Gå til innhold

Prøverør 2021


hjema

Anbefalte innlegg

hjema skrev (3 timer siden):

Jeg skal egentlig ikke ringe Riksen før neste mnd, men gleder meg til mensen nå så jeg får ringt de også denne mnd. Rart hvordan det går fra å hate at mensen kommer til akkurat nå i denne perioden før IVF betyr at vi er ett skritt nærmere å få hjelp og mer beskjeder om hva som skjer videre!

I feel you! Dagene snegler seg av gårde... Jeg bare håper på at mensen skal komme når som helst, og det ville jeg ikke gjort ellers! 😅 Skal i gang med aller første forsøk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som vet om fysisk anstrengende kan utløse eggløsning? 
Jeg har lang protokoll og egguttak på torsdag. Etter de økte gonal dosen på fredag har jeg kjent mer stikking og ømhet, men da jeg hjelpe foreldrene mine å flytte(tung bæring) i går tiltok det med verking ned i bena. Lå med varmeflaske for å få sove. 
Føler meg litt hysterisk nå, men klarer ikke la være å bli bekymret. Vurderer å ringe sykepleier for å høre, eller er det helt tullete🙃 Er det noen her som har opplevd noe lignende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rita90 skrev (2 timer siden):

Noen som vet om fysisk anstrengende kan utløse eggløsning? 
Jeg har lang protokoll og egguttak på torsdag. Etter de økte gonal dosen på fredag har jeg kjent mer stikking og ømhet, men da jeg hjelpe foreldrene mine å flytte(tung bæring) i går tiltok det med verking ned i bena. Lå med varmeflaske for å få sove. 
Føler meg litt hysterisk nå, men klarer ikke la være å bli bekymret. Vurderer å ringe sykepleier for å høre, eller er det helt tullete🙃 Er det noen her som har opplevd noe lignende? 

Aker ikke. Jeg har tatt det veldig med ro når jeg har blitt stimulert 🙃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rita90 skrev (2 timer siden):

Noen som vet om fysisk anstrengende kan utløse eggløsning? 
Jeg har lang protokoll og egguttak på torsdag. Etter de økte gonal dosen på fredag har jeg kjent mer stikking og ømhet, men da jeg hjelpe foreldrene mine å flytte(tung bæring) i går tiltok det med verking ned i bena. Lå med varmeflaske for å få sove. 
Føler meg litt hysterisk nå, men klarer ikke la være å bli bekymret. Vurderer å ringe sykepleier for å høre, eller er det helt tullete🙃 Er det noen her som har opplevd noe lignende? 

Det kan ikke utløse eggløsning, er hormoner som gjør det. 
Skal derimot være forsiktig med fysiske anstrengelser da eggstokkene blir store og lettere kan vri seg under stimulering. 

Anonymkode: f004b...ab9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Billiegirl skrev (På 28.2.2021 den 15.51):

Heei ! 
Ville bare ønske deg masse lykke til i morgen ♥️ Nå er det snart din tur ! Det blir kjempespennende !! Håper formen er god 😊
 
Testdag om 12 dager ja. Er forberedt på det beste og verste, men de ringte fra St Olavs i dag og sa at alle 3 eggene har overlevd helgen og går i fryseren. DET var en lettelse ! 
 

Nyt siste del av helgen, du må skrive og fortelle meg hvordan det går 🌺

Det ble bare 1 egg ut i går.. skikkelig dritt. Men fikk telefon fra sykehuset i morges om at det i det minste hadde blitt befruktet og at det så fint ut i dag.. så krysser det som krysses kan for det lille egget❤️🤞🏼
 

Herregud nå går dagene raskt mot testdag for deg, så spennende🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, aishaaa said:

Det ble bare 1 egg ut i går.. skikkelig dritt. Men fikk telefon fra sykehuset i morges om at det i det minste hadde blitt befruktet og at det så fint ut i dag.. så krysser det som krysses kan for det lille egget❤️🤞🏼
 

Herregud nå går dagene raskt mot testdag for deg, så spennende🥰

Fikk selv hentet ut kun ett brukbart egg for tre uker siden i det som var mitt første IVF-forsøk. Gikk rett i kjelleren og tenkte at her ville det neppe bli noe innsett en gang. Men egget utviklet seg akkurat som det skulle det og nå er jeg 5 uker gravid! Selvfølgelig ikke sikkert at det går hele veien, men hvertfall en liten solskinnshistorie så langt som viser at det absolutt er håp for deg!

Anonymkode: bd31e...e50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fikk selv hentet ut kun ett brukbart egg for tre uker siden i det som var mitt første IVF-forsøk. Gikk rett i kjelleren og tenkte at her ville det neppe bli noe innsett en gang. Men egget utviklet seg akkurat som det skulle det og nå er jeg 5 uker gravid! Selvfølgelig ikke sikkert at det går hele veien, men hvertfall en liten solskinnshistorie så langt som viser at det absolutt er håp for deg!

Anonymkode: bd31e...e50

Fikk ut to jeg også. Ene i fryseren og jeg er 6 uker gravid. Dårligste forsøket jeg har hatt ble til første graviditet.

Anonymkode: f004b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (3 timer siden):

Det ble bare 1 egg ut i går.. skikkelig dritt. Men fikk telefon fra sykehuset i morges om at det i det minste hadde blitt befruktet og at det så fint ut i dag.. så krysser det som krysses kan for det lille egget❤️🤞🏼
 

Herregud nå går dagene raskt mot testdag for deg, så spennende🥰

Hadde bare ett selv, det ble befruktet, men utviklet seg for sent til at det kunne holde 😒. Men det er fremdeles en sjangse med et egg, håper det går bedre for deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Fikk selv hentet ut kun ett brukbart egg for tre uker siden i det som var mitt første IVF-forsøk. Gikk rett i kjelleren og tenkte at her ville det neppe bli noe innsett en gang. Men egget utviklet seg akkurat som det skulle det og nå er jeg 5 uker gravid! Selvfølgelig ikke sikkert at det går hele veien, men hvertfall en liten solskinnshistorie så langt som viser at det absolutt er håp for deg!

Anonymkode: bd31e...e50

Godt å høre! På hvilken dag ble egget satt inn tilbake?

Vi er jo avhengige av at det dyrkes til blasto, da vi ikke kan sette inn. Men det kommer jo egentlig på det samme, for klarer den seg ikke til blasto så hadde egget trolig ikke klart seg om det hadde blitt satt inn tidligere heller🤷🏼‍♀️
Gratulerer med graviditet, og masse lykke til videre ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (3 minutter siden):

Hadde bare ett selv, det ble befruktet, men utviklet seg for sent til at det kunne holde 😒. Men det er fremdeles en sjangse med et egg, håper det går bedre for deg ❤️

Det er ganske frustrerende når det ikke går 😫 Håper det går bedre for oss begge neste gang! 
Håper jo selvfølgelig det er gullegget, men jeg må prøve å være realistisk, ellers blir fallhøyden så stor.. Tenker at det får komme som en kjempepositiv overraskelse om egget klarer seg til dag 5❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Fikk ut to jeg også. Ene i fryseren og jeg er 6 uker gravid. Dårligste forsøket jeg har hatt ble til første graviditet.

Anonymkode: f004b...ab9

Fantastisk!! Det er ikke alltid antall egg er så viktig.. kvalitet foran kvantitet som man sier 😊 Gratulerer så mye❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, aishaaa said:

Godt å høre! På hvilken dag ble egget satt inn tilbake?

Vi er jo avhengige av at det dyrkes til blasto, da vi ikke kan sette inn. Men det kommer jo egentlig på det samme, for klarer den seg ikke til blasto så hadde egget trolig ikke klart seg om det hadde blitt satt inn tidligere heller🤷🏼‍♀️
Gratulerer med graviditet, og masse lykke til videre ❤️

Fikk satt inn på dag 2! Skjønner godt at du ønsker å være realistisk. Jeg er litt sånn at jeg tar alle sorgene på forskudd, sikkert en forsvarsmekanisme. Fikk derfor en voldsom opptur når det faktisk ble innsett som jeg mer eller mindre hadde avskrevet. Fortsatt å vær realistisk du så kan vi andre her være optimistisk på dine vegne!😊

Anonymkode: bd31e...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (1 time siden):

Godt å høre! På hvilken dag ble egget satt inn tilbake?

Vi er jo avhengige av at det dyrkes til blasto, da vi ikke kan sette inn. Men det kommer jo egentlig på det samme, for klarer den seg ikke til blasto så hadde egget trolig ikke klart seg om det hadde blitt satt inn tidligere heller🤷🏼‍♀️
Gratulerer med graviditet, og masse lykke til videre ❤️

Bare nysgjerrig da jeg kan så lite om IVF, men hvorfor kan dere ikke dette inn med en gang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hjema skrev (53 minutter siden):

Bare nysgjerrig da jeg kan så lite om IVF, men hvorfor kan dere ikke dette inn med en gang? 

Jeg har hatt en duo-stim, så jeg kan ikke ha innsett nå. Egget jeg fikk ut nå er fra lutealfasen, som da er stimulering i den perioden man er i ferd med å få mens, så jeg har altså ikke eggløsning nå:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fikk satt inn på dag 2! Skjønner godt at du ønsker å være realistisk. Jeg er litt sånn at jeg tar alle sorgene på forskudd, sikkert en forsvarsmekanisme. Fikk derfor en voldsom opptur når det faktisk ble innsett som jeg mer eller mindre hadde avskrevet. Fortsatt å vær realistisk du så kan vi andre her være optimistisk på dine vegne!😊

Anonymkode: bd31e...e50

Jeg er helt lik.. tar alle sorger på forskudd. Det er nok utvilsomt en forsvarsmekanisme.. pessimistisk realist inntil det motsatte er bevist😅Men, det er jo helt fantastisk at det skulle være gullegget❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (29 minutter siden):

Jeg har hatt en duo-stim, så jeg kan ikke ha innsett nå. Egget jeg fikk ut nå er fra lutealfasen, som da er stimulering i den perioden man er i ferd med å få mens, så jeg har altså ikke eggløsning nå:)

Telles duostim som ett eller to forsøk? Herlig å få to egghentinger dersom det telles som ett forsøk da 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Neutral90 skrev (9 minutter siden):

Telles duostim som ett eller to forsøk? Herlig å få to egghentinger dersom det telles som ett forsøk da 😍

Hvor ligger du i løypa nå Neutral90? Tror det telles som ett forsøk. 

Anonymkode: f004b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor ligger du i løypa nå Neutral90? Tror det telles som ett forsøk. 

Anonymkode: f004b...ab9

Venting og atter venting etter ennå en MA som ble oppdaget i januar. Temmelig kjipt, men hva kan man gjøre? Må bare prøve å mobilesere igjen. 

Håper at kroppen er klar til å ha innsett før påske 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (2 minutter siden):

Venting og atter venting etter ennå en MA som ble oppdaget i januar. Temmelig kjipt, men hva kan man gjøre? Må bare prøve å mobilesere igjen. 

Håper at kroppen er klar til å ha innsett før påske 🤞

Å det var trist 😟 Hvor langt hadde du kommet? 
Kan jeg spørre om du merket noe til MAen?

Anonymkode: f004b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å det var trist 😟 Hvor langt hadde du kommet? 
Kan jeg spørre om du merket noe til MAen?

Anonymkode: f004b...ab9

Ved begge MA så merket jeg ingenting. Ingen blødning og hadde alle symptomer. Gjennomførte medisinsk abort når jeg var i uke 10,og da presset jeg hardt på for å få det gjennomført raskest mulig, siden embryo viste for få hjerteslag allerede i uke 7. Så visste jo hvor det bar 😏 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...