Gå til innhold

Prøverør 2021


hjema

Anbefalte innlegg

Littforironisk skrev (1 minutt siden):

Det handler ikke om kvantitet, men kvalitet😘❤️

Får håpe jeg har super kvalitet! Men jeg tviler.. 

Anonymkode: f004b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 29.1.2021 den 13.25):

Jeg har hatt uttak i dag, 8 stk ble det. Krysser fingrene for at dette går veien!🤞

Anonymkode: 72e91...6a5

Meg over⬆️
 

Av 8 egg, ble ett befruktet...😔De 7 andre var for umodne. Da håper jeg at det fortsetter utviklingen og at jeg kan ha innsett på mandag🤞.

Anonymkode: 72e91...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Meg over⬆️
 

Av 8 egg, ble ett befruktet...😔De 7 andre var for umodne. Da håper jeg at det fortsetter utviklingen og at jeg kan ha innsett på mandag🤞.

Anonymkode: 72e91...6a5

Gjør du det på riksen? Jeg lurer på hvor mange dager de lar det gå når det ikke er så mange egg. 

Anonymkode: f004b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gjør du det på riksen? Jeg lurer på hvor mange dager de lar det gå når det ikke er så mange egg. 

Anonymkode: f004b...ab9

Nei, privat. Vår første runde, så vet ikke helt hva som skjer videre. Fikk bare beskjed at innsett blir mandag hvis det fortsetter å utvikle seg. 

Anonymkode: 72e91...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, privat. Vår første runde, så vet ikke helt hva som skjer videre. Fikk bare beskjed at innsett blir mandag hvis det fortsetter å utvikle seg. 

Anonymkode: 72e91...6a5

Jepp, privatklinikken jeg brukte hadde innsett 5 dager etter 😊

musikker på hva Rikshospitalet gjør

Anonymkode: f004b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Meg over⬆️
 

Av 8 egg, ble ett befruktet...😔De 7 andre var for umodne. Da håper jeg at det fortsetter utviklingen og at jeg kan ha innsett på mandag🤞.

Anonymkode: 72e91...6a5

Oi. Av 8 egg så ble ett befruktet. Det er tydeligvis snakk om kvalitet fremfor kvantitet ja 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det lille egget mitt ble befruktet, men delte seg ikke riktig 😥. Ny runde på oss med forhåpentligvis mer stimulering så jeg får ut flere egg 🐣🐣🐣🐣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (13 minutter siden):

Det lille egget mitt ble befruktet, men delte seg ikke riktig 😥. Ny runde på oss med forhåpentligvis mer stimulering så jeg får ut flere egg 🐣🐣🐣🐣

Bra med ny runde! Lykke til 😊 

Jeg skal sette inn 2 dagers i morgen. Så bruker vel opp forsøket mitt på noe som ikke er verdt det 😞 Hvorfor sjekker de ikke at de blir til blastocyst før de setter inn 😩

Anonymkode: f004b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Bra med ny runde! Lykke til 😊 

Jeg skal sette inn 2 dagers i morgen. Så bruker vel opp forsøket mitt på noe som ikke er verdt det 😞 Hvorfor sjekker de ikke at de blir til blastocyst før de setter inn 😩

Anonymkode: f004b...ab9

Ja, for oss ville de ikke det. Hun sa at dette ville ikke holde til en graviditet, så da var det ikke vits å sette inn. Vi skulle ha satt inn ett 5dagers på onsdag om det hadde holdt 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (4 timer siden):

Det lille egget mitt ble befruktet, men delte seg ikke riktig 😥. Ny runde på oss med forhåpentligvis mer stimulering så jeg får ut flere egg 🐣🐣🐣🐣

Åhh det var så dumt å høre! Beklager så mye :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (4 timer siden):

Ja, for oss ville de ikke det. Hun sa at dette ville ikke holde til en graviditet, så da var det ikke vits å sette inn. Vi skulle ha satt inn ett 5dagers på onsdag om det hadde holdt 🙃

Jeg føler virkelig med deg. 
Hvorfor setter de egentlig inn på dag nr 2 og 3 og ikke bare venter til dag 5? Er det større muligheter for at delingen blir bedre inni kroppen enn utenfor? Vil ikke det å vente 5 dager gjøre at en ser hva som kan blir noe av og ikke? 

Anonymkode: f004b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg føler virkelig med deg. 
Hvorfor setter de egentlig inn på dag nr 2 og 3 og ikke bare venter til dag 5? Er det større muligheter for at delingen blir bedre inni kroppen enn utenfor? Vil ikke det å vente 5 dager gjøre at en ser hva som kan blir noe av og ikke? 

Anonymkode: f004b...ab9

Det var det de sa til meg. 50% sjangse om først 5dagers ble satt inn 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (4 timer siden):

Åhh det var så dumt å høre! Beklager så mye :klem:

Vondt og vanskelig dag, men må jo bare ha fokus videre 🙃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg føler virkelig med deg. 
Hvorfor setter de egentlig inn på dag nr 2 og 3 og ikke bare venter til dag 5? Er det større muligheter for at delingen blir bedre inni kroppen enn utenfor? Vil ikke det å vente 5 dager gjøre at en ser hva som kan blir noe av og ikke? 

Anonymkode: f004b...ab9

Mye kan nok forklares med økonomi og tankegang. Det koster mer å dyrke til dag 5 og det krever mer av klinikken enn 2/3 dagers. Statistisk trenger man færre innsett for å lykkes ved blastoer enn 2/3 dagers, men for en klinikk kan det være viktig(ere) at flest mulig får innsett. Sånn rent statistisk sett. Privatklinikker dyrker til dag 5 og flere og flere offentlige klinikker gjør dette også. Det har vært standard på st Olavs siden slutten av 2018 med blasto for eksempel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (1 minutt siden):

Mye kan nok forklares med økonomi og tankegang. Det koster mer å dyrke til dag 5 og det krever mer av klinikken enn 2/3 dagers. Statistisk trenger man færre innsett for å lykkes ved blastoer enn 2/3 dagers, men for en klinikk kan det være viktig(ere) at flest mulig får innsett. Sånn rent statistisk sett. Privatklinikker dyrker til dag 5 og flere og flere offentlige klinikker gjør dette også. Det har vært standard på st Olavs siden slutten av 2018 med blasto for eksempel. 

Ja, jeg har ikke mye troa når Riksen velger å sette inn på dag to og det var på nippet det ble uttak i det hele tatt. Var for få egg. Så da bruker de bare opp forsøket mitt da.

Anonymkode: f004b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, jeg har ikke mye troa når Riksen velger å sette inn på dag to og det var på nippet det ble uttak i det hele tatt. Var for få egg. Så da bruker de bare opp forsøket mitt da.

Anonymkode: f004b...ab9

Forstår 100% at du føler det slik. Jeg ville vært veldig skuffet selv. Det koster så mye med ivf, at såklart vil en få mest mulig fra et forsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Neutral90 skrev (39 minutter siden):

Forstår 100% at du føler det slik. Jeg ville vært veldig skuffet selv. Det koster så mye med ivf, at såklart vil en få mest mulig fra et forsøk. 

Hvordan ligger du an egentlig? Er du i gang med nytt forsøk? 

Anonymkode: f004b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvordan ligger du an egentlig? Er du i gang med nytt forsøk? 

Anonymkode: f004b...ab9

Ble gravid på forsøk i desember, MA bekreftet 8+5 forrige onsdag :( skal gjennomføre aborten på tirsdag. 

Starter rett på letrozol, så håper det ikke er så lenge igjen før jeg kan ha nytt innsett. En gang sent mars til midten av april regner jeg med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Bra med ny runde! Lykke til 😊 

Jeg skal sette inn 2 dagers i morgen. Så bruker vel opp forsøket mitt på noe som ikke er verdt det 😞 Hvorfor sjekker de ikke at de blir til blastocyst før de setter inn 😩

Anonymkode: f004b...ab9

Ikke gi opp håpet. 2 dagers kan være fine de og, har satt inn 2 dagers 2 ganger og begge ble positiv test 👍

Anonymkode: 976f3...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (2 timer siden):

Ble gravid på forsøk i desember, MA bekreftet 8+5 forrige onsdag :( skal gjennomføre aborten på tirsdag. 

Starter rett på letrozol, så håper det ikke er så lenge igjen før jeg kan ha nytt innsett. En gang sent mars til midten av april regner jeg med :)

Uff 😩 Ønsker deg all lykke💛

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke gi opp håpet. 2 dagers kan være fine de og, har satt inn 2 dagers 2 ganger og begge ble positiv test 👍

Anonymkode: 976f3...270

Takk 💛 Det er bare større sjans for at det ikke blir, men kan jo håpe da. 

Anonymkode: f004b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...