Gå til innhold

Prøverør 2021


hjema

Anbefalte innlegg

Molly_ skrev (7 minutter siden):

Nytt innsett av frysegg etter påske, har lurt litt på om jeg skulle prøvd akupunktur bare for å gi det en sjanse. Har dere noen erfaringer her? Og, ikke minst, er det verdt risikoen for å havne i karantene eller få covid? Jeg har jo isolert meg før alle sykehusbesøk så bare tanken på å gjøre noe som kanskje ikke hjelper gjør meg meget usikker her 😅

Jeg prøvde det noen sykluser for å se om slimhinnen ble tykkere. Funket ikke her, men det føltes veldig som det hadde effekt! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neutral90 skrev (14 timer siden):

Jeg prøvde det noen sykluser for å se om slimhinnen ble tykkere. Funket ikke her, men det føltes veldig som det hadde effekt! 

Takk for svar, skal ikke undervurdere hva følelser utgjør oppi dette altså. Skal se ann smittesituasjonen, om den er lav og under kontroll så kan det være jeg tørr å prøve det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere peiling på de forskjellige progestronstøttene man får? Er lutinus det vanlige bare eller er det fordi det er best? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (23 minutter siden):

Har dere peiling på de forskjellige progestronstøttene man får? Er lutinus det vanlige bare eller er det fordi det er best? 

Lutinus starter man med i det offentlige fordi helfo har det som preparat man må bruke. Man kan bytte ut lutinus, men da må det være et godkjent preparat for refusjon og man må ha prøvd lutinus. Legen må da bekrefte i skjemaet at lutinus har blitt prøvd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (10 minutter siden):

Lutinus starter man med i det offentlige fordi helfo har det som preparat man må bruke. Man kan bytte ut lutinus, men da må det være et godkjent preparat for refusjon og man må ha prøvd lutinus. Legen må da bekrefte i skjemaet at lutinus har blitt prøvd. 

Men jeg fikk crinone som første preparat hos offentlig sykehus? Er det synonymt med lutinus? 

Anonymkode: f004b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Men jeg fikk crinone som første preparat hos offentlig sykehus? Er det synonymt med lutinus? 

Anonymkode: f004b...ab9

Nei 🤔 kanskje de har endret opplegget, jeg har ikke brukt lutinus på to år, da hadde jeg første uttak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg hatt uttak. Fikk ut 12 egg. Så venter i spenning på tlf i morgen tidlig. 
Planlagt innsett fredag 🤞🏼 Mulig kontroll før det, da jeg hadde mange eggposer og var på vei til overestimert. 
 

For å svare på tråden over - jeg skal bruke Cyclogest fra i kveld ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Men jeg fikk crinone som første preparat hos offentlig sykehus? Er det synonymt med lutinus? 

Anonymkode: f004b...ab9

Jeg fikk også Crinone første gang offentlig😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille fjasa skrev (15 minutter siden):

I dag har jeg hatt uttak. Fikk ut 12 egg. Så venter i spenning på tlf i morgen tidlig. 
Planlagt innsett fredag 🤞🏼 Mulig kontroll før det, da jeg hadde mange eggposer og var på vei til overestimert. 
 

For å svare på tråden over - jeg skal bruke Cyclogest fra i kveld ☺️

Så spennende! 12 egg er bra, samme som jeg fikk ut 😊 Krysser fingrene for innsett fredag 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (1 time siden):

Har dere peiling på de forskjellige progestronstøttene man får? Er lutinus det vanlige bare eller er det fordi det er best? 

Jeg har fått resept på duphaston, privat. Forstår det sånn at det tas oralt? Men jeg får kanskje ikke refusjon for det, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marmorape skrev (5 minutter siden):

Jeg har fått resept på duphaston, privat. Forstår det sånn at det tas oralt? Men jeg får kanskje ikke refusjon for det, da?

Husker jeg fikk på både duphaston og lutinus privat. Leverandøren til apoteket hadde ikke dhupaston så fikk lutinus i stedet 😊

Anonymkode: f004b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellepelle skrev (23 minutter siden):

Så spennende! 12 egg er bra, samme som jeg fikk ut 😊 Krysser fingrene for innsett fredag 💕

Tusen takk 🥰 Jeg vet det ikke er sammenlignbart, men hvor mange av dine egg ble befruktet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille fjasa skrev (22 minutter siden):

Tusen takk 🥰 Jeg vet det ikke er sammenlignbart, men hvor mange av dine egg ble befruktet? 

6, og 3 av de var av god nok kvalitet til å settes tilbake eller fryses. Det hører med til historien at 8 av de 12 var modne nok, dvs. at 4 var umodne og dette var forventet da eggposene på ene siden var litt for små. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for masse svar! Hvordan er bruken av de progesteron dere har nevnt over her? Lutinusen ble litt problematisk når det nærmet seg to uker, den stakkars slimhinnen min var ikke så happy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellepelle skrev (42 minutter siden):

6, og 3 av de var av god nok kvalitet til å settes tilbake eller fryses. Det hører med til historien at 8 av de 12 var modne nok, dvs. at 4 var umodne og dette var forventet da eggposene på ene siden var litt for små. :)

Takk for svaret ditt 💕 Jeg regner med noen faller fra, men er likevel spent på resultatet. Håpet er uansett at noe er bra nok til å sette tilbake, og helst noe på frys 🤞🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (52 minutter siden):

Takk for masse svar! Hvordan er bruken av de progesteron dere har nevnt over her? Lutinusen ble litt problematisk når det nærmet seg to uker, den stakkars slimhinnen min var ikke så happy. 

Cyclogest er mye mer vennlig enn lutinus, synes jeg iaf. Mye, mye mindre gris enn lutinus, som liksom "lakk" gjennom hele dagen 🙈Duphaston er nok aller kjekkest, da slipper du gris. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Neutral90 skrev (35 minutter siden):

Cyclogest er mye mer vennlig enn lutinus, synes jeg iaf. Mye, mye mindre gris enn lutinus, som liksom "lakk" gjennom hele dagen 🙈Duphaston er nok aller kjekkest, da slipper du gris. 

Den lekkingen er faktisk helt krise noen ganger, takk og lov for hjemmekontor 🙈 Sender dem spørsmål om de har noe annet enn lutinus til meg jeg, en ting er lekkingen men hadde vært digg å ikke ha vondt når jeg setter dem inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med stimulering & bruk av Paracet? Har så hodepine 😓

Anonymkode: b2fff...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan er det med stimulering & bruk av Paracet? Har så hodepine 😓

Anonymkode: b2fff...d78

Paracet skal gå fint. er ibux, naproxen (nsaid) man skal holde seg unna :) God bedring! 

Anonymkode: 639d1...229

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Paracet skal gå fint. er ibux, naproxen (nsaid) man skal holde seg unna :) God bedring! 

Anonymkode: 639d1...229

Takk♥️

Anonymkode: b2fff...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...