Gå til innhold

Prøverør 2021


hjema

Anbefalte innlegg

Starter ny gruppe for nytt år! Vi er henvist IVF, ringte avdeling i går for å høre om henvisningen var vurdert, og fikk beskjed om at vi nok får svar ila neste uke. Krysser fingrene for at dette blir vårt år, om vi ender om med IVF eller om det på mirakuløst vis skal gå i ventetiden på egen hånd, og er så spent på dette 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint med ny gruppe!

 

Jeg skal på egginnsett på mandag! Aller første sjanse :) Første IVF runde endte med total frys etter uttak i starten av november. Rakk ikke innsett igjen før nå etter jul. Ble overstimulert og fikk derfor ikke lov å sette inn med en gang. Har 4 stk 5-dagers på frys. Hååååper en av de sitter ❤️ Spent på hvordan jeg takleren nedtur nå etter innsett, hvis det ikke går.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 
vi blir nå henvist til IVF, lurer på hvor lenge dere måtte vente- dere som allerede er i gang?

Anonymkode: 2ec9f...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi skal i gang med hormoner nå ved neste mens. Uttak tidlig februar. Første runde for oss, spent på om 2021 blir året vårt 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! 
vi blir nå henvist til IVF, lurer på hvor lenge dere måtte vente- dere som allerede er i gang?

Anonymkode: 2ec9f...454

Vi måtte egentlig vente i 4 måneder fra henvisning til forsamtale, men stod på ringeliste og kom i netter 1 måned 😲. Anbefaler deg å sette deg opp på ringeliste om dere kan komme dere avgårde kjapt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Kan hende at jeg kommer inn her i løpet av 2021 :(

Går nå inn i pp13 (hadde en BO i april 2020). Har allerede tatt privat utredning og alt så normalt ut for både meg og mannen min. Gynekologen nevnte at jeg hadde mange eggposer, men sa ingen ting mer enn det. Jeg får utslag på el tester hver måned og har ganske stabil syklus 29-33 dager med el på dag 16 - 20. 

For å optimalisere sjansene ville gyn at jeg skulle prøve Letrozol, Ovitrelle og Crinone. Brukte dette i november og skal ta det igjen nå i januar. 

Jeg er overvektig og vet at jeg burde gå ned i vekt, det er bare vanskeligere nå når man måned på måned blir skuffet og mister håpet. Jeg er forresten 31 år. 

Vet dere hva BMI grensene er for IVF? Jeg har lest 35 privat og 33 offentlig. Vet dere om det stemmer? 

Ønsker alle lykke til i året som kommer :)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dame1989 skrev (41 minutter siden):

Hei :)

Kan hende at jeg kommer inn her i løpet av 2021 :(

Går nå inn i pp13 (hadde en BO i april 2020). Har allerede tatt privat utredning og alt så normalt ut for både meg og mannen min. Gynekologen nevnte at jeg hadde mange eggposer, men sa ingen ting mer enn det. Jeg får utslag på el tester hver måned og har ganske stabil syklus 29-33 dager med el på dag 16 - 20. 

For å optimalisere sjansene ville gyn at jeg skulle prøve Letrozol, Ovitrelle og Crinone. Brukte dette i november og skal ta det igjen nå i januar. 

Jeg er overvektig og vet at jeg burde gå ned i vekt, det er bare vanskeligere nå når man måned på måned blir skuffet og mister håpet. Jeg er forresten 31 år. 

Vet dere hva BMI grensene er for IVF? Jeg har lest 35 privat og 33 offentlig. Vet dere om det stemmer? 

Ønsker alle lykke til i året som kommer :)

 

 

På St. Olavs er det 32 :) Tror mange andre steder har 30. Men er ikke helt sikker 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

emkj11 skrev (19 minutter siden):

På St. Olavs er det 32 :) Tror mange andre steder har 30. Men er ikke helt sikker 

Jeg har ikke peiling. De sa ingenting om det til oss da vi er normalvektig begge to 🤷‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.1.2021 den 13.47):

Hei! 
vi blir nå henvist til IVF, lurer på hvor lenge dere måtte vente- dere som allerede er i gang?

Anonymkode: 2ec9f...454

Jeg mener henvisningen ble sendt i slutten av februar. Fikk time til forsamtale i slutten av mai og startet behandling i slutten av september. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rita90 skrev (1 time siden):

Jeg mener henvisningen ble sendt i slutten av februar. Fikk time til forsamtale i slutten av mai og startet behandling i slutten av september. 

Hvor i landet er dette?

Anonymkode: be2d8...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer stort hvor lang ventetidene er. Spesielt riksen har vel litt ekstra ventetid etter coronaen. St Olavs er veldig stolt over sin (manglende) ventetid, så om ventetid er avgjørende har man fritt sykehusvalg og kan velge de. Usikker rpå de andre, tror Bergen har rimelig lang kø også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://tjenester.helsenorge.no/velg-behandlingssted/behandlinger/ventetider-for?bid=183 

Her skal man ha en oversikt over ventetid hos helseforetakene. Håper 2021 blir deres år! 🙏

Anonymkode: 816eb...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

https://tjenester.helsenorge.no/velg-behandlingssted/behandlinger/ventetider-for?bid=183

Her skal man ha en oversikt over ventetid hos helseforetakene. Håper 2021 blir deres år! 🙏

Anonymkode: 816eb...0f6

Jeg så på denne da vi valgte da vi sto mellom st olavs og riksen. Og ut fra denne så er det jo ca samme ventetid? St olavs har 4 uker til førstesamtale og 12 til dagbehandling, mens det står 11 uker til dagbehandling på riksen. Men må kanskje tenke 6 uker til utredning på ullevål, så 11 uker etter dette på riksen (totalt 17 uker)? mens det på st olavs er totalt 12 uker?

Anonymkode: be2d8...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg så på denne da vi valgte da vi sto mellom st olavs og riksen. Og ut fra denne så er det jo ca samme ventetid? St olavs har 4 uker til førstesamtale og 12 til dagbehandling, mens det står 11 uker til dagbehandling på riksen. Men må kanskje tenke 6 uker til utredning på ullevål, så 11 uker etter dette på riksen (totalt 17 uker)? mens det på st olavs er totalt 12 uker?

Anonymkode: be2d8...3f6

Fikk beskjed om at det var noe ventetid nå pga korona på Ullevål da jeg ringte inn før jul. 6 uker til forsamtale +2-3 måneder til oppstart sa de da. Ville ringt de aktuelle sykehusene å hørt. Pluss sett deg for all del opp på ringeliste, vi kom inn 4 måneder før inn fordi vi kunne møte opp på kort varsel 😲🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ventetiden for dagbehandling hos sykehuset Telemark, Porsgrunn er ikke oppdatert på helsenorge. Er det noen som vet hvor lang ventetid det er for å sette i gang forsøk nå? Vi har hatt et forsøk på riksen og planen for neste er klar, men riksen har jo noe ventetid nå😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rita90 skrev (8 minutter siden):

Ventetiden for dagbehandling hos sykehuset Telemark, Porsgrunn er ikke oppdatert på helsenorge. Er det noen som vet hvor lang ventetid det er for å sette i gang forsøk nå? Vi har hatt et forsøk på riksen og planen for neste er klar, men riksen har jo noe ventetid nå😏

26 uker rett før jul i allefall 🙃 men det var for forsamtale, men sett dere på venteliste😉

Endret av Førstegangsprøvene
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (2 timer siden):

Så bra, @Førstegangsprøvene :) betyr det du er rett rundt hjørnet med oppstart? 

Ja, skal i gang når neste mens kommer 😯. Om ca 10 dager. Veldig spent. Gru-gleder meg . Har du vært gjennom mange runder? 🙃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (Akkurat nå):

Ja, skal i gang når neste mens kommer 😯. Om ca 10 dager. Veldig spent. Gru-gleder meg . Har du vært gjennom mange runder? 🙃

Ja, dessverre 😏😬 Bare å spørre om du lurer på noe, lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...