Gå til innhold

Prøverør 2021


hjema

Anbefalte innlegg

Molly_ skrev (5 timer siden):

Takk for masse svar! Hvordan er bruken av de progesteron dere har nevnt over her? Lutinusen ble litt problematisk når det nærmet seg to uker, den stakkars slimhinnen min var ikke så happy. 

Jeg fikk duphaston privat, og tar en tablett morgen, middag og kveld. Funker helt supert! Eneste bivirkning er at jeg er veldig oppblåst. 

Anonymkode: 07e5d...36c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen flere enn meg som synes tiden går saakte når man venter på å komme i gang med forsøk? Hjelper ikke akkurat å ha hjemmekontor i tillegg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som hører til Haugesund og vett om det er endringer i retningslinjer for behandling med tanke på nedstenging? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at Haugesund har satt det på pause, dessverre. 

Anonymkode: 59bf1...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (21 timer siden):

Noen flere enn meg som synes tiden går saakte når man venter på å komme i gang med forsøk? Hjelper ikke akkurat å ha hjemmekontor i tillegg 😅

Så absolutt!!! Hvor i prosessen er du? 

Anonymkode: 59bf1...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så absolutt!!! Hvor i prosessen er du? 

Anonymkode: 59bf1...95c

Venter på mensen (forhåpentligvis i slutten av måneden) for å starte med medisiner før fryseforsøk. Det er jo ikke lenge til, men dagene denne måneden har sneglet seg av gårde, pluss at jeg er spent på om Riksen ender opp med å utsette assistert befruktning igjen pga. koronasituasjonen. 

Hvor i prosessen er du?

Endret av DNX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei ! 
 

jeg skal til med fryseforsøk nå, ultralyd i morgen. Når begynte dere med den cycloglest ? Jeg er redd jeg har gått glipp av noe, snakker bare med sykehuset igjennom en app på tlf og fikk ingen info bortsett fra at jeg skal til ultralyd i morgen. I dag kom et brev i posten om at den medisinen skal brukes i 15 dager ... er det helt fra innsett til testdato ? 
noen som vet ? Blir glad for svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (8 timer siden):

Hei ! 
 

jeg skal til med fryseforsøk nå, ultralyd i morgen. Når begynte dere med den cycloglest ? Jeg er redd jeg har gått glipp av noe, snakker bare med sykehuset igjennom en app på tlf og fikk ingen info bortsett fra at jeg skal til ultralyd i morgen. I dag kom et brev i posten om at den medisinen skal brukes i 15 dager ... er det helt fra innsett til testdato ? 
noen som vet ? Blir glad for svar 😊

Hei. Jeg fikk beskjed om å begynne på Cyclogest samme kveld som egguttak, og skal bruke dem frem til testdato. Så antar det er de 15 dagene du også skal ta, kanskje? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (8 timer siden):

Hei ! 
 

jeg skal til med fryseforsøk nå, ultralyd i morgen. Når begynte dere med den cycloglest ? Jeg er redd jeg har gått glipp av noe, snakker bare med sykehuset igjennom en app på tlf og fikk ingen info bortsett fra at jeg skal til ultralyd i morgen. I dag kom et brev i posten om at den medisinen skal brukes i 15 dager ... er det helt fra innsett til testdato ? 
noen som vet ? Blir glad for svar 😊

Det er litt forskjellig hva de gjør, men standard er å starte på cyclogest 5 dager før innsett av en blasto. Så får du positiv eggløsningstest på onsdag, starter du torsdag og har innsett påfølgende mandag. 

Alltid ultralyd før cyclogest. De skal måle slimhinnen din og ser på follikler om du er nær eggløsning. 

Progesteron hemmer eggløsning derfor må du ha eggløsning før du begynner på cyclogest :) lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (1 time siden):

Det er litt forskjellig hva de gjør, men standard er å starte på cyclogest 5 dager før innsett av en blasto. Så får du positiv eggløsningstest på onsdag, starter du torsdag og har innsett påfølgende mandag. 

Alltid ultralyd før cyclogest. De skal måle slimhinnen din og ser på follikler om du er nær eggløsning. 

Progesteron hemmer eggløsning derfor må du ha eggløsning før du begynner på cyclogest :) lykke til!

 

Aha !!
Åå da forstår jeg ! Jeg tenkte at her har jeg gått glipp av noe 😃 sitter på venterommet til ultralyden og var redd det ville stoppe opp fordi jeg ikke hadde tatt medisinene mine riktig. Tusen takk for svar ❤️ 


 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (15 timer siden):

Venter på mensen (forhåpentligvis i slutten av måneden) for å starte med medisiner før fryseforsøk. Det er jo ikke lenge til, men dagene denne måneden har sneglet seg av gårde, pluss at jeg er spent på om Riksen ender opp med å utsette assistert befruktning igjen pga. koronasituasjonen. 

Hvor i prosessen er du?

Spennende! Jeg er i samme båt, forventer mensen i neste uke, og skal da begynne på medisiner før fryseforsøk :) forrige forsøk ble avbrutt, så jeg håper jeg kommer helt til innsett denne gangen! 

Anonymkode: 59bf1...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (2 timer siden):

Aha !!
Åå da forstår jeg ! Jeg tenkte at her har jeg gått glipp av noe 😃 sitter på venterommet til ultralyden og var redd det ville stoppe opp fordi jeg ikke hadde tatt medisinene mine riktig. Tusen takk for svar ❤️ 


 

Hvordan gikk det i dag? :) 

Anonymkode: 59bf1...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Spennende! Jeg er i samme båt, forventer mensen i neste uke, og skal da begynne på medisiner før fryseforsøk :) forrige forsøk ble avbrutt, så jeg håper jeg kommer helt til innsett denne gangen! 

Anonymkode: 59bf1...95c

🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan gikk det i dag? :) 

Anonymkode: 59bf1...95c

Takk som spør  ♥️
Jeg skal begynne å teste for eggløsning i morgen, får jeg eggløsning søndag får jeg ta innsett fredag før neste helg. Har ett egg som ligger på 15 mm . Problemet mitt er hvis jeg får eggløsning mandag eller tirsdag ville innsett bltt lørdag eller søndag og da er st. Olavs stengt så da blir det ingen innsett... 😵

 Så hvis noen har ett tips til å få eggløsning i gang til søndag  eller utsette den til onsdag (innsett mandag i påskeuken) blir jeg sinnsykt lettet. Tenker doskrekken kommer mandag/tirsdag. 
For et nervepirrende opplegg. Jeg beundrer dere der ute som har holdt lenge på med det her. Her går det opp og ned i humør altså 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (5 timer siden):

🤞

Spennende ! Du må ha masse lykke til. Det er nervepirrende dager. Mange oppturer og nedturer. I helgen skal jeg bare prøve å kose meg med familien min, god mat og ett glass med noe godt i  før jeg evt begynner på igjen på medisin igjen hvis eggløsningen kommer når den skal.
Håper du også får en fin helg, prøv å nyt den mest mulig.

  Det blir veldig mange tanker rundt det her med prøverør... tenk hvis ditt og tenk hvis datt...  

Jeg skulle bare ønske alle her inne på forumet fikk det barnet de ønsker seg så høyt ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (1 time siden):

Takk som spør  ♥️
Jeg skal begynne å teste for eggløsning i morgen, får jeg eggløsning søndag får jeg ta innsett fredag før neste helg. Har ett egg som ligger på 15 mm . Problemet mitt er hvis jeg får eggløsning mandag eller tirsdag ville innsett bltt lørdag eller søndag og da er st. Olavs stengt så da blir det ingen innsett... 😵

 Så hvis noen har ett tips til å få eggløsning i gang til søndag  eller utsette den til onsdag (innsett mandag i påskeuken) blir jeg sinnsykt lettet. Tenker doskrekken kommer mandag/tirsdag. 
For et nervepirrende opplegg. Jeg beundrer dere der ute som har holdt lenge på med det her. Her går det opp og ned i humør altså 😅

Jeg vedder på at du ikke får eggløsning før onsdag! 😁

Du er 15 mm i dag. Si at egget vokser 1.5 mm pr dag. Da er egget 16.5 lørdag. 18 mm søndag. 19.5 mm mandag. 21 mm tirsdag. 

Positiv test onsdag ;) håper jeg! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Neutral90 skrev (26 minutter siden):

Jeg vedder på at du ikke får eggløsning før onsdag! 😁

Du er 15 mm i dag. Si at egget vokser 1.5 mm pr dag. Da er egget 16.5 lørdag. 18 mm søndag. 19.5 mm mandag. 21 mm tirsdag. 

Positiv test onsdag ;) håper jeg! 

Tror du ? Du er lov å håpe ❤️ Takk for oppløftende ord 😍Holder deg oppdatert 😊  Det hadde vært kjekt å ruge i påsken ... fri fra jobb, null stress og tid til å gå lange turer med hunden. 
 

Hvordan går det med deg ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (7 minutter siden):

Tror du ? Du er lov å håpe ❤️ Takk for oppløftende ord 😍Holder deg oppdatert 😊  Det hadde vært kjekt å ruge i påsken ... fri fra jobb, null stress og tid til å gå lange turer med hunden. 
 

Hvordan går det med deg ? 

Jeg tror absolutt det er god sjanse for det :)

Jeg var også på ultralyd i dag. En kjempestor follikel på 27 mm, så jeg MÅ gå positiv test ila helga for å få innsett, hvis ikke anser de det som cyste :( så krysser fingre for positiv test og innsett torsdag /fredag 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hvordan var det igjen med mannens utløsning?😅🤷🏼‍♀️ Ikke mer enn 5 dager siden & ikke mindre enn 2 dager før? 
husker ikke & klinikken er stengt😅

Anonymkode: b2fff...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (7 minutter siden):

Jeg tror absolutt det er god sjanse for det :)

Jeg var også på ultralyd i dag. En kjempestor follikel på 27 mm, så jeg MÅ gå positiv test ila helga for å få innsett, hvis ikke anser de det som cyste :( så krysser fingre for positiv test og innsett torsdag /fredag 🤞🤞

Oi, det høres stort ut, da må det komme en eggløsning på deg. Det får ikke lov til å være en cyste. Du må holde oss oppdatert 😊


  Leste ett sted du skrev at du har vært i denne ivf bobla lenge. Det er hard å holde på, med opp og nedturer. Jeg unner deg å komme i mål nå.  

Vi snakket om det på sengekanten i går når vi la oss.. hvor lenge holder vi på før vi sier stopp. Vi er så vidt i gang men det har tatt oss to år å få livmoren min fin nok med sikkert 7 hystroskopier og mye venting.  Det er jo dette som opptar livene våres akkurat nå. Det vil bli veldig rart den dagen vi kanskje sier at nok er nok. 

 Ønsket om barn er så stort for oss prøvere...* hjertesukk *

Det er så fint med denne gruppen er at jeg ikke føler meg så alene. Tusen takk for at svarer meg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...