Gå til innhold

Prøverør 2021


hjema

Anbefalte innlegg

Ellepelle skrev (9 timer siden):

Oppdatering til deg (og dere andre som ønsker å følge med såklart): Positiv test!!😍 Er på rugedag 11 i dag, blodprøve i morgen. Er helt overveldet!

IMG_20210323_081203.jpg

Ååååååå nå ble jeg sååå rørt! Gratulerer SÅ mye ❤️❤️❤️ Tenk om det er to inni der i tillegg! Fantastisk uansett. Så glad på deres vegne!🥳 hvor mange ganger har du hatt innsett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Jenter!

Nå blir det nok en duostim i April på meg. 
Det blir henholdsvis uttak nr 4 og 5. Har hittil 2 avbrutte forsøk bak meg, og det siste med 2 blasto på frys. På første uttak som ble avbrutt gikk jeg på menopur 150. Uttaket hvor jeg fikk 2 på frys hadde jeg Bemfola 225. Nå skal jeg ha Bemfola 300.. Har få eggposer og kroppen responderer ikke optimalt, har mange eggposer som ikke reagerer på stimulering i det heletatt. Har noen erfaring med en så høy dose, eller generelt med å sette opp dosen så mye fra forsøk til forsøk?

Håper at vi kan få noen flere på frys neste gang, så vi kan slippe nok en duostim etter sommeren.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (11 minutter siden):

Hei Jenter!

Nå blir det nok en duostim i April på meg. 
Det blir henholdsvis uttak nr 4 og 5. Har hittil 2 avbrutte forsøk bak meg, og det siste med 2 blasto på frys. På første uttak som ble avbrutt gikk jeg på menopur 150. Uttaket hvor jeg fikk 2 på frys hadde jeg Bemfola 225. Nå skal jeg ha Bemfola 300.. Har få eggposer og kroppen responderer ikke optimalt, har mange eggposer som ikke reagerer på stimulering i det heletatt. Har noen erfaring med en så høy dose, eller generelt med å sette opp dosen så mye fra forsøk til forsøk?

Håper at vi kan få noen flere på frys neste gang, så vi kan slippe nok en duostim etter sommeren.. 

 

Oi, det hørtes voldsomt ut 🙄. Satser på at nå sitter den! 🤞💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har hatt bare en på frys, blitt gravid på fersk og fryst fra samme uttak? 
 

Anonymkode: f004b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ne11iker skrev (2 timer siden):

Ååååååå nå ble jeg sååå rørt! Gratulerer SÅ mye ❤️❤️❤️ Tenk om det er to inni der i tillegg! Fantastisk uansett. Så glad på deres vegne!🥳 hvor mange ganger har du hatt innsett?

Tusen takk!🥰 Ja, tenk om det er to! Det er jo en rimelig sjanse for det😱 Faktisk er dette bare mitt andre innsett. Har vært helt utrolig heldig, og håper denne/disse klorer seg fast! Det har tatt et års tid pga. stengt avdeling i fjor vår og lang ventetid i etterkant. Så har vi hatt et par avbrudd under forsøk (først i stimulering som bare førte til én utviklet follikkel, og nå sist ved første fryseforsøk som ble avbrutt da det utviklet seg en follikkel tross stimulering som skulle forhindre nettopp det). Men vi har altså bare hatt ett fullført forsøk med to innsett.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (54 minutter siden):

Oi, det hørtes voldsomt ut 🙄. Satser på at nå sitter den! 🤞💛

Ja.. Håper på mange fine blastoer på frys nå🙏🏼 vi har litt dårlig tid mtp eggreserve, så vi fikk velge om vi ønsket å bruke opp forsøkene hos St.Olavs med formål om å få mest mulig på frys før vi kommer i gang med innsett.. Er jo veldig glad for at vi får høstet blastoer, men det er forferdelig slitsomt, spesielt etter 2 avbrutte forsøk😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellepelle skrev (3 timer siden):

Tusen takk!🥰 Ja, tenk om det er to! Det er jo en rimelig sjanse for det😱 Faktisk er dette bare mitt andre innsett. Har vært helt utrolig heldig, og håper denne/disse klorer seg fast! Det har tatt et års tid pga. stengt avdeling i fjor vår og lang ventetid i etterkant. Så har vi hatt et par avbrudd under forsøk (først i stimulering som bare førte til én utviklet follikkel, og nå sist ved første fryseforsøk som ble avbrutt da det utviklet seg en follikkel tross stimulering som skulle forhindre nettopp det). Men vi har altså bare hatt ett fullført forsøk med to innsett.😊

Da håper jeg dette blir en fantastisk graviditet. Kjente jeg ble glad langt inni hjerterota nå❤️ Hold oss oppdatert etterhvert da! Såååå spennende😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellepelle skrev (23 timer siden):

 

 

Tusen takk dere! 🥰 Tok en tidligtest som ga en bitteliten antydning i går, men disse i dag levnet jo ingen tvil!

Ja, det stemmer @DNX, de satte inn to tinte egg! Vet ikke når de kan se om det er én eller to, men tipper det er en stund til. Siden de vet at sjansen absolutt er til stede vil jeg nesten tro de prøver å se det på tidlig UL? Men aner ikke. Håper jeg får høre litt mer i morgen når jeg skal ta blodprøve (og at den viser samme resultat selvsagt, men det tror jeg og tar det med knusende ro enn så lenge).❤️

Spennende, Loke litt her inne da jeg selv ble gravid via ivf i 2020 og venter tvillinger etter å ha satt inn to egg.

så det på UL i uke 5!! Men dette da jeg var innlagt på sykehus-så kun da 2plommesekker  , var på UL igjen i uke 6/7 å fikk høre to hjerter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vin_fruen skrev (19 minutter siden):

Spennende, Loke litt her inne da jeg selv ble gravid via ivf i 2020 og venter tvillinger etter å ha satt inn to egg.

så det på UL i uke 5!! Men dette da jeg var innlagt på sykehus-så kun da 2plommesekker  , var på UL igjen i uke 6/7 å fikk høre to hjerter.

Åå, så spennende! Har fått bekreftet graviditet gjennom blodprøve i dag, og har fått TUL om fire uker. Så da kan de vel se det da😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellepelle skrev (6 minutter siden):

Åå, så spennende! Har fått bekreftet graviditet gjennom blodprøve i dag, og har fått TUL om fire uker. Så da kan de vel se det da😍

Da kan de se det ja! 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her :) Planlagt oppstart ivf kort protokoll i midten av mai (PP17). Noe dere ønsker dere ble fortalt før dere startet med ivf? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (8 timer siden):

Melder meg inn her :) Planlagt oppstart ivf kort protokoll i midten av mai (PP17). Noe dere ønsker dere ble fortalt før dere startet med ivf? :)

At det ikke betyr at noe nødvendigvis er galt selv om det tar lang tid med ivf også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (53 minutter siden):

At det ikke betyr at noe nødvendigvis er galt selv om det tar lang tid med ivf også :)

Jepp dette! Jeg er frisk, ingen endo, ando ,pcos eller noenting. Var 30 ved første forsøk. Men det tok 2 uttak og 2 år før jeg i det hele tatt ble gravid. De eggene jeg hadde ble befruktet og delte seg som de skulle. God kvalitet. Så ble veldig nedtur. Jeg stresset og var sikker på at det var noe galt med meg også! Men nei , det tar bare tid likevel! 

Anonymkode: f004b...ab9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dame1989 skrev (13 timer siden):

Melder meg inn her :) Planlagt oppstart ivf kort protokoll i midten av mai (PP17). Noe dere ønsker dere ble fortalt før dere startet med ivf? :)

At ivf ikke = gravid, og at uttak ikke = innsett. Det hadde spart meg for enorme nedturer i denne prosessen..😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (14 timer siden):

Melder meg inn her :) Planlagt oppstart ivf kort protokoll i midten av mai (PP17). Noe dere ønsker dere ble fortalt før dere startet med ivf? :)

Sier meg enig med Melie over her. Vi har IVF (ICSI) grunnet mannlig faktor, ble forespeilet stor sjanse for full klaff ved første forsøk. Men nei.. kroppen min responderer ikke på medisiner som det skal, og det har vært mange nedturer så langt. Første forsøk ble avbrutt da ALLE eggposer var tomme... Ikke for å gjøre deg nedfor, men bare vær realistisk å vær klar over at dette kan ta tid. Men, jeg tror nok at de som ikke gir seg ender opp med en fin gave til slutt❤️ Et annet tips er å lese seg opp, spesielt om du skal ha IVF i det offentlige. Det er mye samlebånd, å du bør ha en viss peiling og kontroll selv. Ikke sammenlign deg med alle andre, og husk at du trenger bare et gullegg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Blir privat ivf her :) Blir utrolig spennende med første forsøk. Har lest at ca 1/3 blir gravide per forsøk. Så prøver å forberede meg på at vi må forvente flere runder etter sommeren :) Har dere noe gode podcaster som forklarer ivf og litt om hvordan prosessen er? Tenker at mannen min burde få litt mer informasjon. Pga corona er det ikke noen infosamtaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dame1989 skrev (1 time siden):

Takk for svar :) Blir privat ivf her :) Blir utrolig spennende med første forsøk. Har lest at ca 1/3 blir gravide per forsøk. Så prøver å forberede meg på at vi må forvente flere runder etter sommeren :) Har dere noe gode podcaster som forklarer ivf og litt om hvordan prosessen er? Tenker at mannen min burde få litt mer informasjon. Pga corona er det ikke noen infosamtaler.

Tror det er veldig bra at du går inn i det med den tanken i bakhodet, selv om noen er jo den ene av 3 😊 jeg hadde alt for stor tro på at dette jo KUNNE klaffe første forsøk, og selv om jeg prøvde å holde meg realistisk og på jorda trodde jeg liksom ikke helt på meg selv 🙈 ble skikkelig nedtur når forsøket ble avbrutt og ingen egg overlevde til innsett. 🙈Jeg har hørt på Medicuspodden, den synes jeg var god👌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (7 timer siden):

Takk for svar :) Blir privat ivf her :) Blir utrolig spennende med første forsøk. Har lest at ca 1/3 blir gravide per forsøk. Så prøver å forberede meg på at vi må forvente flere runder etter sommeren :) Har dere noe gode podcaster som forklarer ivf og litt om hvordan prosessen er? Tenker at mannen min burde få litt mer informasjon. Pga corona er det ikke noen infosamtaler.

Jeg har hørt på "Barn ønskes" og "Ruvarpodden" (svensk), og har hatt kjempenytte av begge to! Anbefales på det sterkeste😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (På 26.3.2021 den 23.32):

Melder meg inn her :) Planlagt oppstart ivf kort protokoll i midten av mai (PP17). Noe dere ønsker dere ble fortalt før dere startet med ivf? :)

Noe jeg skulle ønske jeg visste var:

1. man kan få masse luftsmerter etter egguttak, er du en av dem spring på apoteket å kjøp tabletter for lift i magen (for det kan gjøre sykt vondt)

2. Les masse om OHSS! Er sjeldent , men fikk alt for lite info. Jeg havnet på sykehuset (innlagt) å burde nok fått hjelp tidligere enn jeg fikk.

Anonymkode: 659be...a92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melie skrev (20 timer siden):

Tror det er veldig bra at du går inn i det med den tanken i bakhodet, selv om noen er jo den ene av 3 😊 jeg hadde alt for stor tro på at dette jo KUNNE klaffe første forsøk, og selv om jeg prøvde å holde meg realistisk og på jorda trodde jeg liksom ikke helt på meg selv 🙈 ble skikkelig nedtur når forsøket ble avbrutt og ingen egg overlevde til innsett. 🙈Jeg har hørt på Medicuspodden, den synes jeg var god👌🏻

Ja. Men kjenner jeg meg rett kommer jeg nok til å bli knust vis det ikke går på første forsøk. Er så mye håp og redsel knyttet til det. Uvitenheten om man aldri kommer til å bli gravid igjen. 

Takk for tips, skal sjekke ut Medicuspodden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...