Gå til innhold

Prøverør 2021


hjema

Anbefalte innlegg

Erfaringer?

Fryseforsøk + styrt syklus + litt lengre syklus enn antatt da forsøk ble avtalt = risikere at de ikke har tid til meg når det er tid for UL/innsett hvis mensen kommer noen dager senere?

Har erfaring med ferskforsøk og vet at man da bare kan gå lengre på nesespray for å tilpasse avtaleboka, men hvor mye kan de flexe med styrt syklus før fryseforsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk forresten beskjed om at de har påskestengt; ellers skulle jeg ringt og spurt. Virker som det gjelder hele uka, ikke bare helligdagene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (1 minutt siden):

Erfaringer?

Fryseforsøk + styrt syklus + litt lengre syklus enn antatt da forsøk ble avtalt = risikere at de ikke har tid til meg når det er tid for UL/innsett hvis mensen kommer noen dager senere?

Har erfaring med ferskforsøk og vet at man da bare kan gå lengre på nesespray for å tilpasse avtaleboka, men hvor mye kan de flexe med styrt syklus før fryseforsøk?

Neida, fordelen med styrt er jo at det tar den tiden det tar og de tar innsett når de passer de :) du kan i utgangspunktet gå en god stund før de setter inn. Det eneste kroppen din må gjøre er å lage slimhinne tykk nok og ingen follikler, så lenge det skjer setter de inn når de har kapasitet til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (7 minutter siden):

Neida, fordelen med styrt er jo at det tar den tiden det tar og de tar innsett når de passer de :) du kan i utgangspunktet gå en god stund før de setter inn. Det eneste kroppen din må gjøre er å lage slimhinne tykk nok og ingen follikler, så lenge det skjer setter de inn når de har kapasitet til det. 

Hvor lenge kan man gå med tykk nok slimhinne? Kan man utsette det en hel uke liksom? Så takknemlig for dere erfarne! 

Anonymkode: 59bf1...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (12 minutter siden):

Neida, fordelen med styrt er jo at det tar den tiden det tar og de tar innsett når de passer de :) du kan i utgangspunktet gå en god stund før de setter inn. Det eneste kroppen din må gjøre er å lage slimhinne tykk nok og ingen follikler, så lenge det skjer setter de inn når de har kapasitet til det. 

Takk for så raskt (og beroligende) svar ❤️ Lurer også på dette:

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor lenge kan man gå med tykk nok slimhinne? Kan man utsette det en hel uke liksom? Så takknemlig for dere erfarne! 

Anonymkode: 59bf1...95c

Og veldig takknemlig for at folk bruker tid på å svare på innlegg her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor lenge kan man gå med tykk nok slimhinne? Kan man utsette det en hel uke liksom? Så takknemlig for dere erfarne! 

Anonymkode: 59bf1...95c

Jeg mener de har temmelig stort slingringsmonn på styrt syklus, men jeg husker ikke eksakt nå. Jeg mener at jeg hadde kontroll på cd 12 og da var ikke slimhinna tykk nok, fordi jeg hadde et kurs i en annen by gikk det ca 6 eller 7 dager før neste kontroll. Dette var null problem. Da ble innsett en liten uke deretter igjen. Så innsett omtrent på cd 21-23 gjetter jeg på. Dette var absolutt innafor og det ble ikke stusset på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neutral90 skrev (11 minutter siden):

Jeg mener de har temmelig stort slingringsmonn på styrt syklus, men jeg husker ikke eksakt nå. Jeg mener at jeg hadde kontroll på cd 12 og da var ikke slimhinna tykk nok, fordi jeg hadde et kurs i en annen by gikk det ca 6 eller 7 dager før neste kontroll. Dette var null problem. Da ble innsett en liten uke deretter igjen. Så innsett omtrent på cd 21-23 gjetter jeg på. Dette var absolutt innafor og det ble ikke stusset på. 

Tusen takk for svar 😍

Anonymkode: 59bf1...95c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (2 timer siden):

Fikk forresten beskjed om at de har påskestengt; ellers skulle jeg ringt og spurt. Virker som det gjelder hele uka, ikke bare helligdagene? 

Jeg tilhører st. Olavs. Rakk fryseforsøk i dag. Syns de sa de har åpent i morgen men stengt onsdag og resten av påsken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (10 timer siden):

Jeg tilhører st. Olavs. Rakk fryseforsøk i dag. Syns de sa de har åpent i morgen men stengt onsdag og resten av påsken. 

Lykke til! Håper det går bra ❤️ 
 

Anonymkode: 59bf1...95c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Er informert om at nedregulering starter tre uker etter mens/syklusdag 21. Er det noe slingringsmonn her? Hvis jeg har syklus på 30 dager, er det mulig at jeg kan starte med nedregulering litt senere? F.eks syklusdag 24? Sjekkes det med ul før man starter nedregulering? 

Spør fordi jeg ikke rekker å avtale oppstart med klinikken før rett etter syklusdag 21. 

Anonymkode: fa7da...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Lykke til! Håper det går bra ❤️ 
 

Anonymkode: 59bf1...95c

Tusen takk ! 😍
Innsett nummer 2 dette. Sist så var jeg såååå spent, levde i en rosa sky og tenkte at NÅ blir det baby. Jeg kom meg fort ned på jorda  da det ble negativ test. Har litt mer realistiske forhåpninger denne gangen, men håper jo så inderlig at det skal gå vår vei så klart.

Kjipt å begynne på de medisinene igjen med mageknip og en kropp som føles ut som en potetsekk.  Heldigvis er det påskeferie 🐥

Ønsker deg også lykke til om du skal til eller er i ivf-bobla ♥️ Nyt påsken massevis ! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (9 timer siden):

Tusen takk ! 😍
Innsett nummer 2 dette. Sist så var jeg såååå spent, levde i en rosa sky og tenkte at NÅ blir det baby. Jeg kom meg fort ned på jorda  da det ble negativ test. Har litt mer realistiske forhåpninger denne gangen, men håper jo så inderlig at det skal gå vår vei så klart.

Kjipt å begynne på de medisinene igjen med mageknip og en kropp som føles ut som en potetsekk.  Heldigvis er det påskeferie 🐥

Ønsker deg også lykke til om du skal til eller er i ivf-bobla ♥️ Nyt påsken massevis ! 

Jeg syns det er vanskelig å holde forventningene nede. Tror det er lurt å være realist, samtidig tenker jeg at jeg får i alle fall være glad og forventningsfull nå, og det er jo i seg selv en god følelse. 

Medisinene kan være ganske brutale. Jeg er sulten hele tiden... 

God påske til deg også! Jeg skal forhåpentligvis ha innsett fra frys om ca tre uker. 

Anonymkode: 59bf1...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg syns det er vanskelig å holde forventningene nede. Tror det er lurt å være realist, samtidig tenker jeg at jeg får i alle fall være glad og forventningsfull nå, og det er jo i seg selv en god følelse. 

Medisinene kan være ganske brutale. Jeg er sulten hele tiden... 

God påske til deg også! Jeg skal forhåpentligvis ha innsett fra frys om ca tre uker. 

Anonymkode: 59bf1...95c

Tenker det er fint å ha to tanker i hodet samtidig, slik det virker som du har; det kan ta tid, men man kan også være heldig på første forsøk, så like greit å ikke ta alle bekymringene på forhånd? 🤷‍♀️ Min erfaring er at samme hvor mye man sier til seg selv at det realistisk sett kan ta tid, kan følelsene leve sitt eget liv og være full av forventning 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Billiegirl skrev (På 29.3.2021 den 22.22):

Jeg tilhører st. Olavs. Rakk fryseforsøk i dag. Syns de sa de har åpent i morgen men stengt onsdag og resten av påsken. 

Takk for tipset, ringte i går og ble oppringt i dag (egentlig stengt, men tok unna de som ringte i går). Fikk samme beskjed som av @Neutral90😊 Hadde vært et problem med forsinkelse kun hvis opprinnelig planlagt innsett var rundt helligdager/påske.

Helt greit om mensen er forsinket fordi jeg er gravid😆, men det har jeg ikke egentlig tro på, så litt redd syklusen er blitt mer uregelmessig enn før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg syns det er vanskelig å holde forventningene nede. Tror det er lurt å være realist, samtidig tenker jeg at jeg får i alle fall være glad og forventningsfull nå, og det er jo i seg selv en god følelse. 

Medisinene kan være ganske brutale. Jeg er sulten hele tiden... 

God påske til deg også! Jeg skal forhåpentligvis ha innsett fra frys om ca tre uker. 

Anonymkode: 59bf1...95c

Spennende ! Du må gi et vink om hvordan det går med deg !  

Jeg har ei venninne som har hatt 9 uttak, først offentlig så privat. Nå har hun to vakre barn ♥️ Jeg håper vi er like heldige tilslutt. 
Jeg er også konstant sulten ! Vet ikke mine arme råd... prøver å leve sunt men nå er det jo påske også.  Det bugner jo av påskegodteri overalt 😅Nå som jeg ruger er det null rødvin, lite sukker og stivelse. Magen holder på å eksplodere til tider 😅

 

Ha en superfin påske 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (12 timer siden):

Takk for tipset, ringte i går og ble oppringt i dag (egentlig stengt, men tok unna de som ringte i går). Fikk samme beskjed som av @Neutral90😊 Hadde vært et problem med forsinkelse kun hvis opprinnelig planlagt innsett var rundt helligdager/påske.

Helt greit om mensen er forsinket fordi jeg er gravid😆, men det har jeg ikke egentlig tro på, så litt redd syklusen er blitt mer uregelmessig enn før..

Ååå jeg krysser det jeg har for at du har fått det beste påskeegget!  Lykke til 🥰

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 30.3.2021 den 19.38):

Hei :)

Er informert om at nedregulering starter tre uker etter mens/syklusdag 21. Er det noe slingringsmonn her? Hvis jeg har syklus på 30 dager, er det mulig at jeg kan starte med nedregulering litt senere? F.eks syklusdag 24? Sjekkes det med ul før man starter nedregulering? 

Spør fordi jeg ikke rekker å avtale oppstart med klinikken før rett etter syklusdag 21. 

Anonymkode: fa7da...d9b

Hei !

Jeg er i ivf bobla men kjenner ikke til hva nedregulering betyr. Har ikke fått meg meg alle ordene 😂 ligger litt bakpå der 😅

Men, Er det slik du skal ha innsett etter mens i naturlig syklus ? 
Jeg hadde det akkurat, eggløsning onsdag da ble innsettet mandag uken etter. Hvis jeg hadde eggløsning mandag eller tirsdag ville insett vært lørdag eller søndag og da ble det evt avlyst siden de ikke jobber i helgene på st. Olavs. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.3.2021 den 19.38):

Hei :)

Er informert om at nedregulering starter tre uker etter mens/syklusdag 21. Er det noe slingringsmonn her? Hvis jeg har syklus på 30 dager, er det mulig at jeg kan starte med nedregulering litt senere? F.eks syklusdag 24? Sjekkes det med ul før man starter nedregulering? 

Spør fordi jeg ikke rekker å avtale oppstart med klinikken før rett etter syklusdag 21. 

Anonymkode: fa7da...d9b

Jeg har vært nedregulert to ganger, startet syklusdag 21 begge ganger selv om mine sykluser er på rundt 40 dager +/-så vil tro det er ganske fast, men sikkert ikke krise med en dag eller to forskjell. Hør med klinikken? Ikke alle apotek har medisinene inne heller, så om du får resepten etter dag 21 og må bestille må du kanskje belage deg på å vente en syklus.  Hadde ingen ul før oppstart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (1 time siden):

Ååå jeg krysser det jeg har for at du har fått det beste påskeegget!  Lykke til 🥰

 

Tusen takk😊, men har ikke kommet så langt i prosessen. Venter på mensen fordi jeg da skal starte med hormoner før fryseforsøk. Mars har gått så sakte fordi jeg har ventet på mensen som skulle komme mot slutten av måneden, men nå blir det visst april før det skjer 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

Ved oppstart av IVF-forsøk, henter dere ut alle medisinene/sprøytene i forkant, slik at dere har alt klart hjemme? Eller henter dere litt og litt underveis fra apoteket? Legen min har lagt inn resept på ganske mye, men jeg vet jo ikke nå i forkant hvor mye av det jeg faktisk kommer til å trenge.

Anonymkode: 5e5fd...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...