Gå til innhold

Prøverør 2021


hjema

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ne11iker skrev (3 minutter siden):

Hva med Geilo?:)

Autocorrect😅😅 Har endret det nå😊

Endret av Ellepelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellepelle skrev (4 minutter siden):

Autocorrect😅😅 Har endret det nå😊

Hehe, så artig 😂

jeg leste det fine svaret ditt. Tusen takk!

hvor er det du har gjort dette? Vi har fått beskjed om at de ikke setter inn 2 egg. Har spurt på tre forskjellige plasser og alle sier nei. Også lurer jeg på når du satte inn de to eggene, når tar du test? Håper virkelig på positivt resultat og gleder meg til å følge deg ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ne11iker skrev (8 minutter siden):

Hehe, så artig 😂

jeg leste det fine svaret ditt. Tusen takk!

hvor er det du har gjort dette? Vi har fått beskjed om at de ikke setter inn 2 egg. Har spurt på tre forskjellige plasser og alle sier nei. Også lurer jeg på når du satte inn de to eggene, når tar du test? Håper virkelig på positivt resultat og gleder meg til å følge deg ❤️❤️

På Rikshospitalet. Jeg trodde heller ikke at de satte inn mer enn ett, men siden de ble frosset ned sammen (og dermed måtte tines sammen), og jeg er frisk og alt ligger til rette for et godt svangerskap, satte de inn begge. Sjansene for at de fester seg er litt mindre når de har vært frosset. Men det er absolutt sjanse for tvillinger! 

Jeg fikk satt inn de to embryoene i dag. De ble frosset ned som 2-dagers i november og tint i dag tidlig. Neste nå er venting frem til blodprøve 24. mars, så får jeg se om jeg klarer å la være å ta noen test selv før det😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellepelle skrev (6 minutter siden):

På Rikshospitalet. Jeg trodde heller ikke at de satte inn mer enn ett, men siden de ble frosset ned sammen (og dermed måtte tines sammen), og jeg er frisk og alt ligger til rette for et godt svangerskap, satte de inn begge. Sjansene for at de fester seg er litt mindre når de har vært frosset. Men det er absolutt sjanse for tvillinger! 

Jeg fikk satt inn de to embryoene i dag. De ble frosset ned som 2-dagers i november og tint i dag tidlig. Neste nå er venting frem til blodprøve 24. mars, så får jeg se om jeg klarer å la være å ta noen test selv før det😅

Åh så fantastisk! Vær så snill å hold meg oppdatert på hvordan det går. Tenker masse på deg 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ne11iker skrev (4 minutter siden):

Åh så fantastisk! Vær så snill å hold meg oppdatert på hvordan det går. Tenker masse på deg 💕

Det skal jeg! Jeg har en prøverdagbok også, ligger mange dagbøker litt lenger nede i forumet😊 Og tusen takk for lykkeønskninger❤️

Endret av Ellepelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Negativt svar på test i dag for meg.
 

Visste det siden jeg fikk mensen i går... var tungt men rekker et fryseforsøk før påsken heldigvis. Så jeg går rett på ny ultralyd om en uke. 
Hva er erfaringen med fryseforsøk på naturlig syklus ? 
Forstod det slik at jeg ikke trenger noen medisiner før innsett.. litt godt med en liten pause ☺️
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (1 time siden):

Negativt svar på test i dag for meg.
 

Visste det siden jeg fikk mensen i går... var tungt men rekker et fryseforsøk før påsken heldigvis. Så jeg går rett på ny ultralyd om en uke. 
Hva er erfaringen med fryseforsøk på naturlig syklus ? 
Forstod det slik at jeg ikke trenger noen medisiner før innsett.. litt godt med en liten pause ☺️
 

Nei.. fader så kjedelig😫 Men du har gullegg på frys! Å neste gang blir det blasto de setter inn, å da er sukksessraten høyere. Vi fikk beskjed om 50% sjanse for graviditet pr blasto innsett❤️
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (6 minutter siden):

Nei.. fader så kjedelig😫 Men du har gullegg på frys! Å neste gang blir det blasto de setter inn, å da er sukksessraten høyere. Vi fikk beskjed om 50% sjanse for graviditet pr blasto innsett❤️

Jøss! Det er jo helt fantastisk.  
Jeg er bare redd livmorslimhinnen min ikke tåler det uten noe hormoner før insett.  Så håper dette går 😊 

jeg leser om så mange her som har forsøk på forsøk .. og vi er jo så vidt i gang. Men alikavel, jeg var langt nede...trøsten var at de setter inn ett nytt egg så fort 😍


De tenker å ta ett egg nå, og går ikke det så vil de sanke inn flest mulig til frys. 
 

Hvordan går det med deg ? ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ne11iker skrev (4 timer siden):

Hei kjære fine folk!

Nå har jeg nettopp lest hvert eneste innlegg i hele tråden. Dette er en helt ny verden for oss. Vi fikk den triste beskjeden denne uken og jeg har aldri i hele mitt liv forestilt meg at vi må vurdere dette. 
Føler at dette er en sorg og en lang prosess.

 

Vi har fått tilbudet om IVF men har mange tanker og følelser rundt det. Har derfor noen spørsmål til dere som har gått gjennom dette allerede:

1. Hvor mange egg fikk du ut ved uttak?

2. Hvor mange av disse var utviklet til et embryo som kan brukes, inkludert de på frys?

 

Vi har fått tilbud på St. Olavs. Men har enda ikke fått vurdert eller tenkt lenge nok. Hos meg er foreløpig alt fint, men kvaliteten hos min kjære mann er lav.
 

Legger også ved et dikt som traff meg. Ingen kan noensinne forestille seg hvor tøft dette er, med mindre man går gjennom det selv. Så takk for at dere er her og takk for at dere deler ❤️

C1AD55F6-7C0C-4C15-8E91-6A5A68D0115C.webp 34 kB · 5 Nedlastninger

Hei du ❤️
Diktet traff meg.. husker så godt den dagen i fjor sommer når vi satt sammen på legekontoret og fikk beskjeden om at vi ikke kunne få barn sammen, uten hjelp av IVF (ICSI). Hos oss er det fysisk umulig da mannen har azoospermi. Fra Januar til nå har vi vært igjennom 3 uttak, et i januar som ble avbrutt (ingen egg, hadde eggløsning før uttak), og en duostimrunde med to uttak i en syklus. Da fikk vi ut 7 modne egg, og vi fikk 2 fine blastoer på frys. 
Antall egg har egentlig ikke noe å si, å du blir tullete om du leser for mye om hva enkelte har fått ut. Noen får ut 30+, andre  får ut 1-2. Der er vi så ulike, og vi kan egentlig ikke sammenligne oss med hverandre. Det viktigste er at eggene og sædcellene er gode, da kan man plutselig ende opp med mange på frys. Men min erfaring at det er ofte ren og pur flaks i det store og hele. Det er så sykt mange faktorer som spiller inn.. 
 

Om dere velger St.Olavs, så er dere i trygge hender. De er veldig flinke der, men det er veldig samlebånd. Har dere økonomi til det, så hadde jeg nok valgt et forsøk i det private (feks Spiren) først. Vi angrer veldig på at vi ikke gjorde det først, uansett hvordan det hadde gått. Du får lite tid til å stille spørsmål i det offentlige er min erfaring.

 

 


 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (3 minutter siden):

 

De sjekker heldigvis slimhinne osv før innsettet, er den ikke bra nok så blir det utsatt ❤️ Du får sikker progrestronstøtte etter innsettet, sånn som du gjorde etter fersk☺️ Fint at de prøver ett, og at de vil gi dere ett uttak til om det eventuelt ikke skulle gå da! Da har dere forhåpentligvis enda flere på frys.

Nei, her går det egentlig litt dritt. Fikk beskjed om at de ikke anbefalte oss innsett nå, men at de vil ha flere blastoer på frys. Som vi selvfølgelig gjerne ønsker selv(!) men er så dritt å må gå igjennom to uttak til nå. Da er vi på uttak 5 siden 14 januar..🤮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ne11iker skrev (3 timer siden):

Hehe, så artig 😂

jeg leste det fine svaret ditt. Tusen takk!

hvor er det du har gjort dette? Vi har fått beskjed om at de ikke setter inn 2 egg. Har spurt på tre forskjellige plasser og alle sier nei. Også lurer jeg på når du satte inn de to eggene, når tar du test? Håper virkelig på positivt resultat og gleder meg til å følge deg ❤️❤️

Vi fikk sette inn i Haugesund i 2020, to stykk. Selv om vi fikk mange på frys og hadde en kjempebra stimulering.

de sa der de hadde hatt pause/vært forsiktig med å sette inn to egg i lengre tid

Anonymkode: 659be...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vi fikk sette inn i Haugesund i 2020, to stykk. Selv om vi fikk mange på frys og hadde en kjempebra stimulering.

de sa der de hadde hatt pause/vært forsiktig med å sette inn to egg i lengre tid

Anonymkode: 659be...a92

Åh hvordan gikk forsøket da? 💕

takk for at du deler 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aishaaa skrev (35 minutter siden):

Hei du ❤️
Diktet traff meg.. husker så godt den dagen i fjor sommer når vi satt sammen på legekontoret og fikk beskjeden om at vi ikke kunne få barn sammen, uten hjelp av IVF (ICSI). Hos oss er det fysisk umulig da mannen har azoospermi. Fra Januar til nå har vi vært igjennom 3 uttak, et i januar som ble avbrutt (ingen egg, hadde eggløsning før uttak), og en duostimrunde med to uttak i en syklus. Da fikk vi ut 7 modne egg, og vi fikk 2 fine blastoer på frys. 
Antall egg har egentlig ikke noe å si, å du blir tullete om du leser for mye om hva enkelte har fått ut. Noen får ut 30+, andre  får ut 1-2. Der er vi så ulike, og vi kan egentlig ikke sammenligne oss med hverandre. Det viktigste er at eggene og sædcellene er gode, da kan man plutselig ende opp med mange på frys. Men min erfaring at det er ofte ren og pur flaks i det store og hele. Det er så sykt mange faktorer som spiller inn.. 
 

Om dere velger St.Olavs, så er dere i trygge hender. De er veldig flinke der, men det er veldig samlebånd. Har dere økonomi til det, så hadde jeg nok valgt et forsøk i det private (feks Spiren) først. Vi angrer veldig på at vi ikke gjorde det først, uansett hvordan det hadde gått. Du får lite tid til å stille spørsmål i det offentlige er min erfaring.

 

 


 

 

Føler smerten din i Meg - virkelig. Det er en alt for tung beskjed å få :(

Takk for fine råd. Grunnen til at jeg spør er ikke fordi jeg frykter få egguttak. Vet at mye kan skje selv om jeg har mange eggposer og alt ser veldig bra ut nå. Men man vet aldri før man setter i gang. 
Det som vi ikke er komfortabel med er å ha embryo liggende igjen «ubrukt». For oss er det et liv og vi vil bruke alle embryoene. Men har skjønt at man er heldig dersom man får 3 embryo som man kan bruke ❤️
Er bare så mye følelser, tanker og sorg... rett og slett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.3.2021 den 15.39):

Noen som venter på å komme inn på riksen nå? For førstegangs samtale? Har de estimert noe ventetid? 

Anonymkode: b2fff...d78

Jeg var på forsamtale på Riksen nylig og noterte meg tilfeldigvis datoene.

Henvisning sendt 15.01, innkalling 11.02 (elektronisk først, noen dager senere pr post) og forsamtale 24.02.

 

Endret av DNX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (23 minutter siden):

De sjekker heldigvis slimhinne osv før innsettet, er den ikke bra nok så blir det utsatt ❤️ Du får sikker progrestronstøtte etter innsettet, sånn som du gjorde etter fersk☺️ Fint at de prøver ett, og at de vil gi dere ett uttak til om det eventuelt ikke skulle gå da! Da har dere forhåpentligvis enda flere på frys.

Nei, her går det egentlig litt dritt. Fikk beskjed om at de ikke anbefalte oss innsett nå, men at de vil ha flere blastoer på frys. Som vi selvfølgelig gjerne ønsker selv(!) men er så dritt å må gå igjennom to uttak til nå. Da er vi på uttak 5 siden 14 januar..🤮

5 uttak ? Oisann. Hvordan tar kroppen din så mange runder med stimulering ? Du er ei imponerende dame ! Du har all grunn til å være stolt av deg selv.  
De vil ta to uttak med meg om Det ikke går nå. 

Ser du også ville brukt spiren om du ikke gikk offentlig. Vi var også innom der. Det var ene legen der som pushet på for at jeg skulle få operasjonene i livmoren. Hadde det ikke vært for henne så hadde vi aldri fått prøverør. Finere dame enn henne skal man lete lenge etter. Drar nok dit om vi ikke lykkes på St Olavs .
Syns det er litt lite info med det offentlige. Og det kunne vært godt å hatt noen å snakke med.  Vi som er prøver kunne sikkert hatt godt av å snakke med. Det kjente jeg på når testen var negativ.
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ne11iker skrev (6 timer siden):

Hei kjære fine folk!

Nå har jeg nettopp lest hvert eneste innlegg i hele tråden. Dette er en helt ny verden for oss. Vi fikk den triste beskjeden denne uken og jeg har aldri i hele mitt liv forestilt meg at vi må vurdere dette. 
Føler at dette er en sorg og en lang prosess.

 

Vi har fått tilbudet om IVF men har mange tanker og følelser rundt det. Har derfor noen spørsmål til dere som har gått gjennom dette allerede:

1. Hvor mange egg fikk du ut ved uttak?

2. Hvor mange av disse var utviklet til et embryo som kan brukes, inkludert de på frys?

 

Vi har fått tilbud på St. Olavs. Men har enda ikke fått vurdert eller tenkt lenge nok. Hos meg er foreløpig alt fint, men kvaliteten hos min kjære mann er lav.
 

Legger også ved et dikt som traff meg. Ingen kan noensinne forestille seg hvor tøft dette er, med mindre man går gjennom det selv. Så takk for at dere er her og takk for at dere deler ❤️

C1AD55F6-7C0C-4C15-8E91-6A5A68D0115C.webp 34 kB · 11 Nedlastninger

Hei !

 

Diktet traff meg også ♥️
Velkommen hit. Det virker som det blir en del opp og nedturer i denne prosessen. Jeg er også ganske ny i det gamet her. Ønsker deg masse lykke til ♥️

jeg fikk negativ test i dag etter fersk forsøk nå for 14 dager siden. Fikk ut seks egg, fire overlevde så nå har jeg tre i fryseren. En nedtur men det var slik jeg trodde det ville bli. 
Jeg skal ha ett naturlig innsett nå på denne syklusen, det blir mitt første fryseforsøk. Det var godt å slippe å vente så lenge. 
Skal ha to stk egguttak dersom ikke fryseforsøket ikke går for å få noen egg i frysen. 
Vi tilhører også st. Olavs, selv om vi bor ca fem timer unna i bil fra Trondheim. 
 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ne11iker skrev (På 12.3.2021 den 23.36):

Åh hvordan gikk forsøket da? 💕

takk for at du deler 

Ble tvillinger 😍

Går mot termin 

Anonymkode: 659be...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ble tvillinger 😍

Går mot termin 

Anonymkode: 659be...a92

Så fantastisk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt innsett av frysegg etter påske, har lurt litt på om jeg skulle prøvd akupunktur bare for å gi det en sjanse. Har dere noen erfaringer her? Og, ikke minst, er det verdt risikoen for å havne i karantene eller få covid? Jeg har jo isolert meg før alle sykehusbesøk så bare tanken på å gjøre noe som kanskje ikke hjelper gjør meg meget usikker her 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...