Gå til innhold

Prøverør 2021


hjema

Anbefalte innlegg

Molly_ skrev (6 timer siden):

Da er uttaket gjort, og dette var vondere enn alle de andre til sammen. 6 egg ut og eggposene var større nå enn de har vært før. Så da krysser jeg alt jeg har for at vi kommer et steg videre og fått egg vi kan sette inn 🤞 

Så spennende! Jeg var også på UL i går, hadde da 6 eggposer som trolig alle blir store nok. Hvor mange eggposer hadde du for å få 6 egg? Livredd for at flere av posene er tomme:( 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

aishaaa skrev (58 minutter siden):

Så spennende! Jeg var også på UL i går, hadde da 6 eggposer som trolig alle blir store nok. Hvor mange eggposer hadde du for å få 6 egg? Livredd for at flere av posene er tomme:( 

 

Jeg hadde ni eggposer. Men ikke alle like store, 3 var store og fine på ul sjekken før uttaket også fikk jeg beskjed før uttaket om at det så fint ut! Husker ikke hva jeg har fått ut tidligere men de sa dette var rekord for meg så tydeligvis mindre 😂 Prøv å tenk kvalitet foran kvantitet, selvom jeg vet hvor vanskelig det er! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Billiegirl
hjema skrev (På 9.2.2021 den 8.30):

Jeg har time på Ullevål i morgen og håper vi får klarsignal til å starte IVF!! Mannen må være hjemme da han nylig har fått cellegift, men får delta på tlf. Ser det er anslått lang ventetid nå, men noen her som nylig har fått godkjent og hvor lenge er det til dere er i gang? Vi må bruke lagret sperm pga mannens behandling nå, så derfor vi ønsker offentlig, men vurderer privat om et er lang ventetid (men da må sperm osv sendes dit så ser for meg det også kan ta tid...)

Er så spent! Må bare få luftet tanker her 🤞😜

Har ventet på IVF i over et halvt år nå egentlig og angrer oss for at vi ikke gikk privat med en gang, men så har vi håpt at det skulle gå av seg selv til slutt da alt ser fint ut for oss begge, og dermed tenkt at litt ventetid gjør at vi får prøve lenger...nå kan vi derimot ikke prøve mer selv da det er anbefalt å bruke prevensjon i et år etter mottatt cellegift.

Lykke lykke til 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble vist 7 egg fra i går, 6 er befruktet. Så da blir det veldig spennende om de klarer seg frem til tirsdag. Aldri blitt dyrket frem så lenge så spent på om det gjør noe forskjell. Har dere noen erfaringer der?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (35 minutter siden):

Det ble vist 7 egg fra i går, 6 er befruktet. Så da blir det veldig spennende om de klarer seg frem til tirsdag. Aldri blitt dyrket frem så lenge så spent på om det gjør noe forskjell. Har dere noen erfaringer der?

Flott befrukrningsgrad 😄

Ja. Det er en del egg som faller fra mellom dag 3 og 5. Så om du har noen igjen på tirsdag så kan du være sikker på at det er sterke, fine embryo. Statistisk sett trenger du færre innsett av 5 dagers for å lykkes. 

Lykke til! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (2 timer siden):

Det ble vist 7 egg fra i går, 6 er befruktet. Så da blir det veldig spennende om de klarer seg frem til tirsdag. Aldri blitt dyrket frem så lenge så spent på om det gjør noe forskjell. Har dere noen erfaringer der?

Mener å ha lest at det er 50% sannsynlighet for at innsett av blastocyst resulterer i graviditet. Iom dette er et forum tillater jeg meg å skrive det til tross for manglende kilder🙃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! Da håper jeg det er noen som overlever så langt, tidligere har de falt fra på innsett dagen, men den har vel vært på dag 2, men har aldri hatt 6 egg som har klart seg så jeg øyner et lite håp om å komme meg til innsett denne gangen. Like greit det er helg nå så jeg vet jeg ikke kommer til å få en telefon fra dem 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det er ulik sannsynlighet for å lykkes med ISCImetoden og "vanlig" IVF? Vi er tenkt Isci ser jeg av notatet til legen... 🤔 Ved å Google litt så ser jeg det står at isci ofte blir brukt når ivf ikke fungerer, men vi har jo ikke hatt noen forsøk tidligere... 

Endret av hjema
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjema skrev (9 minutter siden):

Noen som vet om det er ulik sannsynlighet for å lykkes med ISCImetoden og "vanlig" IVF? Vi er tenkt Isci ser jeg av notatet til legen... 🤔 Ved å Google litt så ser jeg det står at isci ofte blir brukt når ivf ikke fungerer, men vi har jo ikke hatt noen forsøk tidligere... 

Det har (som aller oftest) med spermen å gjøre :) altså hvor god de er til å svømme og trenge inn i egget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ☺️ Vi skal endelig i gang med ivf etter at vi har prøvd i snart 7 år med å bli gravide. Skal starte på provera på tirsdag siden eg har sjelden mens. Har fått resepter å kjenner at eg blir litt skremt med tanke på at oxynorm er skrevet ut som smertestillende. Er det så store smerter under egguttak? Veit det er forskjellig frå person til person, men vil gjerne høre fra dere som har vært igjennom det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siljesb skrev (5 minutter siden):

Hei ☺️ Vi skal endelig i gang med ivf etter at vi har prøvd i snart 7 år med å bli gravide. Skal starte på provera på tirsdag siden eg har sjelden mens. Har fått resepter å kjenner at eg blir litt skremt med tanke på at oxynorm er skrevet ut som smertestillende. Er det så store smerter under egguttak? Veit det er forskjellig frå person til person, men vil gjerne høre fra dere som har vært igjennom det

Høres ut som det blir bra å komme i gang med ivf da! 

Egguttak er ikke behagelig, men siden jeg ikke tålte morfin har jeg nå gjort tre uttak med kun dobbel lokalbedøvelse. 

Med morfin var selvfølgelig mer behagelig(mener å huske at jeg ble overrasket over hvor lite jeg kjente), men det har gått greit uten og. Det siste uttaket mitt ble halvveis vondt, men kun på den ene eggstokken som lekte gjemsel mens den andre gikk fint å hente ut fra 😊 Og de var så kjappe at det var over på null komma svitsj. 

Så, alt er relativt mtp smerter med andre ord, men hadde jeg tålt morfin hadde jeg nok tatt det bare for å kunne slappet helt av underveis. Så blir du heller overrasket over hvor lite du faktisk føler med morfin(sånn det var for min del hvertfall). I etterkant har det holdt med vanlig paracet for min del 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siljesb skrev (26 minutter siden):

Hei ☺️ Vi skal endelig i gang med ivf etter at vi har prøvd i snart 7 år med å bli gravide. Skal starte på provera på tirsdag siden eg har sjelden mens. Har fått resepter å kjenner at eg blir litt skremt med tanke på at oxynorm er skrevet ut som smertestillende. Er det så store smerter under egguttak? Veit det er forskjellig frå person til person, men vil gjerne høre fra dere som har vært igjennom det

Oi 7 år! Kan jeg spørre hvorfor dere ikke har søkt hjelp tidligere? 😊

Anonymkode: f004b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar ☺️ Er veldig spent på å endeli komme i gang, har venta så lenge 🙈 å det gikk egentli ganske fort fra vi blei søkt til St.Olavs til oppstart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siljesb skrev (27 minutter siden):

Hei ☺️ Vi skal endelig i gang med ivf etter at vi har prøvd i snart 7 år med å bli gravide. Skal starte på provera på tirsdag siden eg har sjelden mens. Har fått resepter å kjenner at eg blir litt skremt med tanke på at oxynorm er skrevet ut som smertestillende. Er det så store smerter under egguttak? Veit det er forskjellig frå person til person, men vil gjerne høre fra dere som har vært igjennom det

Glemte å svare. Jeg fikk ikke oxynorm , men det gikk greit likevel. Var litt vondt det første stikket resten gikk bra 😊 Har ikke hatt veldig smertefulle uttak . 

Anonymkode: f004b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Oi 7 år! Kan jeg spørre hvorfor dere ikke har søkt hjelp tidligere? 😊

Anonymkode: f004b...ab9

Vi har søkt hjelp men har ikkje blitt søkt til behandling pga overvekt. Har Pcos så har hatt problem med å gå ned i vekt, men bestemte oss no for å prøve lavkarbo å det virka veldig godt på meg ☺️ Har gått ned 14 kg siden i høst. Mista også mammaen min og bestefaren min på 1 år so var ikkje så lett å tenke på vekta i ei tung tid. Har gått på kurer med clomid å har respondert godt på dei, men ikkje blitt gravid 

Endret av Siljesb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siljesb skrev (23 minutter siden):

Hei ☺️ Vi skal endelig i gang med ivf etter at vi har prøvd i snart 7 år med å bli gravide. Skal starte på provera på tirsdag siden eg har sjelden mens. Har fått resepter å kjenner at eg blir litt skremt med tanke på at oxynorm er skrevet ut som smertestillende. Er det så store smerter under egguttak? Veit det er forskjellig frå person til person, men vil gjerne høre fra dere som har vært igjennom det

Jeg har hatt et uttak på riksen. Fikk midazolam, et nsaid og paracetamol. Uttaket gikk fint og var ikke smertefullt. Ble veldig positivt overrasket da jeg gruet meg veldig og syns jeg fikk «lite» smertestillende, men det jeg fikk gjorde susen☺️
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Neutral90 skrev (1 time siden):

Det har (som aller oftest) med spermen å gjøre :) altså hvor god de er til å svømme og trenge inn i egget. 

Oki👌 spermkvaltitet skal være veldig bra her, så skjønner ikke at det er grunnen heller. Men skal bruke fryst sperm, så mulig det har noe å si... 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (På 12.2.2021 den 19.10):

Takk for svar! Da håper jeg det er noen som overlever så langt, tidligere har de falt fra på innsett dagen, men den har vel vært på dag 2, men har aldri hatt 6 egg som har klart seg så jeg øyner et lite håp om å komme meg til innsett denne gangen. Like greit det er helg nå så jeg vet jeg ikke kommer til å få en telefon fra dem 🙈

Spennende, krysser fingrene for at du får minst en superfin Blasto🤞🏼
Blir uttak på mandag på meg, sist UL sjekk (fredag) viste 5-7 eggposer.. sist var alle tomme, så håper det går bedre denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Billiegirl

Hei ! 
Da var jeg også i gang ! Er på 3.dagen med Gonal 300 ie hver dag frem til
Ultralyd førstkommende fredag (kort protokoll) 

Meker lite bivirkninger, kanskje litt øm på venstre siden, men samboeren min sier at bivirkningen han merker er at jeg er blidere og gladere enn normalt 😂Skikkelig glad for å få være med på dette. Jeg føler meg så heldig som har fått denne sjansen ♥️ Merker dere noe bivirkninger når dere tar Gonal ? 

Herlighet jeg er bare såå spent ! 
Vet det kan bli mange runder men klarer ikke å la være å glede meg sånn til hvis vi skulle være så heldige å få dette til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (2 minutter siden):

Hei ! 
Da var jeg også i gang ! Er på 3.dagen med Gonal 300 ie hver dag frem til
Ultralyd førstkommende fredag (kort protokoll) 

Meker lite bivirkninger, kanskje litt øm på venstre siden, men samboeren min sier at bivirkningen han merker er at jeg er blidere og gladere enn normalt 😂Skikkelig glad for å få være med på dette. Jeg føler meg så heldig som har fått denne sjansen ♥️ Merker dere noe bivirkninger når dere tar Gonal ? 

Herlighet jeg er bare såå spent ! 
Vet det kan bli mange runder men klarer ikke å la være å glede meg sånn til hvis vi skulle være så heldige å få dette til ❤️

Jeg merket bare at jeg ble litt øm i magen etterhvert 😊 Sist gang merket jeg ingenting, og da hadde jeg respondert lite på medisinene 

Anonymkode: f004b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...