Gå til innhold

Prøverør 2021


hjema

Anbefalte innlegg

Jeg var hos Medicus på fredag og hadde 7 egg som er 9 mm på venstre side og 8 egg som er 8 mm og et egg som er 8,8 mm på høyre side. 15 egg er under 9 mm på venstre side og 12 egg er under 8 mm på høyre side. I går så var jeg innom igjen og da var det ingen utvikling, så nå må jeg øke dosen på Menopur. Har noen andre opplevd dette og hvordan gikk det? Fikk dere egg ut eller ble forsøket avbrutt pga overstimulering? Skal inn igjen på fredag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DNX skrev (3 timer siden):

Så skjedde det de sa var svært lite sannsynlig 😢 Ingen av mine 6 embryo fra 2018 som var av god kvalitet da de ble fryst ned overlevede opptiningen. Ingen innsett på meg i dag 💔

Føler med deg @Billiegirl - livet er hardt noen ganger! ❤️

Nei.. er det virkelig mulig? Men, det må jo ha skjedd en feil her - hva er sannsynligheten for at 6 egg ikke skal tåle opptining... den er jo nesten ikke-eksisterende😫 Dette var skikkelig trist,, nå har du lov til å rase litt fra deg!!❤️ Var dette blastocyster? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (16 minutter siden):

Nei.. er det virkelig mulig? Men, det må jo ha skjedd en feil her - hva er sannsynligheten for at 6 egg ikke skal tåle opptining... den er jo nesten ikke-eksisterende😫 Dette var skikkelig trist,, nå har du lov til å rase litt fra deg!!❤️ Var dette blastocyster? 

❤️ Ja, skulle faktisk tro det ikke var mulig. I forkant av fryseforsøket snakket de heller om jeg ville sette inn 1 vs. 2 hvis begge i ett strå overlevde opptining.. og om jeg var riktig uheldig måtte de kanskje ta opp 4 stk for å få til innsett, men at de måtte tine opp alle 6 var svært lite sannsynlig. Alle var 3-dagers. 

Endret av DNX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk først beskjed om at de vil sette opp ferskforsøk før sommeren, men fikk så kontrabeskjed som sa at siden henvisningen som ble sendt i januar kun gjelder fryseforsøk og jeg nå må i gang med ferskforsøk, må jeg vente 2 sykluser før jeg ringer inn mensen (og ta noen flere prøver). Så da blir det ingen forsøk før etter sommeren 😞

Kjennes litt tungt å gå fra å skulle bli ruger i dag til å måtte vente minst 4 mnd på nytt forsøk.

Endret av DNX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (41 minutter siden):

❤️ Ja, skulle faktisk tro det ikke var mulig. I forkant av fryseforsøket snakket de heller om jeg ville sette inn 1 vs. 2 hvis begge i ett strå overlevde opptining.. og om jeg var riktig uheldig måtte de kanskje ta opp 4 stk for å få til innsett, men at de måtte tine opp alle 6 var svært lite sannsynlig. Alle var 3-dagers. 

Hoff, skikkelig hjerteskjærende nyheter.. maks uflaks!!!😫 Men, ikke gi opp håpet! Da blir det ny runde med uttak nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (5 minutter siden):

Hoff, skikkelig hjerteskjærende nyheter.. maks uflaks!!!😫 Men, ikke gi opp håpet! Da blir det ny runde med uttak nå? 

❤️ Ja, blir vel det, men ikke før tidligst august. Må tydeligvis stille meg i ferskforsøk-kø siden jeg «bare» var henvist til fryseforsøk. Og så kommer sommerferien, og plutselig har det gått 4 mnd 🤦‍♀️

Endret av DNX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DNX skrev (5 minutter siden):

❤️ Ja, blir vel det, men ikke før tidligst august. Må tydeligvis stille meg i ferskforsøk-kø siden jeg «bare» var henvist til fryseforsøk. Og så kommer sommerferien, og plutselig har det gått 4 mnd 🤦‍♀️

Uff, skulle ikke vært mulig å ha så uflaks. Trenger du ny henvisning fra fastlegen for å kunne få ferskforsøk? Også stiller du helt bakerst i køen? For en tungvint måte å løse dette på, skulle jo tro at når man har kommet inn for behandling så er man inne.

Forstår at 4 mnd virker veldig lenge. Ventingen er jo noe av det tyngste i denne prosessen. Kan du legge noen hyggelige sommerplaner og prøve å fylle tiden med fine ting som du ikke kan gjøre som prøver? Har du mulighet til å ta ett forsøk ved privatklinikk? 
 

Anonymkode: 5e5fd...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (15 timer siden):

Hei ! 
Jeg er litt tung til sinns om dagen. Det er akkkurat som jeg går med en konstant klump i halsen. 
Hvordan takler dere de dagene som et tøffe ?
Jeg prøver å bite tennene sammen og er på jobb hver dag.  Av og til har jeg bare lyst til å legge meg under dyna og gråte masse ! Men må føler jeg bare presset på å ta meg sammen og ikke lage noe styr for kollegaer eller familie. 
Noen som har et godt råd som kan hjelpe i en hormonell berg og dalbane tur ? 

Stor klem til deg❤️ Du behøver ikke å bite tennene sammen hver dag, ta deg sammen og jobbe for å ikke lage styr for venner og kolleger. Dette er en påkjenning både fysisk og psykisk, og det er lov å ha tøffe dager, legger seg under dyna og gråte og tømme seg til venner og familie. For meg hjelper det å anerkjenne at dette er virkelig tungt, gi meg selv skryt for at jeg står i det, og være ekstra snill med meg selv. Jeg har noen nære venner og familie som jeg deler prosessen med, og da får  jeg utløp for bekymringer og sorger. Videre hjelper det å fylle dagene med andre ting så prøvingen ikke blir altoppslukende. Jeg fordyper meg i jobb, går turer i skogen, hører på podcaster, og gjør hyggelige ting med familie og samboer. 

Anonymkode: 5e5fd...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Uff, skulle ikke vært mulig å ha så uflaks. Trenger du ny henvisning fra fastlegen for å kunne få ferskforsøk? Også stiller du helt bakerst i køen? For en tungvint måte å løse dette på, skulle jo tro at når man har kommet inn for behandling så er man inne.

Forstår at 4 mnd virker veldig lenge. Ventingen er jo noe av det tyngste i denne prosessen. Kan du legge noen hyggelige sommerplaner og prøve å fylle tiden med fine ting som du ikke kan gjøre som prøver? Har du mulighet til å ta ett forsøk ved privatklinikk? 
 

Anonymkode: 5e5fd...a70


Må ikke ha ny henvisning, bare ny AMH-prøve (ikke tatt siden 2018), men for at det skal være «likt for alle» så må jeg vente 2 sykluser før jeg rapporterer inn mensen (så er det sommerstengt og plutselig er det blitt august). Siden det er søskenforsøk har jeg ikke stått i fersk-kø i denne runden, bare en noe kortere frys-kø..

Det positive: Jeg er heldig som har en datter fra forrige runde på prøverørskarusellen, som kan ta litt fokus bort fra dette. Men det kjennes likevel tungt. Jeg har tross alt vært prøver siden 2014, og kjenner jeg er dritt lei av hele «prøvingen» akkurat nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat telefon om at 7 av 9 egg har blitt befruktet. Dette er så nervepirrende. Nå er det bare å vente og håpe at de overlever de neste dagene og deler seg som de skal.

Anonymkode: 5e5fd...a70

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@DNX  Så utrolig kjedelig at ingen overlevde!! At det er mulig... Og at systemet er så firkantet at du stiller bakerst i køen, må vente x antall sykluser, sommerstengt +++ Uff, nå fikk jeg vondt av deg!! 😢 
Vår datter er 8 mnd og vi hadde tenkt å sette inn nå (hadde blitt i dag - hvis ikke hele dr**** ble avbrutt), én av grunnene for at vi vil gjøre det allerede nå er fordi jeg vil bli ferdig med hele IVF-karusellen fortest mulig. Så kan tenke meg at du som har vært prøver i såpass mange år er L.E.I. Heldigvis har vi hver vår datter; jeg har nå i hver fall tenkt at det kan være til en hjelp på et vis nå i det som kommer ❤️

Stor virtuell klem til deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (10 minutter siden):

@DNX  Så utrolig kjedelig at ingen overlevde!! At det er mulig... Og at systemet er så firkantet at du stiller bakerst i køen, må vente x antall sykluser, sommerstengt +++ Uff, nå fikk jeg vondt av deg!! 😢 
Vår datter er 8 mnd og vi hadde tenkt å sette inn nå (hadde blitt i dag - hvis ikke hele dr**** ble avbrutt), én av grunnene for at vi vil gjøre det allerede nå er fordi jeg vil bli ferdig med hele IVF-karusellen fortest mulig. Så kan tenke meg at du som har vært prøver i såpass mange år er L.E.I. Heldigvis har vi hver vår datter; jeg har nå i hver fall tenkt at det kan være til en hjelp på et vis nå i det som kommer ❤️

Stor virtuell klem til deg ❤️

❤️🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (6 timer siden):

Fikk først beskjed om at de vil sette opp ferskforsøk før sommeren, men fikk så kontrabeskjed som sa at siden henvisningen som ble sendt i januar kun gjelder fryseforsøk og jeg nå må i gang med ferskforsøk, må jeg vente 2 sykluser før jeg ringer inn mensen (og ta noen flere prøver). Så da blir det ingen forsøk før etter sommeren 😞

Kjennes litt tungt å gå fra å skulle bli ruger i dag til å måtte vente minst 4 mnd på nytt forsøk.

Huff. Det er ille med det ufrivillige pausene. Måtte vente ekstra måned både til jul og til påske. Nå må vi vente på fryseforsøk to måneder. I fare for overstimulering 😬. Har ingen barn fra før. Vært i prøverørskarusellen siden november selv. Så er vel bare i begynnelsen av alt dette. Skal ha uttak i morgen og håper bare at det blir noen egg på frys, og at de overlever oppringning 🤞😐. Denne ventetiden er helt forferdelig 🙄

Endret av Førstegangsprøvene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Molly_ skrev (13 timer siden):

Snakket med mamma om akkurat dette i går, hvor utrolig tøff denne prosessen er. Vi er jo forskjellige men jeg må faktisk legge meg under dyna og gråte om jeg trenger det, holder jeg det igjen så blir det vanskeligere. Ikke vær redd for å lage styr er min umiddelbare tanke, om du er så heldig som meg så vil de rundt deg være tålmodige og ha forståelse for at ting noenganger er vanskelig. 

Jeg hadde en dritt dag i går, tillot meg selv en sofadag med serier. I dag har jeg bestemt meg for å trene, hardt. Bare for å se om det hjelper. 

Jeg minner meg selv på at hver nedtur egentlig bør sørges over, egget som ikke overlevde eller ble befruktet. Når jeg klarer å huske det er det lettere å gi meg rom til å være trist. Også er det da lettere å plukke meg selv opp igjen når det nærmer seg noe nytt.

❤️

Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive slike fine ord til meg.

Jeg hadde også en skikkelig dårlig dag i går, litt bedre i dag. Det hjelper faktisk veldig å lese det du og flere her har svart. 
♥️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (23 timer siden):

Hei ! 
Jeg er litt tung til sinns om dagen. Det er akkkurat som jeg går med en konstant klump i halsen. 
Hvordan takler dere de dagene som et tøffe ?
Jeg prøver å bite tennene sammen og er på jobb hver dag.  Av og til har jeg bare lyst til å legge meg under dyna og gråte masse ! Men må føler jeg bare presset på å ta meg sammen og ikke lage noe styr for kollegaer eller familie. 
Noen som har et godt råd som kan hjelpe i en hormonell berg og dalbane tur ? 

Håper dagene blir bedre og at du tillater deg å kjenne på de vonde følelsene også - og ikke minst la være å tenke at du er en byrde for andre ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Stor klem til deg❤️ Du behøver ikke å bite tennene sammen hver dag, ta deg sammen og jobbe for å ikke lage styr for venner og kolleger. Dette er en påkjenning både fysisk og psykisk, og det er lov å ha tøffe dager, legger seg under dyna og gråte og tømme seg til venner og familie. For meg hjelper det å anerkjenne at dette er virkelig tungt, gi meg selv skryt for at jeg står i det, og være ekstra snill med meg selv. Jeg har noen nære venner og familie som jeg deler prosessen med, og da får  jeg utløp for bekymringer og sorger. Videre hjelper det å fylle dagene med andre ting så prøvingen ikke blir altoppslukende. Jeg fordyper meg i jobb, går turer i skogen, hører på podcaster, og gjør hyggelige ting med familie og samboer. 

Anonymkode: 5e5fd...a70

Det skrev hjelper veldig det du skriver . Føler meg ikke så alene med dette her her inne . Jeg tror ikke de som ikke har vært igjennom det her forstår hvor opp og ned disse dagene våres er med opp og nedturer. 
Synd det ble en bedre dag i dag, mye takker være dere som trøstet meg med gode ord.

Stor klem tilbake ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

DNX skrev (10 minutter siden):

Håper dagene blir bedre og at du tillater deg å kjenne på de vonde følelsene også - og ikke minst la være å tenke at du er en byrde for andre ❤️ 

Tusen takk, jeg skal prøve å ikke tenke slik ♥️Syns det ble en bedre dag i dag ♥️
 

 

Endret av Billiegirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (13 timer siden):

Så skjedde det de sa var svært lite sannsynlig 😢 Ingen av mine 6 embryo fra 2018 som var av god kvalitet da de ble fryst ned overlevede opptiningen. Ingen innsett på meg i dag 💔

Føler med deg @Billiegirl - livet er hardt noen ganger! ❤️

Å  nei kjære deg ! 
Så utrolig vondt å lese. Leser i en tråd lengre nede på siden at du må vente en stund ? Systemet er så tungvint.. jeg føler veldig med deg ! ♥️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (7 minutter siden):

Å  nei kjære deg ! 
Så utrolig vondt å lese. Leser i en tråd lengre nede på siden at du må vente en stund ? Systemet er så tungvint.. jeg føler veldig med deg ! ♥️

Takk - godt å kunne dele nedturene med noen som vet hvordan det kan føles med prøverørskarusellen ❤️

 Ja, blir forsøk over sommeren. Så har prøvd å ta til meg noen av tipsene i de fine svarene du fikk i dag 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marmorape skrev (13 timer siden):

Klem til deg!

Det er ikke lurt å legge lokk på følelsene sine, de kommer til overflaten etterhvert uansett. Tillat deg å sørge og erkjenne at det er noe skikkelig dritt. Hvis du kjenner ordentlig på de vonde følelsene så blir de faktisk mindre. Men! Det er også faktum at å fylle på med positive opplevelser gjør at du føler deg bedre, selv om det ikke føles sånn der og da. Du kan ikke styre tankene og følelsene dine, men du kan styre hva du gjør. Så sørg for å gjøre ting som du vanligvis liker å gjøre, og hvis det gjør dagen din 1% bedre den ene dagen, så er det verdt det. Så blir det kanskje 2% dagen etter. 

Her er det grublorama dagen lang, og mye negative tanker og følelser. Det er vel derfor jeg har lest mye om hva man kan gjøre for å få det bedre i en sånn situasjon. Og det hjelper litt å erkjenne at hodet mitt er innstilt på negative tanker nå etter flere år med nedturer, negative opplevelser og katastrofetanker i forbindelse med prøvingen. Det betyr ikke at de negative tankene eller de negative tingene i livet mitt er noe mer sanne enn de positive. Så når de negative tankene kommer prøver jeg å ikke tenke «nei, de tankene har jeg ikke lov til å tenke», men heller «hva er det som er positiv som jeg heller kan tenke på?». Det kan være så enkelt som at været er fint, at jeg har bakt vellykkede brød eller at jeg faktisk har kommet meg ut av døra. Men det hjelper der og da!

Det er også et tips å sette av litt tid hver dag til grubling/negative tanker, og hvis de kommer ellers i løpet av dagen så vet du at dette skal du ta tak i da. Skriv gjerne ned tankene dine. Tankene kommer gjennom hele dagen for meg fortsatt, og jeg klarer ikke å la være å gruble, men det føles bedre der og da når jeg skriver dem ned.

Det kan hende det er lurt at du er på jobb, selv om det føles slitsomt. Selv er jeg på hjemmekontor og har alt for mye tid og lite input, og da tar disse tankene helt overhånd. Men du kan jo f.eks. sette av tid om morgenen før du skal på jobb til å skrive ned tankene dine for å få det litt ut av systemet, og så avslutte med å skrive ned noen positive ting, og gjerne noe som er positivt med jobben, kollegene e.l., så du gleder deg til å komme på jobb og få fri fra tankekjøret?

Takk for godt tips ! Dette var det jeg trengte ♥️skal prøve å følge oppskriften din 😍 Så flink du er !

Dagen i dag har vært bedre heldigvis. Mye opp og ned, men synd det var så mange som skrev så mye fint til meg og det varmet så godt. 

Grublorama ja, det har du helt rett i,Det jeg tenker mest på er at tenk om det ikke blir noe barn i det hele tatt.. altså jeg blir så lei meg av den tanken. Også tenker jeg mye på samboer som ikke har egne barn og at jeg er redd for å skuffe han, tenk om han vil ha ei dame som kan få osv osv... så kverner alle tankene så mye at alt går over styr og stein. Men nå skal jeg prøve dine råd, jeg har stor tro på at det vil hjelpe meg og sikkert mange andre som går igjennom det her ♥️
 

Tusen ♥️takk !! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...