ikke prate med lege men møtte sur sykepleier som mente vi måtte klage skriftlig og at vi ellers ikke fikk prate med noen (klagemuligheter sto det ingenting om i brevet). Kom omsider gjennom til en av sekretærene og fikk pratet med en annen lege. Fått telefontime om 1 mnds tid for en ny vurdering.... dette er så sykt...at man kan behandle folk på denne måten. I timen i vinter var alt bra og de hadde alle opplysninger om oss da. Ikke nevnt at det muligens må sjekkes opp mer og at vi muligens ikke får tilbud.... For en behandling av mennesker....😭😭😭 Vis skjult innhold Nei, huffameg. Må vel være en feil hos de? 🤨 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #810 Del Skrevet 15. april 2021 hjema skrev (3 timer siden): Lenge siden jeg har oppdatert her. Hører til Riksen. Var på time tidlig i vinter og fikk oppstart april. Aldri vært så lykkelig!! Noen uker etterpå fikk vi brev i posten med avslag (!). 2 setninger i brevet totalt, 2 ord om årsak. Forsøkte å ringe opp med en gang å høre hva som har skjedd. Fikk ikke prate med lege men møtte sur sykepleier som mente vi måtte klage skriftlig og at vi ellers ikke fikk prate med noen (klagemuligheter sto det ingenting om i brevet). Kom omsider gjennom til en av sekretærene og fikk pratet med en annen lege. Fått telefontime om 1 mnds tid for en ny vurdering.... dette er så sykt...at man kan behandle folk på denne måten. I timen i vinter var alt bra og de hadde alle opplysninger om oss da. Ikke nevnt at det muligens må sjekkes opp mer og at vi muligens ikke får tilbud.... For en behandling av mennesker....😭😭😭 Vis skjult innhold Hva er årsak til det da? Anonymkode: c9990...930 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 15. april 2021 #811 Del Skrevet 15. april 2021 Avbrutt styrt fryseforsøk - pga funn av en polypp... Såååå skuffet 😓😣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #812 Del Skrevet 15. april 2021 Patriotpaula skrev (4 minutter siden): Avbrutt styrt fryseforsøk - pga funn av en polypp... Såååå skuffet 😓😣 Polypp? Må den opereres bort? Anonymkode: c9990...930 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #813 Del Skrevet 15. april 2021 SPOCA skrev (2 timer siden): Ja, ikke sant. Det er virkelig en kjempelettelse. Ja, det ser sånn ut. Vi skal se det an (planen egentlig var juni), de har hatt fryktelig pågang, så vi ble enige om at jeg skulle ringe rett før neste mens og høre med dem hvordan kapasiteten var. De var veldig opptatt av å kunne gi så mye støtte og oppbacking som mulig, og ville derfor forsikre seg om at de kunne gi det. Så blir det ikke denne menstruasjonen blir det neste, allerede i mai. Heldigvis er ikke mine menstruasjoner så lange, så det gjør ingenting for vår del (den er på 26-ish dager). Jeg er uansett positivt overrasket hvor raskt det går. Skal gå på Bemfola i stedet for Gonal-F. Han forklarte det at hans erfaring var at mange kvinner opplever å få flere egg ved Bemfola, og det ønsker vi jo. Jeg får ikke så mange av gangen, første gang kun 4, deretter 6, og deretter 9. Jeg har måtte øke dosen en del hver gang, og han hadde derfor tro på at denne kanskje kunne gi flere egg og også bedre resultat. De egg vi har fått ut har vært fine, men altså ikke veldig mange av dem av gangen. Så rett og slett for å øke sjansen for flere egg, og det er jo bare supert! Edit: Skal også over til nytt regime, fra langt til kort. Det har jeg ikke hatt før, så spent på hvordan dette blir! Dette blir kjempespennende! Jeg tenker at det er et godt tegn når legene ønsker å prøve noe nytt for å optimalisere sjansene for å lykkes, i stedet for å fortsette med det samme behandlingsopplegget. Kanskje dette opplegget gjør at gullegget sitter😍 Jeg er på kort protokoll nå, og fordelen er jo at den er nettopp det: kort. Syns jeg akkurat startet opp, og nå er det egguttak allerede over helgen. Vipps er du jo plutselig ruger. Anonymkode: 5e5fd...a70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 15. april 2021 #814 Del Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Polypp? Må den opereres bort? Anonymkode: c9990...930 Ja, den kan både gjøre at embryoet ikke fester og/eller gi økt risiko for SA pga nedsatt blodsirkulasjon i selve polyppen. Operasjon på 10-30 min bare, men den skjer i full narkose 😓😣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #815 Del Skrevet 15. april 2021 Patriotpaula skrev (2 timer siden): Ja, den kan både gjøre at embryoet ikke fester og/eller gi økt risiko for SA pga nedsatt blodsirkulasjon i selve polyppen. Operasjon på 10-30 min bare, men den skjer i full narkose 😓😣 Å 😔 Så kjipt! Anonymkode: c9990...930 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stiness Skrevet 15. april 2021 #816 Del Skrevet 15. april 2021 Hei, Jeg er i gang med hormonstimulering (på femte uken) på Rikshospitalet, har hypofysesvikt etter en operasjon for svulst på hypofysen, og lurte på om det var noen som har erfaring med det samme? Føler meg som en liten kasteball mellom x antall leger og ulike planer. I utganspunktet hjemmeforsøk, men ser ut som det blir konvertert til IVF nå. Jeg finner ikke noe informasjon/erfaringer på lignende situasjon som min, så ville høre om det finnes noen her? 🌸 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 15. april 2021 #817 Del Skrevet 15. april 2021 SPOCA skrev (8 timer siden): Ja, ikke sant. Det er virkelig en kjempelettelse. Ja, det ser sånn ut. Vi skal se det an (planen egentlig var juni), de har hatt fryktelig pågang, så vi ble enige om at jeg skulle ringe rett før neste mens og høre med dem hvordan kapasiteten var. De var veldig opptatt av å kunne gi så mye støtte og oppbacking som mulig, og ville derfor forsikre seg om at de kunne gi det. Så blir det ikke denne menstruasjonen blir det neste, allerede i mai. Heldigvis er ikke mine menstruasjoner så lange, så det gjør ingenting for vår del (den er på 26-ish dager). Jeg er uansett positivt overrasket hvor raskt det går. Skal gå på Bemfola i stedet for Gonal-F. Han forklarte det at hans erfaring var at mange kvinner opplever å få flere egg ved Bemfola, og det ønsker vi jo. Jeg får ikke så mange av gangen, første gang kun 4, deretter 6, og deretter 9. Jeg har måtte øke dosen en del hver gang, og han hadde derfor tro på at denne kanskje kunne gi flere egg og også bedre resultat. De egg vi har fått ut har vært fine, men altså ikke veldig mange av dem av gangen. Så rett og slett for å øke sjansen for flere egg, og det er jo bare supert! Edit: Skal også over til nytt regime, fra langt til kort. Det har jeg ikke hatt før, så spent på hvordan dette blir! Jeg følges også opp på fertilitetssenteret. Venter mens over helgen og skal starte opp med første ivf syklusen etter, tipper det blir i slutten av mai Jeg mangler bare noen nye blodprøver og stikkekurs så er alt klart for ivf Dette blir spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Billiegirl Skrevet 15. april 2021 #818 Del Skrevet 15. april 2021 SPOCA skrev (9 timer siden): Ja, ikke sant. Det er virkelig en kjempelettelse. Ja, det ser sånn ut. Vi skal se det an (planen egentlig var juni), de har hatt fryktelig pågang, så vi ble enige om at jeg skulle ringe rett før neste mens og høre med dem hvordan kapasiteten var. De var veldig opptatt av å kunne gi så mye støtte og oppbacking som mulig, og ville derfor forsikre seg om at de kunne gi det. Så blir det ikke denne menstruasjonen blir det neste, allerede i mai. Heldigvis er ikke mine menstruasjoner så lange, så det gjør ingenting for vår del (den er på 26-ish dager). Jeg er uansett positivt overrasket hvor raskt det går. Skal gå på Bemfola i stedet for Gonal-F. Han forklarte det at hans erfaring var at mange kvinner opplever å få flere egg ved Bemfola, og det ønsker vi jo. Jeg får ikke så mange av gangen, første gang kun 4, deretter 6, og deretter 9. Jeg har måtte øke dosen en del hver gang, og han hadde derfor tro på at denne kanskje kunne gi flere egg og også bedre resultat. De egg vi har fått ut har vært fine, men altså ikke veldig mange av dem av gangen. Så rett og slett for å øke sjansen for flere egg, og det er jo bare supert! Edit: Skal også over til nytt regime, fra langt til kort. Det har jeg ikke hatt før, så spent på hvordan dette blir! Såå bra ! Ønsker deg masse lykke til ♥️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Billiegirl Skrevet 15. april 2021 #819 Del Skrevet 15. april 2021 hjema skrev (10 timer siden): Lenge siden jeg har oppdatert her. Hører til Riksen. Var på time tidlig i vinter og fikk oppstart april. Aldri vært så lykkelig!! Noen uker etterpå fikk vi brev i posten med avslag (!). 2 setninger i brevet totalt, 2 ord om årsak. Forsøkte å ringe opp med en gang å høre hva som har skjedd. Fikk ikke prate med lege men møtte sur sykepleier som mente vi måtte klage skriftlig og at vi ellers ikke fikk prate med noen (klagemuligheter sto det ingenting om i brevet). Kom omsider gjennom til en av sekretærene og fikk pratet med en annen lege. Fått telefontime om 1 mnds tid for en ny vurdering.... dette er så sykt...at man kan behandle folk på denne måten. I timen i vinter var alt bra og de hadde alle opplysninger om oss da. Ikke nevnt at det muligens må sjekkes opp mer og at vi muligens ikke får tilbud.... For en behandling av mennesker....😭😭😭 Vis skjult innhold Herlighet så trist ! Det er så provoserende å møte sure folk på telefonen som ikke kan vise litt medmenneskelighet . Det er så sårt å bli møtt på den måten det. Blir så lei meg av å lese slikt ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjema Skrevet 16. april 2021 Forfatter #820 Del Skrevet 16. april 2021 Førstegangsprøvene skrev (16 timer siden): Nei, huffameg. Må vel være en feil hos de? 🤨 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hva er årsak til det da? Anonymkode: c9990...930 Vi mener helt klart at her er det gjort en feil når vi først ble godkjent uten noe om eller men. Kjenner jeg holder på å eksplodere bare av å tenke på det.... tenk å sende en sånn beskjed per brev uten forvarsel... som at det at vi kan få barn eller ikke kun er en liten bagatell... for meg var dette som å sende et brev i posten om at jeg har fått en dødelig sykdom... men de tenker vel at om et par fra eller til får barn så bryr ikke de seg... tydelig at de ikke ser menneskene og skjebnene bak personnummerene i journalen.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå