Gå til innhold

Prøverør 2021


hjema

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei! Er i gang med første ivf forsøk på riksen. Er 32 år gammel. Har satt inn 2 egg privatklinikk og hatt noen inseminasjoner. Aldri fått positiv test.
Lurer på noe: 
Noen som har tatt prednisolon? Evt hvorfor, hvor mye , fra når og hvor lenge? 
Hvilke smertestillende får man før uttak hos riksen? Jeg kjente ikke så mye sist uttak, men redd for at det skal gjøre vondt nå. 

Føler at man liksom ikke har fått så mye info og det står at de ikke har tid til så mange spørsmål så man må evt bestille legetime om en trenger å snakke med lege. 
Har jo gjort oss noen erfaringer ved det forsøket man har hatt før, men det har de vel ikke tid til å høre på?


 

Anonymkode: f004b...ab9

Jo også lurer jeg på hvilke sprøyter de bruker som standard? Jeg bruker synarela spray. Har brukt gonal f og fyremadel før. Hva brukes sammen med synarela? 

Anonymkode: f004b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen her inne som skal ha Offentlig IVF i Haugesund? Eller har hatt det?😊 

Endret av 3kmilesaway
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ny i denne verden, så håper noen har svar til meg! 😊 begynte å prøve i mai, fant ut i juli at jeg har pcos og manglende eggløsninger. Tatt hormoner siden august. I september sendte fastlegen søknad til sykehuset, avd for assistert befruktning. Fikk svar på henvisningen dagen etterpå, og skulle få komme inn innen en dato i begynnelsen av mars. Men er det det som er forsamtalen som folk snakker om? Og deretter må man vente i mange mnd før noe som helst skjer? Inkludert medisiner o.l? Dvs at om vi kommer inn i mars, så må man vente til høsten før noe skjer? 😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jo også lurer jeg på hvilke sprøyter de bruker som standard? Jeg bruker synarela spray. Har brukt gonal f og fyremadel før. Hva brukes sammen med synarela? 

Anonymkode: f004b...ab9

Jeg fikk Paracet, voltaren og dormicum ved egguttak på riksen. Jeg har hatt et forsøk der, lang protokoll og fikk synarela, gonal f og crinone. 
 

Jeg ville kanskje ringt og snakket med sykepleier om at du har vært på privat klinikk. Slik at de har mulighet til å se på journalene derfra før de planlegger din behandling😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3kmilesaway skrev (5 timer siden):

Noen her inne som skal ha Offentlig IVF i Haugesund? Eller har hatt det?😊 

Jeg har hatt :) hadde i 2020. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hm ja det tror jeg ikke går da vi begge er i full jobb + at det er 3 timer å kjøre bort til Haugesund i fra her vi bor 😅😞 

Anonymkode: 841bd...30e

Ah, men det er ikke sånn de ringer å spør om du kan komme samme dag 😛

nå hadde vi litt mindre reisevei uansett, men tok velderdspermisjon fra jobb for å dra på forsamtale. Fikk kuttet ventetiden med 4/5 mnd

 

Anonymkode: 659be...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal i gang med mitt andre forsøk. Første forsøk brukte jeg Menopur og Cetrotide, fikk ut ganske mange egg, innsett av høykvalitets blasto og to høykvalitets blastoer på frys (står i epikrisen at det var «høykvalitets blastoer»). Ingen graviditet.
 

Denne gangen vil St. Olavs at jeg går på Bemfola og Fyremadel. Jeg skal i tillegg ha to (!) uttak på samme syklus.

Dette skrev de: «Du blir først stimulert med sprøyter, så henter vi ut de største eggene. Like etter egguthentingen, 1-3 dager, starter du opp med sprøyter på nytt, i håp om å få de minste eggposene til å gå til modning. Så blir det nytt egguttak. Alle befruktede egg etter dette blir frosset, så planlegger vi fryseforsøk senere. Begge uttakene blir gjort på samme syklus.»

Jeg forstod det sånn at de ville bli ferdig med alle uttakene ganske fort, fordi jeg er ung og har god eggkvalitet, men samtidig relativt lav AMH (men likevel over grensen for hva som regnes som fruktbart). Legen spurte meg om jeg ønsket meg mange barn, og det ønsker jeg. Jeg tar alle jeg kan få! Da mente hun dette var den beste løsningen, sånn at jeg i beste fall har blastoer ferdig på frys i noen år fremover.

Noen som har gjort dette? Hvordan gikk det?

 

 

Anonymkode: 0bfcc...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rita90 skrev (14 timer siden):

Jeg fikk Paracet, voltaren og dormicum ved egguttak på riksen. Jeg har hatt et forsøk der, lang protokoll og fikk synarela, gonal f og crinone. 
 

Jeg ville kanskje ringt og snakket med sykepleier om at du har vært på privat klinikk. Slik at de har mulighet til å se på journalene derfra før de planlegger din behandling😊 

Tusen takk for svar 😊

Anonymkode: f004b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er midt i vår første forsøk, 31 år gammel. Endometriose og en full pakke med andre sykdommer som gjør det vanskelig å bli gravid. Ble sendt direkte til IVF. Går på Synarel nå, skal begynne på  Gonal-F 300 i morgen. Ultralyd den 21 og egguttaket skal skje i uke 4. Kjenner på ekstreme humørsvingninger, i tillegg ble jeg korona syk forrige uke, topp stemning med andre ord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Littforironisk skrev (15 minutter siden):

Vi er midt i vår første forsøk, 31 år gammel. Endometriose og en full pakke med andre sykdommer som gjør det vanskelig å bli gravid. Ble sendt direkte til IVF. Går på Synarel nå, skal begynne på  Gonal-F 300 i morgen. Ultralyd den 21 og egguttaket skal skje i uke 4. Kjenner på ekstreme humørsvingninger, i tillegg ble jeg korona syk forrige uke, topp stemning med andre ord. 

Hvor hører du til? 😊

Anonymkode: f004b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg skal i gang med mitt andre forsøk. Første forsøk brukte jeg Menopur og Cetrotide, fikk ut ganske mange egg, innsett av høykvalitets blasto og to høykvalitets blastoer på frys (står i epikrisen at det var «høykvalitets blastoer»). Ingen graviditet.
 

Denne gangen vil St. Olavs at jeg går på Bemfola og Fyremadel. Jeg skal i tillegg ha to (!) uttak på samme syklus.

Dette skrev de: «Du blir først stimulert med sprøyter, så henter vi ut de største eggene. Like etter egguthentingen, 1-3 dager, starter du opp med sprøyter på nytt, i håp om å få de minste eggposene til å gå til modning. Så blir det nytt egguttak. Alle befruktede egg etter dette blir frosset, så planlegger vi fryseforsøk senere. Begge uttakene blir gjort på samme syklus.»

Jeg forstod det sånn at de ville bli ferdig med alle uttakene ganske fort, fordi jeg er ung og har god eggkvalitet, men samtidig relativt lav AMH (men likevel over grensen for hva som regnes som fruktbart). Legen spurte meg om jeg ønsket meg mange barn, og det ønsker jeg. Jeg tar alle jeg kan få! Da mente hun dette var den beste løsningen, sånn at jeg i beste fall har blastoer ferdig på frys i noen år fremover.

Noen som har gjort dette? Hvordan gikk det?

 

 

Anonymkode: 0bfcc...4cc

Oi så spennende! Og så lurt for å få med flest mulige egg. Men skal du da ta eggløsningssprøyte mellom hvert uttak? Telles dette som 1 eller 2 uttak? 

Spennende med nytenking 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Littforironisk skrev (39 minutter siden):

Vi er midt i vår første forsøk, 31 år gammel. Endometriose og en full pakke med andre sykdommer som gjør det vanskelig å bli gravid. Ble sendt direkte til IVF. Går på Synarel nå, skal begynne på  Gonal-F 300 i morgen. Ultralyd den 21 og egguttaket skal skje i uke 4. Kjenner på ekstreme humørsvingninger, i tillegg ble jeg korona syk forrige uke, topp stemning med andre ord. 

Oi, kjære deg. Dette hørtes voldsomt ut. Håper det går seg til, og at du slipper så mye ubehag som overhode mulig 😵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Littforironisk skrev (51 minutter siden):

Sverige

Har samme opplegg dom deg og samme datoer , men er i norge jeg da 😊 Er like gamle også 

Anonymkode: f004b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (53 minutter siden):

Oi så spennende! Og så lurt for å få med flest mulige egg. Men skal du da ta eggløsningssprøyte mellom hvert uttak? Telles dette som 1 eller 2 uttak? 

Spennende med nytenking 👍

Ja, jeg er veldig glad for den løsningen! Det teller som to uttak, så det er jo en viss risiko for at få/ingen av de små eggposene ikke vil modnes i runde 2. Eller? Hvor mange egg man får ut kan jo også variere fra syklus til syklus, så jeg er litt redd for at dette skal bli en syklus med få eggposer. Det er stort sett det jeg bekymrer meg for.

Anonymkode: 0bfcc...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (58 minutter siden):

Oi så spennende! Og så lurt for å få med flest mulige egg. Men skal du da ta eggløsningssprøyte mellom hvert uttak? Telles dette som 1 eller 2 uttak? 

Spennende med nytenking 👍

Og jeg vet ikke om jeg skal ta eggløsningssprøyte imellom, men jeg regner med det!

Anonymkode: 0bfcc...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Førstegangsprøvene skrev (53 minutter siden):

Oi, kjære deg. Dette hørtes voldsomt ut. Håper det går seg til, og at du slipper så mye ubehag som overhode mulig 😵

Tusen takk❤️
 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har samme opplegg dom deg og samme datoer , men er i norge jeg da 😊 Er like gamle også 

Anonymkode: f004b...ab9

Håper vi lykkes begge to😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skal i gang med mitt andre forsøk. Første forsøk brukte jeg Menopur og Cetrotide, fikk ut ganske mange egg, innsett av høykvalitets blasto og to høykvalitets blastoer på frys (står i epikrisen at det var «høykvalitets blastoer»). Ingen graviditet.
 

Denne gangen vil St. Olavs at jeg går på Bemfola og Fyremadel. Jeg skal i tillegg ha to (!) uttak på samme syklus.

Dette skrev de: «Du blir først stimulert med sprøyter, så henter vi ut de største eggene. Like etter egguthentingen, 1-3 dager, starter du opp med sprøyter på nytt, i håp om å få de minste eggposene til å gå til modning. Så blir det nytt egguttak. Alle befruktede egg etter dette blir frosset, så planlegger vi fryseforsøk senere. Begge uttakene blir gjort på samme syklus.»

Jeg forstod det sånn at de ville bli ferdig med alle uttakene ganske fort, fordi jeg er ung og har god eggkvalitet, men samtidig relativt lav AMH (men likevel over grensen for hva som regnes som fruktbart). Legen spurte meg om jeg ønsket meg mange barn, og det ønsker jeg. Jeg tar alle jeg kan få! Da mente hun dette var den beste løsningen, sånn at jeg i beste fall har blastoer ferdig på frys i noen år fremover.

Noen som har gjort dette? Hvordan gikk det?

 

 

Anonymkode: 0bfcc...4cc

Vi skal igjennom akkurat det samme nå. Jeg har første uttak på Mandag, per nå ser det ut til at jeg får ut 3-5 egg.. Jeg er også ung, og har en normal amh (15,8). Men er tydeligvis ikke særlig mottakelig for stimuleringen.. 

hvordan er AMH verdien din?

Anonymkode: 2e7e3...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått høye verdier på fsh her? Hvilke verdier har dere der? 

Anonymkode: f004b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Vi skal igjennom akkurat det samme nå. Jeg har første uttak på Mandag, per nå ser det ut til at jeg får ut 3-5 egg.. Jeg er også ung, og har en normal amh (15,8). Men er tydeligvis ikke særlig mottakelig for stimuleringen.. 

hvordan er AMH verdien din?

Anonymkode: 2e7e3...01b

Mye lavere... Men jeg fikk ut 10 egg sist, nesten alle befruktet og 3 som overlevde til blasto, så jeg er håpefull! Hva med deg, har du hatt uttak før? Antall egg?

Anonymkode: 0bfcc...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...