Gå til innhold

Prøverør 2021


hjema

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 24.1.2021 den 14.21):

Noen som bor i kommuner som grenser til Nordre Follo og er midt i stimulering før egginnsett/uttak? Skal egentlig på ultralyd i morgen i Asker og har lett etter tiltak som har med IVF/GU-undersøkelser å gjøre. I og med at dette kom fredag ettermiddag har jeg ikke fått hørt med verken Porsgrunn eller dit jeg skal i morgen. Noen som er i lignende situasjon? 

Anonymkode: a033b...126

Fant du ut av dette? Ser jo ut til at alle kommunene rundt ligger ann til å tilnærmet like eller like restriksjoner, så ble nysgjerrig på hva Porsgrunn ville si om å komme til uttak 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ha uttak på fredag, bor i nabokommunen til Nordre Follo. Går privat da. 

Anonymkode: 72e91...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :).Nå er vi igang med nytt forsøk med IVF.

Ble satt inn egg i går som vi har hatt på frys.Det er et 5 dagers blasto :)...

Sist var jeg på ultralyd i uke 10,men da hadde jeg mistet det mellom uke 6-8(Men kroppen hadde ikke kvittet det med seg så jeg måtte igjennom en materiell abort på sykehuset)

Nå krysser jeg fingrene igjen og håper på det beste :)...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vickie87 skrev (2 timer siden):

Hei igjen :).Nå er vi igang med nytt forsøk med IVF.

Ble satt inn egg i går som vi har hatt på frys.Det er et 5 dagers blasto :)...

Sist var jeg på ultralyd i uke 10,men da hadde jeg mistet det mellom uke 6-8(Men kroppen hadde ikke kvittet det med seg så jeg måtte igjennom en materiell abort på sykehuset)

Nå krysser jeg fingrene igjen og håper på det beste :)...

 

Så spennende! Masse lykke til. Her var jeg på ultralyd i går for å se, men måtte tilbake i morgen for ny vurdering. Første fersk her. Superspent på når uttaket blir her 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått time til førstesamtale ved riksen i begynnelsen av februar nå etter å ha vært prøvere i over 1,5 år! (🤩) Noen som vet ventetid fra første samtale til man "er i gang"? Her er tilsynelatende ingenting galt på noen tester med noen av oss, men vi må nå uansett ha IVF (med mannen min sin lagrede sperm) pga at mannen min skal få cellegift neste uke og spermen kan dermed ikke brukes på et år (altså vi kan ikke prøve på egen hånd lenger..😒).... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg godt i gang med nesespray og tredje runde med hormoner. Har på to tidligere uttak ikke fått innsett da eggene stoppet å utvikle seg. 

Jeg kjenner jeg ikke har trua denne gangen, og da blir alt hormonene gir så mye vanskeligere å takle. Før har jeg tenk at alt jeg opplever kommer med en gave i enden og da takler man alt så mye bedre. Så, hva gjør dere når dere midt i hormonene kjenner ting er tungt og vanskelig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Satt eggløsningssprøyte og er klar for uttak på fredag. Frykter få egg og de ønsker å dyrke til 5-dagers 🤔. Noen erfaringer med få egg og at alle dør fra før innsett? Kan man be om innsett før om de merker at eggene ikke vil klare seg til dag 5 🙃😬? Første ICSI her, så veldig ny på alt. De var redd for overstimulering, men ultralyd i dag, dag 9 med stimulering, så hun 4 egg som trolig vil være de som er modnet til fredag 🥺. Slimhinna var 9,9 så det er jo bra 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nesten ingen egg, men legen på riksen vil jeg skal ta ut likevel. Er super lei meg. Må jeg ta ut , bruke opp et forsøk på å ikke få sette inn noe 😢

Anonymkode: f004b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (6 minutter siden):

Satt eggløsningssprøyte og er klar for uttak på fredag. Frykter få egg og de ønsker å dyrke til 5-dagers 🤔. Noen erfaringer med få egg og at alle dør fra før innsett? Kan man be om innsett før om de merker at eggene ikke vil klare seg til dag 5 🙃😬? Første ICSI her, så veldig ny på alt. De var redd for overstimulering, men ultralyd i dag, dag 9 med stimulering, så hun 4 egg som trolig vil være de som er modnet til fredag 🥺. Slimhinna var 9,9 så det er jo bra 🙃

Oi samme som deg , bare at de sa ingenting om dyrkinga. Hos meg var det kanskje ett men kanskje bare ett.... 😢

Fikk ut 4 egg første uttak  da, da ble to av de dyrket til fem dagers , så det er håp😊

Anonymkode: f004b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det ikke er egg igjen til tilbaeksett, telles det heller ikke som et forsøk :) ville aldri bedt om å sette tilbake før det har gått 5 dager, bare for å sette tilbake. Ivf er spppas dyrt at jeg personlig ville aldri gått med på å sette tilbake noe under par, bare for å sette inn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (25 minutter siden):

Dersom det ikke er egg igjen til tilbaeksett, telles det heller ikke som et forsøk :) ville aldri bedt om å sette tilbake før det har gått 5 dager, bare for å sette tilbake. Ivf er spppas dyrt at jeg personlig ville aldri gått med på å sette tilbake noe under par, bare for å sette inn

 

Å då bra! Vet du om man kan kreve det hos riksen? 

Anonymkode: f004b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (39 minutter siden):

Dersom det ikke er egg igjen til tilbaeksett, telles det heller ikke som et forsøk :) ville aldri bedt om å sette tilbake før det har gått 5 dager, bare for å sette tilbake. Ivf er spppas dyrt at jeg personlig ville aldri gått med på å sette tilbake noe under par, bare for å sette inn

 

Ok. Takk for tilbakemelding ❤️. Så du tenker at enten holder det hele veien, eller så er det ikke vits? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oi samme som deg , bare at de sa ingenting om dyrkinga. Hos meg var det kanskje ett men kanskje bare ett.... 😢

Fikk ut 4 egg første uttak  da, da ble to av de dyrket til fem dagers , så det er håp😊

Anonymkode: f004b...ab9

Takk for svar! Ja, det høres ut som to gode sjanser det 🙃🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Førstegangsprøvene skrev (28 minutter siden):

Takk for svar! Ja, det høres ut som to gode sjanser det 🙃🥰

Det var forrige forsøk og ingen av de eggene festet seg. Men mente at får du ut fire egg så er det jo håp 😊 

Anonymkode: f004b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (2 timer siden):

Ok. Takk for tilbakemelding ❤️. Så du tenker at enten holder det hele veien, eller så er det ikke vits? 

Ja, tenker absolutt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på uttak i går, lå i stolen i 40 minutter og har sovet til nå. Fikk ut 4 egg, venter bare på telefon nå. Syns tiden går så sakte :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Littforironisk skrev (2 timer siden):

Jeg var på uttak i går, lå i stolen i 40 minutter og har sovet til nå. Fikk ut 4 egg, venter bare på telefon nå. Syns tiden går så sakte :(

Oi, 40 minutter? Det var lenge! Var det noen grunn til at det tok så lang tid eller? Krysser fingrene for deg 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (8 minutter siden):

Oi, 40 minutter? Det var lenge! Var det noen grunn til at det tok så lang tid eller? Krysser fingrene for deg 🤞

Jeg har en alvorlig endometriose og adenomyose, de måtte stikke meg i hver eneste eggsekk i stedet for 1 stikk på hver side. Så tømte de egglederne, for de er tette. Fikk antibiotika og kjenner at infeksjonen er i kroppen nå. 
 

Fikk telefon nå, det ble 1 befruktet egg, innsett i morgen, krysser fingere for at det går bra😊 Føler meg så sliten nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Littforironisk skrev (5 minutter siden):

Jeg har en alvorlig endometriose og adenomyose, de måtte stikke meg i hver eneste eggsekk i stedet for 1 stikk på hver side. Så tømte de egglederne, for de er tette. Fikk antibiotika og kjenner at infeksjonen er i kroppen nå. 
 

Fikk telefon nå, det ble 1 befruktet egg, innsett i morgen, krysser fingere for at det går bra😊 Føler meg så sliten nå. 

Det hørtes heftig ut! Så godt det kom et beruktet egg ut av det, slapp godt av i dag så kroppen får hentet seg litt inn igjen, det er fortjent 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Littforironisk skrev (2 timer siden):

Jeg har en alvorlig endometriose og adenomyose, de måtte stikke meg i hver eneste eggsekk i stedet for 1 stikk på hver side. Så tømte de egglederne, for de er tette. Fikk antibiotika og kjenner at infeksjonen er i kroppen nå. 
 

Fikk telefon nå, det ble 1 befruktet egg, innsett i morgen, krysser fingere for at det går bra😊 Føler meg så sliten nå. 

Hurra for det befruktet egget. Hvorfor velger de å sette inn akkurat i morgen? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...