Gå til innhold

Prøverør 2021


hjema

Anbefalte innlegg

Lille fjasa skrev (1 time siden):

Nå er jeg så spent 😬🥺 Skal begynne første forsøk ved neste syklus som er antatt om ca 1,5 uke. Skal ha kort protokoll med menopur og fyrmadel frem til første UL. 

Jeg er sååå spent! Endelig skal vi i gang. TENK om det blir baby i magen til påske 💕 

Så spennende. Har dere prøvd lenge på egenhånd? 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Førstegangsprøvene skrev (51 minutter siden):

Så spennende. Har dere prøvd lenge på egenhånd? 🙃

Ca 1,5 år 😊 Jeg har fått påvist problemer med egglederne etter en sprukket blindtarm for noen år siden. Har i tillegg PCO, så vi fikk prøve Clomifen/Letrozol etter 6 mnd med prøving. Etter 6 runder med det uten graviditet henviste de meg til lap. Der fikk jeg påvist sammenvoksninger som gjør at egglederne ikke får fraktet slik det skal. Så vi er henvist til Riksen, men velger å gjøre et forsøk privat mens vi venter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille fjasa skrev (3 timer siden):

Ca 1,5 år 😊 Jeg har fått påvist problemer med egglederne etter en sprukket blindtarm for noen år siden. Har i tillegg PCO, så vi fikk prøve Clomifen/Letrozol etter 6 mnd med prøving. Etter 6 runder med det uten graviditet henviste de meg til lap. Der fikk jeg påvist sammenvoksninger som gjør at egglederne ikke får fraktet slik det skal. Så vi er henvist til Riksen, men velger å gjøre et forsøk privat mens vi venter. 

Skjønner. Også prøvd letrozol to runder før nå icsi. Dette blir spennende for dere 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille fjasa skrev (7 timer siden):

Ca 1,5 år 😊 Jeg har fått påvist problemer med egglederne etter en sprukket blindtarm for noen år siden. Har i tillegg PCO, så vi fikk prøve Clomifen/Letrozol etter 6 mnd med prøving. Etter 6 runder med det uten graviditet henviste de meg til lap. Der fikk jeg påvist sammenvoksninger som gjør at egglederne ikke får fraktet slik det skal. Så vi er henvist til Riksen, men velger å gjøre et forsøk privat mens vi venter. 

Du har det samme problemet som meg, har du en dagbok? Hadde vært spennende å lese veien din ❤️ 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (På 17.2.2021 den 20.40):

Kan jeg spørre hvorfor den ble tint og så fryst igjen? 

En blasto skal tåle det, da :)

Den ble fryst i et strå sammen med en annen blasto i 2019, men på grunn av konisering i ettertid får jeg ikke satt inn to.. Aldri hørt om noen som har hatt et forsøk med embryo som er tint to ganger bare😅

Anonymkode: e233d...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (4 timer siden):

Skjønner. Også prøvd letrozol to runder før nå icsi. Dette blir spennende for dere 😃

Ja, er kjempespent! Men også nervøs og redd for at det ikke skal gå. Det er vel sånn for oss alle i denne bobla 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saschi skrev (17 minutter siden):

Du har det samme problemet som meg, har du en dagbok? Hadde vært spennende å lese veien din ❤️ 

 

Hei! Dessverre, jeg har ingen dagbok, men lover å oppdatere underveis i prosessen hvis det skulle være interessant. Du må gjerne sende meg en melding her inne også 🤗 Hvordan ligger du an i denne prosessen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert et dumt spørsmål, men noen som vet om det går an å få et nytt egguttak selv om man har igjen et embryo (dårlig kvalitet) på frys? Hører til på Riksen.

Anonymkode: e233d...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille fjasa skrev (5 minutter siden):

Hei! Dessverre, jeg har ingen dagbok, men lover å oppdatere underveis i prosessen hvis det skulle være interessant. Du må gjerne sende meg en melding her inne også 🤗 Hvordan ligger du an i denne prosessen?

åh det var dumt, er 6+2 i dag :) Ja, hold meg oppdatert 😄  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sikkert et dumt spørsmål, men noen som vet om det går an å få et nytt egguttak selv om man har igjen et embryo (dårlig kvalitet) på frys? Hører til på Riksen.

Anonymkode: e233d...fa9

Ja, det skal gå, men du må snakke med riksen om det og høre hva de sier, kan vær de sier nei og sier at det blir regnet som et nytt forsøk (hvis du ikke har brukt opp de 3 forsøkene dine) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sikkert et dumt spørsmål, men noen som vet om det går an å få et nytt egguttak selv om man har igjen et embryo (dårlig kvalitet) på frys? Hører til på Riksen.

Anonymkode: e233d...fa9

Som en hovedregel vil de offentlige klinikkene at du skal bruke opp fryseegg først. Er det godt nok til å fryses, er det godt nok til å kunne bli baby, er argumentet. Selv fikk jeg ja til nytt uttak selv om jeg hadde en på frys, men fikk inntrykk av at de helst ville jeg skulle gjøre meg ferdig med fer-forsøkene først. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (5 minutter siden):

Ja, det skal gå, men du må snakke med riksen om det og høre hva de sier, kan vær de sier nei og sier at det blir regnet som et nytt forsøk (hvis du ikke har brukt opp de 3 forsøkene dine) :) 

Et nytt uttak regnes nok som nytt forsøk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (15 timer siden):

åh det var dumt, er 6+2 i dag :) Ja, hold meg oppdatert 😄  

Gratulerer så mye 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Billiegirl
aishaaa skrev (På 21.2.2021 den 18.11):

Spennende😍🤞🏼 haha, ja 🥰 

Jeg sykmeldte meg faktisk fra uttaksdag og en uke frem (sykehuset gir deg kun sykmelding den dagen du er på uttak), fastelegen ordnet det til meg☺️
Jeg har heller ikke en fysisk krevende jobb, men den er meget psykisk krevende.. mye arbeidspress og høyt tempo, (finansbransjen..). Jeg kommer uten tvil til å sykmelde meg 100% igjen etter neste uttak nå, jeg sliter med å gå de første dagene etterpå, hvert eneste steg river i eggstokkene🙈 Også er det så sinnsykt nervepirrende, at jeg er ikke tilstede i hodet - da er jeg heller hjemme. Den dagen jeg får innsett vil jeg nok ikke sykmelde meg, da tror jeg det blir godt å være på jobb☺️


De fikk ut seks egg 😍 uttaket var ikke spesielt vondt. Syns bedøvelsen var verst 😂 og angsten for at det skulle være vondt var værre enn uttaket. 

Da har jeg gjort dette og ! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (På 18.2.2021 den 20.06):

Hei alle sammen :)

Jeg skal mest sannsynlig igang med ivf om noen måneder. Privat var det lite ventetid og utredning ble tatt i fjor. 

Er det vanlig å "kjøpe" en pakke med 3 runder? 

Det siste året har vært tøft som prøver. Hvordan gjør dere det med jobb og ivf? Jeg jobber i helsesektoren og må alltid være 100 % tilstedet på jobb. Lurer litt på hvordan det vil gå. Lite mulighet for tilrettelegging på jobb. 

Vi gamblet med en runde, og det gikk bra det! Resultatet er 7 mnd, og flere blastocytter på frys.

Jeg jobber også innenfor helse. Fikk heldigvis stort sett lurt til kontroller på fridager eller før jobb, og hadde både uttak og innsett på dager som allerede var fridager. Jobbet fullt ellers, ikke behov for noen egenmeldingsdager eller sykemeldingsdager. Synes det var godt å være på jobb! Skal sies at jeg hadde lite bivirkninger og plager gjennom hele prosessen.

Anonymkode: f7f7a...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Billiegirl skrev (3 timer siden):


De fikk ut seks egg 😍 uttaket var ikke spesielt vondt. Syns bedøvelsen var verst 😂 og angsten for at det skulle være vondt var værre enn uttaket. 

Da har jeg gjort dette og ! 😍

Ååå så bra! 6 egg er kanon❤️ Da blir det innsett på fredag om alt går fint🤞🏼?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjema skrev (På 19.2.2021 den 18.04):

 I fikk sendt henvisning til OUS før jul, fikk time i februar, hørte vel om den etter 3 uker, de ligger litt bakpå med å vurdere henvisningene. Jeg skal ringe inn mens i april, så oppstart blir mai eller juni, men tror ventelistene bare blir lengre nå.... 

 

Meg som maser om henvisning igjen 🙃 Henvisningen vår ble tilsendt OUS fra privat gyn for en uke siden, og vi fikk en kopi i posten. Jeg har vært inne og sett på nettsidene til OUS, og fant der et egenerklæringsskjema. Skulle det vært sendt med søknaden? Det har ikke vi fått beskjed om. Prøvde å ringe dem i dag for p spørre, men de hadde veldig kort telefontid. Håper jeg kan treffe i morgen. Har dere andre fylt ut et sånt skjema og sendt dem søknaden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marmorape skrev (51 minutter siden):

 

Meg som maser om henvisning igjen 🙃 Henvisningen vår ble tilsendt OUS fra privat gyn for en uke siden, og vi fikk en kopi i posten. Jeg har vært inne og sett på nettsidene til OUS, og fant der et egenerklæringsskjema. Skulle det vært sendt med søknaden? Det har ikke vi fått beskjed om. Prøvde å ringe dem i dag for p spørre, men de hadde veldig kort telefontid. Håper jeg kan treffe i morgen. Har dere andre fylt ut et sånt skjema og sendt dem søknaden?

Usikker på om det er likt over alt, men hos St.Olavs mottar man egenerkæringsskjema osv etter de har mottatt henvisningen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Billiegirl
aishaaa skrev (2 timer siden):

Ååå så bra! 6 egg er kanon❤️ Da blir det innsett på fredag om alt går fint🤞🏼?

 

Yes ! Har time i tolvtiden 😊 Heeeerlighet at dette skulle gå så bra. 
Hvordan går det med deg ? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...