Gå til innhold

Prøverør 2021


hjema

Anbefalte innlegg

I dag måtte jeg avbryte forsøket fordi sykehuset har gjort nok en feil ved å ikke informere meg korrekt.

Dette er tredje gangen. To tidligere forsøk pluss en syklus ble avbrutt fordi medisinene ikke har fungert. Legene har ikke skrevet ut høy nok dose.

Jeg merker at jeg begynner å miste troen på at dette skal gå. Jeg og samboeren min har vært aktive prøvere i 1,5år og hadde første og eneste uttak i mai i år, etter å hatt første konsultasjon på sykehuset i januar for snart ett år siden. Hadde ett ferskforsøk/innsett i mai. Det er hans sædkvalitet som er det kjente problemet.

Deretter har det vært dårlig og mangelfull informasjon, direkte feilinformasjon, rot med papirene (jeg har fått feil dokumentasjon tilsendt, kanskje skulle det jeg fikk vært skrevet om noen andre), leger som motsier hverandre, diskusjoner over hodet mitt hvor de har vært uenige, jeg har blitt møtt med et skuldertrekk og har også møtt på leger som har rotet så fælt at andre har måttet rydde opp.

Som om ikke prosessen er tung nok fra før, så kommer dette i tillegg. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å holde motet oppe.

Måtte bare få det ut...

Anonymkode: c78a7...a7b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 hours ago, AnonymBruker said:

I dag måtte jeg avbryte forsøket fordi sykehuset har gjort nok en feil ved å ikke informere meg korrekt.

Dette er tredje gangen. To tidligere forsøk pluss en syklus ble avbrutt fordi medisinene ikke har fungert. Legene har ikke skrevet ut høy nok dose.

Jeg merker at jeg begynner å miste troen på at dette skal gå. Jeg og samboeren min har vært aktive prøvere i 1,5år og hadde første og eneste uttak i mai i år, etter å hatt første konsultasjon på sykehuset i januar for snart ett år siden. Hadde ett ferskforsøk/innsett i mai. Det er hans sædkvalitet som er det kjente problemet.

Deretter har det vært dårlig og mangelfull informasjon, direkte feilinformasjon, rot med papirene (jeg har fått feil dokumentasjon tilsendt, kanskje skulle det jeg fikk vært skrevet om noen andre), leger som motsier hverandre, diskusjoner over hodet mitt hvor de har vært uenige, jeg har blitt møtt med et skuldertrekk og har også møtt på leger som har rotet så fælt at andre har måttet rydde opp.

Som om ikke prosessen er tung nok fra før, så kommer dette i tillegg. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å holde motet oppe.

Måtte bare få det ut...

Anonymkode: c78a7...a7b

Føler med deg. Og jeg kjenner meg igjen i det du skriver her. Jeg har også mistet nå etter vår første ferskforsøk. Jeg vet ikke dessverre hva du kunne gjøre nå, men kanskje jeg hadde tatt en prat med min fast gynekolog hvis du har en eller din fastlege som kunne faktisk være litt din advokat. Kanskje be å bytte sykehus? Jeg vet ikke om dette er realistisk eller noe du ønsker, bare kommer med noen ideer. 

Vi opplevde at vi ikke blitt hørt og at de ga oss veldig lite informasjon, som at de tok for gitt at vi viste alt når dette er egentlig vår første gang ever i denne prosessen. Fastlegen min skrev et brev til legen på Porsgrunn hvor vi er behandlet, for å revurdere vår situasjon. Kort sagt, det hjalp veldig!! Men det oppstår nå andre problemer nå akkurat som deg med feil dosering som har gjort at jeg har mistet nå. Er veldig lei meg å har samme tanker som deg om kanskje dette skal aldri bli noe for oss. 

Ønsker deg masse masse lykke til!!🙏🏼

Anonymkode: 83eaf...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (På 2.12.2021 den 10.25):

Da kan jeg endelig dele dette med dere, jeg er endelig gravid ❤️ Tok en blodprøve av hcg i går, og den var på ca 800, 14 dager etter innsett. Nå er det bare å 🤞🏼 for at spira klamrer seg fast i 8 mnd til, så kan det hende det blir en aldri så liten sommerbaby i 2022. 

Det tok «bare» 2,5 år, 6 uttak og 2 innsett, og nå sitter vi her med positiv test. Vi er så heldige på mange måter, men frykten og redselen er forferdelig. Håper jeg klarer å senke skuldrene litt fremover.

Masse lykke til, alle sammen. Ikke gi opp! 
❤️

Gratulerer ❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (1 time siden):

Gratulerer ❤️❤️❤️

Hvordan går det med deg @prøver89? Du fikk vell innsett forrige mnd? 
 

Jeg får innsett i Januar etter å ha operert bort en eggleder! Er så spent å høre hvordan det gikk med deg 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.bie skrev (51 minutter siden):

Hvordan går det med deg @prøver89? Du fikk vell innsett forrige mnd? 
 

Jeg får innsett i Januar etter å ha operert bort en eggleder! Er så spent å høre hvordan det gikk med deg 🙂 

Har tenkt på hvordan det går med deg også❤️ Operert bort en eggleder? Sånn plutselig? 😱

Det ble ikke innsett i november. De trodde jeg ikke hadde eggløsning pga små follikler/tynn slimhinne/rotete UL-bilde, så vi besluttet å vente til neste syklus. Fikk mens i dag, så da kaaan det gå akkurat med innsett før de stenger 23.12 da må eggløsning komme senest 18.12. Så blir spennende 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (39 minutter siden):

Har tenkt på hvordan det går med deg også❤️ Operert bort en eggleder? Sånn plutselig? 😱

Det ble ikke innsett i november. De trodde jeg ikke hadde eggløsning pga små follikler/tynn slimhinne/rotete UL-bilde, så vi besluttet å vente til neste syklus. Fikk mens i dag, så da kaaan det gå akkurat med innsett før de stenger 23.12 da må eggløsning komme senest 18.12. Så blir spennende 🤞🏼

Ja de fant jo ut at jeg hadde en væskefylt eggleder på ultralyden før uttaket, så de ønsket at jeg fikk den undersøkt før innsett, så fikk jeg plutselig operasjon her vi bor bare noen dager senere. De måtte fjerne en eggleder og den andre var tett 😢 Så har hatt en tøff uke etter den beskjeden siden vi hadde fått beskjed om at alt har vært fint med oss begge i to år. 
 

Åh, så kjipt! 😕 krysser fingrene for innsett nå i desember ja - og at dere får en veldig fin julegave 🥰 Og hvis det ikke blir i desember så får vi kanskje innsett samtidig i januar 😅🤗 Hvis ikke eggløsningen min havner på mandag/tirsdag da 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som er gode på graviditetstester: er det noe her? Holder det på å rable for meg? 
 

I dag klarte jeg ikke å vente lenger, og angrer allerede. Jeg er 11 DPO og på rugedag 9, burde vel vært en tydelig strek der nå om det var noe… Dette er mitt første forsøk. 

488E98E1-162D-4968-B45E-D2F6B215775B.jpeg

Anonymkode: 8411f...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere som er gode på graviditetstester: er det noe her? Holder det på å rable for meg? 
 

I dag klarte jeg ikke å vente lenger, og angrer allerede. Jeg er 11 DPO og på rugedag 9, burde vel vært en tydelig strek der nå om det var noe… Dette er mitt første forsøk. 

488E98E1-162D-4968-B45E-D2F6B215775B.jpeg

Anonymkode: 8411f...551

Kan skimte en svak svak strek! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.bie skrev (2 timer siden):

Kan skimte en svak svak strek! 

Tusen takk for svar @frk.bie❤️ Det opplegget her kan man bli helt tullerusk i hodet av. Jeg krysser fingrene litt til, men den testen taler vel mest for at det ikke gikk denne gangen.. 

Anonymkode: 8411f...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.bie skrev (15 timer siden):

Ja de fant jo ut at jeg hadde en væskefylt eggleder på ultralyden før uttaket, så de ønsket at jeg fikk den undersøkt før innsett, så fikk jeg plutselig operasjon her vi bor bare noen dager senere. De måtte fjerne en eggleder og den andre var tett 😢 Så har hatt en tøff uke etter den beskjeden siden vi hadde fått beskjed om at alt har vært fint med oss begge i to år. 
 

Åh, så kjipt! 😕 krysser fingrene for innsett nå i desember ja - og at dere får en veldig fin julegave 🥰 Og hvis det ikke blir i desember så får vi kanskje innsett samtidig i januar 😅🤗 Hvis ikke eggløsningen min havner på mandag/tirsdag da 😬

Oi🥺 Det hørtes fælt ut! Men på den andre siden, godt å finne ut? Vi har også fått høre at ingenting «feiler oss», men man går likevel og funderer. Undersøker de egentlig godt nok? Når ting «plutselig» dukler opp? Kan man begynne å lure🥺 føler meg ikke trygg på at de fanger opp det de bør fange opp.. 

Men når det er sagt(kanskje dumt spørsmål), er dette noe som påvirker ivf-muligheten? Uansett, veldig bra du fikk operasjon så fort, og at du kan bli klar til innsett allerede i januar!👏🏼 krysser fingrene🤞🏼 Ventetiden og uvissheten er så grusom🥺

håper selvsagt på innsett før jul, men samtidig er jeg innstilt på januar, for ikke å bli skuffet. Hadde vært gøy om det ble innsett på oss begge i januar🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (1 time siden):

Oi🥺 Det hørtes fælt ut! Men på den andre siden, godt å finne ut? Vi har også fått høre at ingenting «feiler oss», men man går likevel og funderer. Undersøker de egentlig godt nok? Når ting «plutselig» dukler opp? Kan man begynne å lure🥺 føler meg ikke trygg på at de fanger opp det de bør fange opp.. 

Men når det er sagt(kanskje dumt spørsmål), er dette noe som påvirker ivf-muligheten? Uansett, veldig bra du fikk operasjon så fort, og at du kan bli klar til innsett allerede i januar!👏🏼 krysser fingrene🤞🏼 Ventetiden og uvissheten er så grusom🥺

håper selvsagt på innsett før jul, men samtidig er jeg innstilt på januar, for ikke å bli skuffet. Hadde vært gøy om det ble innsett på oss begge i januar🤗

Ja jeg har hatt en magefølelse hele tiden, på at de har oversett noe eller at noe ikke stemte. De fant også noen små endometriose flekker, og de var like overrasket som meg da jeg har hatt null symptomer på noen ting. Men kjipt at det ikke har blitt oppdaget tidligere, hadde sparet meg for ett år med hormoner, dårlig form og prøving🙈
Nei, det påvirker heldigvis ikke IVF mulighetene 🤗 Det skal vist gi bedre sjanser når man har fjernet den som var problemet. Så krysser fingrene for at det går veien nå 🤞🏼 
 

Hvis du skal ha innsett i naturlig syklus så skal det jo gå med innsett før jul 🥰 Krysser fingrene for deg! Du må oppdatere når du har snakket med dem 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for svar @frk.bie❤️ Det opplegget her kan man bli helt tullerusk i hodet av. Jeg krysser fingrene litt til, men den testen taler vel mest for at det ikke gikk denne gangen.. 

Anonymkode: 8411f...551

Krysser fingrene sammen med deg 💞 Ikke mist motet enda, det er nok en grunn for at man får en testdato å forholde seg til 🙈😅 -Men forstår det er vanskelig! ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spørsmål til dere som har gjort dette før!

 

Er i gang med første forsøk på OUS (lang protokoll)og var inne for blodprøve+ultralyd for et par dager siden for å sjekke utvikling etter en uke med Gonal-F. Hadde ikke vokst nok, så fikk ny time for ultralyd i morgen, men de sa ikke noe om blodprøven og midt i alt annet glemte jeg å spørre. 

 

Skal jeg ta blodprøve i morgen tidlig før ny sjekk? Vil jo ikke gjøre noe feil…

Anonymkode: f3ee0...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har et spørsmål til dere som har gjort dette før!

 

Er i gang med første forsøk på OUS (lang protokoll)og var inne for blodprøve+ultralyd for et par dager siden for å sjekke utvikling etter en uke med Gonal-F. Hadde ikke vokst nok, så fikk ny time for ultralyd i morgen, men de sa ikke noe om blodprøven og midt i alt annet glemte jeg å spørre. 

 

Skal jeg ta blodprøve i morgen tidlig før ny sjekk? Vil jo ikke gjøre noe feil…

Anonymkode: f3ee0...27d

Hei

Ja det skal du. Før kl 9 på laben.  Også har du time etter kl 13. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har et spørsmål til dere som har gjort dette før!

 

Er i gang med første forsøk på OUS (lang protokoll)og var inne for blodprøve+ultralyd for et par dager siden for å sjekke utvikling etter en uke med Gonal-F. Hadde ikke vokst nok, så fikk ny time for ultralyd i morgen, men de sa ikke noe om blodprøven og midt i alt annet glemte jeg å spørre. 

 

Skal jeg ta blodprøve i morgen tidlig før ny sjekk? Vil jo ikke gjøre noe feil…

Anonymkode: f3ee0...27d

Jeg har kun trengt å ta blodprøve før første kontrolltime på riksen.

Anonymkode: 74b81...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.12.2021 den 12.10):

Føler med deg. Og jeg kjenner meg igjen i det du skriver her. Jeg har også mistet nå etter vår første ferskforsøk. Jeg vet ikke dessverre hva du kunne gjøre nå, men kanskje jeg hadde tatt en prat med min fast gynekolog hvis du har en eller din fastlege som kunne faktisk være litt din advokat. Kanskje be å bytte sykehus? Jeg vet ikke om dette er realistisk eller noe du ønsker, bare kommer med noen ideer. 

Vi opplevde at vi ikke blitt hørt og at de ga oss veldig lite informasjon, som at de tok for gitt at vi viste alt når dette er egentlig vår første gang ever i denne prosessen. Fastlegen min skrev et brev til legen på Porsgrunn hvor vi er behandlet, for å revurdere vår situasjon. Kort sagt, det hjalp veldig!! Men det oppstår nå andre problemer nå akkurat som deg med feil dosering som har gjort at jeg har mistet nå. Er veldig lei meg å har samme tanker som deg om kanskje dette skal aldri bli noe for oss. 

Ønsker deg masse masse lykke til!!🙏🏼

Anonymkode: 83eaf...19d

Tusen takk for svaret ditt. :)

Så utrolig vanskelig det må være å ha mistet pga feilbehandling! 😢

Jeg synes det er ganske ekstremt hvordan det offentlige behandler ufrivillig barnløse som gjennomgår IVF. Jeg tenker at Erna kan dra seg baklengs inn i fuglekassa med det maset sitt om at vi skal lage barn til henne. Vi er mange som prøver på nettopp det, men som er avhengige av å få litt hjelp. Da må hjelpen som gis også være god nok, ikke kutte alle budsjetter til beinet og la folk mislykkes unødvendig fordi tilbudet er for dårlig. 😔

Anonymkode: c78a7...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan dette misforstås? Blir så veldig usikker av babyplan-testen i midten, der er det bare (virkeliiiiig) svak antydning. Begge til CB gir meg jo både sjokk og håp! Alle er tatt på samme morgenurin. 

 

CB digital detekterer vel bare høyere nivåer hcg enn de to andre også( ?)….

 

Er på DPO 13, 11 dager siden innsett. Kaster snart opp av spenning😵💫❤️

0BDA8AE2-0125-43F8-8BF8-417B10414547.jpeg

Anonymkode: 8411f...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan dette misforstås? Blir så veldig usikker av babyplan-testen i midten, der er det bare (virkeliiiiig) svak antydning. Begge til CB gir meg jo både sjokk og håp! Alle er tatt på samme morgenurin. 

 

CB digital detekterer vel bare høyere nivåer hcg enn de to andre også( ?)….

 

Er på DPO 13, 11 dager siden innsett. Kaster snart opp av spenning😵💫❤️

0BDA8AE2-0125-43F8-8BF8-417B10414547.jpeg

Anonymkode: 8411f...551

Babyplan sine tester er litt «svakere», det er i allefall min erfaring. Jeg hadde såvidt strek på 13 dpo. Men de ble sterkere for hver dag. Dette er jo 3 fine positive tester ❤️ grattis!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kan dette misforstås? Blir så veldig usikker av babyplan-testen i midten, der er det bare (virkeliiiiig) svak antydning. Begge til CB gir meg jo både sjokk og håp! Alle er tatt på samme morgenurin. 

 

CB digital detekterer vel bare høyere nivåer hcg enn de to andre også( ?)….

 

Er på DPO 13, 11 dager siden innsett. Kaster snart opp av spenning😵💫❤️

0BDA8AE2-0125-43F8-8BF8-417B10414547.jpeg

Anonymkode: 8411f...551

Disse er positive ja, gratulerer 😍 Jeg hadde også svak test med strimmel da jeg testet, men dristet meg til en digital som da var som din! Var vel 13 eller 14 dpo jeg og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (5 timer siden):

Babyplan sine tester er litt «svakere», det er i allefall min erfaring. Jeg hadde såvidt strek på 13 dpo. Men de ble sterkere for hver dag. Dette er jo 3 fine positive tester ❤️ grattis!!

Tusen takk for svar! Og gratulasjon! Trodde jeg aldri skulle få oppleve dette. Blodprøve i morgen og jeg ber til høyere makter om at dette holder helt til mål❤️

Anonymkode: 8411f...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...