Gå til innhold

Prøverør 2021


hjema

Anbefalte innlegg

DNX skrev (22 minutter siden):

Takk for svar😊

15 dpo = 12 dager etter innsett av 3-dagers?

Riktig 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj, da ble forsøk nr. 2 avbrutt😖 Kroppen min har nesten ikke reagert på Menopur, så da var det ikke noe vits å fortsette med egguttak på mandag. 

Anonymkode: 72e91...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (9 timer siden):

Da har jeg vært på ultralyd for første fryseforsøk i naturlig syklus. Alt ser fint ut så da er det bare å håper eggeløsning ikke skjer på mandag så blir det innsett 🤞 I følge appen min skal det gå helt fint, skal ikke ha eggeløsning før neste helg i følge den. Håper det klaffer, fan av dette naturlig syklus uten hormoner foreløpig, deilig å kunne eie kroppen min igjen 😅

Hvor mange dager beregner de fra mensen til innsett av fryseforsøk? Havner kanskje der denne runden og greit å vite sånn ca når det setter inn neste måned i såfall 🙃🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Æsj, da ble forsøk nr. 2 avbrutt😖 Kroppen min har nesten ikke reagert på Menopur, så da var det ikke noe vits å fortsette med egguttak på mandag. 

Anonymkode: 72e91...6a5

Såå kjipt og frustrerende! 😔❤️ Håper virkelig de treffer bedre med hormonene neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (Akkurat nå):

Hvor mange dager beregner de fra mensen til innsett av fryseforsøk? Havner kanskje der denne runden og greit å vite sånn ca når det setter inn neste måned i såfall 🙃🙂

I styrt syklus? Jeg har hørt at dag 15-18 er vanlig. For meg blir det dag 15, siden alt så fint ut på UL på dag 11. Hvis ikke slimhinnen er tykk nok på dag 10/11 må man «godgjøre» den litt og så ha ny UL før innsett bestemmes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (3 minutter siden):

I styrt syklus? Jeg har hørt at dag 15-18 er vanlig. For meg blir det dag 15, siden alt så fint ut på UL på dag 11. Hvis ikke slimhinnen er tykk nok på dag 10/11 må man «godgjøre» den litt og så ha ny UL før innsett bestemmes. 

Vet ikke i styrt eller ikke styrt 🙊. Om det blir totalfrys nå, så vet jeg liksom ikke veien videre. Ikke så gode på å si noe om det heller på klinikken. Jeg har vel vanlig eggløsning dag 14 sånn ca 🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Æsj, da ble forsøk nr. 2 avbrutt😖 Kroppen min har nesten ikke reagert på Menopur, så da var det ikke noe vits å fortsette med egguttak på mandag. 

Anonymkode: 72e91...6a5

Så kjedelig! Hvorfor skulle egguttaket absolutt være på mandag? 
 Min gynekolog fortalte om at de hadde hatt ei som var stimulert et sted mellom 30-40 dager, så det er jo mulig å holde på leeenge 🤷‍♀️ Selv om jeg vet at det absolutt ikke er en normal lengde å holde på 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (1 time siden):

Så kjedelig! Hvorfor skulle egguttaket absolutt være på mandag? 
 Min gynekolog fortalte om at de hadde hatt ei som var stimulert et sted mellom 30-40 dager, så det er jo mulig å holde på leeenge 🤷‍♀️ Selv om jeg vet at det absolutt ikke er en normal lengde å holde på 😊

Vet ikke🤷‍♀️ Var vel det antallet dager jeg hadde forrige gang, og så så de vel at Menopur ikke virket( brukte bemfola 1.gang)? Dessuten har jeg ikke brukt opp et forsøk, så det var jo bra oppi alt sammen. 
 

Men fikk beskjed om at jeg kunne sette eggløsningssprøyte og prøve på egenhånd i helgen da😎

Anonymkode: 72e91...6a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.4.2021 den 18.30):

Æsj, da ble forsøk nr. 2 avbrutt😖 Kroppen min har nesten ikke reagert på Menopur, så da var det ikke noe vits å fortsette med egguttak på mandag. 

Anonymkode: 72e91...6a5

Så kjipt ! Må du vente på neste syklus ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som vet hvor raskt Crinone virker, sånn mtp. rester som kommer ut igjen?

Brukte Lutinus sist. Legen sa jo at det er vanlig med klumpete utflod med Crinone, men om det kommer ut 1-2 timer etter jeg har satt det inn; har det da fått virke lenge nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (På 16.4.2021 den 21.59):

Så kjedelig! Hvorfor skulle egguttaket absolutt være på mandag? 
 Min gynekolog fortalte om at de hadde hatt ei som var stimulert et sted mellom 30-40 dager, så det er jo mulig å holde på leeenge 🤷‍♀️ Selv om jeg vet at det absolutt ikke er en normal lengde å holde på 😊

Meg satte de en uke ekstra på stimulering, så det skulle ikke være nødvendig med uttak på nøyaktig dag, nei. 

Anonymkode: c9990...930

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (18 minutter siden):

Noen her som vet hvor raskt Crinone virker, sånn mtp. rester som kommer ut igjen?

Brukte Lutinus sist. Legen sa jo at det er vanlig med klumpete utflod med Crinone, men om det kommer ut 1-2 timer etter jeg har satt det inn; har det da fått virke lenge nok?

Jeg tenkte at så lenge jeg har fått vært i aktivitet rett etter den er satt inn, og ikke alt kommer ut igjen flytende, så har vel kroppen tatt opp virkestoffet. Tror den gelen kommer ut igjen uansett🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellepelle skrev (21 minutter siden):

Jeg tenkte at så lenge jeg har fått vært i aktivitet rett etter den er satt inn, og ikke alt kommer ut igjen flytende, så har vel kroppen tatt opp virkestoffet. Tror den gelen kommer ut igjen uansett🤔

Syns crinone for det meste klumpa seg inni der jeg og måtte graves ut om det i det hele tatt skulle komme ut igjen 🙈🤷‍♀️

Anonymkode: c9990...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Syns crinone for det meste klumpa seg inni der jeg og måtte graves ut om det i det hele tatt skulle komme ut igjen 🙈🤷‍♀️

Anonymkode: c9990...930

Da skal jeg kanskje være glad for at det kommer ut😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellepelle skrev (28 minutter siden):

Jeg tenkte at så lenge jeg har fått vært i aktivitet rett etter den er satt inn, og ikke alt kommer ut igjen flytende, så har vel kroppen tatt opp virkestoffet. Tror den gelen kommer ut igjen uansett🤔

Ja, enig, bare redd jeg ikke har vært i nok aktivitet rett etter 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har oversteget egenandelen og sendt inn krav til helfo. Fikk dere noe info om når søknaden ble ferdigbehandlet? Ser vi fikk utbetalt det som oversteg egenandelen i februar, men har ikke fått noe vedtak eller utregning så tok litt tid før vi innså at det var penger fra helfo. Lett men finner ikke noe info på altinn om at søknaden var ferdigbehandlet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Billiegirl skrev (6 timer siden):

Så kjipt ! Må du vente på neste syklus ? 

Jeg fikk beskjed om at jeg måtte vente en syklus, forrige gang måtte jeg vente to. Tror jeg må ringe for å være helt sikker.

Anonymkode: 72e91...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg fikk beskjed om at jeg måtte vente en syklus, forrige gang måtte jeg vente to. Tror jeg må ringe for å være helt sikker.

Anonymkode: 72e91...6a5

Den er lei. Håper du ikke må vente så lenge. 
Syns det er så mye opp og nedturer med prøverør, virker som alle her inne kaver med sitt. Jeg skulle så innmari ønske at alle her inne får ønsket sitt oppfylt ! ❤️
Er på styrt syklus selv nå med ultralyd førstkommende fredag. Det er en lidelse og vente, og så kanskje få beskjed om at livmorslimhinnen ikke er bra nok. Da blir det kanskje avbrutt da, og ukesvis (føler det slik ihvertfall 😂) med hormoner forgjeves. Jeg gikk rett fra naturlig syklus, negativ test til styrt. Så mange forventninger og så mange nedturer. 
Samtidig er jeg takknemlig for jeg har egg i fryseren og i det hele tatt har innvilget ivf behandling. 

Det er bare så mye å ta innover seg til tider. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (8 timer siden):

Dere som har oversteget egenandelen og sendt inn krav til helfo. Fikk dere noe info om når søknaden ble ferdigbehandlet? Ser vi fikk utbetalt det som oversteg egenandelen i februar, men har ikke fått noe vedtak eller utregning så tok litt tid før vi innså at det var penger fra helfo. Lett men finner ikke noe info på altinn om at søknaden var ferdigbehandlet. 

Fikk bekreftelse på at søknaden var mottatt, men ikke noe når den var ferdigbehandlet. Kun penger på konto 👍🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig fikk jeg positiv eggeløsningstest i dag som betyr at innsettet ikke kan skje(ettersom sykehuset jo ikke jobber i helgene). Selvom det har vært behagelig å slippe tilleggshormonene er det fristende å håpe på styrt syklus neste gang, får vite det sikkert i morgen. Håper de hvertfall har plass til oss i mai, så vi ikke trenger å vente enda lenger 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...