Gå til innhold

Prøverør 2021


hjema

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ååh, spennende!! Krysser fingrene for oss begge😊 Er det litt mindre hormoner og styr med fryseforsøk, eller like mye sprøyter? Har dere avgjort om dere vil sette inn to egg?

Anonymkode: 5e5fd...a70

Det er kun piller, ingen sprøyter. Men den største forskjellen er å slippe egguttak, synes jeg, og da er det også noe kortere ventetid av den grunn.

Om ikke vi freaker ut før innsett blir det to egg inn 😛 Hvis begge overlever og vi setter inn kun ett kommer jeg til å dvele ved «hva om jeg hadde blitt gravid om jeg satte in to». Men litt skummelt da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DNX skrev (3 timer siden):

Det er kun piller, ingen sprøyter. Men den største forskjellen er å slippe egguttak, synes jeg, og da er det også noe kortere ventetid av den grunn.

Om ikke vi freaker ut før innsett blir det to egg inn 😛 Hvis begge overlever og vi setter inn kun ett kommer jeg til å dvele ved «hva om jeg hadde blitt gravid om jeg satte in to». Men litt skummelt da. 

Ja, gruer meg forferdelig til egguttak. Og partner får ikke være med inn, så må gjennomføre det alene. Men det skal nok gå, jeg har bare veldig lav smerteterskel og er generelt litt engstelig av meg. 

Ååh, spennende med innsett av to hvis det blir til det, og selvfølgelig litt skummelt også. Sjansen for et gullegg er jo større da. Krysser fingrene for at begge overlever tining! Dette blir noen spennende uker for oss begge😊

Anonymkode: 5e5fd...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, gruer meg forferdelig til egguttak. Og partner får ikke være med inn, så må gjennomføre det alene. Men det skal nok gå, jeg har bare veldig lav smerteterskel og er generelt litt engstelig av meg. 

Var også alene og tåler liiiite smerte, osv.

men det gikk faktisk greit, det var veldig koselige damer inne med meg.

90% var greit,10% var vondt. Var bedøvelsen og hovedskille inn til eggstokken som var vondt, selve uttaket gikk helt fint

Anonymkode: 659be...a92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja, gruer meg forferdelig til egguttak. Og partner får ikke være med inn, så må gjennomføre det alene. Men det skal nok gå, jeg har bare veldig lav smerteterskel og er generelt litt engstelig av meg. 

Ååh, spennende med innsett av to hvis det blir til det, og selvfølgelig litt skummelt også. Sjansen for et gullegg er jo større da. Krysser fingrene for at begge overlever tining! Dette blir noen spennende uker for oss begge😊

Anonymkode: 5e5fd...a70

Ja, virkelig spennende tider 😊

Angående egguttak: Prøv å ikke grue deg for mye, for de fleste synes faktisk det går bedre enn forventet (f.eks. brukeren ovenfor her😊)!

Mitt uttak var kun vondt på den ene siden, fordi eggstokken var i en vridd posisjon og dermed vanskelig å komme til. Andre siden var ikke vond, selv om de tok ut opptil 10 egg på den siden.

Endret av DNX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

I dag begynner jeg med Gonal-F og mitt aller første IVF-forsøk er endelig i gang. Jeg er så spent, og prøver så godt jeg kan å holde forventningene lave, men det er såå vanskelig.

Noen flere som er i forsøk nå?

Anonymkode: 5e5fd...a70

Så gøy. Skal i gang neste uke på Bemfola 🙂. Andre forsøket mitt, men det første ble avbrutt pga ingen egg å sette inn 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Så fint med en sånn tråd! Er helt ny på dette, så mulig det er derfor jeg ikke har lagt så merke til disse flotte trådene. Man føler seg litt mindre alene i prosessen når man er flere som kan dele liknende erfaringer. 
 

Min mann og jeg har prøvd siden mai 19. Han er 33, jeg 29. Alt er fint hos oss begge ifølge gyn., likevel aldri vært gravid. Er kalt inn til laparoskopi om ikke lenge, for å sjekke om det kan være endometriose. Henvisning til fertilitetsklinikken og IVF ble sendt i mars. Fikk telefonen i dag som fikk meg nesten til å gråte. En person hadde avlyst timen sin, så jeg og min mann kan komme inn allerede på fredag. Jeg var forberedt på å måtte vente 3 mnd bare på forsamtalen, og så 3-4 mnd til med hormoner++. 
 

Så over til det jeg lurer på; når vi ble prøvere i mai 2019 og håpet og trodde ting skulle gå greit så hadde jeg alt på stell. Har fortsatt det, men står snart (om 3 mnd) overfor et jobbytte... Hvordan har man det under hormonbehandlingene? Sikkert individuelt, men greit å vite. Er det veldig mye inn og ut av sykehuset i perioden mellom forsamtalen og første innsett? 
 

Vet ikke om det er lurt å være helt ærlig med den nye sjefen min eller ikke så tidlig som mulig i prosessen. Hva gjorde dere?
 

Har bare brukt egenmelding på én dag en gang i mitt 14 år lange yrkesaktive liv, så bare veldig spent på om jeg må ta igjen for alle de ubrukte egenmeldingene nå (isåfall uansett verdt det)😅

Anonymkode: 3c429...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

I dag begynner jeg med Gonal-F og mitt aller første IVF-forsøk er endelig i gang. Jeg er så spent, og prøver så godt jeg kan å holde forventningene lave, men det er såå vanskelig.

Noen flere som er i forsøk nå?

Anonymkode: 5e5fd...a70

Jeg startet opp på mandag, mitt 2 forsøk. Skal bruke Menopur denne runden( brukte bemfola forrige gang). Forrige gang fikk jeg mange egg ut, men ingen ble satt inn. Krysser fingrene for at det går bedre denne gangen🤞

Anonymkode: 72e91...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg startet opp på mandag, mitt 2 forsøk. Skal bruke Menopur denne runden( brukte bemfola forrige gang). Forrige gang fikk jeg mange egg ut, men ingen ble satt inn. Krysser fingrene for at det går bedre denne gangen🤞

Anonymkode: 72e91...6a5

Så spennende! Jeg hadde menopur sist og nå Bemfola. Fikk ett egg ut sist, men ingen til innsett. Håper vi er forskjellige og at vi trenger det motsatte og at vi begge lykkes. Oppstart av medisiner mandag her også 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei dere! Så fint med en sånn tråd! Er helt ny på dette, så mulig det er derfor jeg ikke har lagt så merke til disse flotte trådene. Man føler seg litt mindre alene i prosessen når man er flere som kan dele liknende erfaringer. 
 

Min mann og jeg har prøvd siden mai 19. Han er 33, jeg 29. Alt er fint hos oss begge ifølge gyn., likevel aldri vært gravid. Er kalt inn til laparoskopi om ikke lenge, for å sjekke om det kan være endometriose. Henvisning til fertilitetsklinikken og IVF ble sendt i mars. Fikk telefonen i dag som fikk meg nesten til å gråte. En person hadde avlyst timen sin, så jeg og min mann kan komme inn allerede på fredag. Jeg var forberedt på å måtte vente 3 mnd bare på forsamtalen, og så 3-4 mnd til med hormoner++. 
 

Så over til det jeg lurer på; når vi ble prøvere i mai 2019 og håpet og trodde ting skulle gå greit så hadde jeg alt på stell. Har fortsatt det, men står snart (om 3 mnd) overfor et jobbytte... Hvordan har man det under hormonbehandlingene? Sikkert individuelt, men greit å vite. Er det veldig mye inn og ut av sykehuset i perioden mellom forsamtalen og første innsett? 
 

Vet ikke om det er lurt å være helt ærlig med den nye sjefen min eller ikke så tidlig som mulig i prosessen. Hva gjorde dere?
 

Har bare brukt egenmelding på én dag en gang i mitt 14 år lange yrkesaktive liv, så bare veldig spent på om jeg må ta igjen for alle de ubrukte egenmeldingene nå (isåfall uansett verdt det)😅

Anonymkode: 3c429...71b

Velkommen hit🌺 Så flott med forsamtale allerede på fredag! Masse lykke til😊

Det er sikkert litt individuelt, men i mitt forsøk som ble fullført var jeg vel på sykehuset et par ganger i uka etter at stimuleringen var i gang for å sjekke ståa på eggene. Jeg var imidlertid litt vanskelig å stimulere og måtte øke dosen flere ganger, så ikke sikkert alle må inn så ofte. I tillegg må man på kontroll ta en blodprøve på morgenen for så å komme tilbake etter lunsj til ultralyd (i alle fall på Riksen), så det blir litt farting. Jeg har vært glad for hjemmekontor og fleksibel jobb, og har derfor ikke hatt behov for å si fra til arbeidsgiver, men jeg vurderte det. Så det tenker jeg det sikkert er fint å være åpen om hvis du er komfortabel med det, og særlig hvis du har en jobb det er vanskelig å gå fra og til. 

Forøvrig har jeg hatt det veldig fint gjennom hormonstimulering, har ikke hatt noen bivirkninger som er noe å snakke om, og kunne også jobbe en del fra hjemmekontor dagene etter egguttak. Riktignok var det litt smerter og ubehag da, så det ville nok ikke fungert de første to dagene etterpå hvis jeg måtte reist til og fra jobb. Men dette oppleves nok også veldig forskjellig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

I dag begynner jeg med Gonal-F og mitt aller første IVF-forsøk er endelig i gang. Jeg er så spent, og prøver så godt jeg kan å holde forventningene lave, men det er såå vanskelig.

Noen flere som er i forsøk nå?

Anonymkode: 5e5fd...a70

Hei ! 
 

det er så spennende å komme i gang ! 
Du må ha masse lykke til ! Håper det sitter med deg ! 

jeg har hatt ett uttak, 2 innsett ... ett fersk og ett frys.  Skal ta test på mandag men jeg tror ikke det min vei denne gangen heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg startet opp på mandag, mitt 2 forsøk. Skal bruke Menopur denne runden( brukte bemfola forrige gang). Forrige gang fikk jeg mange egg ut, men ingen ble satt inn. Krysser fingrene for at det går bedre denne gangen🤞

Anonymkode: 72e91...6a5

Jeg begynner på nytt forsøk like over helga nå☺️ Blir mitt 4 uttak. (Pga egghøsting) eller altså høsting av blastoer..  så håper vi på innsett ila. Sommeren om vi får 2-3 til på frys nå ila. Denne runden. Jeg skal gå på Bemfola 300iu denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (2 timer siden):

Hei ! 
 

det er så spennende å komme i gang ! 
Du må ha masse lykke til ! Håper det sitter med deg ! 

jeg har hatt ett uttak, 2 innsett ... ett fersk og ett frys.  Skal ta test på mandag men jeg tror ikke det min vei denne gangen heller. 

Åhnei, tror du ikke det gikk nå heller?😭  klarer du å vente helt til mandag? Fyfader jeg gruver til de dagene etter innsett, tenker at det må være noe av det værste i hele prosessen..

Men, du har fortsatt en fin blasto på frys?? Håper virkelig gullegget sitter nå altså❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (3 timer siden):

Åhnei, tror du ikke det gikk nå heller?😭  klarer du å vente helt til mandag? Fyfader jeg gruver til de dagene etter innsett, tenker at det må være noe av det værste i hele prosessen..

Men, du har fortsatt en fin blasto på frys?? Håper virkelig gullegget sitter nå altså❤️

Hei ! 
 

Så kjekt å høre fra deg ! Hvordan har du det ? 
jeg er på dag ti, tok en test (i know, skulle ikke gjort det... ) og den er negativ. Skal så klart teste senere men jeg er redd løpet er kjørt fordi jeg tror jeg får mensen nå. 
jeg er så sulten, sur, irritert og i tillegg føler jeg meg så tjukk og sliten. Ingen drømmesituasjon. Syns det er så mange nedturer med IVF. Jeg tåler ikke den medisinen som jeg må ta etter innsettet. Jeg blir som et troll 😂

jeg har to til i fryseren... men tror kanskje vi skal sanke inn flere egg neste gang...  

jeg håper sånn det går bra med deg 🌺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen til nye og hyggelig å høre oppdateringer fra dere andre!  Håper du får mye bedre nyheter enn du frykter, @Billiegirl🤞

Har UL neste uke for å sjekke om slimhinnen er blitt tykk nok før fryseforsøk. Føler jeg har lest om altfor mange avbrutte forsøk, og lurer på om det virkelig er så vanlig - eller om det heller er noen få veldig uheldige som ikke responderer som ønsket på hormonene (og det er de man hører om/legger merke til)? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (1 time siden):

Hei ! 
 

Så kjekt å høre fra deg ! Hvordan har du det ? 
jeg er på dag ti, tok en test (i know, skulle ikke gjort det... ) og den er negativ. Skal så klart teste senere men jeg er redd løpet er kjørt fordi jeg tror jeg får mensen nå. 
jeg er så sulten, sur, irritert og i tillegg føler jeg meg så tjukk og sliten. Ingen drømmesituasjon. Syns det er så mange nedturer med IVF. Jeg tåler ikke den medisinen som jeg må ta etter innsettet. Jeg blir som et troll 😂

jeg har to til i fryseren... men tror kanskje vi skal sanke inn flere egg neste gang...  

jeg håper sånn det går bra med deg 🌺

Det går egentlig ganske greit, har endelig kommet «tilbake» til meg selv etter de 3 siste uttakene nå.. Så gruver til en ny runde med 2 nye uttak, tar så sykt lang tid å komme seg føler jeg. Har liksom begynt å løpe igjen, å få tilbake kondisen, men den kan jeg vel se langt etter igjen på en goood stund nå😂🙈

Håper bare du har en treig men rå blasto som godgjør seg i livmora di! Det er jo ikke sånn at alt håp er ute enda ❤️
 

Skjønner godt at du vurderer en ny runde med uttak.. Det er jo betryggende å vite at man har flere på frys, i beste fall kan det jo være at du slipper flere uttak _ever_ etter et nytt nå, for da har du jo kanskje til søsken også🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (33 minutter siden):

Velkommen til nye og hyggelig å høre oppdateringer fra dere andre!  Håper du får mye bedre nyheter enn du frykter, @Billiegirl🤞

Har UL neste uke for å sjekke om slimhinnen er blitt tykk nok før fryseforsøk. Føler jeg har lest om altfor mange avbrutte forsøk, og lurer på om det virkelig er så vanlig - eller om det heller er noen få veldig uheldige som ikke responderer som ønsket på hormonene (og det er de man hører om/legger merke til)? 

Ut i fra det jeg har hørt og lest så har jeg egentlig ikke intrykk av at det er så mange som får avbrutt under styrt syklus. Det er nok bare noen som ikke responderer som ønsket, og ikke får så tykk livmorslimhinne som man ønsker, Tenker det er større risiko for avbrudd med naturlig syklus, sånn sett (ifht at det havner på helg/helligdag osv). Jeg kan få innsett i naturlig syklus, men vurderer sterkt å be om styrt syklus, bare for å slippe et eventuelt avbrudd fordi det havner på helg.

Hvordan opplever du medisinene du går på nå? Er det letrozol du tar?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

DNX skrev (1 time siden):

Velkommen til nye og hyggelig å høre oppdateringer fra dere andre!  Håper du får mye bedre nyheter enn du frykter, @Billiegirl🤞

Har UL neste uke for å sjekke om slimhinnen er blitt tykk nok før fryseforsøk. Føler jeg har lest om altfor mange avbrutte forsøk, og lurer på om det virkelig er så vanlig - eller om det heller er noen få veldig uheldige som ikke responderer som ønsket på hormonene (og det er de man hører om/legger merke til)? 

Jeg fikk avbrudd i første frysforsøk da det hadde utviklet seg en follikkel, men fikk inntrykk av at det var sjelden det skjedde siden de mente det ikke var sannsynlig at det ville skje igjen neste gang. Og det gjorde det ikke😊 Når slimhinnen ikke var tykk nok økte de dosen Progynova hos meg, så ble den tykk og fin! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (31 minutter siden):

Ut i fra det jeg har hørt og lest så har jeg egentlig ikke intrykk av at det er så mange som får avbrutt under styrt syklus. Det er nok bare noen som ikke responderer som ønsket, og ikke får så tykk livmorslimhinne som man ønsker, Tenker det er større risiko for avbrudd med naturlig syklus, sånn sett (ifht at det havner på helg/helligdag osv). Jeg kan få innsett i naturlig syklus, men vurderer sterkt å be om styrt syklus, bare for å slippe et eventuelt avbrudd fordi det havner på helg.

Hvordan opplever du medisinene du går på nå? Er det letrozol du tar?

 

 

Ellepelle skrev (24 minutter siden):

Jeg fikk avbrudd i første frysforsøk da det hadde utviklet seg en follikkel, men fikk inntrykk av at det var sjelden det skjedde siden de mente det ikke var sannsynlig at det ville skje igjen neste gang. Og det gjorde det ikke😊 Når slimhinnen ikke var tykk nok økte de dosen Progynova hos meg, så ble den tykk og fin! 

Takk for fint svar, begge to :) 

Fordeler og ulemper med styrt syklus. Må ta hormoner frem til uke 10 ved graviditet, men slipper som du sier avbrudd pga. helg. Uansett glad for styrt syklus siden de naturlige syklusene mine varierer litt i lengde.  

Jeg begynte med Progynova tirsdag morgen, så det er jo fortsatt tidlig, men merker ingenting så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (21 minutter siden):

 

Takk for fint svar, begge to :) 

Fordeler og ulemper med styrt syklus. Må ta hormoner frem til uke 10 ved graviditet, men slipper som du sier avbrudd pga. helg. Uansett glad for styrt syklus siden de naturlige syklusene mine varierer litt i lengde.  

Jeg begynte med Progynova tirsdag morgen, så det er jo fortsatt tidlig, men merker ingenting så langt.

Jeg merket ingenting av Progynova selv med høy dose, så det er ikke nødvendigvis tegn på noe😊 Er i alle fall ikke sammenlignbart med stimulering av egg, for det merket jeg etter hvert!😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellepelle skrev (3 minutter siden):

Jeg merket ingenting av Progynova selv med høy dose, så det er ikke nødvendigvis tegn på noe😊 Er i alle fall ikke sammenlignbart med stimulering av egg, for det merket jeg etter hvert!😅

Ja, bare fint om jeg ikke merker noe 😅

Kikket innom dagboken din nå, @Ellepelle - så trist at du mistet spiren din! 😔 Håper det går greit med deg, etter forholdene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...