Gå til innhold

Prøverør 2021


hjema

Anbefalte innlegg

DNX skrev (32 minutter siden):

Takk - godt å kunne dele nedturene med noen som vet hvordan det kan føles med prøverørskarusellen ❤️

 Ja, blir forsøk over sommeren. Så har prøvd å ta til meg noen av tipsene i de fine svarene du fikk i dag 🙃

Ingen enkel dag for deg, herlighet, snakk om uflaks og at du må vente så lenge. Hadde aldri tenkt tanken på det skulle bli slik. Nå må du ta godt vare på deg selv.

Jeg syns sommeren alltid er over på et blunk (ihvertfall på Sunnmøre her jeg bor 😅) så jeg håper tiden går fort for deg også og plutselig er du i gang igjen. Da håper jeg at det blir din tur 🌺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Billiegirl skrev (9 timer siden):

Takk for godt tips ! Dette var det jeg trengte ♥️skal prøve å følge oppskriften din 😍 Så flink du er !

Dagen i dag har vært bedre heldigvis. Mye opp og ned, men synd det var så mange som skrev så mye fint til meg og det varmet så godt. 

Grublorama ja, det har du helt rett i,Det jeg tenker mest på er at tenk om det ikke blir noe barn i det hele tatt.. altså jeg blir så lei meg av den tanken. Også tenker jeg mye på samboer som ikke har egne barn og at jeg er redd for å skuffe han, tenk om han vil ha ei dame som kan få osv osv... så kverner alle tankene så mye at alt går over styr og stein. Men nå skal jeg prøve dine råd, jeg har stor tro på at det vil hjelpe meg og sikkert mange andre som går igjennom det her ♥️
 

Tusen ♥️takk !! 

🥰

I dag trengte jeg å lese innlegget mitt selv, for jeg gikk fullstendig i kjelleren i går ettermiddag. På de verste dagene klarer jeg bare ikke å snu det... Men forhåpentligvis, hvis man gjør slike øvelser på de dagene som ikke er helt krise, så blir man bedre på å gjøre de virkelig dårlige dagene bedre også. Jeg har heller ikke barn og tenker også mye på om det aldri blir, og synes det er veldig vondt. Vi har vært klar for dette så lenge nå, og kommer liksom ikke videre i livet. Jeg har også hatt en spontanabort og «skulle egentlig» hatt en baby nå, så tenker mye på det. Hvis jeg først havner i de negative tankene så kommer liksom alt på en gang.

Men i dag er en ny dag, la oss gjøre det til en fin en! ☀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (10 timer siden):

Ingen enkel dag for deg, herlighet, snakk om uflaks og at du må vente så lenge. Hadde aldri tenkt tanken på det skulle bli slik. Nå må du ta godt vare på deg selv.

Jeg syns sommeren alltid er over på et blunk (ihvertfall på Sunnmøre her jeg bor 😅) så jeg håper tiden går fort for deg også og plutselig er du i gang igjen. Da håper jeg at det blir din tur 🌺

Takk, jeg har nå prøvd å snu tankene litt og heller tenke: Jeg takler jevnt over en dårlig nyhet/tydelig avklaring bedre enn en lengre periode med mye usikkerhet og muligens håp/muligens fiasko. Pluss at det er sommer i vente fremfor en mørk og kald vinter! Så nå har jeg bestemt meg for å prøve å tenke på perioden frem til august som «fri» fra prøverørskarusellen (med unntak av en blodprøve/melde inn mensen før sommeren mtp. å legge en plan for forsøk). Så vil det komme gode og dårlige dager, men som andre sa; man kan øve seg på å gjøre de dårlige dagene bedre. 

Takk alle fine folk for støtte på gårsdagen ❤️ Så må jeg ta en runde på om jeg også bør prøve å ha en pause fra forumet her også, eller om det er bedre å være «påkoblet» i tilfelle grublorama.😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marmorape skrev (28 minutter siden):

🥰

I dag trengte jeg å lese innlegget mitt selv, for jeg gikk fullstendig i kjelleren i går ettermiddag. På de verste dagene klarer jeg bare ikke å snu det... Men forhåpentligvis, hvis man gjør slike øvelser på de dagene som ikke er helt krise, så blir man bedre på å gjøre de virkelig dårlige dagene bedre også. Jeg har heller ikke barn og tenker også mye på om det aldri blir, og synes det er veldig vondt. Vi har vært klar for dette så lenge nå, og kommer liksom ikke videre i livet. Jeg har også hatt en spontanabort og «skulle egentlig» hatt en baby nå, så tenker mye på det. Hvis jeg først havner i de negative tankene så kommer liksom alt på en gang.

Men i dag er en ny dag, la oss gjøre det til en fin en! ☀️

Så bra du skrev så fint til meg så ble det til nytte for deg også ♥️ 
Forstår deg veldig godt at det er svært vondt for deg. Veldig leit å lese at du har det slik. Tenker på deg og sender deg gode tanker !  Har dere holdt på lenge med ivf ? Får der du går til behandling noe tid for samtaler mtp de tunge tankene ? 
Jeg skulle ønske at der var noen å snakke med til tider, men i det offentlige så er det ikke noe tid for det. Det er et samlebånd, inn og ut uten noe tid for de store spørsmålene. Det syns jeg er litt kjipt.  

Jeg  har to barn fra ett tidligere forhold, de er er i tenårene som betyr alt for meg.  Høres litt teit ut men jeg skulle så innmari ønske at jeg kunne skru tiden tilbake og at de var små igjen.. at de krøller seg opp i fanget mitt og tiden stod helt stille. Nå vil de jo ikke det lengre 😅 men jeg er så takknemlig for at jeg har fått barn. Jeg fikk barna ganske tidlig i livet  og da klarte jeg kanskje ikke å nyte babytiden like godt som jeg ville gjort i dag. I dag får jeg nesten tårer i øynene bare jeg ser barn og hvor heldige de som er foreldre er. Også ønsker jeg så inderlig at samboeren min skal få sitt eget barn. De dumme tankene mine forteller meg noen dager at jeg ikke er god nok for han. 
 Det er lett å snøre seg inn i vonde tanker det er helt sikkert, men i dag er det som du skriver en helt ny dag. 
Den skal bli litt bedre de andre dagene ♥️
uheldigvis for meg så våknet jeg med blod i urinen, og fått svar på prøve at jeg har urinveisinfeksjon... håper ikke det går ut over innsettet jeg skal ha forhåpentligvis neste uke. Enda en ting å bekymre seg over 😅

Hører gjerne fra deg om hvordan det går med deg. Stor klem fra meg 😍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er ny her, og er i gang med IVF. Har veeeldig mange spørsmål, etter å ha lest her 🤓 startet stimulering 12.04.

 

Fikk beskjed av St. Olavs at medisiner i mitt forsøk kom til å bli på ca. 10.000kr, jeg har nå brukt over 16.000 kun på Bemfola og Cetrotide. Jeg fikk også beskjed om å kun kjøpe medisiner før første ultralyd, når jeg kom på denne ultralyden fikk jeg beskjed om at jeg skal fortsette på medisinene (som jeg da så klart var tom for, og ingen apotek i fylket hadde medisinene inne!). Jeg fikk heldigvis tak i medisiner etter å ha kjørt Norge rundt, og da fikk jeg beskjed om å ha medisiner som varer til og med fredag, da jeg skal på ny ultralyd. Er det vanlig å få så dårlig med informasjon? 
 

Hva skjer etter andre ultralyd? Hvor mye måtte dere ut med til sammen i et forsøk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (På 9.1.2021 den 15.41):

Vi måtte egentlig vente i 4 måneder fra henvisning til forsamtale, men stod på ringeliste og kom i netter 1 måned 😲. Anbefaler deg å sette deg opp på ringeliste om dere kan komme dere avgårde kjapt. 

Hvordan setter man seg opp på ringeliste? 

Anonymkode: df055...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svetta96 skrev (34 minutter siden):

Hei! Jeg er ny her, og er i gang med IVF. Har veeeldig mange spørsmål, etter å ha lest her 🤓 startet stimulering 12.04.

 

Fikk beskjed av St. Olavs at medisiner i mitt forsøk kom til å bli på ca. 10.000kr, jeg har nå brukt over 16.000 kun på Bemfola og Cetrotide. Jeg fikk også beskjed om å kun kjøpe medisiner før første ultralyd, når jeg kom på denne ultralyden fikk jeg beskjed om at jeg skal fortsette på medisinene (som jeg da så klart var tom for, og ingen apotek i fylket hadde medisinene inne!). Jeg fikk heldigvis tak i medisiner etter å ha kjørt Norge rundt, og da fikk jeg beskjed om å ha medisiner som varer til og med fredag, da jeg skal på ny ultralyd. Er det vanlig å få så dårlig med informasjon? 
 

Hva skjer etter andre ultralyd? Hvor mye måtte dere ut med til sammen i et forsøk? 

Det sies vel at gjennomsnitt er 10000 pr forsøk, noen bruker litt mindre, andre bruker en del mer. Det er umulig å spå på forhånd, kommer helt an på hvordan man responderer :) Kjedelig at du fikk problemer - men det er ganske vanlig å gi beskjed om at man bare skal kjøpe ut til feks første UL, i tilfelle endringer. Da er det kjipt å sitte på medisiner til mange tusen kroner man ikke skal bruke likevel. I Trondheim er det i hver fall to apotek som alltid har IVF-medisiner på lager, men du bor kanskje ei et annet fylke, selv om du tilhører st.olav? Vil vel egentlig ikke si at du har fått dårlig informasjon, men skjønner at du kan oppleve det som det. Jeg har tidligere selv fått beskjed om ca 10000 for et forsøk (men gikk kraftig over, som deg) og å ta ut medisiner til kun første UL (men bor i Trh og har ikke hatt noen problemer med å få tak i). 

Det er individuelt hva som skjer etter UL. Noen må på enda en UL, andre får beskjed om uttaksdato :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hvordan setter man seg opp på ringeliste? 

Anonymkode: df055...4e5

Du sier ifra at du ønsker ringeliste når du har fått dato for oppstart 🙃🙂. Tror jeg ringte, eller sende mail 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (29 minutter siden):

Det sies vel at gjennomsnitt er 10000 pr forsøk, noen bruker litt mindre, andre bruker en del mer. Det er umulig å spå på forhånd, kommer helt an på hvordan man responderer :) Kjedelig at du fikk problemer - men det er ganske vanlig å gi beskjed om at man bare skal kjøpe ut til feks første UL, i tilfelle endringer. Da er det kjipt å sitte på medisiner til mange tusen kroner man ikke skal bruke likevel. I Trondheim er det i hver fall to apotek som alltid har IVF-medisiner på lager, men du bor kanskje ei et annet fylke, selv om du tilhører st.olav? Vil vel egentlig ikke si at du har fått dårlig informasjon, men skjønner at du kan oppleve det som det. Jeg har tidligere selv fått beskjed om ca 10000 for et forsøk (men gikk kraftig over, som deg) og å ta ut medisiner til kun første UL (men bor i Trh og har ikke hatt noen problemer med å få tak i). 

Det er individuelt hva som skjer etter UL. Noen må på enda en UL, andre får beskjed om uttaksdato :) 

Mine forsøk har kommet pårundt 7000 og 8000 pr. Forsøk. Så er visst veldig individuelt 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (1 minutt siden):

Mine forsøk har kommet pårundt 7000 og 8000 pr. Forsøk. Så er visst veldig individuelt 🙂

Det skrev jeg også «... noen bruker litt mindre, andre bruker en del mer.»😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (11 minutter siden):

Det skrev jeg også «... noen bruker litt mindre, andre bruker en del mer.»😊

Ja, så det. Men derfor så er det ikke så lett for de å vite hvor mye de skal si 😅🙃 jeg har hørt 12-15 som normalt. Så vi ble overrasket andre veien 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (10 minutter siden):

Ja, så det. Men derfor så er det ikke så lett for de å vite hvor mye de skal si 😅🙃 jeg har hørt 12-15 som normalt. Så vi ble overrasket andre veien 😉

Blir jo bare et rent estimat uansett, men jeg ville heller at de hadde lagt på litt ekstra, sånn at vi også hadde blitt positivt overrasket 👀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (1 minutt siden):

Blir jo bare et rent estimat uansett, men jeg ville heller at de hadde lagt på litt ekstra, sånn at vi også hadde blitt positivt overrasket 👀

Ja, enig det 😅❤️ alltid godt når man får høre en sum, også er det mindre å betale enn antatt 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde dere vondt etter egguttaket? To dager siden uttak, og fortsatt gjør det veldig vondt. Må ta paracet jevnlig for å holde det i sjakk og orke å bevege meg rundt i huset. 

Anonymkode: 5e5fd...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hadde dere vondt etter egguttaket? To dager siden uttak, og fortsatt gjør det veldig vondt. Må ta paracet jevnlig for å holde det i sjakk og orke å bevege meg rundt i huset. 

Anonymkode: 5e5fd...a70

Hadde ikke vondt, gjort det to ganger. Legen var mer stresset enn meg når vedkommende konkluderte med at jeg hadde utviklet ohss. Du har ikke utviklet det da? Det skal ikke være sååå vondt i etterkant. 

Endret av Patriotpaula
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hadde dere vondt etter egguttaket? To dager siden uttak, og fortsatt gjør det veldig vondt. Må ta paracet jevnlig for å holde det i sjakk og orke å bevege meg rundt i huset. 

Anonymkode: 5e5fd...a70

Både og, et hvor jeg brukte nesten en uke på å kunne reise meg vanlig(men kjente det var litt og litt bedring hver dag) og et hvor jeg på dag 2 ikke hadde vondt lenger. Om det ikke har blitt noe bedre hadde jeg tatt en telefon til sykehuset eller klinikken, bare for å være sikker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (9 timer siden):

Hadde ikke vondt, gjort det to ganger. Legen var mer stresset enn meg når vedkommende konkluderte med at jeg hadde utviklet ohss. Du har ikke utviklet det da? Det skal ikke være sååå vondt i etterkant. 

Molly_ skrev (50 minutter siden):

Både og, et hvor jeg brukte nesten en uke på å kunne reise meg vanlig(men kjente det var litt og litt bedring hver dag) og et hvor jeg på dag 2 ikke hadde vondt lenger. Om det ikke har blitt noe bedre hadde jeg tatt en telefon til sykehuset eller klinikken, bare for å være sikker. 

Tusen takk for svar, dere. Det har visst ikke vært tegn til OHSS, men nå blir jeg litt usikker. Det gjør like vondt i dag. Tar en telefon til klinikken i løpet av dagen for å være på den sikre siden.

Anonymkode: 5e5fd...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (23 timer siden):

Takk, jeg har nå prøvd å snu tankene litt og heller tenke: Jeg takler jevnt over en dårlig nyhet/tydelig avklaring bedre enn en lengre periode med mye usikkerhet og muligens håp/muligens fiasko. Pluss at det er sommer i vente fremfor en mørk og kald vinter! Så nå har jeg bestemt meg for å prøve å tenke på perioden frem til august som «fri» fra prøverørskarusellen (med unntak av en blodprøve/melde inn mensen før sommeren mtp. å legge en plan for forsøk). Så vil det komme gode og dårlige dager, men som andre sa; man kan øve seg på å gjøre de dårlige dagene bedre. 

Takk alle fine folk for støtte på gårsdagen ❤️ Så må jeg ta en runde på om jeg også bør prøve å ha en pause fra forumet her også, eller om det er bedre å være «påkoblet» i tilfelle grublorama.😅

Stor klem til deg !♥️
Helt sikkert lurt å prøve å koble av litt.
Jeg tenker mine forsøk tar sin tid det også, så jeg er her sikkert over sommeren når du er tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for svar, dere. Det har visst ikke vært tegn til OHSS, men nå blir jeg litt usikker. Det gjør like vondt i dag. Tar en telefon til klinikken i løpet av dagen for å være på den sikre siden.

Anonymkode: 5e5fd...a70

Hos meg så de ikke det før i etterkant, når jeg kom tilbake for innsett 🤷‍♀️ Da hadde jeg både væske (husker ikke hvor den lå) og eggstokkene var altfor store.

Gjør det 😊

(Fikk selvsagt ikke lov å sette inn, siden et svangerskap kan gjøre det mye verre).

Endret av Patriotpaula
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...