Gå til innhold

Prøverør 2021


hjema

Anbefalte innlegg

Billiegirl skrev (23 minutter siden):

Oi, det høres stort ut, da må det komme en eggløsning på deg. Det får ikke lov til å være en cyste. Du må holde oss oppdatert 😊


  Leste ett sted du skrev at du har vært i denne ivf bobla lenge. Det er hard å holde på, med opp og nedturer. Jeg unner deg å komme i mål nå.  

Vi snakket om det på sengekanten i går når vi la oss.. hvor lenge holder vi på før vi sier stopp. Vi er så vidt i gang men det har tatt oss to år å få livmoren min fin nok med sikkert 7 hystroskopier og mye venting.  Det er jo dette som opptar livene våres akkurat nå. Det vil bli veldig rart den dagen vi kanskje sier at nok er nok. 

 Ønsket om barn er så stort for oss prøvere...* hjertesukk *

Det er så fint med denne gruppen er at jeg ikke føler meg så alene. Tusen takk for at svarer meg 😊

Så fint at dere orker å ha en realistisk dialog rundt dette... Det er ikke mulig å holde ut for evig som ivf pasient :( vi kommer til å ha 1 forsøk privat og et forsøk med eggdonasjon før vi gir oss... Vet vi får et godt liv uten barn, men det er umulig å ha et fullkomment liv mens vi står oppe i ivf behandling. Det krever alt av oss, eller ingenting. 

Leit at det allerede har vært en så lang vei! Håper på det beste for deg og meg :) (og alle andre) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neutral90 skrev (35 minutter siden):

Så fint at dere orker å ha en realistisk dialog rundt dette... Det er ikke mulig å holde ut for evig som ivf pasient :( vi kommer til å ha 1 forsøk privat og et forsøk med eggdonasjon før vi gir oss... Vet vi får et godt liv uten barn, men det er umulig å ha et fullkomment liv mens vi står oppe i ivf behandling. Det krever alt av oss, eller ingenting. 

Leit at det allerede har vært en så lang vei! Håper på det beste for deg og meg :) (og alle andre) 

Neutral90 skrev (36 minutter siden):

Så fint at dere orker å ha en realistisk dialog rundt dette... Det er ikke mulig å holde ut for evig som ivf pasient :( vi kommer til å ha 1 forsøk privat og et forsøk med eggdonasjon før vi gir oss... Vet vi får et godt liv uten barn, men det er umulig å ha et fullkomment liv mens vi står oppe i ivf behandling. Det krever alt av oss, eller ingenting. 

Leit at det allerede har vært en så lang vei! Håper på det beste for deg og meg :) (og alle andre) 

 

Du skriver så godt. Det er akkurat slik det er. Det krever så mye! 

Ønsker deg en fin helg! Håper egget ditt popper nå i helgen. Krysser det jeg har for deg, så håper jeg at mitt ligger i ro til onsdag 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille fjasa skrev (13 timer siden):

Hei. Jeg fikk beskjed om å begynne på Cyclogest samme kveld som egguttak, og skal bruke dem frem til testdato. Så antar det er de 15 dagene du også skal ta, kanskje? ☺️

Jeg fant utav det, på naturlig syklus skal jeg ta medisin etter eggløsning.. vet ikke hvor mange dager før innsett men jeg hadde heldigvis ikke rotet det til 😊 mye å sette seg inn i 😅 takk for svar uansett 🌺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hei! Hvordan var det igjen med mannens utløsning?😅🤷🏼‍♀️ Ikke mer enn 5 dager siden & ikke mindre enn 2 dager før? 
husker ikke & klinikken er stengt😅

Anonymkode: b2fff...d78

Ja, det er i alle fall det jeg har fått beskjed om i dag 😊 Jeg er i gang med aller første forsøk, så dette sitter friskt i minne 📝 🤓

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig at alle har eggløsningsslim før egguttak?? Jeg har ikke, men leser om så mange andre som har det. Har bare vanlig utflod, sånn så kommer etter eggløsning..
 

og er det normalt å ikke kjenne noe i magen før egguttak? Har uttak på tirsdag men kjenner ingnting i magen. Hadde vondt noen dager men så forsvant det🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 35fc2...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det vanlig at alle har eggløsningsslim før egguttak?? Jeg har ikke, men leser om så mange andre som har det. Har bare vanlig utflod, sånn så kommer etter eggløsning..
 

og er det normalt å ikke kjenne noe i magen før egguttak? Har uttak på tirsdag men kjenner ingnting i magen. Hadde vondt noen dager men så forsvant det🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 35fc2...7d7

Alt er helt vanlig. Jeg har hatt slim og ikke slim, vondt og ikke vondt. Det har alltid vært egg å hente ut likevel 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Molly_ skrev (1 time siden):

Alt er helt vanlig. Jeg har hatt slim og ikke slim, vondt og ikke vondt. Det har alltid vært egg å hente ut likevel 😊

Ok takk for svar! Men jeg fikk beskjed om å ikke bruke noe parfymerte produkter da jeg ska ha uttak. Pga det kan skade cellene🤷🏼‍♀️
Må jeg da kjøpe parfyme fri sjampo og kroppssåpe ? Og hva med klær som er vasket med pulver med parfyme?? Eller kan jeg vaske meg med vanlig sjampo og sånn dagen før??😅 aldri fått beskjed om det før. 

Anonymkode: 35fc2...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ok takk for svar! Men jeg fikk beskjed om å ikke bruke noe parfymerte produkter da jeg ska ha uttak. Pga det kan skade cellene🤷🏼‍♀️
Må jeg da kjøpe parfyme fri sjampo og kroppssåpe ? Og hva med klær som er vasket med pulver med parfyme?? Eller kan jeg vaske meg med vanlig sjampo og sånn dagen før??😅 aldri fått beskjed om det før. 

Anonymkode: 35fc2...7d7

Det har jeg aldri hørt om, vet det helst ikke skal brukes parfyme men har tenkt det er med hensyn til de rundt osv og de med evt allergi. Hadde spurt klinikken jeg, så får du er helt korrekt svar 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (Akkurat nå):

Det har jeg aldri hørt om, vet det helst ikke skal brukes parfyme men har tenkt det er med hensyn til de rundt osv og de med evt allergi. Hadde spurt klinikken jeg, så får du er helt korrekt svar 😅 

Jeg fikk også beskjed om å ikke bruke parfymerte ting på innsett av privatklinikk. Jeg brukte vanlig såpe og sjampo og vaskepulver. Men lot være deodorant og andre parfymerte produkter den dagen. Det var fordi det kunne skade embryoet slik jeg forsto det. 
Ikke ble jeg gravid heller. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ok takk for svar! Men jeg fikk beskjed om å ikke bruke noe parfymerte produkter da jeg ska ha uttak. Pga det kan skade cellene🤷🏼‍♀️
Må jeg da kjøpe parfyme fri sjampo og kroppssåpe ? Og hva med klær som er vasket med pulver med parfyme?? Eller kan jeg vaske meg med vanlig sjampo og sånn dagen før??😅 aldri fått beskjed om det før. 

Anonymkode: 35fc2...7d7

Offentlig sykehus sa ingenting om dette, og gravid ble jeg på første innsett hos de. Og da brukte jeg vanlig deodorant. 
 

Tror derfor det bare er en ekstra, ekstra trygghetsgreie noen kjører. 

Anonymkode: f004b...ab9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (På 12.3.2021 den 23.45):

5 uttak ? Oisann. Hvordan tar kroppen din så mange runder med stimulering ? Du er ei imponerende dame ! Du har all grunn til å være stolt av deg selv.  
De vil ta to uttak med meg om Det ikke går nå. 

Ser du også ville brukt spiren om du ikke gikk offentlig. Vi var også innom der. Det var ene legen der som pushet på for at jeg skulle få operasjonene i livmoren. Hadde det ikke vært for henne så hadde vi aldri fått prøverør. Finere dame enn henne skal man lete lenge etter. Drar nok dit om vi ikke lykkes på St Olavs .
Syns det er litt lite info med det offentlige. Og det kunne vært godt å hatt noen å snakke med.  Vi som er prøver kunne sikkert hatt godt av å snakke med. Det kjente jeg på når testen var negativ.
 

 

Har gått opp 3 kg, og kondisjon og styrke er helt borte🤷🏼‍♀️ Ellers går det ganske greit, begynner endelig å komme tilbake til meg selv både fysisk og psykisk etter siste uttak. Blir 2 nye uttak på meg nå i April eller starten på Mai, en ny duostim🙃 Da blir det min 4 og 5 uttak siden midten av Januar. Får bare håpe at vi får flere på frys neste runde, ellers tror jeg ikke jeg orker mer; da blir det innsett.. Hvordan blir det med deg nå?❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har lykkes med graviditet etter å ha gått på Plaquenil ?

Har akkurat hatt uttak hvor alle egg skal fryses ned, nå skal jeg gå på plaquenil for så å ha innsett løpet av neste syklus engang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (4 timer siden):

Har gått opp 3 kg, og kondisjon og styrke er helt borte🤷🏼‍♀️ Ellers går det ganske greit, begynner endelig å komme tilbake til meg selv både fysisk og psykisk etter siste uttak. Blir 2 nye uttak på meg nå i April eller starten på Mai, en ny duostim🙃 Da blir det min 4 og 5 uttak siden midten av Januar. Får bare håpe at vi får flere på frys neste runde, ellers tror jeg ikke jeg orker mer; da blir det innsett.. Hvordan blir det med deg nå?❤️

Heei ! 🤩

 Jeg må belage meg på at fryseforsøket mitt blir avlyst hvis jeg får eggløsning i morgen eller tirsdag. Hvis den kommer onsdag  så rekker jeg det før påske. Men så var det jo det kjipe koronagreiene da. Jeg bor i Ålesund og nå stenger de jo ned her ! Er redd de ikke vil ta i mot oss... men har ikke fått bekreftet det. Om det ikke blir innsett så får jeg egguttak jeg også. Håper bare det ikke stopper opp for oss.  Er jo så livredd for å få korona 😢 isolerer meg mest mulig men må på jobb..

Hva er duostim ? 😇

3 kg er heldigvis ikke så mye, føler jeg har gått opp mer mer 😜 orker ikke å gå på vekta. Tidligere har jeg slitt med spiseforstyrrelser og begynner jeg å veie meg så tror jeg at veien er kort før jeg blir kokko...

Kjenner kroppen er sliten og det er så mange opp og nedturer. Det er veldig altoppslukende det her. Prøver å ha tankene på andre ting men det er bare en ting vi prøvere ønsker oss... ♥️
Håper det går rette veien for deg ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (11 timer siden):

Heei ! 🤩

 Jeg må belage meg på at fryseforsøket mitt blir avlyst hvis jeg får eggløsning i morgen eller tirsdag. Hvis den kommer onsdag  så rekker jeg det før påske. Men så var det jo det kjipe koronagreiene da. Jeg bor i Ålesund og nå stenger de jo ned her ! Er redd de ikke vil ta i mot oss... men har ikke fått bekreftet det. Om det ikke blir innsett så får jeg egguttak jeg også. Håper bare det ikke stopper opp for oss.  Er jo så livredd for å få korona 😢 isolerer meg mest mulig men må på jobb..

Hva er duostim ? 😇

3 kg er heldigvis ikke så mye, føler jeg har gått opp mer mer 😜 orker ikke å gå på vekta. Tidligere har jeg slitt med spiseforstyrrelser og begynner jeg å veie meg så tror jeg at veien er kort før jeg blir kokko...

Kjenner kroppen er sliten og det er så mange opp og nedturer. Det er veldig altoppslukende det her. Prøver å ha tankene på andre ting men det er bare en ting vi prøvere ønsker oss... ♥️
Håper det går rette veien for deg ! 

Håper du får innsett før påske ❤️🤞🏼
duostim er to uttak i en syklus, en i follikkelfasen (som er det vanlige), pluss lutealfasen. Begge uttakene går under ett forsøk uansett. De gjør det ofte på St.Olavs nå☺️
 

Huff, det skjønner jeg godt. Man må bare drite i det, for å si det sånn. Jeg har alltid vært rimelig godt trent, så det er tøft å ikke kjenne igjen kroppen sin lengre..Men, det er jo forhåpentligvis så verdt det til slutt❤️🌱
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aishaaa skrev (1 time siden):

Håper du får innsett før påske ❤️🤞🏼
duostim er to uttak i en syklus, en i follikkelfasen (som er det vanlige), pluss lutealfasen. Begge uttakene går under ett forsøk uansett. De gjør det ofte på St.Olavs nå☺️
 

Huff, det skjønner jeg godt. Man må bare drite i det, for å si det sånn. Jeg har alltid vært rimelig godt trent, så det er tøft å ikke kjenne igjen kroppen sin lengre..Men, det er jo forhåpentligvis så verdt det til slutt❤️🌱
 

Å spennende ! Takk for info 😍Håper jeg også kan få det dersom jeg må ha ut mest mulig egg. Negativ eggløsning i dag, var sååå nervøs for å tisse på den pinnen 😂 får jeg det i dag eller i morgen så blir det avbrutt, kommer det onsdag så får jeg innsett .... bare en pinne til så er jeg igjennom 😅  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ne11iker skrev (På 12.3.2021 den 19.20):

Hehe, så artig 😂

jeg leste det fine svaret ditt. Tusen takk!

hvor er det du har gjort dette? Vi har fått beskjed om at de ikke setter inn 2 egg. Har spurt på tre forskjellige plasser og alle sier nei. Også lurer jeg på når du satte inn de to eggene, når tar du test? Håper virkelig på positivt resultat og gleder meg til å følge deg ❤️❤️

Oppdatering til deg (og dere andre som ønsker å følge med såklart): Positiv test!!😍 Er på rugedag 11 i dag, blodprøve i morgen. Er helt overveldet!

IMG_20210323_081203.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellepelle skrev (10 minutter siden):

Oppdatering til deg (og dere andre som ønsker å følge med såklart): Positiv test!!😍 Er på rugedag 11 i dag, blodprøve i morgen. Er helt overveldet!

IMG_20210323_081203.jpg

Gratulerer !! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Neutral90 skrev (På 19.3.2021 den 17.51):

Jeg vedder på at du ikke får eggløsning før onsdag! 😁

Du er 15 mm i dag. Si at egget vokser 1.5 mm pr dag. Da er egget 16.5 lørdag. 18 mm søndag. 19.5 mm mandag. 21 mm tirsdag. 

Positiv test onsdag ;) håper jeg! 

Ligger an til du får rett, fortsatt ingen utslag på eggløsningstesten.. 😍 ett nervepirrende toalettbesøk i dag 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellepelle skrev (4 timer siden):

Oppdatering til deg (og dere andre som ønsker å følge med såklart): Positiv test!!😍 Er på rugedag 11 i dag, blodprøve i morgen. Er helt overveldet!

IMG_20210323_081203.jpg

Herregud så fantastisk❤️ Gratulerer så mye🌱🥰  Krysse fingrene for at vi er flere som får et slikt resultat snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellepelle skrev (5 timer siden):

Oppdatering til deg (og dere andre som ønsker å følge med såklart): Positiv test!!😍 Er på rugedag 11 i dag, blodprøve i morgen. Er helt overveldet!

IMG_20210323_081203.jpg

Gratulerer så mye!! 😍 Måtte gå noen sider tilbake i tråden siden jeg har gullfiskhukommelse for tiden, for å se om jeg husker riktig🙈 Men altså; du fikk satt inn to tinte egg på riksen? Vet du hvor raskt du får vite om det er 1 eller 2 der inne?

Litt ekstra spent på svaret siden jeg skal gjennom det samme der, hvis begge overlever opptiningen (i april). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (5 timer siden):

Gratulerer !! 😍

 

aishaaa skrev (41 minutter siden):

Herregud så fantastisk❤️ Gratulerer så mye🌱🥰  Krysse fingrene for at vi er flere som får et slikt resultat snart!

 

DNX skrev (2 minutter siden):

Gratulerer så mye!! 😍 Måtte gå noen sider tilbake i tråden siden jeg har gullfiskhukommelse for tiden, for å se om jeg husker riktig🙈 Men altså; du fikk satt inn to tinte egg på riksen? Vet du hvor raskt du får vite om det er 1 eller 2 der inne?

Litt ekstra spent på svaret siden jeg skal gjennom det samme der, hvis begge overlever opptiningen (i april). 

Tusen takk dere! 🥰 Tok en tidligtest som ga en bitteliten antydning i går, men disse i dag levnet jo ingen tvil!

Ja, det stemmer @DNX, de satte inn to tinte egg! Vet ikke når de kan se om det er én eller to, men tipper det er en stund til. Siden de vet at sjansen absolutt er til stede vil jeg nesten tro de prøver å se det på tidlig UL? Men aner ikke. Håper jeg får høre litt mer i morgen når jeg skal ta blodprøve (og at den viser samme resultat selvsagt, men det tror jeg og tar det med knusende ro enn så lenge).❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...