Gå til innhold

Prøverør 2021


hjema

Anbefalte innlegg

DNX skrev (3 minutter siden):

Ja, bare fint om jeg ikke merker noe 😅

Kikket innom dagboken din nå, @Ellepelle - så trist at du mistet spiren din! 😔 Håper det går greit med deg, etter forholdene. 

Ja, det stemmer.💔 Det er trist, men det går fint med meg nå som jeg har hatt en uke på å tenke. Det var veldig tidlig, og jeg hadde en dårlig følelse hele tiden. Nå er jeg bare ivrig etter å komme i gang igjen! Så håper kroppen spiller på lag slik at vi får nytt forsøk før sommerferien😊 Har ikke igjen noe på frys, så det blir full runde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint at du klarer å se fremover til tross for at det er trist❤️ Håper ikke du må vente lenge på nytt forsøk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (7 timer siden):

Det går egentlig ganske greit, har endelig kommet «tilbake» til meg selv etter de 3 siste uttakene nå.. Så gruver til en ny runde med 2 nye uttak, tar så sykt lang tid å komme seg føler jeg. Har liksom begynt å løpe igjen, å få tilbake kondisen, men den kan jeg vel se langt etter igjen på en goood stund nå😂🙈

Håper bare du har en treig men rå blasto som godgjør seg i livmora di! Det er jo ikke sånn at alt håp er ute enda ❤️
 

Skjønner godt at du vurderer en ny runde med uttak.. Det er jo betryggende å vite at man har flere på frys, i beste fall kan det jo være at du slipper flere uttak _ever_ etter et nytt nå, for da har du jo kanskje til søsken også🥰

Ja, enig med du ! Du er dyktig da som er i gang med trening !  Kjenner ikke igjen kroppen min. Blir så tung i kroppen ... gleder meg til litt ferie fra hormoner. Da skal jeg også jogge litt igjen. Akkurat nå holder det å være på jobb og gå tur med hunden 😅


Det er lov å håpe at det går på dette forsøket men leser bare at mange får positiv test så tidlig på blasto. 

Heldigvis er det snart vår og sommer 🤩 tror det hjelper på humøret mitt.

Når begynner du på ny runde ?  Ønsker deg alt godt ! Massevis med lykke til med det ! 
Ønsker deg en god helg 🌺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (8 timer siden):

Velkommen til nye og hyggelig å høre oppdateringer fra dere andre!  Håper du får mye bedre nyheter enn du frykter, @Billiegirl🤞

Har UL neste uke for å sjekke om slimhinnen er blitt tykk nok før fryseforsøk. Føler jeg har lest om altfor mange avbrutte forsøk, og lurer på om det virkelig er så vanlig - eller om det heller er noen få veldig uheldige som ikke responderer som ønsket på hormonene (og det er de man hører om/legger merke til)? 

Tusen takk for det du ♥️
Ditt første frys ? Med meg sjekket de ikke slimhinnene, syns det var litt merkelig, Jeg spurte om de syns slimhinnene var fine og fikk svar at utstyret deres ikke var godt nok 😅 syns det var skikkelig rart svar fra st Olavs ! 

Tror de ofte kan bli avbrutt, har bare tenkt at det er ren flaks at mine forsøk ikke har blitt avbrutt. Også tror jeg det oftere blir avbrutt i det offentlige. Hadde jeg gått privat så hadde jeg sikkert fått satt inn egg på helg om jeg måtte det. I det offentlige er det stengt i helgene. Da må en vente på neste syklus evt. 

Så spennende mer ultralyd ! Spennende tider !! 
Du må holde oss oppdatert ! Masse lykke til fra meg ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (9 timer siden):

Tusen takk for det du ♥️
Ditt første frys ? Med meg sjekket de ikke slimhinnene, syns det var litt merkelig, Jeg spurte om de syns slimhinnene var fine og fikk svar at utstyret deres ikke var godt nok 😅 syns det var skikkelig rart svar fra st Olavs ! 

Tror de ofte kan bli avbrutt, har bare tenkt at det er ren flaks at mine forsøk ikke har blitt avbrutt. Også tror jeg det oftere blir avbrutt i det offentlige. Hadde jeg gått privat så hadde jeg sikkert fått satt inn egg på helg om jeg måtte det. I det offentlige er det stengt i helgene. Da må en vente på neste syklus evt. 

Så spennende mer ultralyd ! Spennende tider !! 
Du må holde oss oppdatert ! Masse lykke til fra meg ☺️

Takk for det 😊 Første frys. Riksen går stort sett for styrt syklus for å kunne tilpasse det til «avtaleboka» (har jeg inntrykk av), bl.a. for å unngå avbrudd pga. helger. Men det kan jo alltids bli avbrutt om jeg utvikler folikler til tross for hormoner som skal forhindre det.

Jeg hadde ikke likt å få det svaret fra St  Olavs, men hadde vel blitt så satt ut at jeg ikke hadde sagt stort😅

Endret av DNX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (På 7.4.2021 den 17.33):

Så gøy. Skal i gang neste uke på Bemfola 🙂. Andre forsøket mitt, men det første ble avbrutt pga ingen egg å sette inn 🙄

 

AnonymBruker skrev (På 7.4.2021 den 19.20):

Jeg startet opp på mandag, mitt 2 forsøk. Skal bruke Menopur denne runden( brukte bemfola forrige gang). Forrige gang fikk jeg mange egg ut, men ingen ble satt inn. Krysser fingrene for at det går bedre denne gangen🤞

Anonymkode: 72e91...6a5

 

aishaaa skrev (På 8.4.2021 den 9.41):

Jeg begynner på nytt forsøk like over helga nå☺️ Blir mitt 4 uttak. (Pga egghøsting) eller altså høsting av blastoer..  så håper vi på innsett ila. Sommeren om vi får 2-3 til på frys nå ila. Denne runden. Jeg skal gå på Bemfola 300iu denne gangen. 

Ååh, så gøy at vi er flere! Vi får heie hverandre fremover, og trøste ved nederlag, for dette tærer på kjenner jeg. 

Heftig med så mange uttak aishaaa, håper det gir uttelling med mange fine blastoer på frys.

 

Billiegirl skrev (På 8.4.2021 den 8.52):

Hei ! 
 

det er så spennende å komme i gang ! 
Du må ha masse lykke til ! Håper det sitter med deg ! 

jeg har hatt ett uttak, 2 innsett ... ett fersk og ett frys.  Skal ta test på mandag men jeg tror ikke det min vei denne gangen heller. 

Krysser fingrene for deg, Billiegirl! Er det ikke gjerne sånn at når man minst venter det, så sitter spiren. Alt godt til deg:hug:

Anonymkode: 5e5fd...a70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere.

Helt tilfeldig kom jeg over informasjon på sidene til Oslo Universitetssykehus at man ikke skal "hoppe, jogge eller drive med aktivitet som gjør at eggstokkene er i bevegelse" under stimuleringen med sprøyter. Dette har jeg ikke fått noe informasjon om fra min klinikk. Har dere det? Hva slags aktivitet gjør dere under stimulering? 

Skal på en spinningtime i kveld, men er kanskje bare å droppe den da? 

Anonymkode: 5e5fd...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hei dere.

Helt tilfeldig kom jeg over informasjon på sidene til Oslo Universitetssykehus at man ikke skal "hoppe, jogge eller drive med aktivitet som gjør at eggstokkene er i bevegelse" under stimuleringen med sprøyter. Dette har jeg ikke fått noe informasjon om fra min klinikk. Har dere det? Hva slags aktivitet gjør dere under stimulering? 

Skal på en spinningtime i kveld, men er kanskje bare å droppe den da? 

Anonymkode: 5e5fd...a70

Jeg spurte sykehuset om jeg kunne løpe/jogge under stimulering, fikk et kort og kontant svar: JA! 
Nå fikk jeg ganske vondt bare av å gå tur med hunden under stimuleringen da, spesielt etter 6-7 dager med sprøyter - så jeg hadde nok ikke klart å løpe uansett. Men gjør som du vanligvis gjør, dra på spinning om formen tilsier det, kroppen kjenner sine begrensninger ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei dere.

Helt tilfeldig kom jeg over informasjon på sidene til Oslo Universitetssykehus at man ikke skal "hoppe, jogge eller drive med aktivitet som gjør at eggstokkene er i bevegelse" under stimuleringen med sprøyter. Dette har jeg ikke fått noe informasjon om fra min klinikk. Har dere det? Hva slags aktivitet gjør dere under stimulering? 

Skal på en spinningtime i kveld, men er kanskje bare å droppe den da? 

Anonymkode: 5e5fd...a70

Slik jeg har forstått det er grunnen til at de sier man ikke skal gjøre det at eggstokkene kan vri seg når de blir så store under stimuleringen. Jeg fikk i alle fall beskjed på Riksen om å utvise forsiktighet med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.4.2021 den 16.00):

Ja, gruer meg forferdelig til egguttak. Og partner får ikke være med inn, så må gjennomføre det alene. Men det skal nok gå, jeg har bare veldig lav smerteterskel og er generelt litt engstelig av meg. 

Ååh, spennende med innsett av to hvis det blir til det, og selvfølgelig litt skummelt også. Sjansen for et gullegg er jo større da. Krysser fingrene for at begge overlever tining! Dette blir noen spennende uker for oss begge😊

Anonymkode: 5e5fd...a70

Får partner være med i koronafrie tider på uttak/innsetting?

Anonymkode: 215ba...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Får partner være med i koronafrie tider på uttak/innsetting?

Anonymkode: 215ba...82a

Ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (7 timer siden):

Jeg spurte sykehuset om jeg kunne løpe/jogge under stimulering, fikk et kort og kontant svar: JA! 
Nå fikk jeg ganske vondt bare av å gå tur med hunden under stimuleringen da, spesielt etter 6-7 dager med sprøyter - så jeg hadde nok ikke klart å løpe uansett. Men gjør som du vanligvis gjør, dra på spinning om formen tilsier det, kroppen kjenner sine begrensninger ☺️ 

 

Ellepelle skrev (3 timer siden):

Slik jeg har forstått det er grunnen til at de sier man ikke skal gjøre det at eggstokkene kan vri seg når de blir så store under stimuleringen. Jeg fikk i alle fall beskjed på Riksen om å utvise forsiktighet med det.

Tusen takk for svar🙏 Jeg kutter ut treningen og holder meg til gåturer, for sikkerhetsskyld. Nå er jeg kun på dag 2 med sprøyter, men kjenner det i kroppen allerede, så orker nok ikke trene særlig uansett i dagene fremover.

 

DNX skrev (1 time siden):

Noen her som har måttet ta Levaxin for å få TSH-verdien under 2,5 ifm. prøverørsbehandling?

Ja, jeg begynte på Levaxin for å få ned TSH,  og går på det fortsatt. Vedlig "snill" medisin, og null bivirkninger. Skal du begynne med det?

Anonymkode: 5e5fd...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

 

Tusen takk for svar🙏 Jeg kutter ut treningen og holder meg til gåturer, for sikkerhetsskyld. Nå er jeg kun på dag 2 med sprøyter, men kjenner det i kroppen allerede, så orker nok ikke trene særlig uansett i dagene fremover.

 

Ja, jeg begynte på Levaxin for å få ned TSH,  og går på det fortsatt. Vedlig "snill" medisin, og null bivirkninger. Skal du begynne med det?

Anonymkode: 5e5fd...a70

Tja, si det 😕 Jeg tok det før ferskforsøk i 2018, og har ikke brukt det på et par år. Skal ha fryseforsøk denne syklusen (dag 4 nå) og fikk beskjed fra Riksen om at jeg måtte sjekke for hepatitt og HIV før søknad om forsøk, og ble plutselig stressa i dag fordi jeg innså at ingen har bedt meg om å sjekke TSH. Og nå er det vel kanskje for sent uansett.. Er jo litt delte meninger om hvilket TSH-nivå som er problematisk mtp. å bli gravid, men .. Har alltid vært innenfor det oppgitte normalområdet (<4), men over 3 før jeg begynte på Levaxin tidligere. Kan jo være lavere nå, men hva om det er så høyt at jeg burde tatt Levaxin 😕 

Endret av DNX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ringt Riksen, altså, men de ringer aldri tilbake før dagen etter. Nå har tankene kvernet i hele dag, så tenkte jeg kunne høre om noen her vet om det er like «ille» med TSH>2,5 ved fryseforsøk som ved ferskforsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som skal igang med forsøk i mai? 

Jeg skal starte med første ivf, kort protokoll i slutten av mai :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

DNX skrev (2 timer siden):

Jeg har ringt Riksen, altså, men de ringer aldri tilbake før dagen etter. Nå har tankene kvernet i hele dag, så tenkte jeg kunne høre om noen her vet om det er like «ille» med TSH>2,5 ved fryseforsøk som ved ferskforsøk. 

Nå er ikke jeg helsepersonell, men vil tro at det går helt fint! Hvis ikke hadde de vel bedt deg måle TSH før forsøk. Min TSH var også innenfor normalområdet, men litt høy. Da anbefalte både gynekologen og fastlegen at jeg ikke skulle medisineres, men avvente og følge med litt, selv om vi skulle starte IVF-forsøk (forsøket ble utsatt av andre grunner). Først 9 måneder senere satte fastlegen meg på Levaxin, ikke fordi jeg måtte (hadde fortsatt normale-høye verdier), men fordi "vi kan jo forsøke og se om det hjelper deg å bli gravid". Hvis man er diagnostisert med lavt stoffskifte er selvfølgelig saken en annen.

Anonymkode: 5e5fd...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nå er ikke jeg helsepersonell, men vil tro at det går helt fint! Hvis ikke hadde de vel bedt deg måle TSH før forsøk. Min TSH var også innenfor normalområdet, men litt høy. Da anbefalte både gynekologen og fastlegen at jeg ikke skulle medisineres, men avvente og følge med litt, selv om vi skulle starte IVF-forsøk (forsøket ble utsatt av andre grunner). Først 9 måneder senere satte fastlegen meg på Levaxin, ikke fordi jeg måtte (hadde fortsatt normale-høye verdier), men fordi "vi kan jo forsøke og se om det hjelper deg å bli gravid". Hvis man er diagnostisert med lavt stoffskifte er selvfølgelig saken en annen.

Anonymkode: 5e5fd...a70

Takk for svar!! Veldig fint å høre en litt annen tankegang fra «dine» folk.

Jeg hadde utredning privat, og på den klinikken var det sånn at jeg måtte få TSH<2,5 før jeg kunne sette i gang med forsøk/henvises til offentlig. De mente jeg hadde «subklinisk hypotyreose», mens i ettertid har (ny) fastlege sagt at jeg ikke har det (antistoffene var da redusert en god del). Kan jo virke som at noen tenker man må «optimalisere» alt man kan i forkant, selv om man ikke vet om behandlingen er nødvendig; bare i tilfelle🤷‍♀️ Og så tror jeg ikke fastlegen vil gi en diagnose så lenge TSH er under 4, mens klinikken mente 2,5 bør være grensen, og det er jo nettopp den øvre grensen forskerne er uenige om. 

Endret av DNX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (22 timer siden):

Takk for det 😊 Første frys. Riksen går stort sett for styrt syklus for å kunne tilpasse det til «avtaleboka» (har jeg inntrykk av), bl.a. for å unngå avbrudd pga. helger. Men det kan jo alltids bli avbrutt om jeg utvikler folikler til tross for hormoner som skal forhindre det.

Jeg hadde ikke likt å få det svaret fra St  Olavs, men hadde vel blitt så satt ut at jeg ikke hadde sagt stort😅

Å ja sikkert mye bedre med styrt, det har jeg ikke tenkt på en gang 😅 så klart det er mye bedre da😇 da slipper man den skuffelsen å bli avbrutt bare fordi eggløsning kommer på feil dag. Der er jo nok å bekymre seg over .
 

jeg ble også paff så sa bare : Okey da jeg var der..... føler alt skal gå så fort, får nesten ikke spurt om noe fordi de virker som de har det så travelt der. Forstår at de har mange pasienter iløpet av en dag. Men litt rart uansett ..
 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

 

 

Ååh, så gøy at vi er flere! Vi får heie hverandre fremover, og trøste ved nederlag, for dette tærer på kjenner jeg. 

Heftig med så mange uttak aishaaa, håper det gir uttelling med mange fine blastoer på frys.

 

Krysser fingrene for deg, Billiegirl! Er det ikke gjerne sånn at når man minst venter det, så sitter spiren. Alt godt til deg:hug:

Anonymkode: 5e5fd...a70

Åå tusen takk ! Jeg håper du har rett ♥️ Testdag på mandag 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...