Gå til innhold

Prøverør 2021


hjema

Anbefalte innlegg

DNX skrev (På 9.4.2021 den 20.33):

Jeg har ringt Riksen, altså, men de ringer aldri tilbake før dagen etter. Nå har tankene kvernet i hele dag, så tenkte jeg kunne høre om noen her vet om det er like «ille» med TSH>2,5 ved fryseforsøk som ved ferskforsøk. 

Stressa og sliten nå.

I dag ringte endelig Riksen tilbake, faktisk mens jeg holdt på å avslutte legetimen der jeg ba om å få måle TSH.

Selv om Riksen ikke ba meg sjekke annet enn HIV/hepatitt i januar, sa de nå at de vil ha TSH<2,5 også før fryseforsøk. Og at jeg skal si ifra når prøvene kommer hvis det er avvik (men sa ikke noe om eventuelle konsekvenser/løsninger).

Har ikke målt TSH på 1,5 år, så det KAN jo være jeg har fine verdier, men jeg vet jeg lå for høyt før medisinering både i 2016 og 2018. 

Håper bare ikke innsett må avbrytes; at verdiene enten er innafor eller at jeg rekker å få TSH ned før innsett 😕

Endret av DNX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DNX skrev (2 timer siden):

Stressa og sliten nå.

I dag ringte endelig Riksen tilbake, faktisk mens jeg holdt på å avslutte legetimen der jeg ba om å få måle TSH.

Selv om Riksen ikke ba meg sjekke annet enn HIV/hepatitt i januar, sa de nå at de vil ha TSH<2,5 også før fryseforsøk. Og at jeg skal si ifra når prøvene kommer hvis det er avvik (men sa ikke noe om eventuelle konsekvenser/løsninger).

Har ikke målt TSH på 1,5 år, så det KAN jo være jeg har fine verdier, men jeg vet jeg lå for høyt før medisinering både i 2016 og 2018. 

Håper bare ikke innsett må avbrytes; at verdiene enten er innafor eller at jeg rekker å få TSH ned før innsett 😕

Uff, forstår at du er stressa og sliten❤️ Denne prosessen er jo tung nok fra før av, også får du enda mer usikkerhet og bekymring på toppen. Merkelig at ikke Riksen ba deg sjekke TSH i forkant, når det faktisk er viktig. Håper du får tilbake fine, normale prøveverdier, og at du kan gjennomføre forsøket som planlagt. Også kan det jo være at du får gjennomføre forsøket selv om verdiene skulle avvike litt. 
 

Anonymkode: 5e5fd...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Uff, forstår at du er stressa og sliten❤️ Denne prosessen er jo tung nok fra før av, også får du enda mer usikkerhet og bekymring på toppen. Merkelig at ikke Riksen ba deg sjekke TSH i forkant, når det faktisk er viktig. Håper du får tilbake fine, normale prøveverdier, og at du kan gjennomføre forsøket som planlagt. Også kan det jo være at du får gjennomføre forsøket selv om verdiene skulle avvike litt. 
 

Anonymkode: 5e5fd...a70

Takk, ja, håper det! ❤️
 

Det kjipe er at dette hadde vært helt uproblematisk om jeg bare hadde fått beskjed/kommet på det selv tidligere. Får vel prøvesvar om et par dager🤞 Fint at jeg får det før UL på fredag i alle fall, men nervene ville helst hatt svar på fredag da jeg kom på det 😅

Endret av DNX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ test på meg i dag 😭.. starter rett på innsett på styrt syklus, med progynova 8 mg pr dag. Noen som har prøvd det ? Ultralyd neste fredag. 
Spent på bivirkningene 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (4 minutter siden):

Negativ test på meg i dag 😭.. starter rett på innsett på styrt syklus, med progynova 8 mg pr dag. Noen som har prøvd det ? Ultralyd neste fredag. 
Spent på bivirkningene 😇

Fader, så kjedelig.. neste gang sitter den!!🤞🏼❤️
hvorfor blir det styrt syklus nå?☺️
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg melde meg inn her, sånn skikkelig iallfall. Tok min første sprøyte med Menopur idag. Håper det går veien nå ☺️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aishaaa skrev (9 minutter siden):

Fader, så kjedelig.. neste gang sitter den!!🤞🏼❤️
hvorfor blir det styrt syklus nå?☺️
 

For å bygge opp livmorslimhinnen min tror jeg, to tabletter morgen og to kveld frem til ultralyd neste fredag.  Får melding på Crypho appen så det blir litt lite info men nå har jeg mer troen !
 

Og nå kan det ikke bli avbrutt om jeg fått eggløsning på feil dag i forhold til helg. Så jeg er fornøyd 😍 sist var det jo så nervepirrende ! 

Nytt egg, ny mulighet. Føler meg veldig heldig som får sjansen, så det blir trøsten når dagen begynte litt trist med negativ test.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (11 minutter siden):

Da kan jeg melde meg inn her, sånn skikkelig iallfall. Tok min første sprøyte med Menopur idag. Håper det går veien nå ☺️

Velkommen hit ❤️ Håper du lykkes ♥️
Jeg syns dette er en fin gruppe å være i. Godt å ikke føle seg så alene. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (2 minutter siden):

Velkommen hit ❤️ Håper du lykkes ♥️
Jeg syns dette er en fin gruppe å være i. Godt å ikke føle seg så alene. 
 

Takk ❤️ Håper det går den rette veien for alle her inne ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (52 minutter siden):

Negativ test på meg i dag 😭.. starter rett på innsett på styrt syklus, med progynova 8 mg pr dag. Noen som har prøvd det ? Ultralyd neste fredag. 
Spent på bivirkningene 😇

Så trist😔 Et lite plaster på såret å få begynne rett på nytt forsøk, og fint at du ser lyst på å prøve styrt syklus! Håper spiren sitter denne gangen ❤️

Det er Progynova jeg bruker (6 mg), ikke merket noen bivirkninger denne første uken i alle fall. 

Saschi skrev (44 minutter siden):

Da kan jeg melde meg inn her, sånn skikkelig iallfall. Tok min første sprøyte med Menopur idag. Håper det går veien nå ☺️

Velkommen! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (1 time siden):

Da kan jeg melde meg inn her, sånn skikkelig iallfall. Tok min første sprøyte med Menopur idag. Håper det går veien nå ☺️

Så spennende! Hadde menopur sist. Nå starter jeg på nytt forsøk med Bemfola i går. Andre sprøytedag i dag 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (1 time siden):

Negativ test på meg i dag 😭.. starter rett på innsett på styrt syklus, med progynova 8 mg pr dag. Noen som har prøvd det ? Ultralyd neste fredag. 
Spent på bivirkningene 😇

Så kjipt ❤️ 
 

Jeg går på progynova 6 mg. Hadde innsett på torsdag. Håper du får en fin trippel lined tjukk slimhinne neste fredag 🤞🏼 

Anonymkode: 59bf1...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (53 minutter siden):

For å bygge opp livmorslimhinnen min tror jeg, to tabletter morgen og to kveld frem til ultralyd neste fredag.  Får melding på Crypho appen så det blir litt lite info men nå har jeg mer troen !
 

Og nå kan det ikke bli avbrutt om jeg fått eggløsning på feil dag i forhold til helg. Så jeg er fornøyd 😍 sist var det jo så nervepirrende ! 

Nytt egg, ny mulighet. Føler meg veldig heldig som får sjansen, så det blir trøsten når dagen begynte litt trist med negativ test.. 

Okei, jeg kan så lite om dette med innsett, har jo ikke kommet dit selv enda, men det blir forhåpentligvis ikke såå mange mnd til❤️🤷🏼‍♀️ Hvor lenge må du gå på tablettene?? 
 

SÅ bra at du har den innstillingen ❤️ Helt klart, nå slipper du stresset over å eventuelt få et avbrudd.. vurderer å spørre om styrt syklus jeg også, så jeg vet jeg får et innsett før Jul en gang🥰
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aishaaa skrev (4 minutter siden):

Okei, jeg kan så lite om dette med innsett, har jo ikke kommet dit selv enda, men det blir forhåpentligvis ikke såå mange mnd til❤️🤷🏼‍♀️ Hvor lenge må du gå på tablettene?? 
 

SÅ bra at du har den innstillingen ❤️ Helt klart, nå slipper du stresset over å eventuelt få et avbrudd.. vurderer å spørre om styrt syklus jeg også, så jeg vet jeg får et innsett før Jul en gang🥰
 

Eneste minuset er at man må ta piller til uke 10, siden man har skrudd av kroppens egen hormonproduksjon ved å unngå eggløsning (men ved uke 10 overtar morkaken). Tenker likevel det er verdt det for å unngå avbrutt forsøk pga. helger, så er glad for å ha styrt syklus 😊

Imponert over utholdenheten din, med så mange utakk på kort tid!

 

Endret av DNX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (16 minutter siden):

Så spennende! Hadde menopur sist. Nå starter jeg på nytt forsøk med Bemfola i går. Andre sprøytedag i dag 🥳

Har aldri hørt om Bemfola. Er den bedre? Hva hjelper den med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (5 minutter siden):

Eneste minuset er at man må ta piller til uke 10, siden man har skrudd av kroppens egen hormonproduksjon ved å unngå eggløsning (men ved uke 10 overtar morkaken). Tenker likevel det er verdt det for å unngå avbrutt forsøk pga. helger, så er glad for å ha styrt syklus 😊

Imponert over utholdenheten din, med så mange utakk på kort tid!

 

10 uker går jo heldigvis fort, så det høres ikke avskremmende ut! Men hva med feks Lutinus går man lengre på dette også?

Imponert over meg selv også, og alle i gruppa(!). Snart sprøytestart igjen, venter bare på mens, som selvfølgelig er forsinket 🙈 Har gått mye frem og tilbake med meg selv om denne runden, kjenner at det hadde vært godt med en mnd pause til, men samtidig vil man jo bare «kjøre på». Ikke at jeg er gammel, men blir jo ikke yngre heller.. Ikke blir eggreserven bedre heller🤷🏼‍♀️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Saschi skrev (1 minutt siden):

Har aldri hørt om Bemfola. Er den bedre? Hva hjelper den med?

Jeg hadde menopur på første runde, den er laget av andre stoffer enn bemfola/gonal-f. Menopur er basert på LH og FSH, bemfola/gonal f er kun FSH. Bemfola/gonal f er altså mer kunstig enn menopur. Menopur er faktisk laget av utvunnet urin fra kvinner i overgangsalderen🤷🏼‍♀️ 

Jeg hadde bedre resultater på Bemfola, men der er vi _Alle_ forskjellige. Man må prøve seg litt frem har jeg erfart☺️
Hvor stor dose skal du ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (1 minutt siden):

10 uker går jo heldigvis fort, så det høres ikke avskremmende ut! Men hva med feks Lutinus går man lengre på dette også?

Imponert over meg selv også, og alle i gruppa(!). Snart sprøytestart igjen, venter bare på mens, som selvfølgelig er forsinket 🙈 Har gått mye frem og tilbake med meg selv om denne runden, kjenner at det hadde vært godt med en mnd pause til, men samtidig vil man jo bare «kjøre på». Ikke at jeg er gammel, men blir jo ikke yngre heller.. Ikke blir eggreserven bedre heller🤷🏼‍♀️

 

Tror man bruker både Progynova og Lutinus (eller lignende) i 10 uker, men er bare på dag 7 i syklusen så har ikke fått all info ennå.

Så fint å kunne imponere seg selv litt 😊 Skulle gjerne kjent på den følelsen nå som jeg går rundt og stresser mens jeg venter på blodprøvesvar😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (20 minutter siden):

Eneste minuset er at man må ta piller til uke 10, siden man har skrudd av kroppens egen hormonproduksjon ved å unngå eggløsning (men ved uke 10 overtar morkaken). Tenker likevel det er verdt det for å unngå avbrutt forsøk pga. helger, så er glad for å ha styrt syklus 😊

Imponert over utholdenheten din, med så mange uttak på kort tid!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (3 minutter siden):

Tror man bruker både Progynova og Lutinus (eller lignende) i 10 uker, men er bare på dag 7 i syklusen så har ikke fått all info ennå.

Så fint å kunne imponere seg selv litt 😊 Skulle gjerne kjent på den følelsen nå som jeg går rundt og stresser mens jeg venter på blodprøvesvar😅

Skjønner deg godt, er mye stressing og tankekjør under prosessen. Det værste for min del så langt har vært dagene etter uttak, det å vente i 5 dager på et svar på om noe gikk i frysen er faktisk forjævlig. Men, enda verre er det nok når man faktisk KOMMER til et innsett😅 Hjelp, må prøve å ikke tenke så mye.


Okei☺️ På St.Olavs forsto jeg det som at alle som kan ha fryseforsøk i naturlig syklus «bør» ha dette, men jeg tenker at jeg kan spørre om det. Jeg har ikke funnet noe om at enten eller har større suksessrate, eneste er jo at man slipper diverse medikamenter i forkant. Men, så er det skikkelig herk dersom det blir avbrutt også..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...