Gå til innhold

Prøverør 2021


hjema

Anbefalte innlegg

Melie skrev (12 timer siden):

Fikk bekreftelse på at søknaden var mottatt, men ikke noe når den var ferdigbehandlet. Kun penger på konto 👍🏻

Takk for svar! Da slutter jeg å lete etter noe svarbrev :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Molly_ skrev (21 minutter siden):

Selvfølgelig fikk jeg positiv eggeløsningstest i dag som betyr at innsettet ikke kan skje(ettersom sykehuset jo ikke jobber i helgene). Selvom det har vært behagelig å slippe tilleggshormonene er det fristende å håpe på styrt syklus neste gang, får vite det sikkert i morgen. Håper de hvertfall har plass til oss i mai, så vi ikke trenger å vente enda lenger 🙈 

Føler med deg! Jeg har selv mistet muligheten for naturlig fordi jeg misset LH-toppen og da var det selvsagt ikke nok å anta når testen ble positiv. Var raskt ute med å be om styrt neste måned, orket ikke å misse enda en syklus 😣 selv om det betød hormoner i en vesentlig lengre periode... Dette var tidligere da, ikke aktuelt nå. Så skjønner deg godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (1 time siden):

Føler med deg! Jeg har selv mistet muligheten for naturlig fordi jeg misset LH-toppen og da var det selvsagt ikke nok å anta når testen ble positiv. Var raskt ute med å be om styrt neste måned, orket ikke å misse enda en syklus 😣 selv om det betød hormoner i en vesentlig lengre periode... Dette var tidligere da, ikke aktuelt nå. Så skjønner deg godt!

Takk, dette forumet hjelper mye på dårlige dager altså! Meldte dem med en gang og spurte om legen kunne vurdere styrt neste gang jeg. Jeg er så redd for å virke masete, men tenker de sikkert har vært borti at folk ikke klarer å vente til dagen etter med spørsmål. Tok det tyngre enn jeg trodde å ikke få innsett denne måneden, føler prøverør ikke er annet enn ventetid og det ble litt for frustrerende akkurat i dag 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (1 minutt siden):

Takk, dette forumet hjelper mye på dårlige dager altså! Meldte dem med en gang og spurte om legen kunne vurdere styrt neste gang jeg. Jeg er så redd for å virke masete, men tenker de sikkert har vært borti at folk ikke klarer å vente til dagen etter med spørsmål. Tok det tyngre enn jeg trodde å ikke få innsett denne måneden, føler prøverør ikke er annet enn ventetid og det ble litt for frustrerende akkurat i dag 🙈 

Deler den med deg også, jeg fikk selv avbrutt styrt syklus forrige uke og gikk rett i kjelleren. Hele dagen min ble ødelagt og påfølgende dag var ikke tipptopp den heller... Sååå skuffet over at det ikke ble innsett denne uken som planlagt 😣 Så kjenner meg veldig igjen i det du skriver!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (4 minutter siden):

Deler den med deg også, jeg fikk selv avbrutt styrt syklus forrige uke og gikk rett i kjelleren. Hele dagen min ble ødelagt og påfølgende dag var ikke tipptopp den heller... Sååå skuffet over at det ikke ble innsett denne uken som planlagt 😣 Så kjenner meg veldig igjen i det du skriver!

Troen på at man ikke blir tildelt mer enn man tåler får kjørt seg om dagen, men vi får håpe det lønner seg til slutt ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var egguttaket overstått. De fikk ut 9 egg. Usikker på om det er bra eller ikke? Gynekologen sa at statistisk sett vil 3 av 4 egg falle fra underveis nå frem til innsett/frysing, så håper det blir minst ett eller to egg som overlever og deler seg som de skal.

Anonymkode: 5e5fd...a70

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Da var egguttaket overstått. De fikk ut 9 egg. Usikker på om det er bra eller ikke? Gynekologen sa at statistisk sett vil 3 av 4 egg falle fra underveis nå frem til innsett/frysing, så håper det blir minst ett eller to egg som overlever og deler seg som de skal.

Anonymkode: 5e5fd...a70

9 egg skal være bra 😊 Slik jeg har forstått det prøver de å stimulere slik at de ideelt sett får ut 8-10 egg (for å ha «mange nok», men samtidig unngå overstimulering). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Da var egguttaket overstått. De fikk ut 9 egg. Usikker på om det er bra eller ikke? Gynekologen sa at statistisk sett vil 3 av 4 egg falle fra underveis nå frem til innsett/frysing, så håper det blir minst ett eller to egg som overlever og deler seg som de skal.

Anonymkode: 5e5fd...a70

9 egg er kjempefint!! Det meste jeg har hatt er 8, (7 modne) og da fikk vi to fine blastoer på frys❄️
Får du telefon om hvor mange av eggene som er modne, og eventuelt vvlr mange som er befruktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Da var egguttaket overstått. De fikk ut 9 egg. Usikker på om det er bra eller ikke? Gynekologen sa at statistisk sett vil 3 av 4 egg falle fra underveis nå frem til innsett/frysing, så håper det blir minst ett eller to egg som overlever og deler seg som de skal.

Anonymkode: 5e5fd...a70

Så bra! 🙃 Fikk ut ett egg sist jeg hadde uttak 🤨. Så bare drømmer om et slikt antall 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (2 timer siden):

9 egg skal være bra 😊 Slik jeg har forstått det prøver de å stimulere slik at de ideelt sett får ut 8-10 egg (for å ha «mange nok», men samtidig unngå overstimulering). 

aishaaa skrev (2 timer siden):

9 egg er kjempefint!! Det meste jeg har hatt er 8, (7 modne) og da fikk vi to fine blastoer på frys❄️
Får du telefon om hvor mange av eggene som er modne, og eventuelt vvlr mange som er befruktet?

Førstegangsprøvene skrev (2 timer siden):

Så bra! 🙃 Fikk ut ett egg sist jeg hadde uttak 🤨. Så bare drømmer om et slikt antall 

Tusen takk for oppmuntrende ord💛 Denne prosessen er så nervepirrende, og det er så mye usikkerhet hele veien som gjør meg helt utmattet. Jeg skal få telefon underveis ja, om de blir befruktet og deler seg osv. Så blir det forhåpentligvis innsett på fredag.

Og lykke til i denne runden for deg, @Førstegangsprøvene Håper du får en god fangt denne gangen! Nærmer seg vel egguttak for deg også, nå?

Anonymkode: 5e5fd...a70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (9 timer siden):

Takk for svar! Da slutter jeg å lete etter noe svarbrev :)

Ups, her var jeg litt kjapp i svingene. Har faktisk fått vedtak fra HELFO i dag, i Digipost. Fikk visst det for forrige forsøk også😅 men første gang gjorde jeg ikke det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tusen takk for oppmuntrende ord💛 Denne prosessen er så nervepirrende, og det er så mye usikkerhet hele veien som gjør meg helt utmattet. Jeg skal få telefon underveis ja, om de blir befruktet og deler seg osv. Så blir det forhåpentligvis innsett på fredag.

Og lykke til i denne runden for deg, @Førstegangsprøvene Håper du får en god fangt denne gangen! Nærmer seg vel egguttak for deg også, nå?

Anonymkode: 5e5fd...a70

Har uttak på torsdag. Mange eggposer de så, men vet jo ikke hvor mange de får ut av de 🤷‍♀️. Såpass mange at de tenker fryseforsøk her. Så vi får bare ta det, og håpe på mange som holder til blastocyste 🙌. Litt skuffa da jeg trodde på mandag at det kanskje ikke var så mange at vi måtte fryse ned. Men bedre enn kun 4 poser sist, der kun ett egg kom ut og ikke ble til noe 🙃Sånn kan det gå med denne prosessen. Opp og ned, denne prøverørskarusellen 🙄

Endret av Førstegangsprøvene
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! 
Jeg er litt tung til sinns om dagen. Det er akkkurat som jeg går med en konstant klump i halsen. 
Hvordan takler dere de dagene som et tøffe ?
Jeg prøver å bite tennene sammen og er på jobb hver dag.  Av og til har jeg bare lyst til å legge meg under dyna og gråte masse ! Men må føler jeg bare presset på å ta meg sammen og ikke lage noe styr for kollegaer eller familie. 
Noen som har et godt råd som kan hjelpe i en hormonell berg og dalbane tur ? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Billiegirl skrev (9 timer siden):

Hei ! 
Jeg er litt tung til sinns om dagen. Det er akkkurat som jeg går med en konstant klump i halsen. 
Hvordan takler dere de dagene som et tøffe ?
Jeg prøver å bite tennene sammen og er på jobb hver dag.  Av og til har jeg bare lyst til å legge meg under dyna og gråte masse ! Men må føler jeg bare presset på å ta meg sammen og ikke lage noe styr for kollegaer eller familie. 
Noen som har et godt råd som kan hjelpe i en hormonell berg og dalbane tur ? 

Snakket med mamma om akkurat dette i går, hvor utrolig tøff denne prosessen er. Vi er jo forskjellige men jeg må faktisk legge meg under dyna og gråte om jeg trenger det, holder jeg det igjen så blir det vanskeligere. Ikke vær redd for å lage styr er min umiddelbare tanke, om du er så heldig som meg så vil de rundt deg være tålmodige og ha forståelse for at ting noenganger er vanskelig. 

Jeg hadde en dritt dag i går, tillot meg selv en sofadag med serier. I dag har jeg bestemt meg for å trene, hardt. Bare for å se om det hjelper. 

Jeg minner meg selv på at hver nedtur egentlig bør sørges over, egget som ikke overlevde eller ble befruktet. Når jeg klarer å huske det er det lettere å gi meg rom til å være trist. Også er det da lettere å plukke meg selv opp igjen når det nærmer seg noe nytt.

❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (10 timer siden):

Hei ! 
Jeg er litt tung til sinns om dagen. Det er akkkurat som jeg går med en konstant klump i halsen. 
Hvordan takler dere de dagene som et tøffe ?
Jeg prøver å bite tennene sammen og er på jobb hver dag.  Av og til har jeg bare lyst til å legge meg under dyna og gråte masse ! Men må føler jeg bare presset på å ta meg sammen og ikke lage noe styr for kollegaer eller familie. 
Noen som har et godt råd som kan hjelpe i en hormonell berg og dalbane tur ? 

Klem til deg!

Det er ikke lurt å legge lokk på følelsene sine, de kommer til overflaten etterhvert uansett. Tillat deg å sørge og erkjenne at det er noe skikkelig dritt. Hvis du kjenner ordentlig på de vonde følelsene så blir de faktisk mindre. Men! Det er også faktum at å fylle på med positive opplevelser gjør at du føler deg bedre, selv om det ikke føles sånn der og da. Du kan ikke styre tankene og følelsene dine, men du kan styre hva du gjør. Så sørg for å gjøre ting som du vanligvis liker å gjøre, og hvis det gjør dagen din 1% bedre den ene dagen, så er det verdt det. Så blir det kanskje 2% dagen etter. 

Her er det grublorama dagen lang, og mye negative tanker og følelser. Det er vel derfor jeg har lest mye om hva man kan gjøre for å få det bedre i en sånn situasjon. Og det hjelper litt å erkjenne at hodet mitt er innstilt på negative tanker nå etter flere år med nedturer, negative opplevelser og katastrofetanker i forbindelse med prøvingen. Det betyr ikke at de negative tankene eller de negative tingene i livet mitt er noe mer sanne enn de positive. Så når de negative tankene kommer prøver jeg å ikke tenke «nei, de tankene har jeg ikke lov til å tenke», men heller «hva er det som er positiv som jeg heller kan tenke på?». Det kan være så enkelt som at været er fint, at jeg har bakt vellykkede brød eller at jeg faktisk har kommet meg ut av døra. Men det hjelper der og da!

Det er også et tips å sette av litt tid hver dag til grubling/negative tanker, og hvis de kommer ellers i løpet av dagen så vet du at dette skal du ta tak i da. Skriv gjerne ned tankene dine. Tankene kommer gjennom hele dagen for meg fortsatt, og jeg klarer ikke å la være å gruble, men det føles bedre der og da når jeg skriver dem ned.

Det kan hende det er lurt at du er på jobb, selv om det føles slitsomt. Selv er jeg på hjemmekontor og har alt for mye tid og lite input, og da tar disse tankene helt overhånd. Men du kan jo f.eks. sette av tid om morgenen før du skal på jobb til å skrive ned tankene dine for å få det litt ut av systemet, og så avslutte med å skrive ned noen positive ting, og gjerne noe som er positivt med jobben, kollegene e.l., så du gleder deg til å komme på jobb og få fri fra tankekjøret?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skjedde det de sa var svært lite sannsynlig 😢 Ingen av mine 6 embryo fra 2018 som var av god kvalitet da de ble fryst ned overlevede opptiningen. Ingen innsett på meg i dag 💔

Føler med deg @Billiegirl - livet er hardt noen ganger! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

DNX skrev (35 minutter siden):

Så skjedde det de sa var svært lite sannsynlig 😢 Ingen av mine 6 embryo fra 2018 som var av god kvalitet da de ble fryst ned overlevede opptiningen. Ingen innsett på meg i dag 💔

Føler med deg @Billiegirl - livet er hardt noen ganger! ❤️

Å nei!! For en tøff beskjed å få, og så urettferdig, rett og slett. Stor styrkeklem til deg:hug: ❤️ Har det noe med frysemetoden å gjøre? Det skulle jo nesten ikke gå an.

Nå har du lov til å sørge. Håper du har noen gode folk rundt deg, som kan passe ekstra godt på deg. Så er det etterhvert å nullstille, og se fremover. Tilslutt sitter den, og da blir det vonde vi har opplevd på veien nesten ubetydelig i forhold.

Anonymkode: 5e5fd...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å nei!! For en tøff beskjed å få, og så urettferdig, rett og slett. Stor styrkeklem til deg:hug: ❤️ Har det noe med frysemetoden å gjøre? Det skulle jo nesten ikke gå an.

Nå har du lov til å sørge. Håper du har noen gode folk rundt deg, som kan passe ekstra godt på deg. Så er det etterhvert å nullstille, og se fremover. Tilslutt sitter den, og da blir det vonde vi har opplevd på veien nesten ubetydelig i forhold.

Anonymkode: 5e5fd...a70

Takk❤️ De har fått ny frysemetode siden den gang, men selv med den gamle metoden var det jo 70% sjanse for overlevelse. Så at alle skulle gå tapt var jo veldig lite sannsynlig. Tenker det må ha skjedd en feil i tillegg; ikke bare pga. frysemetoden 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (36 minutter siden):

Takk❤️ De har fått ny frysemetode siden den gang, men selv med den gamle metoden var det jo 70% sjanse for overlevelse. Så at alle skulle gå tapt var jo veldig lite sannsynlig. Tenker det må ha skjedd en feil i tillegg; ikke bare pga. frysemetoden 🤷‍♀️

Huff, så vondt 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (21 minutter siden):

Huff, så vondt 😔

❤️ Jammen godt jeg fikk graviditetstestene i posten i dag (siden jeg skulle ha testdag en søndag) 😝 Og spent på hvor lang tid jeg må vente på ferskforsøk..

Virkelig glad for at jeg fortsatte forsøket til tross for litt forhøyet TSH, så jeg ikke bare utsatte den dårlige nyheten 1 syklus..

Endret av DNX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...