Gå til innhold

Prøverør 2021


hjema

Anbefalte innlegg

hjema skrev (1 minutt siden):

 

 

Vi mener helt klart at her er det gjort en feil når vi først ble godkjent uten noe om eller men. Kjenner jeg holder på å eksplodere bare av å tenke på det.... tenk å sende en sånn beskjed per brev uten forvarsel... som at det at vi kan få barn eller ikke kun er en liten bagatell... for meg var dette som å sende et brev i posten om at jeg har fått en dødelig sykdom... men de tenker vel at om et par fra eller til får barn så bryr ikke de seg... tydelig at de ikke ser menneskene og skjebnene bak personnummerene i journalen....

Forstår jeg godt.
Men hvorfor fikk dere avslag? Hva skal til for å få avslag liksom? 

Anonymkode: c9990...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forstår jeg godt.
Men hvorfor fikk dere avslag? Hva skal til for å få avslag liksom? 

Anonymkode: c9990...930

De kan gi avslag om de tror sjansen for å lykkes er minimal feks, men hos oss ser alt fint ut 🤷‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjema skrev (3 minutter siden):

 

 

Vi mener helt klart at her er det gjort en feil når vi først ble godkjent uten noe om eller men. Kjenner jeg holder på å eksplodere bare av å tenke på det.... tenk å sende en sånn beskjed per brev uten forvarsel... som at det at vi kan få barn eller ikke kun er en liten bagatell... for meg var dette som å sende et brev i posten om at jeg har fått en dødelig sykdom... men de tenker vel at om et par fra eller til får barn så bryr ikke de seg... tydelig at de ikke ser menneskene og skjebnene bak personnummerene i journalen....

Og kan du spare penger og gå privat? 

Anonymkode: c9990...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og kan du spare penger og gå privat? 

Anonymkode: c9990...930

de private kan gjøre sin egen vurdering ja, så vi får prøve på det om det ikke løser seg ved neste time hos de... vi har økonomi til det og angrer nå på at vi ikke gikk dit med en gang for bedre behandling, men kjenner også at jeg nå ikke vil gi meg mot det offentlige når vi har krav på hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjema skrev (13 minutter siden):

de private kan gjøre sin egen vurdering ja, så vi får prøve på det om det ikke løser seg ved neste time hos de... vi har økonomi til det og angrer nå på at vi ikke gikk dit med en gang for bedre behandling, men kjenner også at jeg nå ikke vil gi meg mot det offentlige når vi har krav på hjelp!

Men hvorfor fikk dere avslag? 😊

Anonymkode: c9990...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ultralyd for første fryseforsøk i naturlig syklus. Alt ser fint ut så da er det bare å håper eggeløsning ikke skjer på mandag så blir det innsett 🤞 I følge appen min skal det gå helt fint, skal ikke ha eggeløsning før neste helg i følge den. Håper det klaffer, fan av dette naturlig syklus uten hormoner foreløpig, deilig å kunne eie kroppen min igjen 😅

Endret av Molly_
Feil formulering
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Molly_ skrev (27 minutter siden):

Da har jeg vært på ultralyd for første fryseforsøk i naturlig syklus. Alt ser fint ut så da er det bare å unngå eggeløsning på mandag så blir det innsett 🤞 I følge appen min skal det gå helt fint, skal ikke ha eggeløsning før neste helg i følge den. Håper det klaffer, fan av dette naturlig syklus uten hormoner foreløpig, deilig å kunne eie kroppen min igjen 😅

Hurra, så gode nyheter🤗 Kanskje et dumt spørsmål, men hvordan unngår man eggløsning i naturlig syklus? Er poenget at man skal rekke å sette inn embryoet før eggløsningen skjer?

Anonymkode: 5e5fd...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjema skrev (1 time siden):

De kan gi avslag om de tror sjansen for å lykkes er minimal feks, men hos oss ser alt fint ut 🤷‍♀️ 

Uff, så kjedelig, Krysser fingrene for at det ordner seg for dere. I avslagsbrevet skal det stå årsak til avslaget og hvor du kan henvende deg for å klage. Min samboer og jeg fikk avslag fordi vi hadde ikke samme folkeregistrerte adresse f.eks. og det stod en grundig begrunnelse i avslagsbrevet vi fikk tilsendt.

Anonymkode: 5e5fd...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hurra, så gode nyheter🤗 Kanskje et dumt spørsmål, men hvordan unngår man eggløsning i naturlig syklus? Er poenget at man skal rekke å sette inn embryoet før eggløsningen skjer?

Anonymkode: 5e5fd...a70

Man kan ikke unngå det, kroppen bestemmer det. Så da blir det avbrutt om eggløsning skjer på en ma dag eller tirsdag. I naturlig syklus må man ha eggløsning for å kunne sette inn embryo, for å bli gravid. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (8 minutter siden):

Man kan ikke unngå det, kroppen bestemmer det. Så da blir det avbrutt om eggløsning skjer på en ma dag eller tirsdag. I naturlig syklus må man ha eggløsning for å kunne sette inn embryo, for å bli gravid. 

Men man kan styre det ved å sette inn i styrt syklus. 

Anonymkode: c9990...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hurra, så gode nyheter🤗 Kanskje et dumt spørsmål, men hvordan unngår man eggløsning i naturlig syklus? Er poenget at man skal rekke å sette inn embryoet før eggløsningen skjer?

Anonymkode: 5e5fd...a70

Beklager, formulerte meg litt teit der, ser du fikk svar. Endrer innlegget mitt så ikke flere tenker det samme som deg ang det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uff, så kjedelig, Krysser fingrene for at det ordner seg for dere. I avslagsbrevet skal det stå årsak til avslaget og hvor du kan henvende deg for å klage. Min samboer og jeg fikk avslag fordi vi hadde ikke samme folkeregistrerte adresse f.eks. og det stod en grundig begrunnelse i avslagsbrevet vi fikk tilsendt.

Anonymkode: 5e5fd...a70

Ja, det skal stå det, men vi fikk vel egentlig ikke et ordentlig avslagsbrev engang. Kun 2 setninger som nevnt og ingenting om klagemuligheter....så her har de virkelig ikke gjort jobben sin... derfor holdt jeg på å klikke da hun sykepleieren møtte meg med at "vi bare måtte klage".. hallo; vi må jo få info om hvordan og hvorfor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men man kan styre det ved å sette inn i styrt syklus. 

Anonymkode: c9990...930

Ja, men det kan være noen heftige bivirkninger på de medisinene. Greit å slippe å gå på de tom uke 10. Naturlig er mye mer skånsomt på den måten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen her som ble henvist til offentlig ivf i Oslo? 

Hvor lang tid tok det før dere kom i gang med første ivf forsøk fra dere sendte henvisning? 

Jeg skal søke neste uke.. Har vært uten pillen i langt over 1 år nå. Har ikke fått en eneste positiv test.. Så da orker jeg ikke mer av det å prøve selv uten resultat. 

Anonymkode: df055...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (1 time siden):

Ja, men det kan være noen heftige bivirkninger på de medisinene. Greit å slippe å gå på de tom uke 10. Naturlig er mye mer skånsomt på den måten. 

Ja selvfølgelig 😊 Men mye mer styr og stress i naturlig. Må selv finne eggløsning , tolke eggløsningstester og fysj! 

Anonymkode: c9990...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja selvfølgelig 😊 Men mye mer styr og stress i naturlig. Må selv finne eggløsning , tolke eggløsningstester og fysj! 

Anonymkode: c9990...930

Tipper vi er veldig forskjellige. Jeg synes naturlig er veldig behagelig nå, kjøper også de digitale eggeløsningstestene så det ikke trengs noe tolkning. Så er det bare å håpe det klaffer 🤞 Om det blir utsatt en måned så er det nesten verdt det mtp å slippe hormonene for min del, jeg har trengt en pause. Men håper selvsagt å unngå å få det utsatt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etter en nervepirrende uke har jeg nå fått time til innsett neste uke 🤗 Spent på hvor mange egg som overlever opptiningen (70% sjanse pga. gammel frysemetode).

Settes testdag alltid 12 dager etter innsett av 3-dagers? Forrige gang testet jeg ikke hjemme og ventet på blodprøvesvar fordi jeg var redd for falsk positiv. Men hvor ofte skjer egentlig det hvis man venter til 12 dager etter (det blir vel dag 15 etter «eggløsning»)?

Endret av DNX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (9 minutter siden):

Etter en nervepirrende uke har jeg nå fått time til innsett neste uke 🤗 Spent på hvor mange egg som overlever opptiningen (70% sjanse pga. gammel frysemetode).

Settes testdag alltid 12 dager etter innsett av 3-dagers? Forrige gang testet jeg ikke hjemme og ventet på blodprøvesvar fordi jeg var redd for falsk positiv. Men hvor ofte skjer egentlig det hvis man venter til 12 dager etter (det blir vel dag 15 etter «eggløsning»)?

Tester du 15 dpo kan du stole på det svaret som testen gir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (12 minutter siden):

Tester du 15 dpo kan du stole på det svaret som testen gir :)

Takk for svar😊

15 dpo = 12 dager etter innsett av 3-dagers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Er det noen her som ble henvist til offentlig ivf i Oslo? 

Hvor lang tid tok det før dere kom i gang med første ivf forsøk fra dere sendte henvisning? 

Jeg skal søke neste uke.. Har vært uten pillen i langt over 1 år nå. Har ikke fått en eneste positiv test.. Så da orker jeg ikke mer av det å prøve selv uten resultat. 

Anonymkode: df055...4e5

Jeg sendte inn søknadsskjemaene i september og hadde første forsøk på riksen i mars. 

Sykehusene oppgir forventet ventetid her, men jeg vet ikke hvor godt de stemmer, da: https://tjenester.helsenorge.no/velg-behandlingssted/behandlinger/ventetider-for/?bid=183

Lykke til med prøving og ivf etter hvert 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...