Gå til innhold

Prøverør 2021


hjema

Anbefalte innlegg

aishaaa skrev (9 timer siden):

Ja, sånn ble det denne gangen😞 Tja, jeg har jo lav eggreserve for alderen (28 år), men hadde det ikke vært for at sambo har mannlig faktor så hadde vi nok blitt gravide «raskt».. Da hadde jeg jo ikke visst at jeg hadde hatt lav eggreserve en gang.. Legene sier bare jeg har lavere eggreserve enn normalen for min alder, og dette med tomme follikkler kan sees hos de med lav eggreserve - men det «løses» jo ved en dobbel trigger, da er det jo egg i folliklene.  men ellers er jo problemet den mannlige faktoren som gjør at vi i teorien får noe dårligere befruktning og utfall. 

Det er så urettferdig alt dette. Håper du får noen på frys ved neste uttak og at du kan begynne å sette inn etter sommeren 🙂🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

aishaaa skrev (20 timer siden):

Ja, sånn ble det denne gangen😞 Tja, jeg har jo lav eggreserve for alderen (28 år), men hadde det ikke vært for at sambo har mannlig faktor så hadde vi nok blitt gravide «raskt».. Da hadde jeg jo ikke visst at jeg hadde hatt lav eggreserve en gang.. Legene sier bare jeg har lavere eggreserve enn normalen for min alder, og dette med tomme follikkler kan sees hos de med lav eggreserve - men det «løses» jo ved en dobbel trigger, da er det jo egg i folliklene.  men ellers er jo problemet den mannlige faktoren som gjør at vi i teorien får noe dårligere befruktning og utfall. 

Åh jeg håper sånn det løser seg for dere snart ! Er du allerede i gang med nye sprøyter ?  Syns du er knalltøff jeg ! ❤️
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (1 time siden):

Er det noen som har fått godkjent plaquenil ved offentlig klinikk? 

Nei, jeg har ikke hørt om det. Hva er det ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (1 time siden):

Åh jeg håper sånn det løser seg for dere snart ! Er du allerede i gang med nye sprøyter ?  Syns du er knalltøff jeg ! ❤️
 

Begynte med nye sprøyter på Lørdag, hadde første UL i dag.. Forsøket ble avbrutt:( 

Hadde fortsatt store eggstokker etter sist stimulering, og mange stooore follikler som var fylt av blod. På de 3 dagene har 3 follikkler allerede vokst seg til 16mm, så legen mente det ikke var nå poeng å fortsette. Noe jeg sa meg veldig enig i. Nå blir det en pause til midten av Juni, så blir det mitt siste uttak ☺️ Da fikk vi også vurdere om vi skal sette inn fersk, noe legen sa jeg kunne selv om jeg må ha to forskjellige eggløsningssprøyter. Enten blir det ferskinnsett, ellers kjører vi totalfrys og lar kroppen hvile til August for å prøve på frys❤️ litt lettet nå, kroppen er ganske så gåen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (51 minutter siden):

Begynte med nye sprøyter på Lørdag, hadde første UL i dag.. Forsøket ble avbrutt:( 

Hadde fortsatt store eggstokker etter sist stimulering, og mange stooore follikler som var fylt av blod. På de 3 dagene har 3 follikkler allerede vokst seg til 16mm, så legen mente det ikke var nå poeng å fortsette. Noe jeg sa meg veldig enig i. Nå blir det en pause til midten av Juni, så blir det mitt siste uttak ☺️ Da fikk vi også vurdere om vi skal sette inn fersk, noe legen sa jeg kunne selv om jeg må ha to forskjellige eggløsningssprøyter. Enten blir det ferskinnsett, ellers kjører vi totalfrys og lar kroppen hvile til August for å prøve på frys❤️ litt lettet nå, kroppen er ganske så gåen.. 

Jeg tenker du må gjøre kjekke ting som gleder deg i tiden frem til neste uttak og hvile deg godt ❤️ Kroppen trenger helt sikkert en pause siden den har vært igjennom utrolig mye den siste tiden. 
Sommeren går utrolig fort, og plutselig er du i gang igjen 💕 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aishaaa skrev (På 11.5.2021 den 21.10):

Begynte med nye sprøyter på Lørdag, hadde første UL i dag.. Forsøket ble avbrutt:( 

Hadde fortsatt store eggstokker etter sist stimulering, og mange stooore follikler som var fylt av blod. På de 3 dagene har 3 follikkler allerede vokst seg til 16mm, så legen mente det ikke var nå poeng å fortsette. Noe jeg sa meg veldig enig i. Nå blir det en pause til midten av Juni, så blir det mitt siste uttak ☺️ Da fikk vi også vurdere om vi skal sette inn fersk, noe legen sa jeg kunne selv om jeg må ha to forskjellige eggløsningssprøyter. Enten blir det ferskinnsett, ellers kjører vi totalfrys og lar kroppen hvile til August for å prøve på frys❤️ litt lettet nå, kroppen er ganske så gåen.. 

For en runde 😬.  Men så deilig å få et lite opphold. Og tenkt om du få et ferskforsøk i juni allerede da 🙌. Om ikke innsett i august. Ikke så lenge det heller ❤️. Håper kroppen får hvilt seg nå uansett og at du klarer å tenke på litt andre ting også oppi alt dette 🙂🙃

Endret av Førstegangsprøvene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger ann til å få eggeløsning på feil dag denne måneden også ser det ut til, i forhold til innsett av frys. Finnes det noen kjerringråd som fremskynder det som dere vet om? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (1 time siden):

Ligger ann til å få eggeløsning på feil dag denne måneden også ser det ut til, i forhold til innsett av frys. Finnes det noen kjerringråd som fremskynder det som dere vet om? 😂

Dessverre fant jeg ikke noe da jeg var i samme situasjon som deg. Håper det ordner seg ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (2 timer siden):

Ligger ann til å få eggeløsning på feil dag denne måneden også ser det ut til, i forhold til innsett av frys. Finnes det noen kjerringråd som fremskynder det som dere vet om? 😂

Hva skjer da? Blir forsøket avbrutt? Jeg spør av nysgjerrighet fordi jeg skal ha fryseforsøk til høsten.

Anonymkode: 5e5fd...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hva skjer da? Blir forsøket avbrutt? Jeg spør av nysgjerrighet fordi jeg skal ha fryseforsøk til høsten.

Anonymkode: 5e5fd...a70

Jeg tilhører Porsgrunn Sykehus, som jo ikke jobber helger eller røde dager. Så da blir innsettet utsatt til neste måned. Det er jo ingen krise sånn sett, men venting er ikke det jeg takler best 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (1 time siden):

Dessverre fant jeg ikke noe da jeg var i samme situasjon som deg. Håper det ordner seg ❤️

Tror ikke det finnes noe som egentlig funker, annet enn medisiner evt. Men er verdt forsøket med å høre her likevel ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (38 minutter siden):

Tror ikke det finnes noe som egentlig funker, annet enn medisiner evt. Men er verdt forsøket med å høre her likevel ❤️

Ja håper du får svar, var så spent da jeg var i naturlig syklus . Lykke til ! 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Molly_ skrev (2 timer siden):

Jeg tilhører Porsgrunn Sykehus, som jo ikke jobber helger eller røde dager. Så da blir innsettet utsatt til neste måned. Det er jo ingen krise sånn sett, men venting er ikke det jeg takler best 😅

Når kom eggløsning på da, når det blir utsatt? Og hvor mange dager er egget du skal sette inn? Og hvordan teller de fra eggløsning og innsett 🤔. Innsett i juni selv. Blastocyste, 5 dagers. Prøver å planlegge 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (9 minutter siden):

Når kom eggløsning på da, når det blir utsatt? Og hvor mange dager er egget du skal sette inn? Og hvordan teller de fra eggløsning og innsett 🤔. Innsett i juni selv. Blastocyste, 5 dagers. Prøver å planlegge 🙊

Forrige gang kom det på mandag, og mandag og tirsdag er vel dagene det ikke skal havne på. Med blasto så settes det inn 5 dager etter eggeløsning. Skal på ultralyd i morgen for å se hvor stor folikkelen er da, så da vet jeg sånn ca når det skjer. Mtp at jeg fikk mensen på akkurat samme dag som sist havner jeg garantert med positiv test på samme dag og, mandag 😅 Mitt ene frysegg er 5dagers,så håper kroppen jobber på så jeg får positiv El test på søndag denne gangen 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (23 minutter siden):

Forrige gang kom det på mandag, og mandag og tirsdag er vel dagene det ikke skal havne på. Med blasto så settes det inn 5 dager etter eggeløsning. Skal på ultralyd i morgen for å se hvor stor folikkelen er da, så da vet jeg sånn ca når det skjer. Mtp at jeg fikk mensen på akkurat samme dag som sist havner jeg garantert med positiv test på samme dag og, mandag 😅 Mitt ene frysegg er 5dagers,så håper kroppen jobber på så jeg får positiv El test på søndag denne gangen 🤞

Så da er eggløsningsdagen dag 0, og så på den 5 dagen settes det inn? 🙃 Eller fra positiv eggløsningstest? 🤷‍♀️

Endret av Førstegangsprøvene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Førstegangsprøvene skrev (10 minutter siden):

Så da er eggløsningsdagen dag 0, og så på den 5 dagen settes det inn? 🙃

Jeg har ikke fått satt inn noe enda men må jo være sånn, ble avbrutt sist da jeg fikk positiv test mandagen. Positiv El test får man jo dagen før egget faktisk slippes så da blir positiv test dag 0. Opplegg altså, null kontroll eller innvirkning på når det skjer heller, så krysser alt jeg har for at søndag blir dagen denne gangen 🤞

Endret av Molly_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😍 

Til dere som har prøvd styrt syklus. Fikk dere mens igjen som normalt eller tok det en stund før den kom tilbake ?  Har testdag på mandag. Skal slutte med progynova om den er negativ. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (1 time siden):

Hei 😍 

Til dere som har prøvd styrt syklus. Fikk dere mens igjen som normalt eller tok det en stund før den kom tilbake ?  Har testdag på mandag. Skal slutte med progynova om den er negativ. 

Ååh, så spennede! Heiier på deg, og håper du melder tilbake om gode nyheter på mandag😍
Jeg er i styrt syklus selv nå, men har ikke hatt innsett ennå fordi slimhinna ikke vil over 7 mm. Men gynekologen sa til meg at det ikke er uvanlig med litt forsinket mens etter styrt syklus. Er planen at du skal ha en vanlig menstrusjon før nytt fryseforsøk, dersom du ikke blir gravid? 

 

Anonymkode: 5e5fd...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ååh, så spennede! Heiier på deg, og håper du melder tilbake om gode nyheter på mandag😍
Jeg er i styrt syklus selv nå, men har ikke hatt innsett ennå fordi slimhinna ikke vil over 7 mm. Men gynekologen sa til meg at det ikke er uvanlig med litt forsinket mens etter styrt syklus. Er planen at du skal ha en vanlig menstrusjon før nytt fryseforsøk, dersom du ikke blir gravid? 

 

Anonymkode: 5e5fd...a70

Spennende da ! Skal du ha ny ultralyd snart ? Krysser fingrer for deg ! 
Min slimhinne er heller ikke optimal, dårlig kvalitet på den men fikk den opp til 8,5 mm siste måling før innsettet. 
Kjenner jeg begynner få litt mageknip så er bare redd mens kommer nå snart. Har også litt stikkinger. Håper jo sånn det er positivt og at ikke det er mensen som er på vei. Tredje egget mitt dette, første i styrt syklus. 
Masse lykke til ! Du må fortelle hvordan det går med deg ❤️
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...