Gå til innhold

Prøverør 2021


hjema

Anbefalte innlegg

Neutral90 skrev (19 minutter siden):

@Lille fjasa

Jeg tror mange av disse skjemaene er ny fra nylig av, så legen var nok litt rask på avtrekkeren uten å lese nye retningslinjer. 

Ja, det kan nok hende. Har forståelse for at det kan skje, men synes bare det var så overveldende med 5-6 skjemaer og saker som må i orden først når han på en måte indikerte at "nå er det gjort, bare å vente på innkalling" typ. Men det løser seg nok fint 🖤 Ringer i morgen så får jeg sikkert vite hva jeg skal gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Førstegangsprøvene skrev (33 minutter siden):

Jeg var hos gynekologen min, som sendte min mann til sædprøve taking på sykehuset. Vi var inne i september, det tok vel 6 uker fra jeg var der, til vi hadde fått svarer fra hans prøver og blodprøvene av oss begge. Da møtte vi begge opp og hadde med politiattester som vi sendte med, i tillegg til hadde hun da alle blodprøver og resultat av sædprøven som hun sendte med. To uker etter dette fikk vi svar. 5 måneder å vente 🙄. Men satt oss på ringeliste og da fikk vi telefon etter ca 4 uker. Vi kom inn etter ca 6 uker for forsamtale. Så fra vi fikk "dommen" til vi er i gang har det fort gått 3-4 måneder 🙃. Venter på mens og skal i gang med første forsøk 😏. Føler det i allefall er en sjangs for at det kan bli noe. Siste halvåret føler jeg jo at det aldri kommer til å gå 🥺

Her er sædprøve hos mannen i orden. Men må sendes med i henvisningen, da han tok den hos privatklinikk. Men vi må få tatt blodprøvene. Vi bor et lite stykke unna Oslo, så får vel bare høre med legen i morgen hvordan vi skal få samlet alt og sendt det som skal sammen videre til Riksen 😃 Er dessverre forberedt på ventetid, og det er derfor jeg er så gira på i det minste å få sendt av gårde denne henvisningen i det minste... 
Lykke til med første forsøk! Så spennende ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.1.2021 den 16.16):

Ja, jeg er veldig glad for den løsningen! Det teller som to uttak, så det er jo en viss risiko for at få/ingen av de små eggposene ikke vil modnes i runde 2. Eller? Hvor mange egg man får ut kan jo også variere fra syklus til syklus, så jeg er litt redd for at dette skal bli en syklus med få eggposer. Det er stort sett det jeg bekymrer meg for.

Anonymkode: 0bfcc...4cc

Vi skal trolig igjennom en duo stim på St.Olavs nå. Jeg har første uttak i morgen, så skal de vurdere om de kjører på med enda en stimuleringsrunde, alt etter hvordan det ser ut i morgen under uttak. Vi ble informert om at dette går under første forsøk, selv om det er 2 uttak. Først når vi forhåpentligvis har første innsett etter duostimmingen så telles det som et forsøk. masse lykke til!🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille fjasa skrev (3 timer siden):

Ja, det kan nok hende. Har forståelse for at det kan skje, men synes bare det var så overveldende med 5-6 skjemaer og saker som må i orden først når han på en måte indikerte at "nå er det gjort, bare å vente på innkalling" typ. Men det løser seg nok fint 🖤 Ringer i morgen så får jeg sikkert vite hva jeg skal gjøre. 

Dette skjedde oss også. Fikk avslag 1 uke etter at henvisning var sendt. Fikk åpnet den igjen med det som manglet før jul, men har fortsatt ikke fått svar på den. Så nå har det gått enda 1 mnd med kun venting pga leger som ikke gjør jobben sin... 😔🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjema skrev (1 time siden):

Dette skjedde oss også. Fikk avslag 1 uke etter at henvisning var sendt. Fikk åpnet den igjen med det som manglet før jul, men har fortsatt ikke fått svar på den. Så nå har det gått enda 1 mnd med kun venting pga leger som ikke gjør jobben sin... 😔🙄

Så utrolig kjipt .. 😪 Håper dere hører noe snart!! Er det Riksen?

Endret av Lille fjasa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille fjasa skrev (41 minutter siden):

Så utrolig kjipt .. 😪 Håper dere hører noe snart!! Er det Riksen?

Ja:) vurderer overføring til St Olavs om ventetiden er helt håpløs, men ønsker i hovedsak riksen pga reisevei 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hjema skrev (2 timer siden):

Dette skjedde oss også. Fikk avslag 1 uke etter at henvisning var sendt. Fikk åpnet den igjen med det som manglet før jul, men har fortsatt ikke fått svar på den. Så nå har det gått enda 1 mnd med kun venting pga leger som ikke gjør jobben sin... 😔🙄

Oi. 14 dager for oss fra vi søkte til vi fikk godkjenning. Men vi hadde alt med, fordi jeg hadde lest meg opp. Gynekologen var ganske usikker. Så jeg måtte veilede henne gjennom det 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er helt ny her, å er i gang med søsken forsøk og skal ha egguttak til uka. Fler med søsken forsøk? 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed om at legen har et par dager på seg til å ringe meg opp igjen. Får håpe det går fort ☺️

Jeg lurer på om det er noen som har tatt blodprøve for HIV, hepatitt B og C, og rubella hos fastlege for så å sende til spesialist/den som sender henvisning? 
Det er hos spesialist på Ullevål jeg var sist og som sendte henvisning, men vi bor litt unna. Og vil kunne gjøre mest mulig mens jeg venter så alt er klart ca samtidig. 
Usikker på om man kan be om blodprøve hos fastlegen for dette? 
Ser i henvisningsskjema legen skal sende på vegene av paret at jeg også må ta en rekke andre prøver på syklusdag 2-3. 

Endret av Lille fjasa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille fjasa skrev (33 minutter siden):

Fikk beskjed om at legen har et par dager på seg til å ringe meg opp igjen. Får håpe det går fort ☺️

Jeg lurer på om det er noen som har tatt blodprøve for HIV, hepatitt B og C, og rubella hos fastlege for så å sende til spesialist/den som sender henvisning? 
Det er hos spesialist på Ullevål jeg var sist og som sendte henvisning, men vi bor litt unna. Og vil kunne gjøre mest mulig mens jeg venter så alt er klart ca samtidig. 
Usikker på om man kan be om blodprøve hos fastlegen for dette? 
Ser i henvisningsskjema legen skal sende på vegene av paret at jeg også må ta en rekke andre prøver på syklusdag 2-3. 

Jeg har gjort mitt hos en gynekolog som er i samme by som meg. Hun samarbeider med klinikken også, Porsgrunn. Veldig greit, både i forkant, underveis og etterpå 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linlin24 skrev (11 timer siden):

Hei. Jeg er helt ny her, å er i gang med søsken forsøk og skal ha egguttak til uka. Fler med søsken forsøk? 😊 

Hei. Det er en egen tråd for søskenforsøk, anbefaler deg å skrive det så får du nok flere svar. Lykke til med forsøk 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (4 timer siden):

Jeg har gjort mitt hos en gynekolog som er i samme by som meg. Hun samarbeider med klinikken også, Porsgrunn. Veldig greit, både i forkant, underveis og etterpå 🙃

Takk for svaret ditt ☺️ jeg fikk tlf tilbake fra Ullevål allerede, hvor jeg fikk beskjed om å ta det med egen gynekolog. Like greit egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Jeg er nå gravid 11+0 uker, fikk nettopp beskjed fra klinikken at jeg skal slutte på klexane når jeg er 12+6 uker. Dette gjør meg redd og nervøs. Jeg føler at det er klexane som har gjort at jeg endelig har beholdt denne babyen så langt, etter 5 tidligere svangerskapet som endte i 3 sa og 2 exu. 

Er det noen her som har gått på blodfortynnende som klexane, fragmin eller albyl-e? Hvor lenge gikk dere på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Alvida jeg fortsatte ut resepten min, etter det har jeg tatt en kvart aspirin hver dag(delte 1 tabl i fire). Konfererte med lege som mente at det ikke kunne skade, men han trodde heller ikke det gjorde noen forskjell..  

Anonymkode: 4f5b7...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen kom i går og jeg har satt første Menopur-sprøyte 💉😬 det gikk veldig greit, så håper dette skal bli lettere enn antatt 🙃

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som ikke kjenner då mye av gonal f? 6. dagen og kjenner ingenting... redd for at det er for lav dose. Sist gang på samme dose følte jeg at det var litt stint liksom i magen, hadde litt vondt. Kjenner null og niks nå. 

Anonymkode: f004b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noen som ikke kjenner då mye av gonal f? 6. dagen og kjenner ingenting... redd for at det er for lav dose. Sist gang på samme dose følte jeg at det var litt stint liksom i magen, hadde litt vondt. Kjenner null og niks nå. 

Anonymkode: f004b...ab9

Jeg kjente lite gjennom hele behandlingen med gonal f. Alt så ut som forventet på ul og fikk ut ni egg ved uttak😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvida skrev (8 timer siden):

Hei igjen.

Jeg er nå gravid 11+0 uker, fikk nettopp beskjed fra klinikken at jeg skal slutte på klexane når jeg er 12+6 uker. Dette gjør meg redd og nervøs. Jeg føler at det er klexane som har gjort at jeg endelig har beholdt denne babyen så langt, etter 5 tidligere svangerskapet som endte i 3 sa og 2 exu. 

Er det noen her som har gått på blodfortynnende som klexane, fragmin eller albyl-e? Hvor lenge gikk dere på det?

Jeg gikk første trimester på klexane, men ikke pga SA, men grunnet stor fare for blodpropp.

Anonymkode: 659be...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rita90 skrev (10 timer siden):

Jeg kjente lite gjennom hele behandlingen med gonal f. Alt så ut som forventet på ul og fikk ut ni egg ved uttak😊

Takk. Håper på det beste. Skal liksom ikke stresse , sier de...... 🤯

Anonymkode: f004b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Noen som er på stimulering nå? Begynte på 112, 5 menopur på tirsdag, og skal ta fyremadel fra i morgen i tillegg. Ultralyd på mandag 🤯. Første runde for oss, og mannen er selvfølgelig bortreist 😔. Det har gått bra med bestevenninne og mamma som støtte, men litt rart er det likevel. Føler det er første gang det er håp på lang tid 🙃🥰. Vi skal gjennom ICSI. Andre med erfaring ?  Mannlig faktor her 🙂. Jeg har forøvrig AMH på 48, så de var redd for overstimulering om de gikk hardt ut med hormoner første runde 🤯💉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...