Gå til innhold

Prøverør 2021


hjema

Anbefalte innlegg

Neutral90 skrev (1 minutt siden):

Ja, dessverre 😏😬 Bare å spørre om du lurer på noe, lykke til! 

Så kjedelig.😬 Det jeg frykter litt. Her er det mannlig faktor. Har hørt noen solstrålehistorier når det er utfordringen. Men alle par er jo ulike, så man har ingen garanti 🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hjema skrev (På 9.1.2021 den 9.17):

Starter ny gruppe for nytt år! Vi er henvist IVF, ringte avdeling i går for å høre om henvisningen var vurdert, og fikk beskjed om at vi nok får svar ila neste uke. Krysser fingrene for at dette blir vårt år, om vi ender om med IVF eller om det på mirakuløst vis skal gå i ventetiden på egen hånd, og er så spent på dette 🤞

Vi er i samme situasjon. Men vi kom rask til, satt oss på ringeliste. 🙃Med en gang dere får brevet i posten ville jeg ringt å satt meg på ringeliste 🙂. Så får dere kanskje starter noe tidligere 🙃. Veldig spent vi også. Aner ikke hva vi går til 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joiner nok her etterhvert. Prøvd i mange år uten hell, og dette er liksom siste håpet. Noen av dere som vet hvordan mannens vekt vurderes? Han er overvektig, jeg (dame) er normal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tetrao skrev (2 minutter siden):

Joiner nok her etterhvert. Prøvd i mange år uten hell, og dette er liksom siste håpet. Noen av dere som vet hvordan mannens vekt vurderes? Han er overvektig, jeg (dame) er normal.

Hmmmmm mannen min er normalvektig, men har aldri hørt noe om hans vekt som jeg kan huske! Spurte han nå, han husker aldri heller at hans vekt har vært tema, hverken spørsmål muntlig eller skriftlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det ny runde med hormoner fra onsdag. Nesespray først. Ser de har valgt samme hormoner som sist, så håper kroppen responderer bedre denne gangen. Tenk om det kunne gått nå på tredje runde 🤞

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for det @Molly_🤞🏻😌Hvilke hormoner/doser skal du ha? Har du hatt lang protokoll på de to første forsøkene også? 
Har tenkt litt på hva det er som avgjør hvilken protokoll en får🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rita90 skrev (19 minutter siden):

Krysser fingrene for det @Molly_🤞🏻😌Hvilke hormoner/doser skal du ha? Har du hatt lang protokoll på de to første forsøkene også? 
Har tenkt litt på hva det er som avgjør hvilken protokoll en får🤔

menopur skal jeg på, samme som sist. Synrela nesespray først. Kort protokoll på første og lang på andre. Jeg legger meg ikke oppi hvilke hormoner jeg får egentlig, det er jo det jeg betaler legene for å bestemme. Siden de antar jeg har endometriose kan lang protokoll være bedre, mener jeg å huske. Jeg har aldri kommet lang nok til å få innsett, eggene deler seg ikke korrekt. Så om dette forsøket ikke gir noe så må jeg opereres, for å se hvordan det egentlig er inni her 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (27 minutter siden):

menopur skal jeg på, samme som sist. Synrela nesespray først. Kort protokoll på første og lang på andre. Jeg legger meg ikke oppi hvilke hormoner jeg får egentlig, det er jo det jeg betaler legene for å bestemme. Siden de antar jeg har endometriose kan lang protokoll være bedre, mener jeg å huske. Jeg har aldri kommet lang nok til å få innsett, eggene deler seg ikke korrekt. Så om dette forsøket ikke gir noe så må jeg opereres, for å se hvordan det egentlig er inni her 😅

Ok☺️ Så kjedelig. Håper tredje runde gir bedre resultater for dere🤞🏻 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg også med her😅 har aldri vært gravid før, og har gått uten p-piller siden Oktober 2019. Nå gjenstår det bare for mannen å ta sædtest + blodprøve i neste uke på Medicus, så får vi henvisning til offentlig IVF. Gruer meg litt, men er mest spent fordi vi nærmer oss forhåpentligvis å få en baby🙏🏼🙏🏼 Håper ikke det vil ta for lang tid, og håper ting går bra 😊 

Anonymkode: 841bd...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (På 9.1.2021 den 15.45):

Hei :)

Kan hende at jeg kommer inn her i løpet av 2021 :(

Går nå inn i pp13 (hadde en BO i april 2020). Har allerede tatt privat utredning og alt så normalt ut for både meg og mannen min. Gynekologen nevnte at jeg hadde mange eggposer, men sa ingen ting mer enn det. Jeg får utslag på el tester hver måned og har ganske stabil syklus 29-33 dager med el på dag 16 - 20. 

For å optimalisere sjansene ville gyn at jeg skulle prøve Letrozol, Ovitrelle og Crinone. Brukte dette i november og skal ta det igjen nå i januar. 

Jeg er overvektig og vet at jeg burde gå ned i vekt, det er bare vanskeligere nå når man måned på måned blir skuffet og mister håpet. Jeg er forresten 31 år. 

Vet dere hva BMI grensene er for IVF? Jeg har lest 35 privat og 33 offentlig. Vet dere om det stemmer? 

Ønsker alle lykke til i året som kommer :)

 

 

Det hørtes veldig ut som meg, jeg fikk også beskjed om at jeg har mange eggposer, men at ellers ting så normalt ut + stabil syklus på 28-30 dager. Jeg er 24 og mannen er 25 år. Jeg spurte gynekologen på klinikken Medicus om å få prøve Letrozol eller noe annet, men siden jeg får positiv eggløsningstester hver måned, så ser han ikke vits i det 😕 han anbefalte heller IVF, og sa flere ganger til meg at det ikke alltid er sånn at man finner ut av hvorfor ett par ikke blir gravid... 

Anonymkode: 841bd...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

https://tjenester.helsenorge.no/velg-behandlingssted/behandlinger/ventetider-for?bid=183

Her skal man ha en oversikt over ventetid hos helseforetakene. Håper 2021 blir deres år! 🙏

Anonymkode: 816eb...0f6

Shit! Vi skal til Haugesund, og der står det 24-48 uker! 😱 De andre plassene har mellom 4-12 uker ventetid! 
noen som vet hvorfor det er så ekstremt lang ventetid akkurat der? :( 

Anonymkode: 841bd...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (3 timer siden):

Vi er i samme situasjon. Men vi kom rask til, satt oss på ringeliste. 🙃Med en gang dere får brevet i posten ville jeg ringt å satt meg på ringeliste 🙂. Så får dere kanskje starter noe tidligere 🙃. Veldig spent vi også. Aner ikke hva vi går til 🤔

Takk for tips! Har blitt så mye forsinkelser på oss allerede så regner med det blir noe kluss nå også. Først glemte fastlegen å sende henvisningen til sykehuset noe som gjorde at det deøyde en mnd ekstra der. Så glemte legen på sykehuset politiattester slik at søknaden som ble sendt før jul ble avslått av Riksen slik at vi nå enda ikke har fått endelig svar derifra etter 1,5 mnd fra henvisningen skulle vært sendt komplett.... 😭😬😔🙄😜

Anonymkode: be2d8...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er vektkrav/bmi-krav for mannen :)

 

Vi fikk svar fra St.Olavs med en gang, innen 4-5 uker var vi igang :) 

Anonymkode: f6c4a...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for tips! Har blitt så mye forsinkelser på oss allerede så regner med det blir noe kluss nå også. Først glemte fastlegen å sende henvisningen til sykehuset noe som gjorde at det deøyde en mnd ekstra der. Så glemte legen på sykehuset politiattester slik at søknaden som ble sendt før jul ble avslått av Riksen slik at vi nå enda ikke har fått endelig svar derifra etter 1,5 mnd fra henvisningen skulle vært sendt komplett.... 😭😬😔🙄😜

Anonymkode: be2d8...3f6

Jeg som skrev denne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjema skrev (20 minutter siden):

Jeg som skrev denne :)

Så utrolig kjipt! Gynekologen vår også drøyde. Så gikk 8 uker fra dommen vår til søknaden vår var inne 🙄. Men heldigvis pga ringeliste, kom vi inn etter 4 uker til forsamtale, og siden oppstart nå i januar 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det hørtes veldig ut som meg, jeg fikk også beskjed om at jeg har mange eggposer, men at ellers ting så normalt ut + stabil syklus på 28-30 dager. Jeg er 24 og mannen er 25 år. Jeg spurte gynekologen på klinikken Medicus om å få prøve Letrozol eller noe annet, men siden jeg får positiv eggløsningstester hver måned, så ser han ikke vits i det 😕 han anbefalte heller IVF, og sa flere ganger til meg at det ikke alltid er sånn at man finner ut av hvorfor ett par ikke blir gravid... 

Anonymkode: 841bd...30e

I oktober når jeg tok privat ultralyd sa gynekologen at han ikke var bekymret. Men begynner selv å bli veldig bekymret nå. Jeg nevnte ivf og han sa at jeg ikke skulle tenke på det. 

Begynt på ny runde med Letrozol i dag igjen, kun enkel dose da jeg får el hver måned. 

Har dere prøvd lenge? Tenker dere å prøve offentlig ivf? 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dame1989 skrev (8 timer siden):

I oktober når jeg tok privat ultralyd sa gynekologen at han ikke var bekymret. Men begynner selv å bli veldig bekymret nå. Jeg nevnte ivf og han sa at jeg ikke skulle tenke på det. 

Begynt på ny runde med Letrozol i dag igjen, kun enkel dose da jeg får el hver måned. 

Har dere prøvd lenge? Tenker dere å prøve offentlig ivf? 

:)

Vi har prøvd i nå snart 19 mnd. Tenker offentlig ja, men vi har faktisk diskutert å gå privat en runde først om det er sånn at ventelisten er alt for lang. Håper på brev i posten snaart 🤞😬

Endret av hjema
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nok også med her i løpet av våren. Har vært prøvere siden mai -19, ble gravid i fjor vår men det gikk dessverre ikke bra. Vi har vært gjennom utredning på privat klinikk og alt er tipp topp 😏 Nå har vi avtale med klinikken om å starte opp IVF om noen mnd, men prøver noen runder med hormonhjelp først. Neste syklus (om ca 3 uker) skal jeg inn til gyn, og jeg lurer på om jeg skal be henne sende henvisning til offentlig IVF når jeg er der da. Vi vil uansett gjøre det første forsøket hos privatklinikken, men tenker at hvis det ikke går på første forsøk så kan det være fint å gå over til offentlig for å spare de pengene. Ville dere blitt henvist nå, eller ventet? Er det «uærlig» å kjøre dobbelt løp? I verste (beste!!) fall må vi jo bare avlyse oppstarten i det offentlige, og det skjer jo sikkert hele tiden fordi folk blir gravide. Vi hører til Riksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marmorape skrev (16 minutter siden):

Jeg blir nok også med her i løpet av våren. Har vært prøvere siden mai -19, ble gravid i fjor vår men det gikk dessverre ikke bra. Vi har vært gjennom utredning på privat klinikk og alt er tipp topp 😏 Nå har vi avtale med klinikken om å starte opp IVF om noen mnd, men prøver noen runder med hormonhjelp først. Neste syklus (om ca 3 uker) skal jeg inn til gyn, og jeg lurer på om jeg skal be henne sende henvisning til offentlig IVF når jeg er der da. Vi vil uansett gjøre det første forsøket hos privatklinikken, men tenker at hvis det ikke går på første forsøk så kan det være fint å gå over til offentlig for å spare de pengene. Ville dere blitt henvist nå, eller ventet? Er det «uærlig» å kjøre dobbelt løp? I verste (beste!!) fall må vi jo bare avlyse oppstarten i det offentlige, og det skjer jo sikkert hele tiden fordi folk blir gravide. Vi hører til Riksen.

Sett dere opp på offentlig. Det gjorde vi, vurderte privat i mellomtiden. Hadde en samtale med medicus, men plutselig kom en telefon fra Porsgrunn, fordi vi hadde satt oss opp på ringeliste, så vi kom like kjapt i gang offentlig som privat 🤷‍♀️. Så man kan være heldig, så lenge man har prøvd i 12 måneder og er kvalifisert i det offentlige, er det jo penger å spare på å først gå offentlig. Det er ofte tid å spare i det private. Men det gjaldt ikke oss 🙃. Når det er sagt er det mange som er mer fornøyd med det private fordi man får ekstra oppfølging, blir mer trygget i prosessen, de er mer fleksible når det gjelder åpningstider osv. Så alt er jo en vurdering 🤷‍♀️. Jeg tenker vi gjerne kan bruke de 70.000 vi sparte på å gå offentlig på en fin ferietur til Maldivene eller noe 🙊. Når samfunnet åpner igjen 😉

Endret av Førstegangsprøvene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (1 time siden):

Sett dere opp på offentlig. Det gjorde vi, vurderte privat i mellomtiden. Hadde en samtale med medicus, men plutselig kom en telefon fra Porsgrunn, fordi vi hadde satt oss opp på ringeliste, så vi kom like kjapt i gang offentlig som privat 🤷‍♀️. Så man kan være heldig, så lenge man har prøvd i 12 måneder og er kvalifisert i det offentlige, er det jo penger å spare på å først gå offentlig. Det er ofte tid å spare i det private. Men det gjaldt ikke oss 🙃. Når det er sagt er det mange som er mer fornøyd med det private fordi man får ekstra oppfølging, blir mer trygget i prosessen, de er mer fleksible når det gjelder åpningstider osv. Så alt er jo en vurdering 🤷‍♀️. Jeg tenker vi gjerne kan bruke de 70.000 vi sparte på å gå offentlig på en fin ferietur til Maldivene eller noe 🙊. Når samfunnet åpner igjen 😉

Hehe, det er en veldig god prioritering av pengebruk 😎🌴

Jeg har på en måte lyst på det du sier om fleksibilitet og god oppfølging, vil at det bare skal gå så smooth som mulig. Men hvis vi rekker et forsøk privat først så tenker jeg at vi har med den erfaringen og er litt mer styrket hvis vi går i gang med det offentlig. Men så vet jeg jo at mange er superfornøyde offentlig også! Og det er tross alt mye penger det er snakk om.

Jeg er litt usikker på om vi er kvalifisert i det offentlige (enda), ettersom jeg hadde en graviditet for mindre enn ett år siden. Men vi har jo totalt sett prøvd å få barn i ca 20 mnd nå. Begynner man å telle på nytt når man har en mislykket graviditet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...