Gå til innhold

Prøverør 2021


hjema

Anbefalte innlegg

Førstegangsprøvene skrev (3 timer siden):

Huffameg 😳. Ja, i denne verden er det jo helt tilfeldig hvordan ting går. 🤷‍♀️ Håper at de du får ut er topp kvalitet og holder hele veien til blasto og til frys ❤️

Må bare håpe. Men det føles så håpløst nå.. det blir mitt 4 uttak på mandag, å på de 4 forsøkene har vi kun fått ut 9 egg totalt. Har heldigvis 2 blasto på frys, det er det eneste håpet jeg har akkurat nå.. ❤️ Blir så irritert over at kroppen ikke klarer å respondere riktig, eller nok. Vi vet at vi med stor sannsynlighet ikke kan ta flere uttak dersom vi får ett barn, derfor har sykehuset godtatt egghøsting slik at vi (🤞🏼🤞🏼🤞🏼) kan få nok på frys til 2 barn. Men, det ser ut som om drømmen om flere barn går i vasken nå.  Men, akkurat nå er jeg overlykkelig om vi klarer hovedmålet: bli foreldre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

aishaaa skrev (2 timer siden):

Må bare håpe. Men det føles så håpløst nå.. det blir mitt 4 uttak på mandag, å på de 4 forsøkene har vi kun fått ut 9 egg totalt. Har heldigvis 2 blasto på frys, det er det eneste håpet jeg har akkurat nå.. ❤️ Blir så irritert over at kroppen ikke klarer å respondere riktig, eller nok. Vi vet at vi med stor sannsynlighet ikke kan ta flere uttak dersom vi får ett barn, derfor har sykehuset godtatt egghøsting slik at vi (🤞🏼🤞🏼🤞🏼) kan få nok på frys til 2 barn. Men, det ser ut som om drømmen om flere barn går i vasken nå.  Men, akkurat nå er jeg overlykkelig om vi klarer hovedmålet: bli foreldre!!

Huff. Også så tøft for kroppen da 😢. Nye uttak på uttak. Håper inderlig du får noe ut av dette uttaket også, gode sjangser med blasto, men man vet jo aldri hva som kan skje 😳. Vuderer du å sette inn to om mulig? 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (25 minutter siden):

Huff. Også så tøft for kroppen da 😢. Nye uttak på uttak. Håper inderlig du får noe ut av dette uttaket også, gode sjangser med blasto, men man vet jo aldri hva som kan skje 😳. Vuderer du å sette inn to om mulig? 🙃

Ja.. rimelig hardt til kroppen. Blir nok en duostim nå etter uttak også, så da blir det 5 uttak ila 4 mnd, heftig.. 🙈 

Nei, får ikke sette inn 2x blastoer. Det tror jeg skal ganske mye til før man får i det private, mtp risiko for flerlinger osv. Det øker vel egentlig ikke sjansen så veldig mye uansett, ut i fra det jeg har lest.🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (4 minutter siden):

Ja.. rimelig hardt til kroppen. Blir nok en duostim nå etter uttak også, så da blir det 5 uttak ila 4 mnd, heftig.. 🙈 

Nei, får ikke sette inn 2x blastoer. Det tror jeg skal ganske mye til før man får i det private, mtp risiko for flerlinger osv. Det øker vel egentlig ikke sjansen så veldig mye uansett, ut i fra det jeg har lest.🤷🏼‍♀️

* i det offentlige☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (På 20.4.2021 den 13.00):

Alle var 3-dagers. 

Unnskyld men hiver meg inn her jeg. Jeg hadde egguttak i dag og det blir totalfrys men jeg lurte på hvorfor de «bare» ble dyrket til 3 dagers egg? Jeg fikk beskjed om at mine blir dyrket til 5 dagers hvis de blir befruktet 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (17 minutter siden):

Det øker vel egentlig ikke sjansen så veldig mye uansett, ut i fra det jeg har lest.

Økes med ca 25% ved å sette inn to, er nok  derfor de er så forsiktig med å sette inn to

Anonymkode: 659be...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Økes med ca 25% ved å sette inn to, er nok  derfor de er så forsiktig med å sette inn to

Anonymkode: 659be...a92

 

aishaaa skrev (14 minutter siden):

* i det offentlige☺️

 

aishaaa skrev (19 minutter siden):

Ja.. rimelig hardt til kroppen. Blir nok en duostim nå etter uttak også, så da blir det 5 uttak ila 4 mnd, heftig.. 🙈 

Nei, får ikke sette inn 2x blastoer. Det tror jeg skal ganske mye til før man får i det private, mtp risiko for flerlinger osv. Det øker vel egentlig ikke sjansen så veldig mye uansett, ut i fra det jeg har lest.🤷🏼‍♀️

Merkelig at de skal være så strenge med deg når du har flere forsøk bak deg, virker som det varierer fra sykehus til sykehus.. vi fikk sette inn to uten problem , selv om vi fikk en del på frys.

Anonymkode: 659be...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

 

 

Merkelig at de skal være så strenge med deg når du har flere forsøk bak deg, virker som det varierer fra sykehus til sykehus.. vi fikk sette inn to uten problem , selv om vi fikk en del på frys.

Anonymkode: 659be...a92

Har aldri spurt om å få sette inn 2 blastoer altså, men de er innmari strenge på dette hos St.Olavs. Jeg har ikke hatt innsett enda, så det blir helt sikkert ikke vurdert før jeg eventuelt har noen mislykkede innsett bak meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (9 timer siden):

Har aldri spurt om å få sette inn 2 blastoer altså, men de er innmari strenge på dette hos St.Olavs. Jeg har ikke hatt innsett enda, så det blir helt sikkert ikke vurdert før jeg eventuelt har noen mislykkede innsett bak meg. 

Jeg bare tenkte om du hadde litt få egg, og du virkelig ville ha to, så hadde det vært en mulighet for å se 🙃. Har du sett en Trillingliv på NRK? Det var det noen av parene som måtte ha hjelp til å bli gravid og endte opp med trillinger 🙊. I Danmark denne serien er fra, men dog 🙈. Vi vil helst bare ha ett barn, i allefall av gangen 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (10 timer siden):

Ja.. rimelig hardt til kroppen. Blir nok en duostim nå etter uttak også, så da blir det 5 uttak ila 4 mnd, heftig.. 🙈 

Nei, får ikke sette inn 2x blastoer. Det tror jeg skal ganske mye til før man får i det private, mtp risiko for flerlinger osv. Det øker vel egentlig ikke sjansen så veldig mye uansett, ut i fra det jeg har lest.🤷🏼‍♀️

Enda en runde ja 😳. At du klarer 😬 jeg hadde 3 måneder mellom mine runder med stimulering. Sliten etter uttak begge gangene. Selvom det første uttaket bare hadde 4 poser, og ett egg 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Økes med ca 25% ved å sette inn to, er nok  derfor de er så forsiktig med å sette inn to

Anonymkode: 659be...a92

Det stemmer ikke fra hva jeg har lest.

Her er en artikkel som sier litt om dette. https://www.theguardian.com/science/2017/jan/05/ivf-pregnancy-less-successful-with-two-embryos-study-finds

Jeg fikk tilbud om å sette inn to i det offentlige etter flere mislykkede forsøk, jeg er under 35. Men hadde bare ett bra nok til innsett så ble kun det ene. 

Anonymkode: 9a31f...b99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, her kommer et dumt spørsmål. Når dere setter inn cyclogest/lutinus e.l, forsvinner den oppover, eller stopper den inni der? Jeg setter den så langt inn jeg greier, men det kjennes ut som den stopper/blir der på en måte. Men det er kanskje sånn det er? Huff, vil bare gjøre alt riktig 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (11 timer siden):

Har aldri spurt om å få sette inn 2 blastoer altså, men de er innmari strenge på dette hos St.Olavs. Jeg har ikke hatt innsett enda, så det blir helt sikkert ikke vurdert før jeg eventuelt har noen mislykkede innsett bak meg. 

Ah skjønner! 😁

Anonymkode: 659be...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det stemmer ikke fra hva jeg har lest.

Her er en artikkel som sier litt om dette. https://www.theguardian.com/science/2017/jan/05/ivf-pregnancy-less-successful-with-two-embryos-study-finds

Jeg fikk tilbud om å sette inn to i det offentlige etter flere mislykkede forsøk, jeg er under 35. Men hadde bare ett bra nok til innsett så ble kun det ene. 

Anonymkode: 9a31f...b99

Man finne forskjellige tall alt fra 16-25, det du linket til er gammel forskning

Anonymkode: 659be...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Det stemmer ikke fra hva jeg har lest.

Her er en artikkel som sier litt om dette. https://www.theguardian.com/science/2017/jan/05/ivf-pregnancy-less-successful-with-two-embryos-study-finds

Jeg fikk tilbud om å sette inn to i det offentlige etter flere mislykkede forsøk, jeg er under 35. Men hadde bare ett bra nok til innsett så ble kun det ene. 

Anonymkode: 9a31f...b99

Her er nyere data:

 

dette fra CDC https://www.cdc.gov/art/pdf/patient-resources/having-healthy-babies-handout-2_508tagged.pdf

her er det vist 27%

 

her også fra 2020.

https://www.embryo.net/blog/2020/10/28/single-vs-multiple-embryo-transfer-207375/amp

 

https://www.fertilitymemphis.com/ivf-art/how-many-embryos-should-we-transfer/

https://mefj.springeropen.com/articles/10.1186/s43043-020-00042-3

Anonymkode: 659be...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (15 timer siden):

Unnskyld men hiver meg inn her jeg. Jeg hadde egguttak i dag og det blir totalfrys men jeg lurte på hvorfor de «bare» ble dyrket til 3 dagers egg? Jeg fikk beskjed om at mine blir dyrket til 5 dagers hvis de blir befruktet 🤔

For min del hadde det med uttaksdag å gjøre, og at laben var søndagsstengt når eggene skulle blitt fryst ned 👍🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvilken dag i syklusen settes inn en 5dagers fryst blasto? Teller eggløsningsdagen som dag 1eller 0, eller teller man fra positiv eggløsningstest? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melie skrev (44 minutter siden):

For min del hadde det med uttaksdag å gjøre, og at laben var søndagsstengt når eggene skulle blitt fryst ned 👍🏻 

Takk for svar 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (6 timer siden):

Enda en runde ja 😳. At du klarer 😬 jeg hadde 3 måneder mellom mine runder med stimulering. Sliten etter uttak begge gangene. Selvom det første uttaket bare hadde 4 poser, og ett egg 🙃

Ja, men det går jo ganske greit egentlig. Har heldigvis _verdens_ beste arbeidsgiver(!!) som lar meg styre dagene helt selv. Om jeg logger av en dag nå og da så er det helt ok, og sykmelding og egenmelding trenger jeg ikke å tenke på..  slitsomt uansett, men tenker at premien på slutten er så verdt det at jeg klarer å stå i det ☺️❤️

Jeg hadde først en runde som ble avbrutt, så hadde jeg 14 dagers pause og begynte rett på den blødningen, så en duostim(😰), så 2 mnd pause og en ny duo nå.. fyfader😆

Nå ligger jeg an til overstimulering, med en eggstokk som har vridd seg bittelitt.. Passe irriterende å være overstimulert med 14 follikler; når det bare er 8 som er av ok størrelse😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titori skrev (6 timer siden):

Altså, her kommer et dumt spørsmål. Når dere setter inn cyclogest/lutinus e.l, forsvinner den oppover, eller stopper den inni der? Jeg setter den så langt inn jeg greier, men det kjennes ut som den stopper/blir der på en måte. Men det er kanskje sånn det er? Huff, vil bare gjøre alt riktig 🙃

Jeg tror den løser seg opp der den settes inn🤷‍♀️
 

Jeg har etter snart 4 år, en MA, en SA og to avbrutte IVF forsøk, endelig blitt gravid!!! 😳Og nå er jeg livredd for at jeg skal miste igjen😢 Blir jo aldri greit, enten er man redd for at man ikke skal bli gravid, for deretter at man skal miste. Noen som har noen tips?

Anonymkode: 72e91...6a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...