Gå til innhold

Prøverør 2021


hjema

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan noen hjelpe meg? Jeg har nettopp vært på TUL, pga tidligere svangerskap utenfor livmor. Jeg hadde innsett av blasto den 26. november. Legen som tok ultralyden var helt fryktelig og ga meg ingen svar på noen ting. Jeg måtte lese journalen etterpå, for å faktisk få svar på om hjertet slo eller ikke… jeg gikk derifra med tårer i øynene og mer bekymret enn noen gang.
 

Han sa at embryoet hadde festet seg høyt oppe til Venstre, og at det var ikke positivt, men det kunne endre seg? Noen som vet hva det kan bety? 

Jeg sa jeg var 6+0 (innsett 26.11) men han regnet ut at jeg var 5+4, før han brukte UL apparatet. Han målte embryoet til 3mm, noe jeg synes er veldig lite.. 

noen med noen oppmuntrede ord? Noen som har vært gjennom dette selv?

 

 

D6EC03BB-08A4-4A41-8E69-694C670F5D96.png

Anonymkode: a8540...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan noen hjelpe meg? Jeg har nettopp vært på TUL, pga tidligere svangerskap utenfor livmor. Jeg hadde innsett av blasto den 26. november. Legen som tok ultralyden var helt fryktelig og ga meg ingen svar på noen ting. Jeg måtte lese journalen etterpå, for å faktisk få svar på om hjertet slo eller ikke… jeg gikk derifra med tårer i øynene og mer bekymret enn noen gang.
 

Han sa at embryoet hadde festet seg høyt oppe til Venstre, og at det var ikke positivt, men det kunne endre seg? Noen som vet hva det kan bety? 

Jeg sa jeg var 6+0 (innsett 26.11) men han regnet ut at jeg var 5+4, før han brukte UL apparatet. Han målte embryoet til 3mm, noe jeg synes er veldig lite.. 

noen med noen oppmuntrede ord? Noen som har vært gjennom dette selv?

 

 

D6EC03BB-08A4-4A41-8E69-694C670F5D96.png

Anonymkode: a8540...6c0

Har ingen gode svar, men ring til gyn og be om bedre forklaring. Er no naturlig at man vil få mer svar eller bedre forklaring når man får slike beskjeder..? ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

HVA!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?! 😳😳😳😳😳😳😳

Håper håper håper også at Riksen vil gjøre det samme en gang, jeg gråter bare av tanken. 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

Anonymkode: c78a7...a7b

Hos Riksen så er det jo helgeåpent allerede :) Jeg satte inn embryo på lørdag i sommer.

Anonymkode: be2d8...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hos Riksen så er det jo helgeåpent allerede :) Jeg satte inn embryo på lørdag i sommer.

Anonymkode: be2d8...3f6

Jeg går også hos Riksen og de sier de avbryter i helgen.

Men det var også én av de som sa at de ikke avbrøt i helgene.

Har de bare mindre ressurser i helgene og sier at de har helgestengt for å ikke gi forhåpninger?

Utrolig dårlig at man ikke vet hva man har å forholde seg til.

Anonymkode: c78a7...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen fler som kan bekrefte/avkrefte dette med at St.Olav skal starte med helgeåpent? 

Anonymkode: 60546...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.12.2021 den 16.21):

Noen fler som kan bekrefte/avkrefte dette med at St.Olav skal starte med helgeåpent? 

Anonymkode: 60546...2d7

Jeg spurte min lokale gyn som har avtale med St. Olavs, han visste ikke noe om det. Han sa det har vært snakk om dette i et par år men utsatt og utsatt(sannsybligvis pga korona)🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (29 minutter siden):

Jeg spurte min lokale gyn som har avtale med St. Olavs, han visste ikke noe om det. Han sa det har vært snakk om dette i et par år men utsatt og utsatt(sannsybligvis pga korona)🤷🏼‍♀️

Fikk bekreftet dette av St.olav nå i dag 🤗 Oppstart innsett i helg i Januar!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.bie skrev (5 timer siden):

Fikk bekreftet dette av St.olav nå i dag 🤗 Oppstart innsett i helg i Januar!  

Weeee!!! Hurra! 🥳🥳 Det er så bra, og så på tide🤗🤗😍

Det ble forresten ikke innsett på meg denne mnd. Fikk eggløsning julaften, over en uke forsinket. Siden de ikke setter inn i romjulen, blir det neste syklus(i januar). Håper jeg får positiv eggløsningstest. Men nå er i alle fall en bekymring borte, at jeg ikke trenger å tenke hvilken dag den kommer på🙌🏻🙌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei alle sammen! Veldig kjekt å lese andres erfaringer. Vi er nå på prøveforsøk nr 2. første forsøk fikk vi ut 6 egg, der ett ble satt inn og ett blasto. Negativt forsøk på ferskforsøk men ble gravid på 5 dagers blasto , men mistet i ule 6+6 😩 på tirsdag var vi inne for egguttak  der vi kun fikk 4 egg ut. Men ringte haugesund i dag å dei kunne vertfall si at 3 av dem er befruktet🥚🤞 men fy søren så stressende å vente på innsett dag som forhåpentligvis er i morgen, So close but so far away! Det er ikke noe i veien med meg eller partner. Er det noen flere som  kun har hatt 3 egg som er befruktet å greide likevel å dele seg slik det skal? Er sååå nervøs! Vi snakker telefonangst🙈

Endret av lotte28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke bare 3 egg. De hentet ut 7. 6 ble befruktet, og ett satt inn. Etterhvert overlevde ikke alle likevel. Da ble bare 2 lagt på frys. Ble gravid på første forsøk, og er nå i uke 16. 

Lykke til videre ! Håper du får gode nyheter !! 🥰

Anonymkode: eb85e...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Neutral90 skrev (På 2.2.2021 den 9.25):

Noen må/bør ha lang protokoll for å nullstille før eggene modnes. For eksempel ved endometriose er nedregulering en fordel. 

Men det er også en stor fordel for klinikken, fordi det gjør behandlingen lettere å planlegge. Man kan fint fortsette på nesespray for at anslått uttak skal passe inn med ledige timer på klinikken. 

Har aldri hatt lang protokoll. Det er nok hardere på kroppen fordi man tilfører hormoner over lengre tid, vil jeg tro. 

Jeg har blitt sykemeldt ved alle stimuleringer, etter første kontroll. Jeg blir litt hormonmonster, og som lærer er det viktig å kunne holde hodet kaldt. Så ingen fysiske reaksjoner, men psykiske. 

 

Lykke til! 

Jeg vet at dette er en tråd fra i fjor, men tar sjansen på å spørre her likevel. Jeg er også lærer, og skal i gang med hormonbehandling i april/mai. Er veldig usikker på hvordan dette kommer til å slå ut i hverdagen, og om jeg vil klare å være på jobb 100%. Kan jo selvsagt ikke vite noe før jeg setter i gang, men lurer på om jeg skal snakke litt med legen på forhånd, og vite om jeg har muligheten til å sykemelde meg om det blir for ille. Snakket du noe med arbeidsgiver om dette? Var du åpen om prosessen?😊

Anonymkode: 2ae57...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...